Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

ezmiez Creative Commons License 2007.09.20 0 0 6718

      Az olyanokat, mint az a pécsi kamikaze, aki felvette amint 160-al letarolja a szemvejövőt, semmilyen szabály nem akadályozza meg, még a jogosítvány hiánya sem. Itt többnyire olyan ötletekről olvastam, ami 65-70 km/h-t jelent,  ami többet, ahhoz az írója is hozzáteszi, hogy bizonytalanná válik a járgány.

      A biztosításról csak azt irtam, hogy sérelmes, hogy a szpíker azt állította hogy a brumiknak nincs biztosítása, és a "kereskedők és a használók" nem értenek egyet a változtatással. Ez hazugság, csúsztatás, és a mopedautósok "rossz hírbe hozása" !

Előzmény: magyars (6716)
magyars Creative Commons License 2007.09.20 0 0 6717
Máskülönben,a Lombardinit pofon egyszerű visszaalakítani,hogy ismét tudja az eredeti ,munkagépekhez ,e célra tervezett teljesítményét de szerencsére a tizen-huszonévesek nagyrésze lusta tanakodni ezen,a kész gondolatokat szeretik hasznosítani,ezért nem adok pl. tanácsot ezügyben.
Előzmény: ezmiez (6715)
magyars Creative Commons License 2007.09.20 0 0 6716
jojoo,én sem a 6o-65--körüli végsebesség ellen vagyok,de ismerem az ifjú titánokat,még 1-2-ötlet és százzal fognak robogni..mint ahogy tették a segédmocik tuningolásával is...
A biztosítással pedig nem értem,mi is a baj,többször igazoltattak itt Pesten,soha,semmi gond nem volt még...gondolom,addig nem is lesuz,amíg valaki vagy valakik kekeckedése miatt nem szállnak ránk...az pedig,hogy 2oo9-től hova sorolnak be,mit,mennyit kell fizetni,hamarosan kiderűl,addig meg jogszerűen és biztonságban lehet használni a gépeinket,eeddig ezt tapasztaltam.Tehát nincs szükség ,,kerülő"utakra pillanatnyilag.
Előzmény: ezmiez (6715)
ezmiez Creative Commons License 2007.09.20 0 0 6715

  Ok. Ezzel csak egyetérteni lehet.  Nemtudom mennyire általános a teljesítmény-tuningolás, én nem védtem azt egy szóval sem. Ellenkezőleg, az elsők között voltam, aki egy "újoncot" lebeszélt a brumiról, ha az első kérdése az volt: "fel lehet-e tuningolni" ?  Az ilyen tuningolást nem 14-évesek csinálják, hanem olyan rókák, akik jóval többet tudnak róla, mint egy úrvezető.

   Egyébként kíváncsi lennék rá, volt-e már mopedautós baleset, pláne tuningolt járművel. Ha 2000 db van az országban, valószínűnek látszik.  Ha a brumi a híbás, egyes orgánumok már telekiabálták volna vele a médiát ....

Előzmény: magyars (6711)
magyars Creative Commons License 2007.09.20 0 0 6714
Ezek a ,,kiskapunak,meg lehetőségeknek" vélt intézési módok csak kérész életűek amúgyis,csak ideig--óráig odázzák el a problémát,ha meg egyelőre még törvényellenesek is,akkor olaj a tűzre,mindenképp kiderűl,a konok,mi-ellenes hivatalnokok csak erre várnak..hogy lám,láám..megint igazunk van,nincs a mopedeseknek létjogosúltságuk..csalók,hatóság megtévesztők,stb...kell ez nekünk??
Előzmény: magyars (6713)
magyars Creative Commons License 2007.09.20 0 0 6713
Tudod,a tejeszacskó ott szakad ki,ahol a leggyengébb.
Ha a problémát úgy akarjátok megoldani,hogy a Német nagybácsi majd köt bizttosítást,meg mittomén,kölcsönad határozatlan ideig,ám tegyétek,de ezzel nem tudtok segíteni az eredendő problémán,azokon meg pláne nem,akiknek erre nincs módjuk.
Előzmény: ezmiez (6712)
ezmiez Creative Commons License 2007.09.20 0 0 6712
   Ami a jog és szabályellenességet illeti. Vannak olyan rendőrségi szabálysértési előadók, hivatalok, akik a mopedautók LÉTét is jog és szabályellenesnek tartják.  Egy fórumtársunk úgy fogalmazta meg, az NKH félrevezeti a rendőrséget.  Ha ez a véleményük, miért nem akadályozták meg a határnál, hogy ezek a járművek belépjenek az országba ?  Miért velünk erősködnek ?
Előzmény: magyars (6706)
magyars Creative Commons License 2007.09.20 0 0 6711
Csupán az mellett kardoskodom, hogy idehaza hazai papírokkal,eredeti,itteni biztosítással,stb...lenne jó élni,ha mindenki megkerüli a problémát,az életbe nem normalizálódik itt semmisem.
Előzmény: magyars (6710)
magyars Creative Commons License 2007.09.20 0 0 6710
Nem is Te akarsz lopott autóval,hamis járműokmányokkal,százlóerős agregáttal álnéven autózni..:-))) valamit félreértettél:-)
Előzmény: ezmiez (6708)
magyars Creative Commons License 2007.09.20 0 0 6709
Továbbá bűntudatom lenne,hogy miattam(is) lett mozgássérűlt az a tizenéves,aki vérszemet kapván a sebességfeltolás hogyanjára adott ötleteimtől.Ismervén az adott szerkezet képességeit(úttartás-fék-futómű,stb...) amiben ugye,egyetértünk,nemigen teszi alkalmassá a túlzott száguldozásra.?
Előzmény: ezmiez (6705)
ezmiez Creative Commons License 2007.09.20 0 0 6708
   Végigolvasva amit irtam, nem találtam benne a kedélyeket törvénysértéssel habosító, negatív, üldözendő-precedenciaerősítő negatívizált cselekedetekre való bíztatást.  Szerinted melyik volt az ?
Előzmény: magyars (6707)
magyars Creative Commons License 2007.09.20 0 0 6707
Mert én inkább elmegyek egy feljelentés után a tárgyalásokra,mintsem egy újabb törvénysértéssel habosítva a kedélyeket negatív,üldözendő-precedenserősítő negatívizált mopedautós legyek.
Előzmény: ezmiez (6705)
magyars Creative Commons License 2007.09.20 0 0 6706
Ezzel csak nem azt akarod sugallni,hogy kövessünk el jog és szabályellenes dolgokart?
Előzmény: ezmiez (6705)
ezmiez Creative Commons License 2007.09.20 0 0 6705

   Halihó Magyarsanyikapitány !

   A tuninggal kapcsolatos érveid meggondolandók.

   De a nyitókérdésed bicskát nyit a zsebemben.  A fórum egy fél éve beszél arról, hogy a legkülönfélébb hatóságok zaklatásait kell eltűrnie minden mopedesnek, hogy használni merje a járgányát.  A törvényalkotóktól az alkalmazókig sok-sok hibás lépés történt ezügyben. Nem csoda hogy kerülőutakat keresünk.

   Törvényalkotóink éveket töltöttek a jogharmonizációval.  Az smkp definicióját  "átollózták" valahonnan, nemigen törődve a következményekkel.  Nekem attól kezdve, hogy EU-tagok lettünk, nem smkp-m van, hanem L2-es járművem. Erről kellene a jogszabályoknak szólniuk, nem pedig a megkövesült magyar kategóriákról.

Az NKH-nak pedig nem körleveleket, meg állásfoglalásokat kellene gyártania, hanem a jogot kellene követnie akkor is, ha nem tetszik neki, vagy nem ért egyet vele. Erre Kókának kellene őket rávenni.

    A kétperces riport a hibáival használ, és árt is. Azok a csúsztatások, miszerint nem

kötünk biztosítást, és jogosítvány nélkül akarjuk vezetni, nem szerkesztői hibák, hanem szándékosan ellenérzéseket kívánnak ébreszteni a tárgyban járatlan hallgatókban. Ezért akár helyesbítést is lehetne kérni.  Az M-es is jogosítvány, és nem sokkal kevesebbet tanítanak érte, mint a B-s jogosítványért.  Mopedautót könnyebb vezetni mint egy Simsont. Hogy a biztosító mit vállal mennyiért, az meg az ő dolguk.

     A B1-es magyar viszonyok között marhaság.  Adjon ki valaki 100000-es nagyságrendű kiadást azért, hogy 2 évig vezethessen mopedet, majd tejeljen újra, ha felnőttként autóba akar átszállni ? Csak akkor lenne értelme  ha a különbség csak az életkorban lenne, a 18-t betöltve automatikusan B-vé vállna. Mivel kell kevesebbet tudnia egy B1-re aspirálónak ?  Ha meg ugyanabból vizsgázik, akkor teljesítette a B követelményeit !  A barnapéter azt mondta, 16 éves kortól megszerezhető (nem lesz, hanem jelenleg is !) a B1.  Egy brumiba szerelnek mégegy gázt és féket, és a vizsgán nem lesz oktató ?  Akkor ki felel a közlekedésbiztonságért ?  Vagy "rendes" autóban lehet B1-t vizsgázni ?  Teljesen kaotikus, átgondolatlan, pénzkizsaroló, cinikus az egész.

     Ezért keresünk kerülőutakat. Az vesse ránk az első követ, aki mindazt, ami mopedautó ügyben az EU-csatlakozás után történt, helyesnek tartja.

 

  

Előzmény: magyars (6700)
magyars Creative Commons License 2007.09.20 0 0 6704
A tárcsa védelmére az a javaslatom,-én megcsináltam,bevállt,-hogy a két első bölcsőnyúlványra,nekem ez zártszelvény,építeni lehet egy laposacélból hajlított merevítő-összefogó idomot,-nálam ez 6o x 12-es laposvas,amit a függőleges keret aljára kell illeszteni úgy,hogy a tárcsa elé -alá kerűljön,védve azt az elől-alúlról érkező támadásoktól.Csak arra kell vigyázni,hogy a böcsőnyúlványra való csavaros befogó rögzítés(mint a sikattyúknál) gyengébb anyagból legyen,mint maga a bölcsőkeret,mert egy esetleges komolyabb csattnál az hajoljon,szakadjon és ne deformálhassa a keretet
Tettem a közepére egy vonószemet,legalább,ha vontatni kell,van hová erősítenem a pórázt,nem sérül a köténylemez...:-)
Előzmény: oregsas (6702)
magyars Creative Commons License 2007.09.20 0 0 6703
T.oregsas!
A Tasso-nál is ez volt a helyzet,gyengének találtam a fékhatást,hát ízekre szedtem...kiderűlt,hogy a betétfészek vállasra volt kopva,egy darabig bement a betét,de ahogy kopott a ferodol és mélyebbre kellett volna hogy kerűljön ,megszorúlt,felfeküdt a vállon...hol oldalt,hol a forgásirány felé az elején..ezért csak oldalt és hátúl fogott,úgy,ahogy..kireszeltem a fészekből a vállat,hőálló fémragasztóval hézagolólemezt ragasztottam a szélekbe,visszacsiszoltam,hogy ne legyen peremes,azóta Audit megszégyemnítő hatásfokú lett a fékhatás és roppant könnyű a pedál is...
A főfékhenger bólogatásra nincs 5letem,nem ismerem a felfüggesztését.
magyarsanyikapitány
oregsas Creative Commons License 2007.09.20 0 0 6702
Balatonakaliban, Bakancs Úr hívta fel a figyelmem , hogy az Ambra első rugója hajlamos a kifáradásra, no ez a mienken fokozottan is igaz .
Már üresen is úgy elfekszik ,hogy a variátor tárcsa alsó széle 10-11 cm.-re van a betontól, a kipuffogó még ennél is alacsonyabban.
Ha most még ketten beülünk és belemegyünk egy gödörbe akkor odaverődik a tárcsa a földhöz és attól félek excenteressé válik, és attól kezdve generálja a hibákat . Az alvázon is találtam egy repedést az egyik heggesztésnél.
Most már annyira komolyra fordúlt, alig merünk menni vele, még aszfalton is vigyáznunk kell.
Több nyomon indultam, vettem spirálrugóerősítő gumituskókat, ami valójában Zsigulihoz és Wartburghoz való , de lefaragtam kicsit és úgy beletuszkoltam. Nem volt drága 650 Ft, de az eredmény is ezzel arányos egy másfél centit emelkedett üresen és talán egy picit keménnyebb lett.
A másik két verziót nem futattam még le: rugókészítő 8-9000Ft.-ért készíti darabját ez a"B" verzió, "C" szintén nincs lefuttatva Ligier Műveknél rugót venni .
Gondolom még levesz a hasmagasságából a gumiméretem 145 - 60 - R13 , de ezt én így örökőltem .
A fékekről már írtam, olyan gyengék , mint a Campingbicikli elsőféke ,és nem előszőr futok neki.
Megpróbáltam valamelyik nap legyezőtárcsás sikítóval megsikálni az első tárcsákat /témafelelőse WooDoo / állítólag neki már bejött, több ötletem már nem volt. Valamit mintha javúlt volna, de én most sem vagyok vele elégedett, jól beletaposok megáll: a földúton majdnem csúszik asztfalton pedig gurúl.
Becsületére legyen mondva :oldalra nem húz, mindenütt egyformán gyenge.
Ha nem jön össze, akkor Ligier Műveknek lesz egy referenciamunkájuk Érden.
Elötte azért megszeretném kérdezni a Ligiereseket, mindenkinek ilyen gyenge, vagy csak engem ver az isten.
Légyszi írjatok gyakorlati tapasztalatokat !
Arra kérek adatokat az erőtök hány százalékat kell ahhoz beleadni, hogy megycsússzon aszfalton és főldúton !
Nem vagyok született autószerelő, de a motorjaim, a Trabantom, Renaultom fékét én szereltem és nekem úgy tünt, már a konstrukció eldönti milyen a szerelés várható végeredménye. Renault, Trabant ,Mz, Piaggio ezekkel semmi gond ,de a Babetta féke az mindenkin kifogott.
Mint már egyszer írtam, a féktárcsa 5,3mm széles és abból nincs mit esztergálni.
A betétek 9,5 és 8,3mm között voltak, és én ezt jónak ítéltem, gondolom 10mm.-ről indulhattak.
Fékhengerek könnyen járnak és már agyonra légtelenítettem, mint már beszámólta róla beletört a légtelenítőcsavargó hátúl ez 13,000.-Ft került nekem.
Nagyon sok mindent betudok annak, hogy 350 kg.-ból ezt nehéz jól kihozni, de a főfékhengert még a súlynövekedés árán is keményebben rögzítettem volna.
Nincs eltörve a tartó, de ha nyomom a pedált akkor nagyon sokat billen a főfékhenger talán 15-20 fokot is, nincs jól feltámasztva.
Erre is kérek tapasztalatokat, mert én itt a konstrukciós hibára gondolok .
A Trabanton is kis súlyból hozták ki, a lemezt nagyon ötletesen hajtogatták, hogy nagyon merev legyen és ne hajoljon el.
Tapasztalataitokat előre is köszönöm !

magyars Creative Commons License 2007.09.20 0 0 6701
-Budapesten a XIII.Váci u.94-ben lehet ipari variátorhoz szíjat kapni,8oo-97o-ig elég jó a választék,méretszortiment ,típus is többféle van nekik,nagyjából 6-8 ezer ft között.de délután 16-h-kor bezárnak!.A Falk Miksa u-üzlet nem létezik.
magyarsanyikapitány
magyars Creative Commons License 2007.09.20 0 0 6700
Miért gondoljátok,hogy kerülő utakon kell járni?Az itthon használt külföldi azonosítóval ellátott járművek messze nem nevezhetőek legális megoldásnak,mint ahogyan a tervezett végsebesség megnövelése ilyen-olyan módszerekkel sem az. Amennyiben ezt valaki mégis teszi,az ő dolga,de erre mások figyelmét felhívni,pláne ,,tanácsként"hirdetni....nos,nem gondolom,hogy szerencsés dolog...emlékezzetek csak az 5o ccm kismotorok hengereinek cserélgetésére,aminek az lett a vége,hogy közúti ellenőrzéskor egy fickósabban kinéző kismoci létekor órákat kell regélni a rendőrnek,hogy elhiggye,eredeti ötvenes a gép.
Szerintem a szabályos utak járása a szerencsés,akkor is,ha ez néha kellemetlenségekkel jár,aki pedig másként gondolja,legalább ne hirdesse jótanácsként.
Sok csibészségbe benne vagyok,voltam én is,de semmiképp nem tanácsolnám másoknak,hogy ők is tegyék.
üdv magyarsanyikapitány
WooDoo Creative Commons License 2007.09.20 0 0 6699
Egy mopedautóval szerintem sem szabad száguldozni, de amelyik "nagymotor" változatnak készült, az a magasabb sebességre van tervezve. A mi 500.4-esünk félvér ilyen szempontból, az 500-as szélesített és hosszított futóművét örökölte, de csak 4 kW-os motort tettek bele. Ezért nem hiszem hogy probléma lesz abból, ha kicserélem a motort. Természetesen az első féktárcsákat is ki fogoml cserélni, mert a 350 kg-os tömegbe nem fértek bele az 500-as tipus nagyobb tárcsái.
Előzmény: BIGYO2 (6686)
WooDoo Creative Commons License 2007.09.20 0 0 6698

A mozgássérültek háta mögé én nem akarok bújni, szerintem szemétség ahogy sokan visszaélnek a mozgássérült rokon nevére kiállított igazolvánnyal.

 

EU-s tagállam rendszámával közlekedni az uniós csatlakozásunk óta nem ördöngősség, egy csomó ismerősöm jár most is német meg román rendszámú kocsival, teljesen legálisan.

 

A többit nem bírom dekódolni:))

Előzmény: luna200 (6685)
magyars Creative Commons License 2007.09.20 0 0 6697
Szépnapot,Sorstársak!
Nahát,eszement sokat írtatok másfél hét alatt!Megvan legalább az esti programom.
Csendes éjt"
magyarsanyikapitány
Törölt nick Creative Commons License 2007.09.20 0 0 6696

Hello Redome!

 

- Mennyire strapabíró ? - attól függ, hogy mire szeretnéd használni, nyilvánvaló, hogy terepen nem szabad használni, földúton pedig kíméletesen ..... van egy mopedautós ismerősöm, neki Ligier Ambrája van, göröngyös aszfalt úton a motortartó kerete eltört, mint WooDoo Ambrájának .....

Az Aixam talán ami kibírja a földutakon való száguldozást, véleményem szerint, kerüld őket, nem a hazai rossz utakra vannak tervezve, legjobb, ha aszfalt úton mész. Mire használnád ?

- Megbízhatóság : attól függ, milyet veszel, ha olcsót, akkor a vételárat ráköltheted, ha szerencséd van, akkor csak az általános használtautó szervízen kell túlesned, ennél a gondolatnál fontos, hogy milyen állapotú a járgány.

- Megéri az árát ? - Ez szubjektív, szerintem megéri a kitűnő állapotú, annak persze, akinek nem kell személyautó .... ez nem a szm.autót helyettesíti ...

- olcsó fenttartás, drága szervízelés. Az alkatrészek drágák, például egy darab gyári gumiharang 6000 Ft!!! Nekem 4 kell, 24 000 FT .... de mégsem veszek gyárit, ha ilyen húzós ....Ajkán van egy mopedautós fickó, aki ezzel foglalkozik - értékesítés, alkatrész stb ....

 

Üdv!

Előzmény: Redome (6693)
BIGYO2 Creative Commons License 2007.09.20 0 0 6695
Egyébként megint pöccre viszi, kb 2 hónapja volt ez a jelenség, azóta nem, illetve egyszer-kétszer előfordult, de másodszorra elkapta és forgatta a motort.
A ma reggeli tragikus, már majdnem feladtam az indulást.
Érdekes, azóta kb 4X indítottam, megint tünetmentes.
BIGYO2 Creative Commons License 2007.09.20 0 0 6694
Bizony nem. Köszönöm, bíztam abban, hogy lehet találni egyszerű megoldást.
Hétvégén leszerelem, és megnézzük hozzáértővel, mit kell megpucolgatni.
Remélem jó lesz.
Előzmény: _matel_ (6690)
Redome Creative Commons License 2007.09.20 0 0 6693
Helló mindenkinek!
Lenne pár kérdésem a mopedautókkal kapcasolatban. Mivel erősen elgondolkodtunk rajta, hogy beszerzünk egyet:)
Először is: mennyire strapabíró?
Mennyire megbízható?
Megéri az árát?
Alkatrészeket hol, mennyiért lehet kapni hozzá, ha esetleg kellene?
Köszi a válaszokat:)
cccica Creative Commons License 2007.09.20 0 0 6692
Sziasztok!
A szerelő kicserélte a kisautóm kipufogó flexi csövét, de nem merek vele 60-al menni(amit eddig gond nélkül bírt), mert most kicsit olyan holdraszállós hangja lett 50-55 után...
Vajon mi lehet az oka?
cccica Creative Commons License 2007.09.20 0 0 6691
Szia,
akkor bénáztam, csak visszadobta a levelet....emilem:koczo.m@freemail.hu
Szerintem tudunk talizni vasárnapig!
Előzmény: _matel_ (6689)
_matel_ Creative Commons License 2007.09.20 0 0 6690
ha jol ertem a problemad nem vagy igazan elektromos szaki. lehet leugatnak majd de ahogy a kollega is mondta ha nem indulna kalapaccsal vagy mas alkalmas celszerszammal megutogetve biztosan jo lesz. ha akad idod lehet erdemes lenne szetszedni es belul is eltisztitani az erintkezoket amennyiben utana is rakoncatlankodik szamits ra idovel kiprünttyen...
ÜdVW matel
Előzmény: BIGYO2 (6681)
_matel_ Creative Commons License 2007.09.20 0 0 6689
Másnak müködik viszont jó lenne látni a Brumid vasárnap előtt mert akkor megyek magamnak is nézni egyet...
Válassz:
matel@hungarotrafik.hu
matel@sch.bme.hu
matel@cash-trade.hu
de ha adsz egy mailt elöször dobok oda én levelet...
Előzmény: cccica (6638)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!