Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

triplaharom Creative Commons License 2016.01.17 0 0 13387

Akkor az a Molotov 5 tonnás lehetett. Jó 15 éve többször jártam Csepelen, ott a gyár területén sok szaladgált még akkor belőlük.

Előzmény: Lki1 (13385)
Lki1 Creative Commons License 2016.01.17 0 0 13386
Előzmény: Lki1 (13385)
Lki1 Creative Commons License 2016.01.17 0 0 13385

Biztos, hogy eladó.

Láttam ott egy szovjet targoncát is. Oldalt szelepelt hat hengeres motorja volt!

Az vastagon elérte az ingerküszöbömet! :)

 

Előzmény: mérnökferi (13384)
mérnökferi Creative Commons License 2016.01.17 0 0 13384

Ha egyszer arra jársz, fényképezd  körbe és érdeklődd le légyszíves! Most nagyon alacsony a vasár :-) 

Előzmény: Lki1 (13382)
mérnökferi Creative Commons License 2016.01.17 0 0 13383

Isten éltessen! Szégyenlem, de most is elfelejtettem volna a névnapod, ha nincs ez a könyv  :-) 

A T-150-en még van munkám, de már vele szántottam!

Előzmény: dutrancs (13368)
Lki1 Creative Commons License 2016.01.17 0 0 13382

Ez jó vastag összefoglaló volt.

Már tényleg sajnálom a fotókat. Viszont jól megnéztem az adattáblát (mivel itt téma volt), és magoltam a cirillt. :)

Sajnos nem fogok Cibakházán járni mostanában, hogy pótoljam.

A kézzel beütött dolgok római hármasra hasonlítottak (kb egy méterről), de eléggé át voltam már hűlve, hogy csak leskelődjek.

Még a gömbölyű bódés, rusnyán lelakott DT volt.

 

Előzmény: mérnökferi (13380)
Törölt nick Creative Commons License 2016.01.17 0 0 13381

Sajnálom, sajnálom.. de tovább kell lépni. 

Előzmény: kavicsos64 (13379)
mérnökferi Creative Commons License 2016.01.17 0 0 13380

Dutrancs bácsiként én is hiányolom az "M" betűt  :-)

 

1969-es könyv szerint: "Az SZMD típusú Diesel motorokat traktorokban, magajáró aratócséplőgépekben és alvázakban, emelődarukon, kotrókon, motoros mozdonyokon, mozgó villamos áramfejlesztőkön, kompresszorokon, valamint fúróberendezéseken, folyami motorcsónakokon, kötélpályacsörlőkön, autógrédereken, kavicsrakodókon, úthengereken és egyéb útépítőgépeken használjuk."

Típusai: SZMD-14, 14B, 14K, 15K, 12B, 14KF, 15KF

62-75LE/1700/min. 6,3l, örvénykamrások, a "K" jelűek kombájn motorok.

 

Ehhez képest ma felleltároztam az otthoni készletemet ebből a motorcsaládból:

 

- 15K 75LE/1700/min. kombájn, örvénykamrás, szívó, 1968, szép "ablakos" motor, villamos önindítóval: 1db

- 14HГ, közvetlen befecskendezéses, kismotoros, szívó, 80LE/1800/min.: 3db

- 17H, közvetlen befecskendezéses, turbós: 1db

- nem fértem hozzá a táblájához: közvetlen befecskendezéses, turbós (de máshol van a turbója mint az előzőnek), villamos önindítóval: 1db

- 17K, örvénykamrás, turbós, villamos önindítóval, 100LE/1900/min, kombájn: 1db

- 19, közvetlen befecskendezéses, villamos önindítóval, turbós, levegő visszahűtéses, ~120LE/2200/min. kombájn: 2db Ez utóbbiról nincs gépkönyvem, precíz adataim. Ha valakinek van SZMD 19- ről leírása, megköszönném! Ehhez a motorhoz kipufogó gyűjtőcsövet is keresek, mert az összes többitől különbözik!

Az SZMD motorok eredetije, állítólag az USA-ban látta meg a napvilágot. Amikor az egyik önindítókat áruló és javító cégnél önindítóra alkudoztam, azért nem akarták nagyon olcsón adni, mert azt mondták, hogy valami nagy JCB kotróra szokták tőle elvinni.

A T-150K traktorba és az SzK-6 kombájnba is SZMD motor van, de az már SZMD62, V6, 165LE/2100/min. 9,15l, de ezekről, majd talán, egyszer...

Előzmény: Lki1 (13374)
kavicsos64 Creative Commons License 2016.01.17 0 0 13379

És nem sajnálod eladni ?

Előzmény: Törölt nick (13378)
Törölt nick Creative Commons License 2016.01.17 0 0 13378
dutrancs Creative Commons License 2016.01.17 0 0 13377

Oké. Köszi szépen,de majd egy hétig nem leszek!!

Előzmény: Lki1 (13376)
Lki1 Creative Commons License 2016.01.16 0 0 13376

Nem. Teljesen jól olvasható volt. A 14 utáni beütött dolgokat nem mazsoláztam csak ki.

 

Véletlenül arra járok, le fogom fényképezni!

Előzmény: dutrancs (13375)
dutrancs Creative Commons License 2016.01.16 0 0 13375

Annak CMD -nek kellett leni, mert az magyarul SzMD-14.Lehet,hogy a tábla meg volt kopva.

Előzmény: Lki1 (13374)
Lki1 Creative Commons License 2016.01.16 0 0 13374

Részemről semmi gond! Okosodni vagyunk itt.

 

Pont ma láttam egy ős öreg DT75-öst. CD14??? volt a típusa a motornak. A 14, és az utána lévő dolgok kézzel voltak beleütve. Szerintem a módszer váltás óta nem mozdult onnan.

Kellően hideg volt, hogy ne fényképezzem le. :)

Kismotoros indítású volt az is.

Érdekes volt számomra, hogy a TLT tőből le volt törve.

Előzmény: mérnökferi (13363)
kistrakis Creative Commons License 2016.01.16 0 0 13373

Üdv Panzer 12!

 

Ha az IH-ról szeretnél valamit tudni és segíthetek keress a 69pisti@gmail.com e-mailen nyugodtan.

Előzmény: panzer12 (13356)
kavicsos64 Creative Commons License 2016.01.15 0 0 13372

Én elhiszem !

dutrancs Creative Commons License 2016.01.15 0 0 13371

Kismotoros JUMZ motor. (D-65).

Előzmény: dutrancs (13370)
dutrancs Creative Commons License 2016.01.15 0 0 13370

A másik oldal!

Előzmény: dutrancs (13369)
dutrancs Creative Commons License 2016.01.15 0 0 13369

Itt a két motor nézeti képe .A belső méretekről nem is beszélve.

Előzmény: dutrancs (13366)
dutrancs Creative Commons License 2016.01.15 0 0 13368

Névnapi ajándékom a fiamtól!

dutrancs Creative Commons License 2016.01.15 0 0 13367

Ferikém!!  Ez nem kötözködés,csak a félre informálódottság helyreigazítása ,a realitás közlése.

Előzmény: mérnökferi (13363)
dutrancs Creative Commons License 2016.01.15 0 0 13366

Én azt tanácsolom,hogy higgyél nekünk. 1970-től foglalkozom gépjavítással. Mérnökferi pedig kizárólagos volt szovjet erőgépek gyűjtője-használója!!

Előzmény: kavicsos64 (13365)
kavicsos64 Creative Commons License 2016.01.15 0 0 13365

De nem irtál semmit hogy a két motor között mi a különbség ,ha már igy vágod a témát ,hát világosíts már fel bennünket a műszaki adatok terén !! Én csak a kollégámtól ismerem a trakit ő viszont szaktekintélynek számított mint gépszerelő ! Az hogy egy adagolót hol helyeznek el szerintem nem nagyon van jelentősége legfeljebb a mérnöknek ,hogy hová tette !

Előzmény: mérnökferi (13364)
mérnökferi Creative Commons License 2016.01.15 0 0 13364

"...és kismotorral indult..."

A nagy Szovjetunióban, tekintettel a nálunk kicsit hidegebb telekre, nagyon sok minden indult kismotorral!

Előzmény: kavicsos64 (13362)
mérnökferi Creative Commons License 2016.01.15 0 0 13363

"Ránézésre ugyanaz" - picit jobban meg kell nézni, az azért eléggé szembetűnő, hogy még az adagolója is másik oldalt van!

"És másoktól is azt hallottam." - Anti bácsin (dutrancs) kívül ne hallgass senkire!

"Nagy különbség nem lehet a kettő között." - igazad van dízel ez is, az is  :-)

 

Bocsánat a kötözködésért, de ennyire felületesen nem szabad kezelni a dolgokat, hátha megtévesztünk valakit!

Előzmény: Lki1 (13361)
kavicsos64 Creative Commons License 2016.01.15 0 0 13362

Volt egy kollégám akinek ilyen trakija volt attól tudom én is ,és kismotorral indult emiatt igen utálta !

Előzmény: dutrancs (13360)
Lki1 Creative Commons License 2016.01.15 0 0 13361

Ránézésre ugyanaz.

És másoktól is azt hallottam. Nagy különbség nem lehet a kettő között.

A ceglédi cimborám egy keletnémet aggregátor motort épített bele egy jumzba. Csak a motor körül lévő dolgok különböztek ott is.

Előzmény: dutrancs (13360)
dutrancs Creative Commons License 2016.01.15 0 0 13360

A JUMZ-ba nem Dt motor van. Honnan vetted?Az egyik D-65 tipusú a másik meg SZMD motor.

 

 

 

Előzmény: kavicsos64 (13355)
panzer12 Creative Commons License 2016.01.15 0 0 13359

Erre gyanakodunk mi is de a fő fék hengerek nem eresztenek.

Lehetséges a hátuljába a fékező munka hengereknek van bajuk.

Ezt szerettem vona elkerülni hátha más a gond mivel nincs fék olaj tartály hátha máhol levegősödik a rendszer.

kavicsos64 Creative Commons License 2016.01.14 0 0 13358

De az is lehet folyik valamelyik munkahenger !

Előzmény: panzer12 (13356)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!