Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

m.norbert Creative Commons License 2014.05.21 0 0 2071

mivel szimeringnél taknyos, nem erőlködök a beindítássál, hanem a szétszedéssel, az mellet ha körbe forgatod null kompresszió, azt beindítani, olyan mint lankat pöcsel orgiát rendezni.

 

forgattyúsház csavarok meg is szoktak lazulni, néz rá sajátodra, meglepődsz. de itt nem volt meghúzva se.

Előzmény: Sihuhu (2070)
Sihuhu Creative Commons License 2014.05.21 0 0 2070

Jól értem, ránéztél?

 

"Ha nem fordítva lett volna benne a membrán alatti műanyag, akkor talán tolt volna benzint"

 

Úgy raktam vissza az AC-pumpa alatti műanyag lapot, ahogy benne találtam. Azt észrevettem, hogy a mocit már avatatlanok piszkálták - pl. az AC-pumpából hiányzott a felső üveggolyó. Ezzel együtt benzint nyomott, mert a karbiban a benzinszűrő simán nedvesedett. Ezt a tulajjal közösen meg is állapítottuk.

 

"de alapból járulékos gond volt a szimering a csapágyak, a tömítetlenség, fogatyus ház csavarjai kézzel tekergettem.. és még sorolhatnám."

 

Akkor jól sejtettem, hogy legalább a csapágyszimering a problémás. Az meg sem fordult a fejemben, hogy a forgattyús ház csavarjai nem voltak meghúzva, meg tömítetlenségek vannak. Ez egyszerűen nem életszerű hiba :-)

 

Gondolom, akkor neked sem indult be, legfeljebb további hibákat találtatok...

Előzmény: m.norbert (2069)
m.norbert Creative Commons License 2014.05.21 0 0 2069

Normal 0 21 false false false MicrosoftInternetExplorer4

/* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Normál táblázat"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin:0cm; mso-para-margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:10.0pt; font-family:"Times New Roman"; mso-ansi-language:#0400; mso-fareast-language:#0400; mso-bidi-language:#0400;}

Szia

 

Ha nem fordítva lett volna benne a membrán alatti műanyag, akkor talán tolt volna benzint, de alapból járulékos gond volt a szimering a csapágyak, a tömítetlenség, fogatyus ház csavarjai kézzel tekergettem.. és még sorolhatnám.

Előzmény: Sihuhu (2025)
m.norbert Creative Commons License 2014.05.13 0 0 2068

Ebből fogom írni, a doktori disszertációm!

Előzmény: m.norbert (2067)
m.norbert Creative Commons License 2014.05.13 0 0 2067

"Az is lehet, hogy úgy megkopott a hajtókar felső/alsó csapágyazása, hogy már nem komprimált rendesen, mert a kopott csapágygolyókon vagy tűgörgőkön a dugattyú leült, nem ment kellőképpen felülre."

 

 

Normal 0 21 false false false MicrosoftInternetExplorer4

/* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Normál táblázat"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin:0cm; mso-para-margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:10.0pt; font-family:"Times New Roman"; mso-ansi-language:#0400; mso-fareast-language:#0400; mso-bidi-language:#0400;}

Ebből fogom írni, a doktori disszertációm.

Előzmény: Kempingez (2063)
Kempingez Creative Commons License 2014.05.03 0 0 2066

Természetesen nem a szakszerűtlen javítások, módosítások, és buherálások után mesterségesen létrehozott üzemképtelenség esetére vonatkoztattam a hiba keresési sorrendet.

 

Alapismeretek nélkül, bár egyszerű szerkezet, de mégsem érdemes a szereléshez hozzáfogni. 

 

Kempingez Creative Commons License 2014.04.29 0 0 2065

Ha nem indul a solex, a következő sorrendet ajánlatos a hibakeresés során tartani.

A logikája az hogy mindíg, az egyszerűbbtől a bonyolultabb irányába haladunk. Vagyis a gyakoribb valószínűbb hibalehetőségektől induljunk.

1.  gyujtás

2. üzemanyagellátás

 

A fenti kettőt ha megfelelőnek véljük jöhet a többi.

 

3. kompresszió, és tömítetlenségek ( főtengely szimering) 

 

4 Egyéb durvább  motor mechanikus hibák esetén, már úgysem egyedül a "nem indul" lesz a hibajelenség. Illetve, az már csak következmény. 

 

 

Tamás (Ifjú Titán) Creative Commons License 2014.04.29 0 0 2064

Sziasztok !

Látom sokan kilódnak a motorokkal.

Hülye tanácsokkal látjátok el egymást néha , viszont én jót nevetek rajta .

Csak így tovább .

 

Megyek leteszem az asztalosi szakmát mert azzal lehet motort szerelni .

 

 

Az üzemanyag a porlasztóig felmegy akkor nem lehet baja az ac pumpának .

Mért nem jut el a motorig hát mert lehet ott van dugulás amit kizárt dolognak tartom mert annyiszor szedtétek szét.

Gyújtást takarítottad de hogy ? Csavarhúzóval én a koszt szoktam letakarítani a blokk aljáról.

Gyújtótekercs csere volt annál a motornál amelyik nem indul ? Csak azért kérdem mert a szikráról nem volt szó.

 

Szerintem valamit szarul raktok vissza a motorra és azért nem indul .

 

Kempingez Creative Commons License 2014.04.28 0 0 2063

"Az is lehet, hogy úgy megkopott a hajtókar felső/alsó csapágyazása, hogy már nem komprimált rendesen, mert a kopott csapágygolyókon vagy tűgörgőkön a dugattyú leült, nem ment kellőképpen felülre."

 

Ilyen nem fordulhat elő. A tűgörgők persze hibásodhatnak, törés, "keresztbefordulás", stb szélsőséges esetben akár hajtókartöréshez is vezethet. 

Ott már más diagnosztizálható tünetek is vannak, nem csak az hogy nem indul. 

 

Egyébként nem kell szakműhely egy hajtókar cseréhez, a solex esetében. (Van pár tartalék hajtókarom, de még soha nem volt rá szükség.) 

 Egy nem induló motornál, kézenfekvőbb hibákat "illik" keresni.

Főleg ha a főtengely kézzel, akadálymentesen átfordítható, és nincsennek rendellenes zajok, holtjátékok. A kompresszió tényét szintén érezni, ilyen esetben ha vissza szereljük a gyujtógyergyát. A kompresszió hiány, henger, dugó, gyűrű kopásából jöhetlétre,  továbbá gyűrűberagadás, törés. Esetünkben a dekeompresszorszelep tökéletlen zárásából is.

Csak mellékesen megegyezve, és kigeszítve a témát a teljesség igénye nélkül.

dyjani Creative Commons License 2014.04.24 0 0 2062

  Köszönöm a tanácsot.

Az Ac pumpa műxik,nem szedtem teljesen szét,csak fújással ellenőriztem a szelepek

működését.A tank-pumpa közötti cső is tiszta,folyik a benzin rendesen .A pumpa és karburátor közötti cső reményem szerint nem dugult.

  Most azon eszelek,hogy talán feszesebb membránt kellene találnom.

Megint csak az a zavaró,hogy van egy benzinmotorom,leveszem a karbit,beadagolok egy kis benzint és rövid ideig,de felpörög.

   

Előzmény: Sihuhu (2061)
Sihuhu Creative Commons License 2014.04.24 0 0 2061

Ha már megbontottad a csövet, nézd meg, tolja-e a benzint az AC-pumpa után. Ha nem, akkor ludas lehet az AC, vagy dugulás a fémcsőben, vagy dugulás a tankban levő benzinszűrőben. AC-pumpát rögzítő csavart óvatosan meghúzni, mert törik. Nagyob gondot akkor okoz ez, ha nem magyar gyártású a Solex, mert akkor más a négy kis csavar menetemelkedése, és itthon nem lehet beszerezni...

 

Esetemben mindhárom előfordult, sőt az AC-pumpa egyik golyója is hiányzott. Következtetés: előttem már valaki matatott a rendszerben, és elhagyta az üveggolyót.  :-)

Előzmény: dyjani (2060)
dyjani Creative Commons License 2014.04.23 0 0 2060

Ma mérgemben leszedtem a benzinpumpát,mintha "jó" korában jobban öntötte volna a benzint a túlfolyón.A membrán elég elnyűtt állapotban van,nem lyukas,de igen lagymatag,hullámos.Talán túl kevés üzemanyag folyik át a karbin,kevés ahhoz,hogy robbanókeverékké alakuljon.Habár egy kicsit ellentmondásos,mert általában a benzinmotorok rövid időre indulnak egy kis betöltéssel a gyertyanyiláson (az is igaz,hogy akkor nagyon dús a keverék).Ez bizza nem reagál arra sem .Marad a további macera.Nem bontanám meg a blokkot mert ott nem lehet baj.

Előzmény: Sihuhu (2059)
Sihuhu Creative Commons License 2014.04.23 0 0 2059

Amit megpróbáltam életre kelteni, az szerintem életében nem látott karbantartást. Amíg ment, addig ment, aztán betolhatták egy fészerbe, ahol sokáig elfeküdhetett. Majd a tulaj gondolt egyet és eladta...

 

Az a furcsa, hogy önmagában szépen ontotta a szikrát - persze rendberakást követően -, a benzinszűrő is szépen nedvesedett a karbiban nagy nehezen, mégis, egyet nem röffent, pedig fúrógépes indítással is próbálkoztunk, miután a karbit is kitakarítottam. Nem igazán értem, hogy mi a fene baja lehet.

Előzmény: dyjani (2058)
dyjani Creative Commons License 2014.04.22 0 0 2058

Üdv,mindenkinek.

   Nagyon kiváncsi vagyok,mi lesz a végeredmény.A -67.es Solexommal szinte ugyanúgy kinlódunk már vagy egy hete.Minden kitisztitva,gyújtás beállitva,de egyet sem "röffent".Tavaly augusztusban volt utoljára járatva,szépen dorombolt ,én nem is gondolok valamilyen kopásra (szimmering vagy csapágy),mert a motor még jó állapotban van.Csak éppen nem teszi a dolgát.Pedig valamennyire járatos vagyok a motor működésében,de úgy látszik most kifogott rajtam.

 Remény azért itt is marad.

  Az a másik,a "pofaleszakadós" motor,amelyikkel a tutajomat tolatom a Tiszán ,kézi inditással kettőt pörditek a hűtőlapátokon és máris pöfög.

Előzmény: Sihuhu (2025)
Csimpi1973 Creative Commons License 2014.04.20 0 0 2057

Szia dámdámdámdám gurgugyin érdekelne hogy konkrétan milyen cuccaid vannak megadnám a telefonszámomat ha megcsörgetsz visszahívlak és megtudjuk beszélni telefonon.

Telefonszámom:06305597243

Köszi Csimpi.

Előzmény: Dámdámdámdám Gurgugyin (2055)
trotilex3800 Creative Commons License 2014.04.11 0 0 2056

Hali!

 

Van egy jó állapotú Kölnben gyártott, napi használatra alkalmas masinám eladó! Tel. 30-3492565 

 

 

Dámdámdámdám Gurgugyin Creative Commons License 2014.04.11 0 0 2055

Van egy néhány alkatrészem eladó, pl. egy újszerű gumi.

 

schafler Creative Commons License 2014.04.04 0 0 2054

Üdv !

Egy kis segítséget szeretnék kérni, meg szeretném tudni solexem hibájának okát. Ez egy 93'-as magyar gyártmány. Az a problémám hogy nehezen indul be, jól meg kell tekerni hozzá a motort, ha fölgyorsult akkor már tartja a sebességet de csak szivatón, és ha le is lassulok kb 10-15 km/h alá akkor szép lassan lelassul és leáll. Nem tudom hogy mi lehet a probléma. Tud valaki erre mondani valamit ?

Előre is köszi

cv.cam/s Creative Commons License 2014.03.28 0 0 2053
pont iyenem van elado./szobadisz a nappalimban/alk.kaphato m.o.-n.laszlo/email cimem lathato/
Előzmény: Fan-tomi (2050)
Fan-tomi Creative Commons License 2014.03.27 0 0 2052

Szia!

 

Már írok is! :)

Előzmény: Tamás (Ifjú Titán) (2051)
Tamás (Ifjú Titán) Creative Commons License 2014.03.27 0 0 2051

Szia!

rollertamas@gmail.com

Írj létszi rám . Tudok eladó solexot.

Amúgy meg minden alkatrész megvehető hozzá .

Sőt személyesen ismerek is olyat akinek van .

Üdv

Előzmény: Fan-tomi (2050)
Fan-tomi Creative Commons License 2014.03.27 0 0 2050

Sziasztok!

 

Most tervezek vásárolni egy Solex 3800 cyklon típusú kismotort.

Kérdésem az lenne,hogy az alkatrész ellátása mennyire stabil,Magyarországon kapható-e hozzá új alkatrész?

Dámdámdámdám Gurgugyin Creative Commons License 2014.03.23 0 0 2049

Nem Hódm. hanem Szolnok, de ha adsz egy címet elküldöm postán csomagban, vagy ha véletlen Pesten jársz a közeljövőben, akkor most ott van. 

Előzmény: m.norbert (2048)
m.norbert Creative Commons License 2014.03.23 0 0 2048

bocs most láttom hogy Hódmezővásárhelyi vagy, akkor közel vagy mert én Szeged.

Előzmény: Dámdámdámdám Gurgugyin (2043)
m.norbert Creative Commons License 2014.03.23 0 0 2047

Szia

 

megnézni megtudom, de mivel nem vagyunk egy faluba, van köztünk 180 km legalább nem lesz egyszerű.

Előzmény: Dámdámdámdám Gurgugyin (2043)
S_G_L Creative Commons License 2014.03.20 0 0 2046

S_G_L Creative Commons License 2014.03.20 0 0 2045

Íme..

Előzmény: trotilex3800 (2040)
Sihuhu Creative Commons License 2014.03.20 0 0 2044

Engem is nagyon érdekel, hogy végül is miért nem hajlandó röffenni a motor.

Előzmény: Dámdámdámdám Gurgugyin (2043)
Dámdámdámdám Gurgugyin Creative Commons License 2014.03.20 0 0 2043

Szia! Látom szakember vagy. Nem tudnád megnézni az én motoromat, ami nem indul? Péter

Előzmény: m.norbert (2042)
m.norbert Creative Commons License 2014.03.19 0 0 2042

tegnap este ráértem meg huzogattam is a végét unalmamba felnéztem, megláttam lesz találkozó, motorblokkot össze is rakta még este.

 

Előzmény: S_G_L (2041)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!