A már meglévő fűtéshez kell a kazán vagy most akarod az egészet kiépíteni?
A már meglévő fűtési rendszerhez lehet csatlakoztatni egy kazánt,az új se zajosabb mint a régi,sőt.
Persze ha jól van kivitelezve a fűtési csővezeték és jól van méretezve.
Konyhában ill. a pincében szokták elhelyezni a kazánt , épp a zaj miatt,de ha máshol nincs hely és ha jól alszol akkor lehet a fürdőben is.:-)
A hőveszteséget szigeteléssel lehet csökkenteni,de szerintem nem olyan számottevő,de ha én választanék akkor inkább pince.(Új szerelésnél,réginél ahol most van)
EPH ról nem nyilatkoznék,hogy honnan hova meg hogy hogy szabályos,de ezt egy villanyszerelő tudja.
Egy mai 20-24kW-os kondenzációs kazán milyen állandó zajokkal terheli a házat? Terjed-e a csöveken keresztül valami zümmögés, sustorgás? És egy 6-10 centi közötti elválasztó falon vajon mi hallatszik át, ha egy fürdő hálóval határos falára tetetném a kazánt? A begyújtás zaja ismerős, és rövid ideig hallgattam már 1-2 készüléket begyújtás után is, de pl arra még nem volt alkalmam hogy éjszakai csendben hallgatózzak egy radiátor környékén, vagy a kazánnal szomszédos szobában. A másik alternatíva az lenne, hogy a pincébe kerül a kazán. Ez zaj szempontból biztos kevésbé problémás, cserébe kell jó hosszú kémény, le kell vinni a gázt a pincébe valamilyen célszerűen kanyargó nyomvonalon, és hőveszteség is lesz, akármennyire hőszigetelek is minden szerelvényt odalent.
Mindkét esetre vonatkozik: az EPH hálózatba kötéshez kell egy 6mm2-es gerincvezetőt vinni a kazánhoz a ház mérődobozának PE sínjéről, és a kazánt meg a környező csöveket, szerelvényeket mind bekötni egy EPH csomópontba a gerincvezető kazán felőli végénél. Ezt kell villanyszerelővel megcsináltatni és adnia kell róla egy nyilatkozatot. Ezt jól tudom? 6mm2-es gerincvezető se a pincébe, se az emeletre nem megy perpillanat, szóval ezzel is számolnom kell, hogy hogy lehet majd kiépíttetni.
Mielőtt tervezővel beszélek jó lenne ha a buktatókkal már tisztában lennék nagyjából. Bármilyen tipp, tapasztalat jól jönne egyik és másik esettel kapcsolatban is.
Amikor először bekapcsoltam, a kazán még nyitott körön volt. Azt szerintem nem jól csináltam meg, így gyakorlatilag a bekapcsolás után nem sokkal le is állt, a visszatérő még langyos sem volt. Levegős lett, vagy nem tudom, de a szivattyú nem szállított elég vizet, hogy a nyomáskapcsoló jól működjön. Sűrűn kapcsolgatott, volt hogy rá kellett nyomnom a hálózati vizet, akkor beindult.
Másnap vacakolt a termosztát, zárlatot csináltam...
Most, panelcsere és zártra alakítás után megy rendesen, a kazántermosztát beállításától függően kapcsol le, de ez még mindig elég sűrű kapcsolgatást jelet. 1-2 perc alatt felmegy a visszatérő hőmérséklete annyira, hogy kikapcsol.
Sziasztok, ma begyújtottam a konvektoromat, de csak az alapláng ég. Termosztátot tekerve nincs kattanó hang. A termosztát és csatlakozója sértetlennek tűnik.
2. Úgy néz ki, az indirekt tartály hőcserélője nem bírja elvenni a hőt elég gyorsan, a kazán kapcsolgat, pedig ezt szerettem volna elkerülni. Szerintetek ha megfordítom a sorrendet, jobban működne? Arra gondolom, hogy a tartály vizét (200liter) melegítem közvetlenül, és a felső hőcserélőről veszem el a meleget a padlófűtésnek.
Akartam használni a felső hőcserélőt HMV előmelegítésre. Így most nem tudom majd, mert az foglalt lesz a padlófűtésnek. Legfelejebb az aljába kergetem meg, kicsit az is melegít rajta.
Hogy miért döntöttem így? Mert a padlófűtés csak alacsony előremenővel tudom üzemeltetni. A 18kW-os kazánnt ráengedni direktben nem túl szerencsés. Kazánt nem akartam cserélni, maradt a "puffer". Eredetileg egyébként vegyest is akartam rá kötni, de attól közben lemondtam, hogy esélyem se legyen meggondolni magam, el is adtam... :)
Leszereltem a wc tartályt a monoblokkos wc-ről és vettem egy új Laguna tipusút. Azt szeretném kérdezni, hogy ezt a kütyüt biztosan fel kell-e leeresztő szelepnél tenni valahová? Nem tudom elképzelni, hogy hova kéne tennem.
Nincsenek radiátorok. Csak padló. A régi rendszert eltakarítottam, vastagcsöves, (eredetileg) gravitációs volt, bazinagy öntöttvas radiátorokkal. Ott közvetlenül a gázkazánról ment a meglévő rádiós termosztáttal. Az azért gyorsan reagált, hamar átmelegedtek a radiátorok.
Ja,értem.Ahhoz viszont szerelő kell sajnos mert a rézcsövezést meg kell bontani.Ezt szerettem volna elkerülni de ha csak ez marad akkor muszáj lesz!Köszönöm a segítséget!
A padlófűtés szivattyúját kellene valamilyen termosuztáttal indítani. Csak ugye a padlófűtés 2-3 órás késéssel kezd el "hatni", és ugyanannyi vagy több ideig túlfűt a leállás után. Azért kérdezem, hogy az öntanulósok ki tudják ezt az ingadozást valammennyire egyenlíteni?
Most egy 004RF termosztátom van, ami lehet meg is halt, majd kiderül. Ennek 1 fok a hiszterézise, fél fokonként lehet állítani. Ha beállítom 22 fokra, akkor 23 foknál állítnaá le, és még felfutna mondjuk 24 fokig a hőmérséklet. 21 foknál kapcsolna be ismét és még csökkenne tovább pár órát, persze nem sokat, mert jól vagyunk szigetelve.
Ha mondjuk egy 0,1-es hiszterézisű termosztátot beteszek, az valamennyit javít a helyzeten.
Vagy menne állandóan a szivattyú és csak a keverőszelepet állítgatnám, de fogalmam sincs ehhez mi kell. A külső hőmérsékletérzékelő meg javítna az automatizáltságon. Gondolom.
"Az elején milyen hőfokkal fűtött a kazán és milyen időközönként kapcsolt, most milyen az állapot?"
Miért kell T idom,nem elég egy karmantyú,hogy megnöveljem a magasságot?A légtelenítőt tegnap vettem mert kézi légtelenítő volt benne ezért nincs még lefestve :)
Nem kell durvan, de azert huzzon... Lehet, hogy hiany szakma lett, igen, ez lehet ok, megertem. Sajnos nem csak ezzel vannak bajok. Vegigparaztam nehany lakas/haz epiteset, es altalanosan vannak gondok. Neha 50 forintos gumitomiteseket kihagynak, ezert a kesobbi akar millios is lehet.