Keresés

Részletes keresés

morgen66 Creative Commons License 2016.10.16 0 0 87395

A már meglévő fűtéshez kell a kazán vagy most akarod az egészet kiépíteni?

 

A már meglévő fűtési  rendszerhez lehet csatlakoztatni egy kazánt,az új se zajosabb mint a régi,sőt.

Persze ha jól van kivitelezve a fűtési csővezeték és jól van méretezve.

Konyhában ill. a pincében szokták elhelyezni a kazánt , épp a zaj miatt,de ha máshol nincs hely és ha jól alszol akkor lehet a fürdőben is.:-)

A hőveszteséget szigeteléssel lehet csökkenteni,de szerintem nem olyan számottevő,de ha én választanék akkor inkább pince.(Új szerelésnél,réginél ahol most van)

 

EPH ról nem nyilatkoznék,hogy honnan hova meg hogy hogy szabályos,de ezt egy  villanyszerelő tudja.

 

Szerintem.

 

Előzmény: spee981 (87393)
morgen66 Creative Commons License 2016.10.16 0 0 87394

Lehet hogy le van tapadva,kicsavarod a nagy csavart középen és egy csavarhúzóval próbáld meg megmozgatni a tengelyt.

 

Csöpögnie folynia kell a víznek ha kicsavarod a csavart.

 

Ezek után se indul,a négy csavart kicsavarod,és leveszed a házat próbáld meg megmozgatni a "lapátokat" majd így kapcsold be,ha így se megy csere.

 

 

Előzmény: mynames (87392)
spee981 Creative Commons License 2016.10.16 0 0 87393

Egy mai 20-24kW-os kondenzációs kazán milyen állandó zajokkal terheli a házat? Terjed-e a csöveken keresztül valami zümmögés, sustorgás? És egy 6-10 centi közötti elválasztó falon vajon mi hallatszik át, ha egy fürdő hálóval határos falára tetetném a kazánt? A begyújtás zaja ismerős, és rövid ideig hallgattam már 1-2 készüléket begyújtás után is, de pl arra még nem volt alkalmam hogy éjszakai csendben hallgatózzak egy radiátor környékén, vagy a kazánnal szomszédos szobában.
A másik alternatíva az lenne, hogy a pincébe kerül a kazán. Ez zaj szempontból biztos kevésbé problémás, cserébe kell jó hosszú kémény, le kell vinni a gázt a pincébe valamilyen célszerűen kanyargó nyomvonalon, és hőveszteség is lesz, akármennyire hőszigetelek is minden szerelvényt odalent.

 

Mindkét esetre vonatkozik: az EPH hálózatba kötéshez kell egy 6mm2-es gerincvezetőt vinni a kazánhoz a ház mérődobozának PE sínjéről, és a kazánt meg a környező csöveket, szerelvényeket mind bekötni egy EPH csomópontba a gerincvezető kazán felőli végénél. Ezt kell villanyszerelővel megcsináltatni és adnia kell róla egy nyilatkozatot. Ezt jól tudom? 6mm2-es gerincvezető se a pincébe, se az emeletre nem megy perpillanat, szóval ezzel is számolnom kell, hogy hogy lehet majd kiépíttetni.

 

 

Mielőtt tervezővel beszélek jó lenne ha a buktatókkal már tisztában lennék nagyjából. Bármilyen tipp, tapasztalat jól jönne egyik és másik esettel kapcsolatban is.

mynames Creative Commons License 2016.10.16 0 0 87392

Kis segítséget kérnék!

 

A képen látható DAB szivattyú meg sem mozdul csak búg. Csőtermosztát kapcsolja. Ha kicsavarom a csavart, ott könnyezik a víz... Ez rendben van így?

Mi lehet a baja? Hogyan javítható? ha nem javítható, akkor mit javasoltok helyette?

 

 

Előre is köszönöm a válaszokat!

Törölt nick Creative Commons License 2016.10.16 0 0 87391

6 bar bőven elég.

Előzmény: Csuklósbusz (87385)
Törölt nick Creative Commons License 2016.10.16 0 0 87390

Főfúvóka dugult vagy... A gombok vissza jöttek alaphelyzetbe begyújtás után?

 

Előzmény: madrian____ (87386)
joevagyok68 Creative Commons License 2016.10.16 0 1 87389

Valahova felrakni nyomásmérőt, vízzel feltölteni, majd csap elzár feltöltő "oldalon"..

majd vár...

esetleg

Előzmény: Csuklósbusz (87385)
Luca_41 Creative Commons License 2016.10.16 0 0 87388

Megcsináltam, sehova sem kellett. :-))) Arra gondolok, hogy ez a wc-t máshogyan is fel lehet szerelni (nem monoblokkosnak), talán akkor kell.

Előzmény: cucu (87382)
topikolos Creative Commons License 2016.10.16 0 0 87387

Elnézést ha értetlen vagyok...próbálkozom még.

Amikor először bekapcsoltam, a kazán még nyitott körön volt. Azt szerintem nem jól csináltam meg, így gyakorlatilag a bekapcsolás után nem sokkal le is állt, a visszatérő még langyos sem volt. Levegős lett, vagy nem tudom, de a szivattyú nem szállított elég vizet, hogy a nyomáskapcsoló jól működjön. Sűrűn kapcsolgatott, volt hogy rá kellett nyomnom a hálózati vizet, akkor beindult.

Másnap vacakolt a termosztát, zárlatot csináltam...

Most, panelcsere és zártra alakítás után megy rendesen, a kazántermosztát beállításától függően kapcsol le, de ez még mindig elég sűrű kapcsolgatást jelet. 1-2 perc alatt felmegy a visszatérő hőmérséklete annyira, hogy kikapcsol.

Előzmény: Kapocska (87384)
madrian____ Creative Commons License 2016.10.15 0 0 87386

Sziasztok, ma begyújtottam a konvektoromat, de csak az alapláng ég. Termosztátot tekerve nincs kattanó hang. A termosztát és csatlakozója sértetlennek tűnik. 

 

Mi lehet a gond?

Csuklósbusz Creative Commons License 2016.10.15 0 0 87385

Adott egy rég nem lakott ház fém vízvezetékekkel. A rendszer szétfagyott mert nyomás alatt maradt télire de befoltozták.

Hogyan lehet letesztelni hogy tutira nem szivárog-e?

Mert láttam már régebben teljesen szétrepedt csövet ami épphogy csak csepegett...

 

Kompresszor, 8 bar nyomás, tartja-e?

Kapocska Creative Commons License 2016.10.15 0 0 87384

Ez már mégis csak borzasztó! :-)

87297 hsz

2. Úgy néz ki, az indirekt tartály hőcserélője nem bírja elvenni a hőt elég gyorsan, a kazán kapcsolgat, pedig ezt szerettem volna elkerülni. Szerintetek ha megfordítom a sorrendet, jobban működne? Arra gondolom, hogy a tartály vizét (200liter) melegítem közvetlenül, és a felső hőcserélőről veszem el a meleget a padlófűtésnek.

Előzmény: topikolos (87383)
topikolos Creative Commons License 2016.10.15 0 0 87383

Még most is úgy van. :)

Akartam használni a felső hőcserélőt HMV előmelegítésre. Így most nem tudom majd, mert az foglalt lesz a padlófűtésnek. Legfelejebb az aljába kergetem meg, kicsit az is melegít rajta.

Előzmény: Kapocska (87381)
cucu Creative Commons License 2016.10.15 0 0 87382

Meg lesz annak a helye! Én is voltam már így, éppen a lagunával, de aztán megoldottam.

 

Szerintem ezen kell átdugni a lehúzó kart, a két fülén. De csak tippelek. Nekem régebbi lagunám van.

Előzmény: Luca_41 (87379)
Kapocska Creative Commons License 2016.10.15 0 0 87381

"Akkor milyenek voltak a paraméterek amiért úgy döntöttél,hogy átszereled

a 200l közvetlen fűtésére."

 

Az indirektet először úgy kötötted,hogy a hőcserélőn ment a kazán a kérdés

erre az állapotra vonatkozott!

Előzmény: topikolos (87380)
topikolos Creative Commons License 2016.10.15 0 0 87380

Hogy miért döntöttem így? Mert a padlófűtés csak alacsony előremenővel tudom üzemeltetni. A 18kW-os kazánnt ráengedni direktben nem túl szerencsés. Kazánt nem akartam cserélni, maradt a "puffer". Eredetileg egyébként vegyest is akartam rá kötni, de attól közben lemondtam, hogy esélyem se legyen meggondolni magam, el is adtam... :)

Előzmény: Kapocska (87378)
Luca_41 Creative Commons License 2016.10.15 0 0 87379

Leszereltem a wc tartályt a monoblokkos wc-ről és vettem egy új Laguna tipusút. Azt szeretném kérdezni, hogy ezt a kütyüt biztosan fel kell-e leeresztő szelepnél tenni valahová? Nem tudom elképzelni, hogy hova kéne tennem. 

Kapocska Creative Commons License 2016.10.15 0 0 87378

Volt még ott egy kérdés. :-)

Előzmény: topikolos (87377)
topikolos Creative Commons License 2016.10.15 0 0 87377

Nincsenek radiátorok. Csak padló. A régi rendszert eltakarítottam, vastagcsöves, (eredetileg) gravitációs volt, bazinagy öntöttvas radiátorokkal. Ott közvetlenül a gázkazánról ment a meglévő rádiós termosztáttal. Az azért gyorsan reagált, hamar átmelegedtek a radiátorok.

Előzmény: Kapocska (87375)
zenyka Creative Commons License 2016.10.15 0 0 87376

Ja,értem.Ahhoz viszont szerelő kell sajnos mert a rézcsövezést meg kell bontani.Ezt szerettem volna elkerülni de ha csak ez marad akkor muszáj lesz!Köszönöm a segítséget!

Előzmény: Kapocska (87374)
Kapocska Creative Commons License 2016.10.15 0 0 87375

Az öntanuló biztos segít valamennyit,de mivel radiátoraid is vannak

én a padlót belőném alapfűtésnek a radiátorral meg követném a változást.

 Az eleje az amikor az összeszerelés után beindítottad a kazánt.

Akkor milyenek voltak a paraméterek amiért úgy döntöttél,hogy átszereled

a 200l közvetlen fűtésére.

Előzmény: topikolos (87372)
Kapocska Creative Commons License 2016.10.15 0 0 87374

A szelep fölött gondoltam a T és légtelenítő kombót nem azon az oldalon

ahol most van.

Előzmény: zenyka (87371)
topikolos Creative Commons License 2016.10.15 0 0 87373

Nem tudom. Ott volt a kép, látsz ilyet rajta? Majd megmérem, milyen kimenete van, de szerintem 230v.

Előzmény: halaloszto (87359)
topikolos Creative Commons License 2016.10.15 0 0 87372

A tartály fűtésvezérlésén még gondolkodom.

A padlófűtés szivattyúját kellene valamilyen termosuztáttal indítani. Csak ugye a padlófűtés 2-3 órás késéssel kezd el "hatni", és ugyanannyi vagy több ideig túlfűt a leállás után. Azért kérdezem, hogy az öntanulósok ki tudják ezt az ingadozást valammennyire egyenlíteni?

Most egy 004RF termosztátom van, ami lehet meg is halt,  majd kiderül. Ennek 1 fok a hiszterézise, fél fokonként lehet állítani. Ha beállítom 22 fokra, akkor 23 foknál állítnaá le, és még felfutna mondjuk 24 fokig a hőmérséklet. 21 foknál kapcsolna be ismét és még csökkenne tovább pár órát, persze nem sokat, mert jól vagyunk szigetelve.

Ha mondjuk egy 0,1-es hiszterézisű termosztátot beteszek, az valamennyit javít a helyzeten.

Vagy menne állandóan a szivattyú és csak a keverőszelepet állítgatnám, de fogalmam sincs ehhez mi kell. A külső hőmérsékletérzékelő meg javítna az automatizáltságon. Gondolom.

 

"Az elején milyen hőfokkal fűtött a kazán és milyen időközönként kapcsolt, most milyen az állapot?"

 

Minek az elején?

Előzmény: Kapocska (87358)
zenyka Creative Commons License 2016.10.15 0 0 87371

Miért kell T idom,nem elég egy karmantyú,hogy megnöveljem a magasságot?A légtelenítőt tegnap vettem mert kézi légtelenítő volt benne ezért nincs még lefestve :)

Előzmény: Kapocska (87369)
morgen66 Creative Commons License 2016.10.14 0 0 87370

vilmos.zeitler@gmail.com

 

Épületgépész mérnök

Előzmény: Rihi11 (87354)
Kapocska Creative Commons License 2016.10.14 0 0 87369

Kár,hogy a légtelenítő alacsonyabban van mint lehetne.

Hosszútávon lehet,hogy a szelep fölött egy T idom hasznos volna ,benne

az aut légtelenítővel (fehérre festve).:-)

Előzmény: zenyka (87368)
zenyka Creative Commons License 2016.10.14 0 0 87368

Igen nagyon "szép" holnap megpróbálom!Köszi!

Előzmény: nixon70 (87367)
nixon70 Creative Commons License 2016.10.14 0 0 87367

Az előremenőben a szelep felett gyönyörű az a hurok......

Ha oda szorult levegő, azt úgy tudod kiszedni, hogy óvatosan meglazítod a hollandit a szelep alatt.

Természetesen álló szivattyúval próbáld előbb, ha nem jön ki, próbáld járó szivattyúval, mivel az előremenőből ebben az esetben kinyomja.

Előzmény: zenyka (87360)
Törölt nick Creative Commons License 2016.10.14 0 0 87366

Nem kell durvan, de azert huzzon... Lehet, hogy hiany szakma lett, igen, ez lehet ok, megertem. Sajnos nem csak ezzel vannak bajok. Vegigparaztam nehany lakas/haz epiteset, es altalanosan vannak gondok. Neha 50 forintos gumitomiteseket kihagynak, ezert a kesobbi akar millios is lehet.

 

Ktartast es sok turelmet kivanok! Legy esznel! :)

Előzmény: Rihi11 (87365)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!