Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2009.06.20 0 0 3593
Köszi megnyugtattál. Még egy kérdés, olajal kapcsolatban. Valaki mondta hogy ez amit nekem betöltöttek az észter olaj és a járműklímába Pag vagy Pao olajat használnak. A kettő az keverhető? És mit változtat az egyik a másikhoz képest?
xmbela Creative Commons License 2009.06.20 0 0 3592
Semmi gondja nem lesz.
Előzmény: Törölt nick (3591)
Törölt nick Creative Commons License 2009.06.20 0 0 3591
Sziasztok! A következő lenne a kérdésem. Sandem Sd7 kompresszor lett tavaly a járműbe beépítve. Akkor a szerelő valami Rlh 46 os olajat tett bele. Tudom mert meg van a flakonja. Most viszont ellenőrzéskor szevízbe 68asal pótolták. Okozhat-e ez gondot és van valami szerkezet amivel lelehet az összes olajat szedni és frissel feltölteni?
newToBug Creative Commons License 2009.06.19 0 0 3590
Sanden SD-709-es kompresszort keresek működőt. Citroen XM-be.
Vagypedig valakit, aki fel tudja újítani (tömítéseit cserélni kell).
Paco155 Creative Commons License 2009.06.19 0 0 3589
Meg sem kérdezem mit szólt hozzá az nkh :P

Szárítószűrő ugyanaz van benne mint a 146-ban.
Előzmény: Dust (3582)
xmbela Creative Commons License 2009.06.18 0 0 3588
Megmérted a befújt levegő hőmérsékletét?
De mondok egyszerűbbet.Nézd meg a motortérben, a tűzfalon, a párologtatóból jövő(vastagabb) csövet.Ha azon kicsapódik a kondenzvíz,akkor a párologtatón is.
Előzmény: Freezer2 (3587)
Freezer2 Creative Commons License 2009.06.18 0 0 3587

Vegyünk egy példát: kinti hőmérséklet 28C a befújt levegő hőmérséklete rosszabb esetben 10C(ennél több nincs, inkább kevesebb)!

Ebben az estben mennyi idő után kell kondenzvíznek lennie?

 

Köszi

Előzmény: xmbela (3586)
xmbela Creative Commons License 2009.06.18 0 0 3586
A kondenzvíz képződés a páratartalomtól (is) függ.
Attól hogy úgy érzed,hogy jól hűt,még nem biztos,hogy így is van. ;-)
Előzmény: Freezer2 (3583)
xmbela Creative Commons License 2009.06.18 0 0 3585
Írd meg,hogy pontosan milyen típus kompresszort keresel és megnézem,hogy van-e.
Előzmény: jocef1 (3581)
xmbela Creative Commons License 2009.06.18 0 0 3584
Első körben azt kellene eldöntened,hogy mivel szeretnéd megtöltetni.
Az R12 simán mehet bele.Bár ahogy Paco155 már írta,egy szárítószűrő csere nem ártana.Ha nem akarsz erre költeni,akkor csak ez az egy verzió van.a másik kettő hűtőközeghez cserélni kell.Az R134a-hoz még jó pár dolgot meg kellene csinálni.Ha rákeresel itt a retrofit szóra,akkor megtalálod.Már párszor leírtam a menetét.
Előzmény: Dust (3579)
Freezer2 Creative Commons License 2009.06.18 0 0 3583

Sziasztok!

 

Van egy dolog ami nyugtalanít egy kicsit!!

Adott egy 1999-es Peugeot 406 1,9 STDT, a klíma jól működik csak nem folyik a kondenzvíz! Eddig hosszú úton sem tapasztaltam semennyit bár lehet csak azért mert a kipufogó hővédő lemezére folyik rá és elpárologhat a melegtől!

Most megkerestem a gumicsövet ahol kimegy belül kilógattam és addig nem teszem vissza amíg megint hosszabb út nem jön hátha akkor folyik majd!

 

Kb mennyi idő után kell jönni a kondenzátumnak? 

Ha nem lesz akkor mi lehet vele? Jól működik semmi rendellenességet nem tapasztalok!

 

Köszönöm!

Dust Creative Commons License 2009.06.18 0 0 3582

Szia, köszi első körben a válaszod. Tudom hogy 155-ösös vagy, még az AA-ról..

Sajnos gondoltam erre a szárítószűrő cserére már, de reménykedek még egy picit hogy nem kell, még 146ban cseréltettem régebben, és az sem olcsó mulatság.

A kosz és többi ilyen dolog megoldva, mert darabjaira volt szedve az autó, mind a belseje, mind a külseje/motorja (ugyan nem ide tartozik, de került a 2.5 V6 12 V helyére 3.0 V6 24V).

A pollenszűrő tartóját már megszereztem a hírhedt bontós kollégánktól (biztos tudod kire gondolok). De még nincs beépítve.

Előzmény: Paco155 (3580)
jocef1 Creative Commons License 2009.06.18 0 0 3581
Köszi, de ott már nem találom azt a kompresszort.
Előzmény: iusimi (3575)
Paco155 Creative Commons License 2009.06.18 0 0 3580

Mint 155 tulajdonos abban tudok segíteni, hogy elmondom hol a szárítószűrő amit eleve mindenképp cserélni kell, ha ennyi ideig nyitva volt a rendszer.  Az autóval szemben állva, jobboldalt az akkumulátor alatt már egészen bent a kerékdobnál van egy kb 10 cm átmérőjű és 20-25 centi magas alumíniumhenger. Azt kell cserélni, nem szedhető szét. A leszedését és felrakását is klímásra bíznám a helyedben, mert a csatlakozásoknál a tömítőgyűrűket ki kkell cserélni az meg neked nem lesz kéznél pontos méret.

Biztos hogy R12 ha tényleg 92-es, 93 tól volt váltás.

Mindenképpen R12-vel töltesd, a helyettesítő gázzal ez a rendszer már nem fog eleget hűteni neked mert még a belevalóval is csak kb 70%-os teljesítményt tud nyújtani a kora miatt. Ennek az egyik pka a kompresszor kopása ez alatt a 17 év alatt a másik, hogy elég kevésbe raktak gyárilag pollenszűrőt (az utasülés előtt a motortérben az esőcsatornában találod meg ha mégis van benne), és a bejutó levelek kosz egyebek felrakódtak az elpárologtató elé a szűrőszivacsra és az elpárologtatóra. Így a hatékonysága csökken a levegőátfújásnak is és a hőleadásé is.  Ha ezeket ki szeretnéd tisztítani ultraszopás és a teljes fűtésbox ki - majd szétszerelésével jár.

Pollenszűrőt elvileg olcsón lehet bele kapni, de a tartó kerete általában nincs benne - az meg 11000 ft környékén van.

A többit majd a hozzáértők.

Előzmény: Dust (3579)
Dust Creative Commons License 2009.06.18 0 0 3579

Hello mindenkinek!

 

A szakértő(k)höz fordulnék az alábbi kérdéssel:

 

Adott egy 155-ös Alfa, mely 1992-es évjáratú. Az autó gyári klímás (automata), motorhibásan vettem, akkor az eladó azt mondta hogy működött a klímája csak elengedte a gázt. Mivel ahogy írtam, motorhibás volt, megvásárlás után kb. 1 évet állt az autó, ebből kb. fél évet úgy, hogy a kompresszor le volt véve, csövek szétkötve, ledugózatlanul..

Összerakás/felújítás után most lassan aktuális hogy működésre bírjam a klímát is.

Az automata szabályzó résznek van egy önellenőrzési programja, amin végigmentem, ebben ellenőrzi a kompresszor ki-be kapcsolását, amit esetemben hallottam is. Szerintem ez már egy jó hírnek számít.. :)

A gond viszont az, hogy nagy valószínűséggel R12-es rendszerű, így kicsit tanácstalan vagyok mit kellene tennem. Hallottam már mindenfélét, van aki tud R12-t tölteni, van aki azt mondja van valami helyettesítő gáz (??), ill. van aki azt mondja használhatnék R134-et is, elég olajat cserélni a rendszerben, a tömítéseket 5 évnél hamarabb úgysem eszi meg. (??)

Ill. egyáltalán azt sem tudom a szárító szűrő milyen állapotban van, stb.

Tippetek szerint mi az amit az előtt érdemes lenne megcsinálnom/leellenőriznem mielőtt klímáshoz vinném az autót. Gondolok itt kompresszor tisztításra, olajkiöntésre, szárítószűrő szétszedésre, stb.. Sajnos nem tudom ezeket hogyan kell megcsinálni, ellenben ezt szétszedős részt nem bíznám klímásra, mert elég sok átalakítás történt az autó motorjában, tehát nem túl egyszerű hozzáférni ezekhez a dolgokhoz egy "idegennek". Tehát mindenképp szeretnék előkészülni mielőtt elviszem egyáltalán nyomáspróbázni/tölteni a gépet. Már ha egyáltalán ezek szükségesek, vagy csak én bonyolítom/parázom túl a dologot.

Előre is köszi a véleményeket, infokat, és bocs a hosszért. :)

 

Üdv

plusz210 Creative Commons License 2009.06.16 0 0 3578
Köszi a lehetőséget, de sajna egy kicsit messze vagyok Körmendtől, konkrétan Szegeden.
xmbela Creative Commons License 2009.06.15 0 0 3577
Van a töltésre megoldás.
Ha Körmend megfelel,akkor keress meg.
Előzmény: plusz210 (3576)
plusz210 Creative Commons License 2009.06.13 0 0 3576
Nekem egy malacorrú passatom van, R12 gázt lehet még valahol töltetni bele? Mennyibe jönne az átalakítás?
iusimi Creative Commons License 2009.06.12 0 0 3575

Szia! Nem az enyém, a duenen volt, még tegnapelőtt is láttam ott.

Előzmény: jocef1 (3573)
jocef1 Creative Commons License 2009.06.11 0 0 3574
Ha nem aktuális számodra akkor engem érdekelne a fotón látható kütyü. leo39@freemail.hu
Előzmény: iusimi (3498)
jocef1 Creative Commons License 2009.06.11 0 0 3573
Hali. Megtudhatom ki kínálja és mennyiért ezt a kopressort, ha még aktuális?
Előzmény: iusimi (3498)
Mogyis Pitty Creative Commons License 2009.06.10 0 0 3572
Bocs az utolsó kérdésért . Felcseréltem a folyási irányt és így ez hülye kérdés volt.
xmbela Creative Commons License 2009.06.10 0 0 3571
Amíg a vékony cső melegét kézzel tudod tartani,addig nincs gond.De ha nagyon meleg már 20 fok körüli külső hőmérsékletnél,akkor valami nem stimmel.30-35 fokban elég meleg lehet már.De a nyomások ismeretében meg lehet mondani ha gond van.
A vastag cső már a párologtatóból jön.Ez hűti a kompresszort.A leszigetelése számottevő hatásfok növekedést nem hoz.
Amelyik klíma jól működik,az szigetelés nélkül és 35 fokban is jó.
Előzmény: Mogyis Pitty (3570)
Mogyis Pitty Creative Commons License 2009.06.10 0 0 3570

A vastag cső leszigetelésével lehet növelni a hatásfokot? Mert amíg elér a párologtatóig addig ugye a meleg motor miatt veszít a  hidegből ,nem?

Ja én a párologtatóba menő csövek hőmérsékletéről kérdeztem az előzőekben. Bocsi..

Mogyis Pitty Creative Commons License 2009.06.10 0 0 3569

Tehát a vastag cső az jó hideg és a vékony cső az meg csak langyos az úgy jóó.?

Köszi hogy megnyugtattál. Mert más autóknál azt tapasztaltam hogy a vékony csövet alig bírtam fogni mert forró volt.

Előzmény: xmbela (3568)
xmbela Creative Commons License 2009.06.10 0 0 3568
Ha nem forró a bemenő cső,az azt jelenti,hogy a kondenzátor rendben teszi a dolgát.
Tehát semmi teendő nincs. ;-)
Előzmény: Mogyis Pitty (3565)
xmbela Creative Commons License 2009.06.10 0 0 3567
Ha tényleg a kuplung adja a hangot,akkor kuplungtárcsa csere.
Ha Panasonic kompresszor van rajt,akkor még esélyes lehet,hogy belülről jön a hang.
Előzmény: zozomax (3564)
xmbela Creative Commons License 2009.06.10 0 0 3566
Igaz,hogy ez klímás topic,de talán tudok segíteni.
A lehetséges hibaokok:
- fűtőradiátor vízköves,eltömődött,levegős
-hideg-meleg állító szervomotor nem jó,vagy maga a zsalu
-szabályzó elektronika
Előzmény: jocibea (3563)
Mogyis Pitty Creative Commons License 2009.06.10 0 0 3565
Szia.Te már sok okosságot írtál nekem is . Volna egy kérdésem, A rendszerem rendbe lett téve ,a kompi tömítéscserén esett át meg hűt is  ,csak észre vettem hogy a fűlkébe bemenő vastag cső az jó hideg azzal nincs is baj, hanem a vékony az nem olyan fórró mint más autóknál. Milyen hőmérséklet külömbségnek kellene lenni  a két cső között . Az expanziós szelepem nem csinálja meg rendessen a nyomást és azért nem meleg a kicsi cső? vagy olyan meleg van most hogy elveszi a hőt ?
Előzmény: xmbela (3562)
zozomax Creative Commons License 2009.06.09 0 0 3564

Hallihó,

 

Mazda 323-ban lévő klíma jól hűt, de 1100-as fordulatszám alatt a kompresszor kuplungja zörög, kerepel.

Már tavaly is ilyen volt, de egyre inkább idegesít, gondoltam elviszem majd egy műhelybe.

Előtte érdeklődnék, hogy mire lehet számítani, munkában árban mi a reális nagyságrend egy ilyen hiba javítására?

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!