Köszi megnyugtattál. Még egy kérdés, olajal kapcsolatban. Valaki mondta hogy ez amit nekem betöltöttek az észter olaj és a járműklímába Pag vagy Pao olajat használnak. A kettő az keverhető? És mit változtat az egyik a másikhoz képest?
Sziasztok! A következő lenne a kérdésem. Sandem Sd7 kompresszor lett tavaly a járműbe beépítve. Akkor a szerelő valami Rlh 46 os olajat tett bele. Tudom mert meg van a flakonja. Most viszont ellenőrzéskor szevízbe 68asal pótolták. Okozhat-e ez gondot és van valami szerkezet amivel lelehet az összes olajat szedni és frissel feltölteni?
Megmérted a befújt levegő hőmérsékletét? De mondok egyszerűbbet.Nézd meg a motortérben, a tűzfalon, a párologtatóból jövő(vastagabb) csövet.Ha azon kicsapódik a kondenzvíz,akkor a párologtatón is.
Első körben azt kellene eldöntened,hogy mivel szeretnéd megtöltetni. Az R12 simán mehet bele.Bár ahogy Paco155 már írta,egy szárítószűrő csere nem ártana.Ha nem akarsz erre költeni,akkor csak ez az egy verzió van.a másik kettő hűtőközeghez cserélni kell.Az R134a-hoz még jó pár dolgot meg kellene csinálni.Ha rákeresel itt a retrofit szóra,akkor megtalálod.Már párszor leírtam a menetét.
Adott egy 1999-es Peugeot 406 1,9 STDT, a klíma jól működik csak nem folyik a kondenzvíz! Eddig hosszú úton sem tapasztaltam semennyit bár lehet csak azért mert a kipufogó hővédő lemezére folyik rá és elpárologhat a melegtől!
Most megkerestem a gumicsövet ahol kimegy belül kilógattam és addig nem teszem vissza amíg megint hosszabb út nem jön hátha akkor folyik majd!
Kb mennyi idő után kell jönni a kondenzátumnak?
Ha nem lesz akkor mi lehet vele? Jól működik semmi rendellenességet nem tapasztalok!
Szia, köszi első körben a válaszod. Tudom hogy 155-ösös vagy, még az AA-ról..
Sajnos gondoltam erre a szárítószűrő cserére már, de reménykedek még egy picit hogy nem kell, még 146ban cseréltettem régebben, és az sem olcsó mulatság.
A kosz és többi ilyen dolog megoldva, mert darabjaira volt szedve az autó, mind a belseje, mind a külseje/motorja (ugyan nem ide tartozik, de került a 2.5 V6 12 V helyére 3.0 V6 24V).
A pollenszűrő tartóját már megszereztem a hírhedt bontós kollégánktól (biztos tudod kire gondolok). De még nincs beépítve.
Mint 155 tulajdonos abban tudok segíteni, hogy elmondom hol a szárítószűrő amit eleve mindenképp cserélni kell, ha ennyi ideig nyitva volt a rendszer. Az autóval szemben állva, jobboldalt az akkumulátor alatt már egészen bent a kerékdobnál van egy kb 10 cm átmérőjű és 20-25 centi magas alumíniumhenger. Azt kell cserélni, nem szedhető szét. A leszedését és felrakását is klímásra bíznám a helyedben, mert a csatlakozásoknál a tömítőgyűrűket ki kkell cserélni az meg neked nem lesz kéznél pontos méret.
Biztos hogy R12 ha tényleg 92-es, 93 tól volt váltás.
Mindenképpen R12-vel töltesd, a helyettesítő gázzal ez a rendszer már nem fog eleget hűteni neked mert még a belevalóval is csak kb 70%-os teljesítményt tud nyújtani a kora miatt. Ennek az egyik pka a kompresszor kopása ez alatt a 17 év alatt a másik, hogy elég kevésbe raktak gyárilag pollenszűrőt (az utasülés előtt a motortérben az esőcsatornában találod meg ha mégis van benne), és a bejutó levelek kosz egyebek felrakódtak az elpárologtató elé a szűrőszivacsra és az elpárologtatóra. Így a hatékonysága csökken a levegőátfújásnak is és a hőleadásé is. Ha ezeket ki szeretnéd tisztítani ultraszopás és a teljes fűtésbox ki - majd szétszerelésével jár.
Pollenszűrőt elvileg olcsón lehet bele kapni, de a tartó kerete általában nincs benne - az meg 11000 ft környékén van.
Adott egy 155-ös Alfa, mely 1992-es évjáratú. Az autó gyári klímás (automata), motorhibásan vettem, akkor az eladó azt mondta hogy működött a klímája csak elengedte a gázt. Mivel ahogy írtam, motorhibás volt, megvásárlás után kb. 1 évet állt az autó, ebből kb. fél évet úgy, hogy a kompresszor le volt véve, csövek szétkötve, ledugózatlanul..
Összerakás/felújítás után most lassan aktuális hogy működésre bírjam a klímát is.
Az automata szabályzó résznek van egy önellenőrzési programja, amin végigmentem, ebben ellenőrzi a kompresszor ki-be kapcsolását, amit esetemben hallottam is. Szerintem ez már egy jó hírnek számít.. :)
A gond viszont az, hogy nagy valószínűséggel R12-es rendszerű, így kicsit tanácstalan vagyok mit kellene tennem. Hallottam már mindenfélét, van aki tud R12-t tölteni, van aki azt mondja van valami helyettesítő gáz (??), ill. van aki azt mondja használhatnék R134-et is, elég olajat cserélni a rendszerben, a tömítéseket 5 évnél hamarabb úgysem eszi meg. (??)
Ill. egyáltalán azt sem tudom a szárító szűrő milyen állapotban van, stb.
Tippetek szerint mi az amit az előtt érdemes lenne megcsinálnom/leellenőriznem mielőtt klímáshoz vinném az autót. Gondolok itt kompresszor tisztításra, olajkiöntésre, szárítószűrő szétszedésre, stb.. Sajnos nem tudom ezeket hogyan kell megcsinálni, ellenben ezt szétszedős részt nem bíznám klímásra, mert elég sok átalakítás történt az autó motorjában, tehát nem túl egyszerű hozzáférni ezekhez a dolgokhoz egy "idegennek". Tehát mindenképp szeretnék előkészülni mielőtt elviszem egyáltalán nyomáspróbázni/tölteni a gépet. Már ha egyáltalán ezek szükségesek, vagy csak én bonyolítom/parázom túl a dologot.
Előre is köszi a véleményeket, infokat, és bocs a hosszért. :)
Amíg a vékony cső melegét kézzel tudod tartani,addig nincs gond.De ha nagyon meleg már 20 fok körüli külső hőmérsékletnél,akkor valami nem stimmel.30-35 fokban elég meleg lehet már.De a nyomások ismeretében meg lehet mondani ha gond van. A vastag cső már a párologtatóból jön.Ez hűti a kompresszort.A leszigetelése számottevő hatásfok növekedést nem hoz. Amelyik klíma jól működik,az szigetelés nélkül és 35 fokban is jó.
Igaz,hogy ez klímás topic,de talán tudok segíteni. A lehetséges hibaokok: - fűtőradiátor vízköves,eltömődött,levegős -hideg-meleg állító szervomotor nem jó,vagy maga a zsalu -szabályzó elektronika
Szia.Te már sok okosságot írtál nekem is . Volna egy kérdésem, A rendszerem rendbe lett téve ,a kompi tömítéscserén esett át meg hűt is ,csak észre vettem hogy a fűlkébe bemenő vastag cső az jó hideg azzal nincs is baj, hanem a vékony az nem olyan fórró mint más autóknál. Milyen hőmérséklet külömbségnek kellene lenni a két cső között . Az expanziós szelepem nem csinálja meg rendessen a nyomást és azért nem meleg a kicsi cső? vagy olyan meleg van most hogy elveszi a hőt ?