Szóval ha 6. sebességben 100 km/h sebességnél ~2100-es fordulaton megy a motor, akkor a nyomaték kb. 200-215 Nm, a leadott motorteljesítmény pedig 60-65 lóerő.
De, természetesen gyorsítás közben kerül felvételre a diagram.
A felvetésed azért teoretikus, mert ha felgyorsítok 110-re és elveszem a gázt, akkor azt tapasztalom, hogy amikor a sebesség visszaesik 100-ra, akkor éppen nulla a nyomaték és nulla teljesítmény szükséges az autó hajtásához :-)
" A hengerlekapcsolásra 1400 min-1 és 4000 min-1 fordulatszámok és 25 és 75 Nm nyomatékigény között kerülhet sor. Az európai menetciklus 70%-ban csak két hengerrel üzemel a motor!"
Ha én 90-100-as sebességet tempomatos sebeségtartással közlekedem, akkor véleményem szerint benne vagyok a 25-75 Nm-es tartományban és nem kell hozzá 60-65 lóerő.
Abba az iskolába jártam, ahol Ilosvai úr tanított (bár amióta én oda jártam, azóta sokat okosodhatott, mert amikor engem tanított, akkor még csak docens volt, nem professzor :-)).
Ott mindig azt mondták, hogy 100 óra elméletnél sokkal többet ér 10 perc gyakorlat. Itt van egy valós 180 lóerős motorteljesítményű autó (nem Skoda, de ez nagyjából mindegy) tényleges motorfékpadi teljesítménymérésének diagramja, 6. sebességben mérve.
Ebből a tényleges sebességhez tartozó motorfordulatszámnál leolvasható a nyomaték és a motorteljesítmény (ami kb. 10-30 %-al több, mint a keréken mérhető teljesítmény).
Szóval ha 6. sebességben 100 km/h sebességnél ~2100-es fordulaton megy a motor, akkor a nyomaték kb. 200-215 Nm, a leadott motorteljesítmény pedig 60-65 lóerő.
Köszi az okfejtést, de a leírásban a 180 LE-re utalást nem úgy értettem, hogy annál a tempónál szükség lenne a max teljesítményre. Elég csak megnézni, egy teljesítmény-nyomaték diagrammot, és rögtön látszik, hogy az adott fordulathoz mekkora teljesítmény és nyomaték tartozik.
Az 1.8 Tsi 5100-tól adja le a max teljesítményt, ami szerintem mindenki számára egyértelmű, hogy 60-80-as tempónál ehhez a fordulathoz még igencsak távol van.
A maximális sebességből és az ahoz tartozó teljesítményből számítható (kb), hogy adott sebességhez hány lóerő tartozik. (sík úton, szélcsendben). A teljesítmény-szükséglet a sebességhez képest négyzetesen változik. A módszer nem hajszálpontos, mert van motor ahol max. fordulathoz közeledve visszaesik a teljesítmény, de azért tájékoztatásul jó. Amit mondok az a legmagasabb fokozatban igaz. Pld. 60 Le 140-nél akkor 100-nál 1,4x1,4-el oszto és kijön kb 30 Le. Sokan hiszik, hogy minden fordulatnál leadja az autó a motor a max. teljesítményét.
Nagyon kérem aki tud valami okosat segítsen!!! Van egy 5 éves 1.2 TSI Octaviám. A következő tünetet produkálja: 2400-2800 fordulatszám között elsősorban 4,5 illetve 6 sebességi fokozatban berezonál az egész autó és egyfajta berregő hangot ad. A szerelő kicserélt mindent ami kopott volt és szerinte okozhatta, de nem szűnt meg és teljesen tanácstalan. Ha valaki találkozott hasonlóval segítsen. Kösz
Én kétszer voltam náluk diagnosztikán amikor az EGR szeleppel küzdöttem. Tényleg szimpatikus banda, korrektek és gyorsak voltak. Én viszont sajnos nem bízom senkiben így mindkét esetben ott voltam az autó mellett.
Sziasztok. Sokat olvastam itt, de nem jöttem rá a problémámra... Van egy 2006-os 1.6 benzines Octavia II. BSE motorkódú autóm. A hiba úgy kezdődött, hogy indításnál(alapon 1000) és "random" szerűen 1500-as fordulattal indult a motor majd beállt alapra(minde1 hogy meleg vagy hideg a motor).Ezután jött a következő: alapjáraton (megint mind1 hogy meleg vagy hideg) meg-megdöccent. Most odáig jutottam,hogy nem csak megdöccen,hanem felpörög 1000 fordulatra alapjáraton aztán vissza alapra.(de ez is random) Olyan van még,hogy ha finoman lépek a gázra(főleg ha megy a klíma) ottmarad az adott fordulaton olyan 2-3s-ig majd vissza áll alapra. Szerelőnél volt az alábbit csinálta: folytószelep tisztítása,alapra állítása.Hibakód nincs!!! Olvastam itt,hogy alapjárati motor tisztítása,de nekem rá van sajtolva a folytószelepházra így nem tudom a fogaskerekeket kitakarítani. Légtömegmérőt nem látok benne(hogy azt is tisztítsam) Köszönöm a válaszokat......
áruljátok már el azt is a teljesség kedvéért hogy mennyivel mentek az ilyen 4-5L-es fogyasztásokhoz? autópályán 130 helyett 90-el , főúton meg 90 helyett 60-al? és mindezt a sík alföldön?
A #67917 hsz-be betettem a BC képét. Majdnem 300 km-t mentem, az átlagsebesség 64 km/h-ra jött ki. Mindezt úgy, hogy elég komoly hegyekre cammogtam fel teherautók után, 3 nagyvároson keltem át, ahol jócskán voltak lámpák, Rózsahegyen még dugó is volt.
Szóval ahol lehetett menni, ott 105-110 körül nyomtam a 64-es átlaghoz.
Budapesten a tempomatszerelő fiúk is megcsinálják. Mostmár, mert először azt mondták, hogy nem tudják állítani, de elküldtem nekik a youtube videót, hogy hogyan csinálják máshol, ezután már ők is meg tudják csinálni :-)))
Nekem is 5 %-ot kellett emelni a gyári beállításon, mostmár +/- 1-2 %-on belül van a pontossága, ez teljesen vállalható.
Biztos, hogy nem egy bonyolúlt művelet, mert nagyon gyorsan végeztek vele. A főnök elmondta, hogy a szerelői (magánszorgalomból) egy kicsit mélyebben is belenéztek a BC programjába, és ott akadtak rá erre az állítási lehetőségre.
Ezt igazán megtehették volna a többi szervízben is, és akkor nem kellett volna ilyen messzire menni érte, hogy pontos legyen a BC.
Sokan nem hiszik el, hogy ezek az új Tsi motorok milyen keveset tudnak enni, ha nem használják ki a bennük lévő lehetőségeket.
Mint ahogy írtam ez a fogyasztás sík úton, egészen visszafogott tempónál (60-80 km/h) jött ki, se előtte, se azóta nem mutatott ilyen keveset a BC, de ez annyira szép volt, hogy meg kellett örökíteni.
Viszont az is igaz, hogy Zalából jöttem haza (nem sík terület), országúton 100, lakotterületen 60, és a fogyasztás a BC szerint 5,3 l/100km volt.
Egyébként én az objektív felelőség figyelembevételével szoktam menni, hogy ne kelljen sokszor, sokat fizetni, de azért haladós legyen a tempó.
? Szerintem ezt simán VagCom-on/VCDS-en át is lehet állítani két perc alatt. műszerfalbetét> coding>adaptation>consumption correction vagy ilyesmi, 100 az alapérték.
Leterheltsége miatt napközben pl. a 21-es főúton a 90-es tempó is sokszor sok. Általában nem sietünk sehova sem, M3-on 100-al szoktam menni (régebben szélárnyékben mentem a buszok, kamionok mögött).
Ha más tankolná a kocsimat valszeg én is bátrabban mennék, de addig amíg 90-100-al is oda érek mindenhová ahová akarok, országo(ka)t sem kell át utaznom, minek siessek?
LionX kolléga volt olyan kedves, hogy megosztotta velem, azt a helyet, ahol ő már több autóján elvégeztette ezt a műveletet.
5600 Békéscsaba, Szarvasi út 74. Autó Kőrös Kft.
Hivatalos Skoda szervíz.
Kb. 5000 Ft-ot fizettem a műveletér, és fél óra alatt végeztek vele. Az állítás ideje alatt nem lehetsz az autó mellett.
FONTOS!
Ők csak azt az értéket állítják be, amit te mondasz!
A produkció előtt én folyamatosan jegyeztem, hogy mennyi a BC által mutatott fogyasztás és a tankoláskor kiszámolt fogyasztás közötti különbség százalékban kifejezve. Ehhez próbáltam a legpontosabban azonos módon tankolni, azonos kútoszlopnál, hogy a mérésbeli eltéréseket minimalizáljam.
Így kijött, hogy átlagosan 5%-kal mutat kevesebbet a BC, mint a valóság.
Ezt az értéket kértem a szervízben módosítani, és azóta tökéletes.
Érdekes volt, hogy az állítás előtt próbáltam közelebbi Skoda szervízt keresni, ahol el tudják végezni ezt az egyszerű műveletet, mert Pécstől Békéscsaba elég messze van, de mindenütt azt mondták, hogy ez az érték nem állítható, ezt nem tudják megoldani!!
Szinte az összes Skoda szervízt végig hívtam az országban (kivéve a 300 km-nél távolabbiakat), és mind ezt mondta!
Üdítő változatosság volt a Békéscsabai szervíz profizmusa, és a szervízvezető segítőkészsége! Szívesen hordanám hozzájuk az autómat, de egyrészt messze van (ennyit azért nem járok arra), másrészt én szeretem, ha az autó mellett lehetek a javítás alatt.
Nekem, igaz nem benzines hanem dízel, de nem az 1.6-os hanem a 2.0 országúton 100 tempomat pályán 130-140 tempomat óra szerint és 5 liter alatt meg szokott állni a Passat!
De hallottam már 1.4 TSI-t DSG váltóval és manuális váltóval is, hogy hasonló tempójú hosszabb országúti és pályás utak után ilyesmi fogyasztást mértek.
áruljátok már el azt is a teljesség kedvéért hogy mennyivel mentek az ilyen 4-5L-es fogyasztásokhoz? autópályán 130 helyett 90-el , főúton meg 90 helyett 60-al? és mindezt a sík alföldön? akinek nem inge (annak jürgen?) ne vegye magára, de az ilyen képekről mindig azok jutnak eszembe akik balatonig meg akarnak sprórolni 2L benzint, ezért tötyögnek 90-el a pályán, de azért meg kell ám előzni a 90-el haladó kamiont 92-vel fél órán át és kit érdekel az a 20km dugó amit csinál maga mögött :/
ps.: azt azért megnézem hogy 200-nál 5,4-et fogyaszt. persze ha 5 percig megy 200al utána meg 2 órára visszaáll 100as papitempo(mat)ra úgy elhiszem.
Az ilyen nekem is nagyon tetszik☺, viszont ez az érték nem ilyen manipulációval jött ki. 60 km-es leejtők felénk nincsenek, az Ormánságban mentem egyik faluból a másikba, intéztem a dolgom. A tempót vissza kellett fognom a vadveszély miatt.
Természetesen az 1.8 Tsi-nek nem ez a "normális" fogyasztása, de tud ilyet is☺