Visszaolvastam az első hsz-edet. Kalóz első indítás után leáll. PCV szelep ilyet nem csinál. Ha nem zár, max pörgeti a motort. De ha annyira el van koszolódva, hogy nem nyit, akkor sem tud tőle leállni a motor. Ha leveszed a csövét és befogod kézzel, kb semmi nem történik a motor járását illetően. Én máshol keresném a hibát. Alapjárati léptetőmotornál nézelődnék első körben. Kiszerel, letakarít, kifúj, kitisztít. Próbáld meg.
Üdv! Megtaláltam!!!! Kiszedtem...Wd40-nel befujtam...mindkét oldalról..most teszteljük....de az természetes, mikor a WD40et ráztam ki belőle eléggé zörgött!?!?! Zörögnie kell???? Tudna valaki erre válaszolni? Vagy ujat kell venni? Köszike
Elvileg minden autóban össze tud érni. Aztán jönnek a világi csodák, hogy még kb rá is indítottak ,hogy miért állt le, és így se volt baja. Aztán volt ,hogy leállították egyből szinte, és hülyére hajlottak a szelepek.
Ha tekerésre nem érezni semmit, akkor lehet megúszta. Vagy hengerfej le, vagy kamera, ha tuti kell.
Sziasztok! Sajnos vezérműszíj szakadással kapcsolatban volna kérdésem.
Tudja-e valaki, hogy az 1,4-es 8 szelepes Kalos-ban összeérhet-e a szelep és dugattyú? A pontos motorkód: F14S30 3151AK
Első tapasztalatunk alapján, külön körbetekerve a főtengelyt és vezérműtengelyt, nem volt ütközés és minden szépen mozgott, de azért ez még nem tuti...
(Amúgy elvileg nem volt túl öreg, bár már közeledett a cseréhez a szíj. Látszólag nem is szorult meg semmi.)
Szia! Köszi a válaszodat....nejemnek 1,2es kalóza van.....nem találom, pedig a fiam "szutyokján" (suzuki) megtaláltuk, kicseréltük már.....nem nagy tétel.....mert sajna a motordiagnosztika se mutat semmit, mert nincs hibakód......merre felé lehet? ezt is kitudnám otthon cserélni? EGR szelepet felismerem.... :)
Hali! Milyen motorod van? Az 1.4 16V -nél egy rövid cső köti össze a szívótorkot a szelepfedéllel. A PCV szelep a szelepfedél tövében csücsül. Két cső megy bele. Egyik csövön a légszűrő vastag csövéből szívja a levegőt, a másik rövid csövön a kartergőzös levegőt szívja a torok a szelepen át. A PCV szívóerő-szabályzott, rugós, tehát teljesen mechanikus működésű. Ha lenne beépítve direkt sportszűrőd, akkor hidegindításkor a szűk keresztmetszetű szelepen áthaladó levegő jól hallható szívó-szörcsögő hangot hallat. Meleg alapjáraton kevésbé. Gázt adsz, beállsz sebességre elhallgat, nagy gázzal kigyorsítasz megint hallani. Ez tud támpontot adni, hogy rendesen működik-e. Gyári légszűrővel ezt egyáltalán nem hallani. Ki is lehet kötni a rendszerből, csak akkor a kartergőzt kell valahogy máshogy megszűrni és elvezetni, ami nem egyszerű feladat...
Én egyszer kipróbáltam, kikötöttem mindent. Alapjárati léptetőmotort, PCV-t, EGR-t. Több hátránya volt. Egyrészt nem volt alapjárat :) úgyhogy folyamatos apró gázon kellett tartani a motor (a fojtószelep gyári beállítását nem akartam elállítgatni). Másrészt 100%, hogy felszökött volna a fogyasztás, ha úgy hagyom, legalább plussz 1-1,5literrel. Harmadrészt a káros anyag kibocsájtás is tuti, hogy nagyban nőtt, hisz kikerült a rendszerből az EGR. A kertergáz elvezető cső csak úgy magában lógott a motortérben, kellemes olajos aromát teremtve ezzel az utastérben is - biztos káros. Ami viszont kétségtelen, hogy a gázreakció egészen szokatlanul gyors lett, kuplung kinyomáskor a fordulat rögtön lezuhant, nem olyan tetű módon mászott le, mint egyébként. Jobban gyorsult, jobban húzott, gyorsabban reagált a gázadásra. Szóval ezek a ketyerék egyfelől a vezetési élményt és a teljesítményt lerontják, viszont tisztább égést, kisebb fogyasztást, és alacsony káros anyag kibocsájtást eredményeznek. Hagyni kell őket, végezzék a dolgukat, csak pucolni kell őket, mert elég retkes környezetben laknak.
Erről nagyon megoszlanak a vélemények. Van aki szerint főbenjáró bűn, ha egy első garnitúra betétet már kiszolgált, de még mérethatáron bőven belül lévő tárcsára szabályozás nélkül feltegyék az új betéteket. A dologhoz hozzá tartozik, hogy felszabályzás is csak abban esetben jöhet szóba, ha a tárcsa nem hullámos egy esetleges drasztikus hőtágulás miatt, és nem rágódott be sehol túlságosan az első garnitúra betétekkel. Mert ezekkel egy felszabályzás nem tud mit kezdeni.
Illetve meg kell gondolni a felszabályzást, hogy megéri-e árban. Ha olcsóbb tárcsákról van szó, amik helyett szintén olcsóbb tárcsákat kívánunk feltenni, akkor nem biztos, hogy megéri szabályoztatni.
Viszont, én azt mondom, több példából kiindulva, hogy egy egyébként jó állapotú, nem hullámos, nem berágódott, nem ütő, csak szimplán kicsit vállas, de szabályosan kopott tárcsa esetében a váll lereszelése után nyugodtan be lehet tenni az új betéteket, rövid idő alatt hozzá fognak kopni az apró vájatokhoz. Persze ez idő alatt számításba kell venni fékezéskor, hogy kicsit nagyobb lehet a fékút, míg a betétek hozzá nem kopnak a tárcsához.
Üdv! Szerintem nekem is a pcv gondom lesz......napi első indításnál kalóz leáll......harmadszorra már jó...és néha felpörög....merre felé találom a motortérben? Köszi
Üdv kartársak! Van némi dilemmám. Cserések lettek az első betétek, a tárcsa még mérethatáron belül van, de a legutóbb szabályozás után az előző használhatatlan lett. Vegyek új tárcsát is, vagy rakassam fel az új betéteket a régi tárcsára szabályozás nélkül? előre is köhi a válaszokat.
Az olcsóbbhoz is adnak mérő gombát elméletileg, a műszerekhez visszatérve én se hittem el de itt Vácon két vizsga állomáson is megkérdeztem az egyik helyen azt mondták,hogy ha beszerelem oda se vigyem mert nem vizsgáztatják le a másik helyen azt,hogy majd úgy fényképezik le a műszerfalat,hogy ne látszódjon de ott is azt mondták,hogy engedély köteles átalakításnak számít inkább ha belefutok a z NKH-ba állítólag akkor van baj mert tán a mezei rendőrt se izgatja
Ezt találtam. Ezen kívül sehol, még csak közelítőleg sem esik szó arról, hogy kiegészítő műszer beépítése engedélyköteles lenne.
"25. § (1) A gépjármű és pótkocsija pótalkatrészeinek és tartozékainak megfelelőségét - a (2) bekezdésben foglalt kivétellel - műbizonylattal kell tanúsítani.
(2) Nem kell a megfelelőséget tanúsítani: a) az általános használatú szabványos alkatrészek és szerelési anyagok, (csapágyak, kötőelemek, ékszíjak, vezetékek, csatlakozók, izzólámpák stb.) esetében, b) az alárendelt szerepű pótalkatrészek és tartozékok (díszítőelemek és kényelmi felszerelések stb.) esetében, amelyek a jármű rendeltetésszerű használatára befolyással nincsenek, c) saját üzemeltetésű járműhöz, az üzemeltető által előállított (gyártott, felújított) pótalkatrészek, tartozékok esetében."
Szerintem a kiegészítő műszerekre a (2)/b) pont vonatkozik - alárendelt szerepű pótalkatrész, tartozék (...), amelyek a jármű rendeltetésszerű használatára befolyással nincsenek...
Ne viccelj velem, hogy 3 ki műszer beépítése engedélyköteles átalakítás.............!? Ennek utána kell nézni, nem akarom elhinni...
Ez a közdarab a szűrőhöz tetszik, el is fér, egyszerű szerelni, a gyárit békén lehet hagyni. De az órák nem tetszenek, az Equus jobban hasonlít a gyári műszerekhez. Amúgy azok azért drágábbak, mert pl az olajnyomás mérőhöz adják a gombát is.
Wektor jó ötlet a kiegészítő műszereket berakni csak az a nevetséges,hogy hivatalosan átalakítási engedélyhez kötött a beszerelésük én is gondolkoztam rajta de az kicsit visszatart,hogy ha belefutok esetleg egy nkh ellenőrzésbe jól meg ..... érte egyébként a bp racing web oldalon hasonló órákat igaz kék háttér világításút már 5300 ft-ért kapsz amit te néztél azok majdnem dupla árba vannak és valószínű az olcsóbb órába is be tudnál rakni zöld égőt vagy ledet ami kell bele egyébként a bp racing weboldalon 6500-ft az órákhoz való adapter amit a blokk és az olajszűrő közé kell rakni amibe a hő és olajnyomás gombát kell becsavarni ha náluk veszel meg mindent kb:30e ft plusz posta és talán ennél olcsóbban nem lehet megvenni.
Hm.... Nekem is 16V SX van, de nem tudok róla, hogy a hátsó ablak fűtésével bekapcsolna a tükörfűtés is... Márcsak azért sem, mert a vezetőoldali tükröm mechanikus, és semmilyen elektromos kábel nem megy hozzá. Csak az utasoldali tükröm elektromos állítású. Létezik, hogy azt fűti.......?
Nézelődök majd bontókban, e-bay-en, satöbbi, elvileg a Chevrolet Kalos tök ugyan ez volt, csak az emblémát cserélték ki rajta, és abból mintha többet találnék fotókon a lent taglalt felszereltséggel.
Viszont, ha a tükrök fűtése tényleg a hátsó ablak fűtésével együtt kapcsolódik, annak a kapcsolójával, akkor az elakadásjelző melletti helyre mit kötöttek........?
Gondolkodok azon is, hogy a rádiót leteszem az alsóbbik helyre, felülre pedig veszek egy beépítőkeretet, és három órát, amik az olaj hőmérsékletét, az olajnyomást és az akku feszültséget jeleznék. Találtam órákat teljesen olyan stilisztikával és mutatóval, mint amilyenek a nagy műszerfali órák. Nem ütne el. Túl sok értelme nincs, de szeretem a sok kütyüt :), meg a minél több infót a motorról.
A 16 szelepes változatot SX felszereltségben lehetett megvásárolni.Ebben alap volt a fűthető, elektromos tükör. A fűtését azonban a hátsó ablak fűtés kapcsolóval lehet bekapcsolni, nincs külön kapcsolója.Ez biztos, mert az enyém ilyen.
Szerintem árultak itthon is olyan kalost amibe gyárilag volt magas hangsugárzó és elektromos tükör csak az a kérdés,hogy mennyit adtak el ebből a felszereltségű modellből próbálj bontóba keresgélni de még ilyen hűtőrácsot is lehet hogy tudsz szerezni mert én mintha láttam volna ilyen arcú kalost a használt autón is lehet,hogy bontóba találsz csak türelmesen kell keresni.
Kicsit kotorásztam neten, és láttam olyan fotót Kalos műszerfalról, amin az A-oszlop műanyag burkolatán alul gyári szürke kicsi rács mögött csücsült gyári magassugárzó, tehát eleve 6 hangszórós rendszer volt benne. Létezhet ilyen szürke A-oszlop borítás bontottban, amiben benne van a magassugárzó...? Találkozott már valaki egyáltalán Magyarországon ilyen felszereltséggel?
Illetve, ami még mocorgatja a fantáziámat, az a fűthető, mindkét oldalon motoros tükrök. Mert állítólag ilyen is létezett, és a tükörfűtés kapcsolója az egyébként semmilyen funkciót el nem látó fekete kerekség helyén van, ami az elakadás jelző mellett lakik jobbra. Tükörlapot találtam utángyártottban, ami fűthető, de ehhez beépíthető fűtés kapcsolót, plussz átváltható kapcsolót a motoros állításhoz már nem. Pedig volt ilyen, az tuti.
Gyakorlatilag bármerre ha átléped a határt (keletet kivéve), osztrák, cseh, svájci, szlovén, horvát, olasz tökmindegy, átlag minimum fél, de inkább egy literrel bír kevesebbet fogyasztani az autó még a sima 95-ösből is... ja és olcsóbb...
A régi 1,4-es 8 szelepes Kalosom elég sokat fogyasztott edigi élete során, míg idén egy olasz út során meglepődve tapasztaltam, hogy kb. 1 literrel csökkent a fogyasztás 100 km-enként. Utánanéztem a neten, és kiderült, hogy ott 100 oktános a super benzin. Kipróbáltam itthon is az Auchan olcsó 98-as benzinét (elötte Shell 95-öst tankoltam), és a fogyasztás csökkenés mellett a motor is jobban húz vele. Persze így sem extra alacsony a fogyasztás, de a városi 8 és az országúti 7 liter/100km már elfogadhatóbb számomra.
Igen, valamilyen paszta, amit polírozás után rákennek, hagyják száradni, majd újra fényesre políroznak. Állítólag jó pár évet kibír, eső, hó, jég, meg mosások mellett is. Elvileg...
Az 5W-30 csak szintetikus lehet, a 10W-40 meg szinte mindig rész-szintetikus. 5W-40 is általában full. Jobb a full, bár jobban párolog, de ez elenyésző, max azt hiheti miatta az ember, hogy eszi egy kicsit a motor az olajat. Viszont kenést tekintve egyértelműen jobb, illetve minden más szempontból is. Tisztábban is tartja a motort, meg kicsit tovább megtartja a tulajdonságait, általában 10 helyett 15ezer km-enként cserélendő. A 20 már túlzás, akár milyen csúcs olaj.