Köszi Ferikém, egy kicsit "megálltam pihenni", mert nem vagyok képben teljesen, hogy a különböző összetételű vasakból, acélokból melyek azok, amiket vonz, vagy nem vonz a mágnes.
Majd itten a gugliban rögvest utána karistolok ennek is, meg az oilnak is. :-))))))
Menet közben kb 30-nál elkezdett bugni a motor felől valami,majd idővel csökkent a menet teljesítményem is,(gyengült-lassúlt)a 3-om blokk felfogatò csavar volt lelazulva nem gyengén!Meghúztam és újra a régi !Nem gondoltam volna,hogy ez ilyen problémát okozhat,amikor mentem vele a blokk a hajtás oldal fele csavarodott!ez tűnt fel!
GDT is így ment:-(
Tóni bácsi ,amit most vettem Castrol 2T azon rajta van,hogy olajszivattyús 2T-be is mehet,néztem is nagyot!
Ez a karbi egy rég lerakott mociban volt. kb 2000 évek elején rakták le. (A tankban volt kb 1 deci olaj, benzin sehol, és a szűrő sem volt zöld) És mégis tiszta állapotban maradt meg. Igaz van egy kis olaj réteg mindenhol de sok év állás után nem ezt várja az ember.
Múltkor véletlen a mocimba 1,5 éves bennyát raktam(üres tank). Nem is indult tőle és ezután hígítottam(utána se járt normálisan). 2 hétig volt benne és a karbi belseje zöld lett (előtte tiszta volt)
Utána jártam a dolgoknak. Nem kell rendszám babettára,ha át akarok ruccanni SK oldalra. Ugyanis múlt héten Pozsonyban láttam 2 babettást rendszám nélkül, Komárnóban 1 babettás 1 puch maxi azok is rendszám nélkül. Győrben meg személyesen beszéltem egy szlovákiai babettásal, aki szintén megerősítette,hogy nemkel. :)
Egy elméleti kérdés! Zsákmányoltam egy viszonylag jó állapotban lévő könnyű pofás váltó párt!
Az egyik a ferodor szerintem egy kocsit nagyobb mert a nagy váltó lemez csak az egyik pofát szorítja oda 100% ban a bordáshoz. A másik egy kicsit (picit) kotyog. Kérdésem lenne hogy idővel odakopik a nagyobbik ferodor és akkor egyenletes tapadás lesz valamikor? Egyébként indítható, vált is nem a legszebben de kis gázelengedéssel majdnem jóóó.
Köszönöm!
(egyébként Tóni bácsi most egy gumi és a vastag hézagoló van benne) teszt folyamatban!
Tonibácsi a rozsdamentest bizony foghatja a mágnes.(ko33). Ko 34 attol felfelé mar savallo is. Nah azt már nem fogja a mágnes. "Olaj" bizony szamithat szivatyusba vagy otthon keveri be. Minap olvastam a lobbanás pontjuk is változó. Érdemes utána nézni.
Igen valóban a menetszélnek óriási jelentősége van a főtengely hőfokával kapcsolatban.! Méréseim alapján a motorom a megállás pillanatától kezdve azonnal hűlni kezd. Gondolom itt ezt még vagy tízen meg tudják erősíteni. De szívesen veszek tőled bármilyensaját tapasztalat dokumentálását. Az olaj forrpontjával és égési hőmérsékletével kapcsolatban valóban pontatlanul fogalmaztam.
Miután nem nekem szólnak a kérdések, ezért nem fogok rájuk válaszolni.
De egy valami "megütötte a fülemet". Bevallom, nem tudtam, hogy a 2T olajak eltérőek abból a szempontból, hogy keverék, vagy szivattyús használatra szánjuk-e.
Ez hogy derül ki? Rá van írva az olajos flakonra?
Az erre a kérdésre adott válaszra viszont én is kíváncsi vagyok:
Miért is vannak külön keverésre való 2t olajok?
Kiegészítve még azzal, hogy miben térnek el, és hány km. megtétele után fog beállni a Babetta erőművem, ha véletlenül szivattyús 2T olajat mixelek a benzinbe???
Hoppá, ez bennem fel sem merült....... de biztos vagy benne, hogy rozsdamentes acélbetétek vannak abban a szíjban? Mert többen mondták már, hogy bizony "fogja" a mágnes.
Lementettem a fotókat, ha egyszer kijutok Ladislav Banashoz erre is rákérdezek. Ugyan barkács munkának tűnik, de vagy nagyon igényes mester maszekolta össze vagy tényleg egy gyári próbálkozás ez a kis förmedvény. Én itt panaszkodtam a hűtésre, ez meg szélirányra merőleges hűtőbordákka is vígan elvan :) Azért a régi Dongó motor elegánsabb volt.
Nálam a best akkor is a Velmo. Egyszerűen nem értem miért nem gyártja egyik kínai üzem sem a másolatát. Ha le tudnak másolni minden szemét okostelefont, akkor ez sem lehetne probléma. Szerintem még én is vennék, pedig nem vagyok bicikliőrült.
"Egy normál üzemű motornál az olaj nem tud odaégni a főtengely csapágyra."
Én ilyet nem is írtam.
"180 fok környékén már elszíneződési nyomai is lennének a főtengelyen. "
Én minden nap olyan hajtóművekkel dolgozok amik 177°C-nál üzemelnek. Kicsit lefele eltúloztad ezt hőfok kérdést, mert ha azt írtad volna hogy 270-300°C akkor közelebb álltál volna az igazsághoz.
De a lényeg, hogy nem menet közben ég rá az olaj a főtengely alkatrészeire (hajtókar, lendtömeg, és nem a csapágyra!) hanem amikor megáll a motor, és a menetszél és a beáramló friss keverék hűtése megszűnik. Akkor kezdődik el az olaj kokszosodása a forró felületeken, és ha még sok is van és valami gagyi ásványi akkor fog úgy kinézni a főtengely sonka mint a dugattyú teteje.
"Arról nem is beszélve, hogy a mai olajak még kevésbé éghetőek."
Ezt kifejtenéd bővebben, mert elméletileg a 2T olajnak el kellene égnie, nem a kipufogón kifolynia nem ?
"Nos az oktán szám csökkenés az meg egy külön történet, mivel a Babetta 86-ra van kitalálva, tehát a 95-ösből bőven van minek csökkennie, hogy közelítsen a gyári értékhez!"
Erre a megjegyzésre kérdésekkel válaszolok :).
Miért is használnak a mai 2T motorokba olaj szivattyús kenési rendszereket?
A szivattyús olajok miért is keverednek rosszul a benzinnel?
Miért is vannak külön keverésre való 2t olajok?
Miért nem ad le egy Aprilia Sr 50 1:13 sűrítési viszonyú motor olyan teljesítményt 1:50 keverékkel mintha külön olajozása lenne (kipróbáltuk)?
Lehet hogy nem is olyan sok az a 9 oktánnyi eltérés? :)
Írj neki, és megoldjátok. Fel van találva pl a posta. De Jeszibácsi általában kint van a börzéken is. De hozzám dobott már be börzéről hazafelé menet is alkatrészt. Eléggé rugalmasan lehet kezelni a dolgokat.
A legutolsó boltom úgy nézett ki, hogy Ercsi börzére kivittem az Ördögszekér főtengelyét, amit Kelsza másnap kivitt neki a csepeli börzére. Jeszibácsi megoldotta a hejtókarcserét és akár vissza is postázta volna, de mivel gyorsban volt rá szükségem, eliramodtam érte Siófokra a börzére...
Már nem ilyen laza. Amikor kivettem a csapot,meg a távtartót,akkor satuban összenyomtam.
Patentul fért vissza még az RA gyűrű is. A vastagsága, végig egyforma. A bemaródott felületeket
leköszörültem és simára csiszoltam, hogy ne kapaszkodjanak egymásba a bordással olyan könnyen.
Azért mert lemezekből van összerakva a nehéz pofa nem biztos,hogy útángyári. Tudtommal létezik ilyen gyáriban is. Remélem Marci megerősíti az állításomat.