Keresés

Részletes keresés

Tóni bácsi Creative Commons License 2015.07.05 0 0 131373

Igen valószínű, hogy a legutolsó mondatod a magyarázat. :-)))

De az is lehet, hogy nem a 2000-es évek eleje óta van az a karbi a motoron!!!

Előzmény: zerger88 (131368)
Tóni bácsi Creative Commons License 2015.07.05 0 0 131372

Köszi Ferikém, egy kicsit "megálltam pihenni", mert nem vagyok képben teljesen, hogy a különböző összetételű vasakból, acélokból melyek azok, amiket vonz, vagy nem vonz a mágnes.

 

Majd itten a gugliban rögvest utána karistolok ennek is, meg az oilnak is. :-))))))

Előzmény: medicin (131365)
Törölt nick Creative Commons License 2015.07.05 0 0 131371

Ma megtaláltam a hibát a 210-esen! 

Menet közben kb 30-nál elkezdett bugni a motor felől valami,majd idővel csökkent a menet teljesítményem is,(gyengült-lassúlt)a 3-om blokk felfogatò csavar volt lelazulva nem gyengén!Meghúztam és újra a régi !Nem gondoltam volna,hogy ez ilyen problémát okozhat,amikor mentem vele a blokk a hajtás oldal fele csavarodott!ez tűnt fel!

GDT is így ment:-(

Tóni bácsi ,amit most vettem Castrol 2T azon rajta van,hogy olajszivattyús 2T-be is mehet,néztem is nagyot!

BLaaszloo Creative Commons License 2015.07.05 0 0 131370

Ha valakinek gyertya kell így hétvégén, Denso-t árul egy kisöreg 700-ért a gyáli piacon.

zerger88 Creative Commons License 2015.07.05 0 0 131369

Még eddig nem is láttam Velmo-t Jó hogy írtad :) Nekem az a furi h a bringán miért angol szöveg van. Marketing?

Viszont a kipufogó csatlakozása a blokkhoz érdekes hogy miért akkora a "talpa"?

Előzmény: Törölt nick (131359)
zerger88 Creative Commons License 2015.07.05 0 0 131368

Érdekességnek:

Ez a karbi egy rég lerakott mociban volt. kb 2000 évek elején rakták le. (A tankban volt kb 1 deci olaj, benzin sehol, és a szűrő sem volt zöld) És mégis tiszta állapotban maradt meg. Igaz van egy kis olaj réteg mindenhol de sok év állás után nem ezt várja az ember. 

Múltkor véletlen a mocimba 1,5 éves bennyát raktam(üres tank). Nem is indult tőle és ezután hígítottam(utána se járt normálisan). 2 hétig volt benne és a karbi belseje zöld lett (előtte tiszta volt) 

A régi benzin benzin volt még.........

 

B207 Creative Commons License 2015.07.05 0 0 131367

Utána jártam a dolgoknak. Nem kell rendszám babettára,ha át akarok ruccanni SK oldalra. Ugyanis múlt héten Pozsonyban láttam 2 babettást rendszám nélkül, Komárnóban 1 babettás 1 puch maxi azok is rendszám nélkül. Győrben meg személyesen beszéltem egy szlovákiai babettásal, aki szintén megerősítette,hogy nemkel.   :) 

 

Szóval holnap szlovákiai kalandtúra.

Gulyás András István Creative Commons License 2015.07.05 0 0 131366

Urak!

 

Egy elméleti kérdés! Zsákmányoltam egy  viszonylag jó állapotban lévő könnyű pofás váltó párt!

Az egyik a ferodor szerintem egy kocsit nagyobb mert a nagy váltó lemez csak az egyik pofát szorítja oda 100% ban a bordáshoz. A másik egy kicsit (picit) kotyog. Kérdésem lenne hogy idővel odakopik a nagyobbik ferodor és akkor egyenletes tapadás lesz valamikor? Egyébként indítható, vált is nem a legszebben de kis gázelengedéssel majdnem jóóó.

Köszönöm!

(egyébként Tóni bácsi most egy gumi és a vastag hézagoló van benne) teszt folyamatban!

medicin Creative Commons License 2015.07.05 0 0 131365

Tonibácsi a rozsdamentest bizony foghatja a mágnes.(ko33). Ko 34 attol felfelé mar savallo is. Nah azt már nem fogja a mágnes.  "Olaj"  bizony szamithat szivatyusba vagy otthon keveri be. Minap olvastam a lobbanás pontjuk is változó. Érdemes utána nézni.

Előzmény: Tóni bácsi (131360)
53zsiga Creative Commons License 2015.07.05 0 0 131364

Igen    valóban a menetszélnek óriási jelentősége van a főtengely hőfokával kapcsolatban.! Méréseim alapján a motorom a megállás pillanatától kezdve azonnal hűlni kezd. Gondolom itt ezt még vagy tízen meg tudják erősíteni. De szívesen veszek tőled bármilyen  saját tapasztalat  dokumentálását.  Az olaj  forrpontjával és égési hőmérsékletével kapcsolatban valóban pontatlanul fogalmaztam. 

Előzmény: nyemi (131351)
53zsiga Creative Commons License 2015.07.05 0 1 131363

Vigyázz mert a Fabos (marcali) félét is hamisítják, sőt Taiwanon is lekoppintották már!

Előzmény: zerger88 (131334)
Tóni bácsi Creative Commons License 2015.07.05 0 0 131362

Miután nem nekem szólnak a kérdések, ezért nem fogok rájuk válaszolni.

 

De egy valami "megütötte a fülemet". Bevallom, nem tudtam, hogy a 2T olajak eltérőek abból a szempontból, hogy keverék, vagy szivattyús használatra szánjuk-e.

 

Ez hogy derül ki? Rá van írva az olajos flakonra?

 

Az erre a kérdésre adott válaszra viszont én is kíváncsi vagyok:

 

Miért is vannak külön keverésre való 2t olajok?

 

Kiegészítve még azzal, hogy miben térnek el, és hány km. megtétele után fog beállni a Babetta erőművem, ha véletlenül szivattyús 2T olajat mixelek a benzinbe???

Előzmény: nyemi (131351)
Tóni bácsi Creative Commons License 2015.07.05 0 0 131361

Marcika!

 

Miket nem mondasz....... Ezt a választ az a kislány szokta mondani, akitől megkérdezik, hogy haza kísérhetik-e a disco-ból!!!! :-)))))))))

Előzmény: Törölt nick (131358)
Tóni bácsi Creative Commons License 2015.07.05 0 0 131360

Hoppá, ez bennem fel sem merült....... de biztos vagy benne, hogy rozsdamentes acélbetétek vannak abban a szíjban? Mert többen mondták már, hogy bizony "fogja" a mágnes.

Előzmény: Törölt nick (131337)
Törölt nick Creative Commons License 2015.07.05 0 0 131359

Miket találsz :)

 

Lementettem a fotókat, ha egyszer kijutok Ladislav Banashoz erre is rákérdezek. Ugyan barkács munkának tűnik, de vagy nagyon igényes mester maszekolta össze vagy tényleg egy gyári próbálkozás ez a kis förmedvény. Én itt panaszkodtam a hűtésre, ez meg szélirányra merőleges hűtőbordákka is vígan elvan :) Azért a régi Dongó motor elegánsabb volt.

 

Nálam a best akkor is a Velmo. Egyszerűen nem értem miért nem gyártja egyik kínai üzem sem a másolatát. Ha le tudnak másolni minden szemét okostelefont, akkor ez sem lehetne probléma. Szerintem még én is vennék, pedig nem vagyok bicikliőrült.

Előzmény: zerger88 (131357)
Törölt nick Creative Commons License 2015.07.05 0 0 131358

Meg hát :)

Előzmény: Kistuci 1977 (131344)
zerger88 Creative Commons License 2015.07.04 0 0 131357
Kistuci 1977 Creative Commons License 2015.07.04 0 0 131356

Elvileg itthon vagyok.Gondolkodom a Rat Babetta járatásán.

 

Előzmény: Törölt nick (131355)
Törölt nick Creative Commons License 2015.07.04 0 0 131355

akkor csokkòlak,holnap motorozok,lehet útba ejtelek,de hívlak!

Előzmény: Kistuci 1977 (131353)
Törölt nick Creative Commons License 2015.07.04 0 0 131354

Jeszi bátyám jelenleg három napos old motoros találkozón van Szelestén.   Hétfőtől fogad újra:P

 

Kistuci 1977 Creative Commons License 2015.07.04 0 0 131353

yes

 

Előzmény: Törölt nick (131348)
zerger88 Creative Commons License 2015.07.04 0 0 131352

OFF:

"de ez egy katasztrófa,amit havi netto 100 fölött nemsokkal  végzek......./persze 3 műszakban/"

te még szerencsés is vagy hogy ennyit keresel.....

Előzmény: FPJ (131349)
nyemi Creative Commons License 2015.07.04 -1 3 131351

"Egy normál üzemű motornál az olaj nem tud odaégni a főtengely csapágyra."

Én ilyet nem is írtam.

"180 fok környékén már   elszíneződési nyomai is lennének a főtengelyen. "

Én minden nap olyan hajtóművekkel dolgozok amik 177°C-nál üzemelnek. Kicsit lefele  eltúloztad ezt hőfok kérdést, mert ha azt írtad volna hogy 270-300°C akkor közelebb álltál volna az igazsághoz.

De a  lényeg, hogy nem menet közben ég rá az olaj a főtengely alkatrészeire (hajtókar, lendtömeg, és  nem a csapágyra!) hanem amikor megáll a motor, és a menetszél és a beáramló friss keverék hűtése megszűnik. Akkor kezdődik el az olaj kokszosodása a forró felületeken, és ha még sok is van és valami gagyi ásványi akkor fog úgy kinézni a főtengely sonka mint a dugattyú teteje.

"Arról nem is beszélve, hogy a mai olajak még kevésbé éghetőek."

Ezt kifejtenéd bővebben, mert elméletileg a 2T olajnak el kellene égnie, nem a kipufogón kifolynia nem ?

"Nos az oktán szám csökkenés az meg egy külön történet, mivel a Babetta 86-ra van kitalálva, tehát a 95-ösből bőven van minek csökkennie, hogy közelítsen a gyári értékhez!"

Erre a megjegyzésre kérdésekkel válaszolok :).

Miért is használnak a mai 2T motorokba olaj szivattyús kenési rendszereket?

A szivattyús olajok miért is keverednek rosszul a benzinnel?

Miért is vannak külön keverésre való 2t olajok?

Miért nem ad le egy Aprilia Sr 50 1:13 sűrítési viszonyú motor olyan teljesítményt 1:50 keverékkel mintha külön olajozása lenne (kipróbáltuk)?

Lehet hogy nem is olyan sok az a 9 oktánnyi eltérés? :)

 

 

Előzmény: 53zsiga (131294)
moyos Creative Commons License 2015.07.04 0 0 131350

Írj neki, és megoldjátok. Fel van találva pl a posta. De Jeszibácsi általában kint van a börzéken is. De hozzám dobott már be börzéről hazafelé menet is alkatrészt. Eléggé rugalmasan lehet kezelni a dolgokat.

A legutolsó boltom úgy nézett ki, hogy Ercsi börzére kivittem az Ördögszekér főtengelyét, amit Kelsza másnap kivitt neki a csepeli börzére. Jeszibácsi megoldotta a hejtókarcserét és akár vissza is postázta volna, de mivel gyorsban volt rá szükségem, eliramodtam érte Siófokra a börzére...

Minden csak egyeztetés kérdése.

Előzmény: FPJ (131349)
FPJ Creative Commons License 2015.07.04 0 0 131349

Hello!!!

 

Sümeg???????

 

Hú,az marha messze van tőlem.......

Manapság  meghóni sincs időm,örülök ,hogy egy délelőttöt a mocikákkal foglalatoskodhatok.....

SAJNA TALÁLKOZÓK,egyéb rendezvények egyszerűen kivitelezhetetlenek számomra......

Megyek melóba,majd haza,majd megint a meló,a hétvége meg mit  is takar??????????????????????

Örülök,ha 2-3 naponta ezt a fórumot meg tom nézni.......

Na nem sajnáltatni akarom magam,de ez egy katasztrófa,amit havi netto 100 fölött nemsokkal  végzek......./persze 3 műszakban/

Előzmény: moyos (131347)
Törölt nick Creative Commons License 2015.07.04 0 0 131348

Helo

Lessz bordásszijam?lehet de én még nem láttam akkor ezt a fajtát!😔

Előzmény: Kistuci 1977 (131344)
moyos Creative Commons License 2015.07.04 0 0 131347

Helyileg asszem Sümegen, nem vagyok benne 100%-ig biztos.

Egyszerűbb mailen: jeszi41@citromail.hu

Telefonszám megadására nincs felhatalmazásom.

Előzmény: FPJ (131343)
Aty58 Creative Commons License 2015.07.04 0 0 131346
Nagyon köszöm a felajánlásodat, rendes vagy !! De 2 db. ilyen vasdarab, már csak nem fog ki rajtam!!! :-) ))))
Előzmény: Törölt nick (131339)
Aty58 Creative Commons License 2015.07.04 0 0 131345

Már nem ilyen laza. Amikor kivettem a csapot,meg a távtartót,akkor satuban összenyomtam.
Patentul fért vissza még az RA gyűrű is. A vastagsága, végig egyforma. A bemaródott felületeket
leköszörültem és simára csiszoltam, hogy ne kapaszkodjanak egymásba a bordással olyan könnyen.
Előzmény: Törölt nick (131340)
Kistuci 1977 Creative Commons License 2015.07.04 0 0 131344

Hello Sumi!

Azért mert lemezekből van összerakva a nehéz pofa nem biztos,hogy útángyári. Tudtommal létezik ilyen gyáriban is. Remélem Marci megerősíti az állításomat.

Előzmény: Törölt nick (131339)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!