Lenne egy olyan kérdésem, hogy ugyan más téren szerzett szerelési tapasztalattal egy klíma kompresszorban lehet tömszelencét cserélni? Vagy nagyon speckó célszerszámok kellenek hozzá?
Komkrétan egy '97-es Vectra B azt hiszem DELCO gyártmányú kompresszoráról lenne szó.
A tisztítást illetően csak egy ilyen aerosol-os cuccal fertőtlentettem le, korábban úgy tájékoztattak, hogy elég lesz. Bevallom, valóban nem fordítottam kellő figyelmet rá :-/
a cső nem deformálódott, a csőgörénnyel végül ki tudtam takarítani úgy tűnik, mert mostmár kifolyik a víz rajta...
köszönök minden ötletet!
ezt a levegőfel megfújom dolgot még megpróbálom...
Leginkább két verzió van, a cső eldugult valami trutyival ami általános főleg ha van pangó rész a kivezetésnél és/vagy a cső deformálódott (összenyomódott vagy megtört főleg kanyarban ha van ) A kifolyó oldalról próbáld meg kifújni, a másik végére tegyél rongyot hogy ne fröcsköljön mindent össze ha netán kilő a trutyi. Ha sikerült, akkor valami tisztító, fertőtlenítővel érdemes átmosni a csövet, és nem elhanyagolni legközelebb a klíma tisztítást ... Amúgy itt tényleg off :D
elnézést, ha már volt, nem olvastam végig a topicot.
Adott egz split klíma beltéri egysége, bekapcsolás után kb negyed órával a beltéri egységből elkezdett csöpögni a kondenzvíz. Lekaptam a burkolatot, és azt láttam, hogy a hőcserélő alatti gyűjtő műanyag egységbe (a nevét nem tudom, nézzétek el nekem) áll a víz, és tulajdonképpen túlfolyik...
mintha el lenne dugulva a kondenzvíz elvezetője... próbáltam csőgörényt végigtolni rajta, de túl puha a cső, ami a beltéri egyésg mögött van, a csőgörény nem fordul el benne.
Szegény ember vízzel főz, így péntek este egy LAN kábelt próbáltam belevezetni, egy darabig ment is, aztán megakadtam... :-)
kérdésem az, hogy nem szokott előfordulni olyan, hogy belemászik valami bogár, pók, bármi, majd megdöglik ott bent, és emiatt nem megfelelő a kondenzvíz elvezető áteresztő képessége?
Megnéztem a kondenzvíz elvezető végét működés közben, csöpög belőle valamennyire, de ezek szerint nem eléggé. Tavaly gond nélkül működött a klíma, nem volt probléma vele...
nincs valami ötletetek, hogy
- mivel tudnám kitakarítani (valami csőgörény light...)
- illetve mitől dugulhatott el? (normál helyen levő lakás, semmi extra poros környezet, vagy ilyesmi, amitől a por megülhetett volna benne...
az egy dolog, hogy kicsit nehezen viselem a meleget, de szeretném megoldani a gondot. Kihívnék akár szerelőt is, de ő mit tud csinálni vele???
Keress meg,ha kell tekercs,vagy kompresszor. Ha kitudod úgy fordítani a kompresszort,hogy lehúzató hozzáférjen,akkor megcsinálható töltve is.De ha eltöröd a csövet,akkor az kellemetlen lesz.
Oké akkor ebben is tévedtem :) de legalább annyiban nyugtass meg hogy olyan lehet hogy az olajat csővel vákumozták a "színezett olajat " meg valami töltővel nyomták bele.
Az UV festéket is úgy lehet tölteni,mint az olajat,hiszen az színezett olaj.Tehát azt sem lehet betölteni,ha már fel van töltve.Azaz,hogy elméletileg lehetne,de ebbe ne menjünk bele. ;-)
Töltés után nem hiszem,hogy tettek bele olajat.Esetleg bemosatással lehetne,de ha vákuumolva volt,akkor egyszerűbb lett volna,akkor bejuttatni.Így az első mondat lép életbe. A lefejteni tudó gépek külön választják az olajat,az nem kerül bele a belső tartályba.Vagy digit mérleg méri,vagy egy skálán kell leolvasni a mennyiségét.Értelemszerűen annál a mennyiségnél többet kell betölteni,mint ami kijött. Tapasztalat. ;-)
Még egy dolgot nem értek. Amikor leszívatták a gázt és utánna újra feltöltötték, utánna töltöttek olajat. De igazából nem látszott hogy jött volna ki belőle olaj. Hacsak nem a vákumoláskor. Gondolom a leszívott gázal a palackba nem ment bele. Honnét állapítják meg hogy mennyi olajat kell pótolni a rendszerbe?
Mindhármat használják autóklímában. A PAO előnye,hogy nem higroszkópikus.A gyártója szerint ez mehet a másik kettőhöz.De azok nem kompatibilesek egymással.Lehet csak marketingfogás,mert még nem hallottam ebből adódó hibát.
Köszi megnyugtattál. Még egy kérdés, olajal kapcsolatban. Valaki mondta hogy ez amit nekem betöltöttek az észter olaj és a járműklímába Pag vagy Pao olajat használnak. A kettő az keverhető? És mit változtat az egyik a másikhoz képest?
Sziasztok! A következő lenne a kérdésem. Sandem Sd7 kompresszor lett tavaly a járműbe beépítve. Akkor a szerelő valami Rlh 46 os olajat tett bele. Tudom mert meg van a flakonja. Most viszont ellenőrzéskor szevízbe 68asal pótolták. Okozhat-e ez gondot és van valami szerkezet amivel lelehet az összes olajat szedni és frissel feltölteni?