Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2020.10.13 0 1 52810
Herodes68 Creative Commons License 2020.10.13 0 2 52809

Majdnem eltaláltad! Már építik az S7 gyorsforgalmijukat ami a magyar határhoz közeli szakaszon most még szintén csak 2 x 1 sávos.

 

 

 

 

 

Előzmény: Autobahn89 (52808)
Autobahn89 Creative Commons License 2020.10.13 0 0 52808

Es a tuloldalon mibe fog belecsatlakozni? Graztol epitenek gyorsforgalmit a hatarig?

Jelenleg meg ennek nem latom teljesen az ertelmet, foleg 2x1 savoskent. Fogjak ezt hasznalni a kamionosok? Ketlem, hogy ingyen lenne majd nekik. Max szemelygepjarmuveknek lesz ingyenes, mert nem csatlakozik meglevo gyorsforgalmi halozatba (még). Kicsit olyan nesze semmi fogdd meg jol. Meg jo draga raadasul. 

Előzmény: Herodes68 (52807)
Herodes68 Creative Commons License 2020.10.13 0 0 52807

Igen jól látod az osztrák határ előtti utolsó csomópont már első ütemben 2x2 sávos. Azt hiszem hogy a Körmend melletti szakaszon van még legalább egy (de lehet hogy kettő) csomópont ami az első ütemben is már 2x2 sávosként épült. Ezzel együtt hibának gondolom ezt a rengeteg öszvér megoldást, főleg úgy hogy a ZalaZone felfuttatása ( a pálya üzemeltetője is a grazi székhelyű AVL ) érdekében a teljes M80 jóval korábban fog megépülni mint azt a tanulmánytervek készítésekor gondolták.

Előzmény: 20-as vonal (52806)
20-as vonal Creative Commons License 2020.10.13 0 1 52806

https://nif.hu/2020/10/jol-haladnak-a-munkak-az-m8-as-autout-kormend-rabafuzes-kozotti-szakaszan/

 

Jól látom,hogy a csomópontoknál (legalábbis ennél) 2x2 sávos az út?

dimelo Creative Commons License 2020.10.13 0 0 52805

Ez Peter 601 álláspontja volt.

De a tapasztalatokból a Tied is.

 

Bármennyire ellenérzést keltő ez a módszer,

így látom én is...

 

Átlátni a szitán, ez a feladat...

 

Csakhogy eközben "elszórják" a forrásokat.

Járni jár - ez a szakmai konszenzus,

de - most, erre - nem jut - ez a politika álláspontja...

Előzmény: hegyaljai3 (52804)
hegyaljai3 Creative Commons License 2020.10.13 0 1 52804

"....politikai cél, hogy mindenhol épüljön valami, amire helyben szükség van." A politikai cél közben teljesen eltorzult, mert inkább arról van szó, hogy minden választókerületbe legyen útszakasz, kerülőút átadás szalagátvágással, lehetőleg a választás előtt. Hogy miért van rá szükség, azt majd a NIF, a helyi sajtó terjesztésével megideologizálja.

Előzmény: dimelo (52803)
dimelo Creative Commons License 2020.10.13 0 1 52803

Üzenet az SSC-re

Peter 601 részére!

 

Köszi a részletes választ!

Túlnyomó részben egyetértünk, így csak a különbségekre próbálok válaszolni.

 

1. Erős megfogalmazás elcseszett nyomvonalról írni az M4 kapcsán. Akkor az M0 első szakaszára is mondhatjuk ugyanezt az 51-es és 6-os főút között.

Mai tudásunk szerint M0-ra már senki nem gondolja azt, ami 30 éve átadáskor az újságokban megjelent: "A drága M0-ás autóút kihasználatlan". Az M4 autópálya esetén az a szakmai szempont, hogy hiányzik a kétoldali folytatása,

 

Az összehasonlítás kockázatos (almát a körtével). Ahol hidat kell építeni, az útnak automatikusan gyűjtőfunkciója is lesz. Minél közelebb B.pesthez, annál inkább.

Az A3 Nagyváradi távolsága nem csak román belügy, ezt jól mutatja az M49 csengeri határmetszéspont elfogadása Szatmárnémeti megközelítése érdekében.

Az elcseszés éppen az, hogy a legrövidebb úton 67 km-es Debrecen - Nagyvárad távolság M35-M4-A3-(A11) útvonalon 84 km lett!!!

De ez még nem elég, mert tovább rontották az M4-et a Debrecentől távolításával. (és mostmár a 20 m-es koronaszélességgel)

 

2. megérkeztünk az ADR kérdéshez. Nincs itt ellentétes szándék, sajnos egy kényszerhelyzet van.

Az alapkérdésben egyetértünk. De fontos különbség, hogy Nagylaknál 5 km-es összekötéssel megoldódott.

Nagykereki-Ártánd között 15 km a táv. (M4-4808. út 37 km)

Ezért már a 47. úti csp-nál leterelik az M4-ről az ADR-es kamionokat a régi 42. útvonalra... (30 km)

Ez a beismerés: semmi értelme Nagykerekitől visszavinni Ártándra ( nyomvonal elcseszés bizonyítéka)

Ha a határmetszés Nagykereki (dél) - Kisszántó között épült volna, akkor nincs ez a morbid helyzet...

 

3. tényleg tévedés az M3 irány javasolása, erőltetése, viszont a 42-es főút Püspökladány és Berettyóújfalu szakaszán volna realitása egy 20 tonna korlátozásnak.

Legalább 5 év, hogy ezen a szakaszon az M4 autóút meglegyen. Addig társadalmilag inkább elfogadható, hogy a kamionok kerüljenek az M35x4 csomóponton keresztül

32 vagy 37 esetleg 42 km-el többet, mint a lakosság szenvedje el még további 5 évig a mostani, vagy még nagyobb forgalmat.

 

Az első megállapítással egyetértek, de a gondolat folytatása már óriási nézetkülönbség: 42 km-es kerülő (M35-4. út felé) az nem is hasonlítható a 86. út (M1-M85) 18 km-es többletével.

https://www.google.com/maps/dir/47.3213332,21.0676775/47.2322809,21.5399776/@47.3227692,21.2095676,11z/data=!4m9!4m8!1m5!3m4!1m2!1d21.4449056!2d47.4235623!3s0x47471b9a8e119f65:0x5c0bff848487fde!1m0!3e0

Súlyos többletforgalmat vinne és balesetveszélyt jelentene az Ebes - Püspökladány szakaszra. A közlekedők is "lakossági elszenvedők".

Hajdúszoboszlótól a 4. főúton - Debrecen M35 csp-ig 17-20 ezres forgalom van, ezt még tovább terhelni?

Amikor 2012-ben elutasították a Püspökladány-kelet 42-4. út közötti elkerülő megépítését, akkor nem aggódtak a lakosság szenvedésén... 8 éve romlik a helyzet (Bárándon is).

Most súlykorlátozni, az több, mint beismerés, az gazdasági-diplomáciai botrány... Ne feledjük, a "román" kamionok lehetnek székely vállalkozóké...

 

4. Az M44 pont arra jó példa, hogy regionálisan milyen a priorizálás és országosan hogyan módosítja a politika a szakmailag indokolt priorizálást.

Tehát, amíg M4 nincs készen a keleti országrészben nem épülhetne semmi forgalmi számok tükrében.

Most viszont a politikai cél, hogy mindenhol épüljön valami, amire helyben szükség van.

 

Nahát, ez a balsorsnak és "jobbcsapott"-nak az oka!

amikor felülírja a realitást a politikai szándék...

 

Nincs érvelés, csak akarat...

 

(A fociban) végül mindig a németek győznek...

de ezt is felülírja itthon az új deal: a meccs addig tart, míg meg nem nyerjük...

 

 

Volt már néhány hadvezér, aki eltévesztette a célt.

 

Előzmény: dimelo (52781)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2020.10.13 -1 0 52802

Meglátjuk, mennyire veszi le a forgalmat a 3-asról. Ha a 37-M30 irány egyértelműen meghatározóvá válik, akkor a körforgalmak még egész jók is lehetnek hosszú távra. Az ongai lámpás kereszteződés amolyan "falura jó lesz" megközelítésnek tűnik, miközben majdhogynem 1 megyényi terület gerinc elérését érinti érzékenyen.

Előzmény: hegyaljai3 (52800)
Hírfigyelő Creative Commons License 2020.10.12 0 1 52801

A kissé tágabb környékünkön a 36-os főútvonal (Polgár -- Tiszavasvári -- Nyíregyháza) pontosan ilyen, már több éve. Gyakorlatilag le van aszfaltozva az útpadka normális aszfalt útburkolattal, és a leaszfaltozott útpadka-rész mindkét oldalon le van határolva a forgalmi sávoktól egy-egy folytonos fehér szegélyvonallal. A leaszfaltozott útpadka szélessége 1 m, maga az út rangra nézve pedig egy 2×1 sávos másodrendű főútvonal. Szerintem azért csinálták ilyenre, mert örökké gyorsan hajtanak rajta, és nem akarták azt, hogy a padkára futásos hibából a süppedékeny murvás útpadka által árokba vonzott autókból árokba futásos autós balesetek következzenek be. Szabálytalan előzés elleni lehúzódásra azonban kevés ennek a leaszfaltozott padkának a szélessége... !!

Előzmény: Avaar (52786)
hegyaljai3 Creative Commons License 2020.10.12 0 0 52800

Igen!

Előzmény: ÁsítóSárkány (52799)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2020.10.12 0 0 52799

Az M30 átadására gondoltál?

Előzmény: hegyaljai3 (52798)
hegyaljai3 Creative Commons License 2020.10.12 0 0 52798

Nyilván az M30-3as, 37-es utak kapcsolata inkább egy népművészeti hímzés minta, mint tudatos forgalomszervezés. Tudom egy ökológiailag nagyon érzékeny terület, és állt már ott árvíz 40-60 cm magasan 4 napig. Ha az M3 átadása után is marad a tumultus, akkor valamit csinálni kell a csomóponttal. Addig legyünk türelmesek.

Előzmény: ÁsítóSárkány (52795)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2020.10.12 0 0 52797

Leginkább a (havária nélküli) csúcsórai forgalom a különböző forgalmi irányokban rendesen meghatározó -- reggelre és délutánra külön vizsgálva.

 

Részben szinte nulla keresztirányú forgalomért nem kellene megfogni a főbb út forgalmát.

Ahol meg egymást keresztező irányokban egyszerre van jelentős csúcs, ott meg kötelezővé kellene tenni a számítógépes forgalmi szimulációt döntéshozatal előtt...

Előzmény: ÁsítóSárkány (52795)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2020.10.12 0 0 52796

A 2+1 hosszan belátható egyenesben megoldható záró- és terelővonallal is. És akkor ha nem jön senki, előzhetsz bátran...

Előzmény: Avaar (52794)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2020.10.12 0 2 52795

Nehéz jó általános szabályt megfogalmazni.

Ahogy mondjuk a 3-as út mezőkövesdi elkerülőjének körforgalmai (5 fontos kereszteződésből 2) nem zavarnak nagyon (ebben nyilván benne van, hogy van párhuzamosan M3), úgy nagyon zavar pl.

  • a Megyeri hídról Budára és a Szentendre felől Pestre forgalom összeeresztése szintben az még a turbós körforgalom mellett is valamelyest gáz marad,
  •  Felsőzsolca környékén a 3-as és 37-es utak körforgalmai, pluszban lámpás kereszteződés Ongánál a 37-esen...

 

 

Előzmény: Avaar (52794)
Avaar Creative Commons License 2020.10.12 0 0 52794

Az NAGYJÁBÓL szerintem rendben van úgy, ahogy most is van, legalábbis egyértelmű szabályozás aligha születhetne rá. Szerintem sok esetben nagyobb probléma, amikor 100-ról két kilométerenként meg kell állni egy körforgalom miatt. 

Lehetne 2+1 is, de számomra szimpatikusabb az a rendszer, ami például a román DN2-esen van: Körülbelül 12 méter széles a burkolat, és az egyenként kb. 2,5 méteres, burkolt, nem teljes értékű szélső sávba lehúzódik az, aki mögött gyorsabb jármű érkezik. 

 

A 2+1-gyel nekem az a legnagyobb bajom, hogy sok esetben 3-4 kilométert kell egy lassabb jármű mögött haladni még akkor is, ha amúgy 100 kilométeres körzetben sehol nem jön szembe senki. 

Persze kinek mi, én jobban támogatnám, hogy ahol nem indokolt a 2x2 sáv, ott legyen szélesebb 2x1, de meg tudom érteni, ha valakinek más az álláspontja ezzel kapcsolatban. 

Előzmény: ÁsítóSárkány (52792)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2020.10.12 0 1 52793

Akkor már legyen 2+1 / 1+2 sávos szakasz egy-egy jól megválasztott szakaszra, ha lehet.

Előzmény: Avaar (52786)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2020.10.12 0 1 52792

A céllal még eléggé egyetértek, de kicsit merevnek tűnik a szabályrendszer.

 

Amit erősen hiányolok, az az, hogy milyen helyekre kell nem szintbeni kereszteződés a kisebb út esetében is. Értsd: hova érdemes klasszikus autópálya-csomópontot tervezni.Nem túl sok helyre, de ezeken a helyeken baromira hiányzik. M0-11 csomópont lehetne a tankönyvi példa.

Előzmény: Avaar (52787)
Avaar Creative Commons License 2020.10.12 0 0 52791

Igen. Mondjuk ez keleten működik, mert ha érkezik egy gyorsabb jármű hátulról, automatikusan lehúzódnak az emberek. 

 

Viszont ha ennyire nem is terelnénk az embereket a keleti stílus felé, a 8 méter széles burkolat bevezetése megfontolandó, mert ott már nem okozna gondot egy elhibázott előzés, de még nem mondja azt, hogy ,,Előzz nyugodtan, simán elfértek!”

Előzmény: rm40 (52790)
rm40 Creative Commons License 2020.10.11 0 1 52790

> Talán kicsit keleties megoldás, de még mindig jobb, minthogy egy elhibázott előzés garantált baleset...

 

Pont az a gond, hogy keleties megoldásként sok közlededő a széles 2x1 sávos utakat háromsávos forgalmúként használná. Vagyis simán kimenne előzni szembejövő forgalom mellett és úgy gondolja, hogy a szembejövő ha túl akar élni, húzódjon ki az úttest legszélére. Felhívás volna az aggresszióra, csökkentené a saját veszélyérzetet.

Előzmény: Avaar (52786)
Avaar Creative Commons License 2020.10.11 0 0 52789

Természetesen nem :D Persze az átkelési szakasz az már egy külön téma, mert oda 5x annyi szabály kell, mint amennyit összesen leírtam. 

Előzmény: RadiX (52788)
RadiX Creative Commons License 2020.10.11 -1 0 52788

Azért a konzisztenciát még gondold át. Pl a keresztezett kisebb települések utcacsatlakozásai, neadjisten telekcsatlakozásai azok ugye nem kell hogy körforgalmak legyenek?

Előzmény: Avaar (52787)
Avaar Creative Commons License 2020.10.11 0 0 52787

Ha már főutak: a mai nap összeírtam, hogy szerintem hogy kéne kinéznie a hálózatnak

Elsőrendű: 

-Két körforgalom között minimum 10 kilométer (kivéve gyorsforgalmi út fel- és lehajtó)*

-Útburkolat szélessége minimum 8 méter

-Szintbeli keresztezés csak körforgalom, vagy kanyarodósávval ellátott kereszteződés

-Nem keresztezhet 15 ezer főnél népesebb települést (kötelező elkerülés)*

-Vasutat nem keresztezhet szintben*

-Út szélét jelző folytonos fehér vonal

 

Másodrendű: 

-Két körforgalom között minimum 5 kilométer (kivéve gyorsforgalmi út fel- és lehajtó)*

-Útburkolat szélessége minimum 7 méter 

-Szintbeli keresztezés csak körforgalom vagy kanyarodósávval ellátott kereszteződés (kivéve földút)

-Nem keresztezhet 20 ezer főnél népesebb települést (kötelező elkerülés)*

-Vasutat csak akkor keresztezhet szintben, ha a keresztezni kívánt vasútvonal forgalma nem több óránként 1 vonatnál*

-Út szélét jelző folytonos fehér vonal

 

 

Gyorsforgalmi úttal kiváltott főútra nem vonatkoznak a *-gal jelölt szabályok

 

Gyorsforgalmi úttal kiváltott elsőrendű főút esetében a másodrendű főútra érvényes szabályok érvényesek

 

Gyorsforgalmi úttal kiváltott másodrendű főút esetében a korábbi szabályozás érvényes 

 

Avaar Creative Commons License 2020.10.11 0 1 52786

Szerintem az a probléma, hogy nálunk egyszerűen nincs átmenet a 2x1 és 2x2 között. 

Szomorú, hogy a keletet kell felhozni példának, de Romániában, vagy Ukrajnában van olyan 2x1 sávos út, ahol ~2 méterés szilárd burkolat van a forgalmi sávok mellett (leállósáv-szerűség), nagyjából olyan, mint amilyen nálunk az M15-ösön volt (Románia: DN2, Ukrajna M07). Márpedig rengeteg főút problémáját megoldaná, és az előzésekből bekövetkező balesetek számát minimálisra csökkentené. Ahol murva van, ott csak le kéne aszfaltoZMK még 1,5 métert, és máris sokkal jobb lesz a kapacitása. 

 

Talán kicsit keleties megoldás, de még mindig jobb, minthogy egy elhibázott előzés garantált baleset...

Előzmény: Landsmann_ (52783)
kamant Creative Commons License 2020.10.11 0 1 52785
dimelo Creative Commons License 2020.10.11 0 0 52784

Találtam néhány videót, amelyik az M30-ról készült. (2018-2019)

De még át kell nézegetni...

 

 

Addig is M4 Berettyóújfalu 2020. 10. 08. friss video!

 

https://youtu.be/MVNnrRvKsvY

 

Találtam egy alkalmasabb pozíciót a 4812. úti felüljárónál.

 

Az M4 autópályán 10 perc alatt 4 személyautó, 4 kisteher és 10 kamion haladt:

"Mértékadó" óraforgalom: 198 Egységjármű, Átlagos napi forgalom: 2180 egységjármű

 

4812. úti felüljárón (Szentpéterszeg) ugyanakkor áthaladt 19 személy, 5 kisteher gépkocsi…

Október elején enyhén nagyobb forgalom. (de rosszabb az idő...)

Híd van, csomópont nincs. Mentő-tűzoltó 9 km-t kerül, időben is több az M4 Nagykereki, Kismarja felé.

 

A forgalmi arány: 42. út: 83 %    M4: 17 %  

Ártándnál 3-3 sáv   Nagykerekinél 2-2 sáv üzemel.

 

 

 

 

Előzmény: Avaar (52782)
Landsmann_ Creative Commons License 2020.10.11 0 0 52783

Nem igazán hallottam még arról, hogy a 4-essel valamit kezdenének Debrecentől Nyíregyháza -Záhony felé. A két megyeszékhely között is nagy a forgalom, ráadásul hosszú, kis ívű kanyarokkal tarkított, ahol biztonságosan az előzés nem hajtható végre a beláthatatlanság miatt. Nyíregyháza előtt az M3-nál már 2x2 sávúsítve van, de ez csak az út töredéke. Nyíregyházától Záhony felé meg szűkebbnek is tűnik az út, itt már szinte csak kétszámjegyű út szélességűnek tűnik. Nem tudom Nyíregyházától milyen forgalom van a 4.-esen, mert arra ritkán és leginkább akkor is hétvégén járok, de a rádióban sokszor lehet hallani a közúti információban, hogy baleset történt. 

Avaar Creative Commons License 2020.10.11 0 0 52782

Látszik, hogy az M30 nagyon Budapestnek épült. Vagy hát az arról érkezőknek. Debrecen - Miskolc 99km főúton, 112km autópályán. Nem akkora kerülő, mint Nyíregyháza esetében, de elég jelentős. 

Előzmény: dimelo (52781)
dimelo Creative Commons License 2020.10.11 0 1 52781

Folytatás, a bürokratikus javaslatok idézésével:

 

Sieg Nagyon egyszerű a megoldás: ki kéne tenni a tiltó táblát a 42-es Biharkeresztes-Berettyóújfalu szakaszra.

Ha a román kamionos kényszerűségből elment az M4-ig, jobb eséllyel marad rajta az M35-M3 irányba is.

 

(HUN)RoGeR Nem tiltó táblát kell kirakni, hanem annak a szakasznak a HU-GO díját felemelni annyira, hogy megérje az M4 felé menni.

Informatikai és jogszabályi kérdés ezt megcsinálni, utána a piac hamar rájön, hogy érdemes a pályát használni.

 

Avaar922  Akkor meg az ottani lakosokkal cs*sznének ki, mert egyik napról a másikra többszörösére drágulna a kenyér, meg az egyéb élelmiszerek.
Egyszerűen ki kell tiltani az átmenő nehézgépjármű-forgalmat, ahogyan ez a 86-oson is van...pedig ott még csak közvetlen azt az utat kiváltó gyorsforgalmi sincs.

 

(HUN)RoGeR  Nem feltétlen lesz drága a kenyér, ha megfelelően van a mögöttes logika beállítva. Aki átmegy bizonyos pontok és az országhatár között anélkül, hogy letérne a 42-es útról,

annak fizetnie kell egy plusz tételt. Így aki helyi fuvaros kiszolgálja a környéket nem fizet többet, a nemzetközi kamionos viszont költségben ugyanott vagy felette van, mintha az autópályát használná. 

 

 

Jogi szabályozást alkalmazni az elcseszett nyomvonal miatt, az látványos beismerés lenne. Az ADR és élőállat-szállító kamionok közzétett 42. Ártándra terelése éppen ellentétes szándékú...

 

Például senki nem aggódik azon, hogy a Miskolc -Nyíregyháza útvonal autópályán 21 km-rel több, mint a 35-36. utakon. (Szívja is Tiszaújváros...)

https://www.google.com/maps/dir/47.9530095,21.727262/48.1044999,20.7912781/@47.9748132,21.1245196,11z/data=!4m14!4m13!1m10!3m4!1m2!1d21.2525113!2d47.9305843!3s0x474753f3aa2505ed:0x9547669401d587db!3m4!1m2!1d20.8164097!2d48.0245971!3s0x4740a162e3e4dcdd:0x410dab297cdf5829!1m0!3e0

 

 

az Arad - Kecskemét (-27 km) helyzet miatt...

https://www.google.com/maps/dir/46.1830633,21.323521/47.004941,19.6036963/@46.5836287,20.2273958,10z/data=!4m2!4m1!3e0

 

de 70 km-es tereléseket javasolnak a 42. útról... A 44-ről nem akarnak semerre terelni, inkább építettek még egy gyorsforgalmit, aminek nincs román oldali folytatása.

... és még keresztbe akarnak M47-et is... Nem a hálózati elvet vitatom, csak a prioritásokat.

Még néhány nyomvonal (és csomópont) elcseszés, és nem lesz minek örülni, csak veszteségeket fognak "termelni" a nagyreményű gyorsforgalmik...

 

 

Megnyugtató, hogy van megfontolt - komoly precedensre hivatkozó - kommentelő is az SSC-n:

 

Bibircsok Szép feladvány. Érdemes lenne kiadni az érintett minisztériumok uniós joghoz értő szakjogászainak, hátha meg tudják oldani.

A német autópályadíj-törekvések "eredményeit" látva bár "jogásznemzet" tagjaként, de szkeptikus vagyok.

 

 

Van új video az M4-ről (+42, 47),

még kis idő szükséges az elemzéséhez...

Előzmény: dimelo (52776)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!