Keresés

Részletes keresés

joevagyok68 Creative Commons License 2016.10.17 0 0 87411

Mennyibe kerül a "lik" a falra, a venti, meg az ionizációs kütyü együtt ??

Mert (aldiba) 30-40 között lehet venni páramentesítőt...és azzal még ruhát is lehet szárítani ! más helyiségben is...

:-)

 

Előzmény: ilias (87410)
ilias Creative Commons License 2016.10.17 0 0 87410

Üdv!
A fürdőben beüzemelésre fog kerülni párátlanítás céljából egy ventilátor. Mivel a kazánunk egyenlőre nyílt égésterű, így kénytelen voltam a neten kutakodni és találtam is egy JRK 011 P megnevezésű ionizációs reteszelőt, ami a láng begyújtás esetén lekapcsolja a reteszelőre rákötött ventilátort. Ez elegendő egy biztonságos üzemeltetéshez?
Amennyiben kb. 5-10 percig megy a ventilátor és utána rákapcsolja az ember a kazánt, akkor nincs gond azzal, hogy elvileg valamilyen szintű dekompresszió lépett fel az elszívás miatt, így a huzat a kéményen keresztül inkább még egy rövid ideig fordított irányú? Remélem érthetően fogalmaztam. :D

Köszi! 

tubi0019 Creative Commons License 2016.10.17 0 0 87409

Csak azt furcsállom hogy tavaly normálisan működött a rendszer és az elsők között volt hogy felmelegedett mindig nem tudom hogy mi lelte őt most de megpróbálom hát ha

Előzmény: kanapekamred (87407)
spee981 Creative Commons License 2016.10.17 0 0 87408

Új kiépítés lenne jövő tavasszal-nyáron, de nem lehet elég korán kezdeni a felkészülést. Jelenleg konvektorok vannak +1 cserépkályha, de a ház valamivel kevesebb mint 1/3 részén nincs fűtés (előterek és fürdők). A kémény lehetőségeken sokat kombináltam. Itt, a kéményes és a vegyestüzelésű kazán fórumon kapott tippek alapján végül körvonalazódott milyen lehetőségeim lennének, de nincs egy kompromisszummentes variáció sem, ezért folyamatosan alternatívákban kell gondolkodnom. Ezért a pince és a fenti fürdő, meg van egy harmadik, a konyha környéke, de a HMV szempontjából az a legrosszabb, mert az összes csapolótól az lenne a legmesszebb. A legutóbbira van egy jövő őszig élő gázterv is már, de jelentősen túlméretezett kazánnal, és tényleg nagyon rossz hmv szempontból, szinte biztos hogy új tervet fogok csináltatni.

 

Az EPH-t megkérdezem a villanyszerelőtől, aki ha minden jól megy csinálja majd a villamos hálózat felújítását hamarosan.

 

A pince hővesztesége kapcsán elég kellemetlen számokat olvastam. Méterenként 10-20W is elmehet, utóbbi szigeteletlen csőnél, előbbi ha csőátmérő vastagságú szigetelést teszek köré. Persze a pincében elfér a sok szigetelés, nem kell szépnek se lennie. Ha csak a kazán körüli csöveket nézzük, akkor 10m cső alatt lehet maradni, magának a kazánnak is van egy vesztesége, gondolom nem érezhető külön 100-200W hőveszteség a csövek miatt.

 

DE: ennek az analógiájára az mennyire elfogadható/szokványos, ha a földszinti radiátorokhoz is a pincében van elvezetve (5rétegű gerincvezetéken, az össz-csőhossz csökentése végett) a víz? Ehhez már a fenti 10m-nél jóval több cső kell, 60m-rel lehet szerintem számolni nálam. Ennél sokkal több RÉZcsővel kéne tekeregni a földszinten a plafon alatt, mert az ajtók/átjárók miatt padlóhoz közel nem lehet körbevinni a csöveket. Tehát pincében kevés 5rétegű vastagon hőszigetelve vagy földszinten sok réz plafon alatt? Csak a csövezés árkülönbözete sokéves pincefűtés ára a durva számításaim szerint, és a plafon alatti rézcsövezés ráadásul látszik is, a pincében meg olyan ronda lehet amilyen építeni csak lehetséges, akkor se fog zavarni. Erről kinek mi a véleménye?

 

 

Előzmény: morgen66 (87395)
kanapekamred Creative Commons License 2016.10.17 0 0 87407

Vegyél vissza kicsit azokon a radiátor szelepeken melyikek jól fűtenek. Vagyis amelyiken a visszatérő víz is meleg azokon kell zárni egy kicsit. Addig kell állítgatni a szelepeket ameddig az összes radiátor egyszerre melegszik, ill egyszerre ér a meleg víz a visszatérőbe is. Ez a fránya víz oda megy először ahová könnyebb neki. Ezért kényszeríteni kell a szelepekkel a jó működésre. Hiszen azért vannak rászerelve.

Előzmény: tubi0019 (87405)
Házas Creative Commons License 2016.10.17 0 0 87406

Van Budapesten bárki, aki vállalja egy HydroTherm/Stiebel Eltron Aquatemp GSX-117 R gázbojler karbantartását, vízkőtelenítését?

 

Eddig a típus bemondása után mindenki azt mondta, hogy nem (még a stiebel-eltron.hu szerelői is...)

Ilyen:

 

http://www.innotherm.net/technik/dok/speicher_d/gsx_r.pdf

tubi0019 Creative Commons License 2016.10.17 0 0 87405

Sziasztok segítséget szeretnék kérni mi lehet a radiátorral hogy nagyon sokára melegszik fel. Ez lenne nagyjából a hálózati felépítés a nyíllal jelölt radiátor 600x600 radiátor sima fehér kupakos radiátor szeleppel. kb 1-2 hete csinálja ezt tavaly és az első pár fűtésnél nem csinált ilyet kb 2-3 óra alatt melegszik fel zárt rendszerről lenne szó és tegnap leengedtem a fűtést felpumpáltam a tágulási tartályt 1,2bar-ra utána feltöltöttem a rendszert normálisan kilégtelenítettem és még mindig nem jó a radiátor. Ebbe szeretnék segítséget kérni.

Törölt nick Creative Commons License 2016.10.17 0 0 87404

Sziasztok. Csövet kéne cserélnem Hajdu bojler alján.

Miért nem teszik rá közvetlenül a villanybojlerek aljára a bekötőcsövet? Rendszerint mindenhol toldó, közcsavar, majd arra a cső. Hiába 1/2mindhárom.

 

Köszönöm.

Kapocska Creative Commons License 2016.10.17 0 0 87403

Bekapcsolt állapotban fogasd meg a tengelyt,ha

elindul akkor C20NE javaslata jön.

Előzmény: mynames (87398)
Ricsipii Creative Commons License 2016.10.16 0 0 87402

Köszi.  Vác környékén is  dolgozol?

 

Előzmény: morgen66 (87401)
morgen66 Creative Commons License 2016.10.16 0 0 87401

Nem tervezek,de ha kell pár sorral lentebb írtam egy tervezőt.

Inkább kivitelezek. :-)

Előzmény: Ricsipii (87400)
Ricsipii Creative Commons License 2016.10.16 0 0 87400

Már hogy a Dim modul? Gondolom ezt ismerte.. A kazánról viszont jókat olvastam. Fűtésszerelő folyamatban, egyet már elhajtottam..Villanyszerelő hál istennek van. Az Öreg tervezését meg hagyjuk, a kivitelezéskor néztünk nagyokat. A pf tekeréskor módosítani kellett a nyomvonalat( válaszfal alatt kb 6-szor ment volna át a cső...  Ha jól tudom, Te tervezel. Privátban esetleg??

 

 

Előzmény: morgen66 (87397)
C20NE Creative Commons License 2016.10.16 0 1 87399

Azért ha van a környéken cseredarab a kondi cseréje is megérne egy misét ha az előbbiek nem használnak!

Előzmény: mynames (87398)
mynames Creative Commons License 2016.10.16 0 0 87398

Köszönöm a tanácsot!

 

Csavart kivettem, alatta volt még egy csavar. Azzal átforgattam a tengelyt, de utánna se kapcsolt be , csab búgott...Remélem holnap lesz időm kivenni a 4 csavart és jobban szétszedni.

 

üdv: mynames

Előzmény: morgen66 (87394)
morgen66 Creative Commons License 2016.10.16 0 0 87397

Persze hogy van,csak kell hozzá egy fűtésszerelő aki ért hozzá meg egy jó villanyszerelő aki megcsinálja a vezérlést,ja és az Öreg tervezze meg. :-)

 

 

270 000 ft -tól biztos olcsóbb lenne. Ezzel szerelni persze qva egyszerű,meg nincs sok tervezői munka se.

 

Miért Immergas?

Előzmény: Ricsipii (87396)
Ricsipii Creative Commons License 2016.10.16 0 0 87396

Sziasztok. 57nm +40nm tetőtérben lenne lent padló, fent radiátoros fűtés, hőigény kb. 5kw. A csövek már a betonban (20*2).Külön kéne a szinteket szabályozni, és a tervező Immergas Dim abt modult írt hozzá.Szabályzás terén az öreg teljesen mást mondd,mint amiket itt olvasok.A kazán Immergas Victrix x 12 erp  lesz. A padlót temperálnánk(ahogy itt javasoltátok többször). Van a Dimnél egyszerűbb,olcsóbb megoldás,ugyanakkor megfelelő megoldás?

Köszi

morgen66 Creative Commons License 2016.10.16 0 0 87395

A már meglévő fűtéshez kell a kazán vagy most akarod az egészet kiépíteni?

 

A már meglévő fűtési  rendszerhez lehet csatlakoztatni egy kazánt,az új se zajosabb mint a régi,sőt.

Persze ha jól van kivitelezve a fűtési csővezeték és jól van méretezve.

Konyhában ill. a pincében szokták elhelyezni a kazánt , épp a zaj miatt,de ha máshol nincs hely és ha jól alszol akkor lehet a fürdőben is.:-)

A hőveszteséget szigeteléssel lehet csökkenteni,de szerintem nem olyan számottevő,de ha én választanék akkor inkább pince.(Új szerelésnél,réginél ahol most van)

 

EPH ról nem nyilatkoznék,hogy honnan hova meg hogy hogy szabályos,de ezt egy  villanyszerelő tudja.

 

Szerintem.

 

Előzmény: spee981 (87393)
morgen66 Creative Commons License 2016.10.16 0 0 87394

Lehet hogy le van tapadva,kicsavarod a nagy csavart középen és egy csavarhúzóval próbáld meg megmozgatni a tengelyt.

 

Csöpögnie folynia kell a víznek ha kicsavarod a csavart.

 

Ezek után se indul,a négy csavart kicsavarod,és leveszed a házat próbáld meg megmozgatni a "lapátokat" majd így kapcsold be,ha így se megy csere.

 

 

Előzmény: mynames (87392)
spee981 Creative Commons License 2016.10.16 0 0 87393

Egy mai 20-24kW-os kondenzációs kazán milyen állandó zajokkal terheli a házat? Terjed-e a csöveken keresztül valami zümmögés, sustorgás? És egy 6-10 centi közötti elválasztó falon vajon mi hallatszik át, ha egy fürdő hálóval határos falára tetetném a kazánt? A begyújtás zaja ismerős, és rövid ideig hallgattam már 1-2 készüléket begyújtás után is, de pl arra még nem volt alkalmam hogy éjszakai csendben hallgatózzak egy radiátor környékén, vagy a kazánnal szomszédos szobában.
A másik alternatíva az lenne, hogy a pincébe kerül a kazán. Ez zaj szempontból biztos kevésbé problémás, cserébe kell jó hosszú kémény, le kell vinni a gázt a pincébe valamilyen célszerűen kanyargó nyomvonalon, és hőveszteség is lesz, akármennyire hőszigetelek is minden szerelvényt odalent.

 

Mindkét esetre vonatkozik: az EPH hálózatba kötéshez kell egy 6mm2-es gerincvezetőt vinni a kazánhoz a ház mérődobozának PE sínjéről, és a kazánt meg a környező csöveket, szerelvényeket mind bekötni egy EPH csomópontba a gerincvezető kazán felőli végénél. Ezt kell villanyszerelővel megcsináltatni és adnia kell róla egy nyilatkozatot. Ezt jól tudom? 6mm2-es gerincvezető se a pincébe, se az emeletre nem megy perpillanat, szóval ezzel is számolnom kell, hogy hogy lehet majd kiépíttetni.

 

 

Mielőtt tervezővel beszélek jó lenne ha a buktatókkal már tisztában lennék nagyjából. Bármilyen tipp, tapasztalat jól jönne egyik és másik esettel kapcsolatban is.

mynames Creative Commons License 2016.10.16 0 0 87392

Kis segítséget kérnék!

 

A képen látható DAB szivattyú meg sem mozdul csak búg. Csőtermosztát kapcsolja. Ha kicsavarom a csavart, ott könnyezik a víz... Ez rendben van így?

Mi lehet a baja? Hogyan javítható? ha nem javítható, akkor mit javasoltok helyette?

 

 

Előre is köszönöm a válaszokat!

Törölt nick Creative Commons License 2016.10.16 0 0 87391

6 bar bőven elég.

Előzmény: Csuklósbusz (87385)
Törölt nick Creative Commons License 2016.10.16 0 0 87390

Főfúvóka dugult vagy... A gombok vissza jöttek alaphelyzetbe begyújtás után?

 

Előzmény: madrian____ (87386)
joevagyok68 Creative Commons License 2016.10.16 0 1 87389

Valahova felrakni nyomásmérőt, vízzel feltölteni, majd csap elzár feltöltő "oldalon"..

majd vár...

esetleg

Előzmény: Csuklósbusz (87385)
Luca_41 Creative Commons License 2016.10.16 0 0 87388

Megcsináltam, sehova sem kellett. :-))) Arra gondolok, hogy ez a wc-t máshogyan is fel lehet szerelni (nem monoblokkosnak), talán akkor kell.

Előzmény: cucu (87382)
topikolos Creative Commons License 2016.10.16 0 0 87387

Elnézést ha értetlen vagyok...próbálkozom még.

Amikor először bekapcsoltam, a kazán még nyitott körön volt. Azt szerintem nem jól csináltam meg, így gyakorlatilag a bekapcsolás után nem sokkal le is állt, a visszatérő még langyos sem volt. Levegős lett, vagy nem tudom, de a szivattyú nem szállított elég vizet, hogy a nyomáskapcsoló jól működjön. Sűrűn kapcsolgatott, volt hogy rá kellett nyomnom a hálózati vizet, akkor beindult.

Másnap vacakolt a termosztát, zárlatot csináltam...

Most, panelcsere és zártra alakítás után megy rendesen, a kazántermosztát beállításától függően kapcsol le, de ez még mindig elég sűrű kapcsolgatást jelet. 1-2 perc alatt felmegy a visszatérő hőmérséklete annyira, hogy kikapcsol.

Előzmény: Kapocska (87384)
madrian____ Creative Commons License 2016.10.15 0 0 87386

Sziasztok, ma begyújtottam a konvektoromat, de csak az alapláng ég. Termosztátot tekerve nincs kattanó hang. A termosztát és csatlakozója sértetlennek tűnik. 

 

Mi lehet a gond?

Csuklósbusz Creative Commons License 2016.10.15 0 0 87385

Adott egy rég nem lakott ház fém vízvezetékekkel. A rendszer szétfagyott mert nyomás alatt maradt télire de befoltozták.

Hogyan lehet letesztelni hogy tutira nem szivárog-e?

Mert láttam már régebben teljesen szétrepedt csövet ami épphogy csak csepegett...

 

Kompresszor, 8 bar nyomás, tartja-e?

Kapocska Creative Commons License 2016.10.15 0 0 87384

Ez már mégis csak borzasztó! :-)

87297 hsz

2. Úgy néz ki, az indirekt tartály hőcserélője nem bírja elvenni a hőt elég gyorsan, a kazán kapcsolgat, pedig ezt szerettem volna elkerülni. Szerintetek ha megfordítom a sorrendet, jobban működne? Arra gondolom, hogy a tartály vizét (200liter) melegítem közvetlenül, és a felső hőcserélőről veszem el a meleget a padlófűtésnek.

Előzmény: topikolos (87383)
topikolos Creative Commons License 2016.10.15 0 0 87383

Még most is úgy van. :)

Akartam használni a felső hőcserélőt HMV előmelegítésre. Így most nem tudom majd, mert az foglalt lesz a padlófűtésnek. Legfelejebb az aljába kergetem meg, kicsit az is melegít rajta.

Előzmény: Kapocska (87381)
cucu Creative Commons License 2016.10.15 0 0 87382

Meg lesz annak a helye! Én is voltam már így, éppen a lagunával, de aztán megoldottam.

 

Szerintem ezen kell átdugni a lehúzó kart, a két fülén. De csak tippelek. Nekem régebbi lagunám van.

Előzmény: Luca_41 (87379)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!