Nagyon kevés helyet teszik össze a Ryan-t a nemzeti légitársaságokkal, nem véletlen. A gondolom nem titok, hogy a Ryanair az illetékek csak egy töredékét fizeti (majdnem ingyen akar ide jönni), tehát a reptérnek bizonyos értelemben veszteséget okoz. Jelenleg van szadab hapacitás ez még nem lenne nagy baj, viszont ha elviszi a Lufi, British, KLM, Air France utasok egy részét (azt a mennyiséget, ami miatt megéri a járatot üzemeltetni), akkor ezek a társaságok kisebb gépekkel majd egyre ritkábban jönnek (szinte csak a biznisz utasokra hangolva) azzal nagyobb kárt tud okozni a reptérnek (is). Szóval az szép és jó, hogy akár olcsó is lehet az utasoknak, meg az utasforgalmat is növeli valamivel (olykor már társaságok kárára), de ez nem biztos hogy olyan jó Ferihegynek.
La Rochelle Airport in France is being investigated by the European Commission to determine whether financial arrangements with public authorities are in line with European Union state aid regulations.
The Commission is looking into subsidies amounting to €3 million ($4 million) which La Rochelle Airport's operator, the local Chamber of Commerce, received from various public bodies between 2002 and 2005 to pay for airport infrastructure projects.
"At this stage, the Commission has doubts whether the measures comply with EU guidelines on state aid in the aviation sector," said the Commission in a statement.
"In particular, the Commission will verify whether the subsidies were necessary to carry out the investment, whether the aid was proportionate to the objectives pursued and whether the infrastructure had satisfactory medium-term prospects for use."
Also under investigation are cash advances of more than €8 million to the Chamber of Commerce since 2002, which the Commission believes "may constitute operating support to the airport operator in breach of EU state aid rules".
Marketing support contracts and discounts on airport charges offered to airlines to open new routes from La Rochelle are also being scrutinised because the Commission "has concerns that such arrangements could give their beneficiaries an undue economic advantage that their competitors do not enjoy".
Én arra tippelnék, hogy azért, mert ha elqrja a Ryanairt, akkor Lammerset a saját - akkor már csak elbocsájtott - dolgozói húzzák fel a lámpavasra az apron közepén:))))))))
Ha ezek a hírek igazak és meg is történik a kivonulás, akkor okafogyottá válik a BUD-i ráhordás bárhonnan. Ez tovább csökkenti a repülőtér forgalmát, aminek egyenes következménye, hogy Hainan is leáll. Innentől 50% alá csökken a repülőtéri forgalom és a BA Zrt. is bedől.
Aztán csak nézhetünk, Pozsonyra, Tiranára, Zágrábra, Bécsre és a többi szomszédra (mert ott lesz légi úton folytatott kereskedés, turizmus, azok egyéb vonzataival, nálunk meg nem), hogy milyen jól megy nekik és akkor lehet csodálkozni a GDP pozitív prognosztizálásának nem megvalósulásán.
Ki akarhatta ezt a katyvaszt? Már most félelmetes ez a hemzsegés!
Amúgy a ryan térképén már pirossal, azaz bázisként van jelölve BUD, és már lehet foglalni olyan célállomásokra is, amire eddíg nem lehetett, szóval talán tegnap közeledtek az álláspontok.
Nem tudom miről tárgyalnak, hol tartanak a BA-val, nem az én dolgom. Ha annyira jó lenne a Ryan, akkor már rég lenne itt is bázisa, nem rajtuk múlik. Annyit tudok, hogy nem akarnak fizetni semmiért, az üzemelése ráfizetés lenne a reptérnek az meg szerintem nem jó. A többiek már beszéltek róla, hogy az utasforgalom nem minden.
Biztos tudna 2-2,5M utasforgalmat bonyolítani, de szerintem ennek egy része más társaságok kárára mennének.
A British, KLM, Air France és a Norwegian nagyobb gépeket küld.Májustól jön a cseh Smartwing (fapados Prága).
A Wizzair pedig a bejelentett bukaresti célállomás mellett további kilenc új desztinációt indít, így a jelenlegi heti 67 helyett 148 járatot üzemeltet majd. Az új célállomások között szerepel Bukarest mellett Szófia, Varsó, Kolozsvár, Malaga, Larnaca, Szaloniki, Iráklio, Rodosz és Zakintosz. Ezzel 300 millió eurós beruházást visz véghez és 2400 új munkahelyet teremthet. Tovább folynak a tárgyalások újabb útvonalakról. A cég még pénteken bejelentette, hogy jelezte a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium felé, hogy az országok közötti kétoldalú egyezmények során rögzített EU-n kívüli célállomások közül többet is repülne (amelyet eddig a Malév tett meg), elsősorban Moszkva, Kijev, Isztanbul és Tel-Aviv iránt érdeklődnek.
Ez egy kicsit jobban hangzik, mint a Ryan ajánlata, nem? :) Jöhet a Ryan is, de nem hiszem, hogy olyan nagy buli (mint amennyire kézenfekvő) ideköltöztetni őket, főleg ha vannak jobb ajánlatok. Bízom a managementben (mást namúgy sem tehetek), hogy meglesz a 9 millió utas idén és a legjobb döntéseket hozza az utasok és a reptér szempontjából.