Keresés

Részletes keresés

R2R Creative Commons License 2012.02.13 0 0 12724

ez azért érdekes, mert 180 indulóval ment valamelyik nap is és a felük jól beszélt magyarul.

Előzmény: giornalista (12723)
giornalista Creative Commons License 2012.02.13 0 0 12723
Zolker Creative Commons License 2012.02.12 0 0 12722

Mit szóljon? Örül, hogy megteszi valaki. :)

Előzmény: uhb129b (12721)
uhb129b Creative Commons License 2012.02.10 0 0 12721

Zolker topiktárs mit szól hozzá? :-)

 

Perelik Budait az ezermilliárdos szerződésért

Titkolja a szerződést, ami alapján azt mondta: ezermilliárdba kerülhet a hibás reptér-privatizáció. Tovább »

forrás: Index.hu

Törölt nick Creative Commons License 2012.02.10 0 0 12720

Biztos vagyok benne, hogy lesznek nyertesei (sajnos nem mi).

Előzmény: uhb129b (12719)
uhb129b Creative Commons License 2012.02.10 0 0 12719

És a Malév mutatványát követő helyzet? Ugye az sem volt váratlan? :-)

Előzmény: Törölt nick (12718)
Törölt nick Creative Commons License 2012.02.10 0 0 12718

Nem hinném, hogy bárkit is váratlanul ért volna a Malév mutatványa.

Előzmény: uhb129b (12717)
uhb129b Creative Commons License 2012.02.10 0 0 12717

De azért azt nem állíthatjuk, hogy mindez váratlanul érte a repteret, vagy igen? :-)

Előzmény: Törölt nick (12716)
Törölt nick Creative Commons License 2012.02.10 0 0 12716

Nagyon kevés helyet teszik össze a Ryan-t a nemzeti légitársaságokkal, nem véletlen. A gondolom nem titok, hogy a Ryanair az illetékek csak egy töredékét fizeti (majdnem ingyen akar ide jönni), tehát a reptérnek bizonyos értelemben veszteséget okoz. Jelenleg van szadab hapacitás ez még nem lenne nagy baj, viszont ha elviszi a Lufi, British, KLM, Air France utasok egy részét (azt a mennyiséget, ami miatt megéri a járatot üzemeltetni), akkor ezek a társaságok kisebb gépekkel majd egyre ritkábban jönnek (szinte csak a biznisz utasokra hangolva) azzal nagyobb kárt tud okozni a reptérnek (is). Szóval az szép és jó, hogy akár olcsó is lehet az utasoknak, meg az utasforgalmat is növeli valamivel (olykor már társaságok kárára), de ez nem biztos hogy olyan jó Ferihegynek.

Előzmény: Zolker (12715)
Zolker Creative Commons License 2012.02.09 0 0 12715

Tök jó ez a meglepetés, bár igazából teljesen logikus lépés... Ugyanakkor végülis nem elképzelhetetlen, BCN-be is beléptek Girona és Reus mellé...

 

Na de vajon hogyan sikerült őket rávenni erre, avagy a Ryan hogyan vette rá a repteret... Fenyegetéssel? :)

 

Előzmény: giornalista (12713)
Gulliver utazik Creative Commons License 2012.02.09 0 0 12714

Néhány járat ingyen kap majd kiszolgálást, de arra is kiváncsi vagyok, hogy fogják T2-n gyalogoltatni az utasokat. http://iho.hu/hir/mar-5-geppel-jon-a-ryanair-120209

Előzmény: giornalista (12713)
giornalista Creative Commons License 2012.02.09 0 0 12713

na, durván belehúzott a Ryanair, T2-ről indulnak, 5 gépes bázis, 32 útvonal...

 

eközben a Hainan meg álíltólag elköltözik Schwechatra. megy a balkáni átszálló járatok után...

uhb129b Creative Commons License 2012.02.09 0 0 12712

EC begins state aid investigation into La Rochelle Airport

By:   KERRY REALS LONDON21 hours ago Source: 

 

La Rochelle Airport in France is being investigated by the European Commission to determine whether financial arrangements with public authorities are in line with European Union state aid regulations.

The Commission is looking into subsidies amounting to €3 million ($4 million) which La Rochelle Airport's operator, the local Chamber of Commerce, received from various public bodies between 2002 and 2005 to pay for airport infrastructure projects.

"At this stage, the Commission has doubts whether the measures comply with EU guidelines on state aid in the aviation sector," said the Commission in a statement.

"In particular, the Commission will verify whether the subsidies were necessary to carry out the investment, whether the aid was proportionate to the objectives pursued and whether the infrastructure had satisfactory medium-term prospects for use."

Also under investigation are cash advances of more than €8 million to the Chamber of Commerce since 2002, which the Commission believes "may constitute operating support to the airport operator in breach of EU state aid rules".

Marketing support contracts and discounts on airport charges offered to airlines to open new routes from La Rochelle are also being scrutinised because the Commission "has concerns that such arrangements could give their beneficiaries an undue economic advantage that their competitors do not enjoy".

 

Törölt nick Creative Commons License 2012.02.09 0 0 12711

Én arra tippelnék, hogy azért, mert ha elqrja  a Ryanairt, akkor Lammerset a saját - akkor már csak elbocsájtott - dolgozói húzzák fel a lámpavasra az apron közepén:))))))))  

Előzmény: Törölt nick (12703)
Törölt nick Creative Commons License 2012.02.09 0 0 12710

Gondolom, az egyesen érvényben levő 9 EUR utaskiszolgálási díjjal, nem a kettesen levő 15-el. Vagy nem jól gondolom?

Előzmény: Utas2 (12704)
Balikaa Creative Commons License 2012.02.08 0 0 12709

vagy az egyesre kerül egy szép nagy lakat....

Előzmény: giornalista (12708)
giornalista Creative Commons License 2012.02.08 0 0 12708

az világos volt, hogy vagy csak az 1-es lesz az övék, vagy azt meghagyják a többieknek, és ők jönnek fel a kettesre. 

 

érdekes fejlemény, hogy nem a Wizzair, hanem ők költöznek.

Előzmény: Törölt nick (12707)
Törölt nick Creative Commons License 2012.02.08 0 0 12707

"A drágább kettes terminált használja Budapesten a Ryanair." Könnyen lehet, hogy Malév személyzettel...

 

"az éves szinten elveszített  1,5 milliónyi átszálló utasforgalom rendkívül nehéz pénzügyi helyzetet teremt a repülőtér számára"

Ez napi átlag több mint 4700 fő, ennyi szerintem nem volt még ha duplán is számoljuk az utasokat (érkező és induló). Bár, akkor kb reális lehet.

Előzmény: Utas2 (12704)
verigudlajf Creative Commons License 2012.02.08 0 0 12706

ujujuj

 

 

 

Budapest Airport: "lyuk tátong az üzleti tervünkön"

2012. február 08., szerda, 20:43 • Utolsó frissítés: 13 perce
Szerző: hvg.hu

 

http://hvg.hu/gazdasag/20120208_budapest_airport_nfm

 

 

perselus Creative Commons License 2012.02.08 0 0 12705

Ahogy mennek a dolgok, lassan minden a kettesről fog menni, és még így is lesz szabad kapacitás.

Előzmény: Utas2 (12704)
Utas2 Creative Commons License 2012.02.08 0 0 12704
Törölt nick Creative Commons License 2012.02.08 0 0 12703

Áll a bál, mindenki a másikra mutogat.

Ryanair vs Budapest: playing dirty?

 

"Ryanair a Budapest Airportnak: Nem a takarítóval akarunk beszélni"

Ez ismerős. :) Olykor a szakszervezetekkel sem áll szóba, a Ryanair-rel miért állna?

 

 

sasab1 Creative Commons License 2012.02.08 0 0 12702

Ha ezek a hírek igazak és meg is történik a kivonulás, akkor okafogyottá válik a BUD-i ráhordás bárhonnan. Ez tovább csökkenti a repülőtér forgalmát, aminek egyenes következménye, hogy Hainan is leáll. Innentől 50% alá csökken a repülőtéri forgalom és a BA Zrt. is bedől.

Aztán csak nézhetünk,  Pozsonyra, Tiranára, Zágrábra, Bécsre és a többi szomszédra (mert ott lesz légi úton folytatott kereskedés, turizmus, azok egyéb vonzataival, nálunk meg nem), hogy milyen jól megy nekik és akkor lehet csodálkozni a GDP pozitív prognosztizálásának nem megvalósulásán.

 

Ki akarhatta ezt a katyvaszt? Már most félelmetes ez a hemzsegés!

Előzmény: Törölt nick (12701)
Törölt nick Creative Commons License 2012.02.08 0 0 12701
Előzmény: Balikaa (12698)
Törölt nick Creative Commons License 2012.02.08 0 0 12700

Sziasztok

 

Mely cégek végeznek a repülőtéren röntgengépes áruátvilágítást a celebin és az as-kft-n kívül?

pl a tnt-nél melyik cég végzi ezt?

Törölt nick Creative Commons License 2012.02.08 0 0 12699

Vagyis, ennek nekifutunk mégegyszer:))) http://v-one.hu/ryanwizzpmi.png

Előzmény: Törölt nick (12697)
Balikaa Creative Commons License 2012.02.08 0 0 12698

Juhé! Hurrá! vesd össze ezzel: http://www.airportal.hu/spotter-forum/viewtopic.php?f=32&t=6625

 

Amúgy a ryan térképén már pirossal, azaz bázisként van jelölve BUD, és már lehet foglalni olyan célállomásokra is, amire eddíg nem lehetett, szóval talán tegnap közeledtek az álláspontok.

Előzmény: Törölt nick (12696)
Törölt nick Creative Commons License 2012.02.08 0 0 12697

Meglátjuk mi lesz. Ime egy másik példa: 

Előzmény: Törölt nick (12696)
Törölt nick Creative Commons License 2012.02.08 0 0 12696

Nem tudom miről tárgyalnak, hol tartanak a BA-val, nem az én dolgom. Ha annyira jó lenne a Ryan, akkor már rég lenne itt is bázisa, nem rajtuk múlik. Annyit tudok, hogy nem akarnak fizetni semmiért, az üzemelése ráfizetés lenne a reptérnek az meg szerintem nem jó. A többiek már beszéltek róla, hogy az utasforgalom nem minden.

A hivatalos álláspont: "a BA csakis egyenlő bánásmód alapján, egyenlő feltételek mellett tárgyal a jelentkező légitársaságokkal"

Biztos tudna 2-2,5M utasforgalmat bonyolítani, de szerintem ennek egy része más társaságok kárára mennének.

 

A British, KLM, Air France és a Norwegian nagyobb gépeket küld.Májustól jön a cseh Smartwing (fapados Prága).

A Wizzair pedig a bejelentett bukaresti célállomás mellett további kilenc új desztinációt indít, így a jelenlegi heti 67 helyett 148 járatot üzemeltet majd. Az új célállomások között szerepel Bukarest mellett Szófia, Varsó, Kolozsvár, Malaga, Larnaca, Szaloniki, Iráklio, Rodosz és Zakintosz. Ezzel 300 millió eurós beruházást visz véghez és 2400 új munkahelyet teremthet. Tovább folynak a tárgyalások újabb útvonalakról. A cég még pénteken bejelentette, hogy jelezte a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium felé, hogy az országok közötti kétoldalú egyezmények során rögzített EU-n kívüli célállomások közül többet is repülne (amelyet eddig a Malév tett meg), elsősorban Moszkva, Kijev, Isztanbul és Tel-Aviv iránt érdeklődnek.

 

Ez egy kicsit jobban hangzik, mint a Ryan ajánlata, nem? :) Jöhet a Ryan is, de nem hiszem, hogy olyan nagy buli (mint amennyire kézenfekvő) ideköltöztetni őket, főleg ha vannak jobb ajánlatok. Bízom a managementben (mást namúgy sem tehetek), hogy meglesz a 9 millió utas idén és a legjobb döntéseket hozza az utasok és a reptér szempontjából.

 

A versenyhelyzet a legjobb az utasoknak, íme egy példa: 300 forintos jegyekkel alázza a Wizz a Ryanairt

 

Más:

Snowing in Hungary…and the surprise :)

Törölt nick Creative Commons License 2012.02.08 0 0 12695

Persze, benne van a talonban. Ugyanakkor, én nem tapasztaltam jelentős áremelkedést a Ryannál. 

Előzmény: Zolker (12691)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!