Jó régen párszor voltam luxemburgi vendégségben. Ennek olyan előnye volt, hogy vettem francia és német autós újságokat. Aktuális új modellek voltak összehasonítva pontozásos tesztben. A német lapokban a német kocsik nyertek pár ponttal, francia lapokban u.a. fordítva...
Az biztos, hogy egy német prémium gumi mérföldekkel, kategóriákkal jobb mint egy kínai, igaz vannak nemzetközi normák, alsó határok amivel engednek forgalmazni valamit, így nyilván a kínai is teljesíti, csak nem mind1 ugye, hogy tudja a minimum elvárást és annyi, vagy bőven jobb! Így ebben én is azt vallom, hogy ha belefér mindenképpen komoly gumit, és figyelni kell arra, hogy az ember hol használja a kocsiját, mert pl nekem jó egy kínai is, mert az útjaim 90%-át a napi 6km teszi ki ami kanyargós, forgalmas, lassú utakon zajlik, de ha komolyabb utakon komolyabb távokat tennék, én sem tűrném meg a made in china feliratot :) (mondjuk így sem fogom)
DE!!
Az adac tesztek ügyében-sajnos vitathatatlan, hogy az adac kb olyan, mintha egy ikarus dolgozónak kellene mondjuk egy teszt során értékelni egy ikarus, daf, mercedes buszt össze hasonlítania.... Köztudott, hogy az adac fennállása óta igen markánsan elfogult a német termékekkel, kicsit megmosolyogtató volt pl mikor az adac katalógusban tesztelték a golfII-est, és egy vele azonos kategóriás japán vasat, accem egy toyotát, és a golf volt az isten minden szinten, a japán meg szar... Pedig hát lássuk be ez nem igaz, sőt, tudnék javasolni a németeknek japán eljárásokat átgondolásra mind elektronikailag, mind felszereltség, vagy illesztések terén, a motorok, váltók tömítettségéről nem is beszélve.... De sok ilyen tesztet meg lehet nézni az adac-tól, gyakorlatilag kivétel nélkül a német az isten....
Vagy, hogy még említsek egyet VR6 golf és Fiat barketa, vagy parketta ( :D ) össze hasonlítás... Végeredmény? A sima családi autóból készült rettenet jobb sporautó mint a ferrari által tervezett fiat.... :D :D Kicsit kilóg ilyenkor a lóláb :) Vagy a W140 és a róla készült lexus?
Persze számomra a merga nyer, ez tiszta, de olyan szinten gyalázták le a japán "w140"-t, hogy az méltatlan volt, mert igen is nagyon komoly és minőségben is a merci szintjére, de legalább közvetlenül egyel mögé rendelhető az a lexux... ennek ellenére mindenféle szar volt.... Szal ez a csapat kicsit érdekes :)
Üdv! Majd' tíz év 202-zés után belevágtunk egy 203-as periódusba...reméljük min. annyi örömmel(sok), nyűggel(kevés) mint a bratyónál. 2005, 220 CDI T. Sokminden olvasható a neten, de...van itt hosszú tapasztalattal bíró kolléga, mi a vélemény első körben? Köszi
A Sprinteren szerintem nekem is 10 év körüliek a gumik, szintén újonan vettem. Mit csináljak, ha alig van már rá meló? A gumikon semmit nem veszek észre. Lágyak csendesek, nem csúszkálnak és vagy 6-7mm minta van rajtuk. Vegyek újat vagy 200ért?
Elég érdekes is lenne, ha azon "besértődnél" hogy leírom a saját autóm menetkomfortját és kinézetét (ami ráadásul szubjektív), a saját ideiglenes kerekeimmel.
Nem tudom mi az oka, hogy baszogatsz Joci, de ha lehet szeretnélek megkérni, hogy hagyd abba!
Erre gondolok: "nem sértődök be, ahogy sokan szoktak .. :)"
Szerzek egy kis népszerűséget: ha nincs banánra pénz, nem kell majmot tartani:) A világ legjobb autómárkáját birtokolni, majd venni rá ócsó gumit... Esetleg fékből felújítottat? Kínai villogós MP3 rádiót bele? Gagyi xenonhatású izzót?:))
A nagy kerékről is ez a véleményem: ha a látvány miatt kell, akkor jól mutat rajta egy jó gumi. Ha a stabilitás miatt, akkor meg azért kell jó gumi :)
Persze az is kétségtelen, hogy a rutinos, óvatos sofőr kínai gumikkal is nagyobb biztonságban van, mint egy mazsola. De jó gumikkal még nagyobb biztonságban lenne...
Én egyébként a legkisebb kerékméret híve vagyok, a Mercin ugyan 16-os Michelin van, de ha elkopik a gumi, a felnit elcserélem 15-ösre, és arra veszek új gumit. Bár esélyes, h ősszel az autót eladom, és veszek egy 2007-es E-t vagy Subaru Outbacket:)
A BMW-re most vettem új Bridgestone-t, 225/45 17-bel olcsóbb volt, mint a kínai 205/50 vagy 215/50 méretben. Egyszeriben elfelejtette az autó az orrát tolni, pedig amit ledobtam, az is max 3 éves, márkás gumi volt, 5-6mm mintával, csak szálszakadt lett...
Én a w202-n 3 vagy 4 nyári szezont 205/50 17 gumikon mentem békési ramaty utakon. Soha nem volt vele gond és nagyon szépet mutatott vele az autóm. A téli 15-össel sem éreztem sokkal komfortosabbnak.
Viszont az ML a 19-esekkel tényleg fapad egy kicsit légrugó nélkül.
11 éves misiket használok a Sprinteren,újonan vettem őket.Ismerős Suzukiján,a 18 éves misiknek semmi bajuk.A bébin +12 év feletti misik vannak.Nokian-t dobtam ki jó mintával 4 évesen,mert öregedett volt,téliben viszont verhetetlen ez a márka.
Mondjuk azt sem tudom, mi lehet a baja, egy használt, jó máskájú gummának, amneki kb 7-7,5 mm mintája van, nem is gagyi, pl pirelli, és 2010-es gyártású?
Vaj puha, nincs félre kopva, nem puklis, nem ráz, nem repedt, semmi baja nincs...pl:
Szép a trabantos hasonlat, de ennek ellenére nem sértődök be, ahogy sokan szoktak .. :)
A berohadt laprugós trabanttól, talán egy kicsit komfortosabb egy 18-as szekér kerekeken futó 220, vagy 210, vagy bármilyen mercedes..talán, persze ez nem biztos, lehet, hogy csak én nem ismerem a komfortot...
Én szeretem akkor a szekér filinget, vagy csak megszoktam, nem tudom...:)
Én sírnék, ha 18-as gumit kéne vennem. Egy hetet volt fent a 17-es garnitúra, amíg lecseréltettem a 16-osokon a gumikat, de ez valami katasztrófa. Eszembe jutott az összerohadt laprugós Trabantom. Vezethetetlen és kirázza a bélésemet. Ráadásul szerintem úgy néz ki vele az autó, mint egy szekér. Cserébe többet fogyaszt és többe kerül. Simán megéri :-D
Mercedes E osztályt null kilométeres ADAC tesztgyőztes gumikkal, egy az egyben elcserélek kínai gumis Suzuki Wagon R + -ra. Az is ugyanoda visz jeligére :-DDD