Nekem a CIB mindig felszámol a kb 1500 saját mellett kb 500 fogadói költséget. Küldésnél, fogadásnál egyaránt (kevesebb pénzt is kaptam, mert az én egyik vevőm se vállalata át). Természetesen minden esetben korrekt IBAN/BIC megvolt.
A történet ott bonyolódik hogy munkahelyhez rendeltem mert itt vagyok a legtöbbet és a cég nevére állították ki a vámpapírokat.
Kaptam egy usps fuvarlevelet és 2db vámárúnyilatkozatot.
Lehet hogy igazad van és az orczy téren van mert csak anyi van rajta a papíron hogy az xy számú tétel (ami lehet, hogy nem fizikailag a csomagot jelenti) az egri vámhivatalhoz lett továbbítva.
Nos én SOHA nem vállalom át, és eddig mindkét eladó hiánytalanul megkapta. Direkt mindig rákérdezek. EU-ne belüli utalásoknál EU alapú számlákra nem számolhat fel a fogadó bank költséget. És nem is számol. Egyetlen feltétele van, hogy az IBAN és a BIC helyes legyen.
Valaki erősítsen vagy cáfoljon meg de egy két dolog nem világos nekem vámkezeléssel kapcsolatban. A történet a következő: Jöt egy csomag USA-ból és landolt a vámon. Nem Budapesten hanem Egerben. Hogy történik ebben az esetben az árú vámkezelése. Már igényeltem VPID számot. Ki és hol fogja nekem a vámolást elvégezni? Hova kell mennem? Mi ennek az egész történetnek a sorrendje? stb...
Kissé OFF. Az amerikai cipőméretekkel tisztában van valaki? Több táblázatot is találtam de azok ellentmondanak egymásnak, így meg nem nagyon merek rendelni. A 47-es férfi méret US megfelelőjét keresem egyébként...
"Ha az IBAN és a BIC helyes, akkor a fogadóbank az EU-ban nem számítzhat fel költséget. Ergo az eladó megkapja a teljes összeget. "
Ez így nem igaz. Az aki a pénzt utalja, jelöli be azt, hogy az utalás költségeit 1) átvállalja 2) megosztja a kedvezményezettel 3) áthárítja a kedvezményezettre. Ezen múlik és nem máson. :)
Belteszel egy pipát a My Ebay-ben, s a DELETE gombbal pedig törlöd.
Az akkor lehet, hogy hiába teszel meg nagyobb licitet, mint ami be van írva, hogy máris túl vagy licitálva, hogy lehet valaki már napokkal előtte megtette azt a licitet, amennyit neki az adott áru megér. De Te ezt a megtett licitet nem látod, mert látszólag az ár csak a licitlépcsővel emelkedett. És a gép mindaddig gazdálkodik az illető pénzével, míg el nem éri a korábban megtett értéket. Ez az automatikus licit.
Egyéb kérdésem is lenne. Hogyan tudom eltüntetni azokat a tételeket amikre tettem licitet de már túl sok a meglévő ár? OUTBID szöveg van fölötte. Várnom kell addig amíg az licit a végére nem ér?
Egy másik bajom az, hogy amikor licitálok nem fogadja el a beírt összeget annak ellenére, hogy magasabb mint a már ott lévő. Ez miért van?
You've been outbid. Bid again before it's too late.
Want to increase your chance of winning? Enter your highest maximum bid. eBay will only use as much of your bid as necessary to win. You could end up paying much less than you think.
Ezt írja ki konkrétan.
Hogyan tudok normálisan licitálni? Egyébként bármennyi tételre lehet licitálni ugye?
Dehogy szívod, sőt! Én mindig így szoktam. Ha az IBAN és a BIC helyes, akkor a fogadóbank az EU-ban nem számítzhat fel költséget. Ergo az eladó megkapja a teljes összeget. Ha viszont az eladó elírta, akkor a tévedését fizesse meg ő, és ne én. Már összesen 2x utaltam így Ebay-es eladónak és semmi gond nem volt, azontúl, hogy megszokhatatlan a PayPal-so tranzakciókohoz képest a lassú ügymenet. Ergo ha leütöm, és Raiffeisen azonnal átutalom, ahhoz képest 2 hét, mire az árut valójában a kezembe kapom. Ugyanis, mikor adja fel az eladó, ha megkapta a pénzt, ami 4-5 munkanap, ami hétvégét beleszámítva akár 1 hét is lehet. Ellenben a PayPal-os fizetést aznap, vagy 1-2 napon belül feladják.
Legutolsó német vásárlásom is olyan szerencsétlenül jött ki. Október 31-én nyertem meg a német cuccot, még aznap utaltam. Ez volt szerdán. Csütörtök-vasárnapig munkaszünet volt, ez ugye 4 kiesett nap. A számlámról tényleges a következő kedden emelte le a pénzt a bank, és a pénz azon a héten csütörtökön került az eladó számlájára, a postázás másnap pénteken, azaz a vásárlás utáni 9. napont történt. És még ez gyors eladó is volt, hiszen másnap postázott. 5 munkanap alatt ért ide, ami hétvégével együtt 7 nap. Így november 16-án kaptam meg a cuccot. Azaz, bár azonnal fizettem, és az eladó is gyors volt 16 nap múlva kaptam meg.
Nekem eddig a leggyorsabb az az eladóm volt, akinek péntek délelőtt kifizettem a cuccot, péntek délután postázta, és hétfő délelőtt (11 körül) kézhez kaptam :)
Szerintem ez is csak attól függ, hogy mikor adja postára ahhoz képest, hogy mit mond - sokan küldenek egy kedves kis emailt hogy az áru postázva lett, ami persze még messze nem jelenti azt, hogy akkor el is küldte. Aztán az ember csodálkozik, hogy 2-3 hetet vár, mire megérkezik.
~~~~~~~
Egy kérdés:
USA-ból priority-vel küldve kinek mi volt a leghosszabb idő, amíg megkapta? Feltéve, hogy az eladó nem sumákolt, csak pl. a vámon visszatartották a csomagot.
Én a Paypaltol kapott mailt szoktam elvinni nekik, vagy a paypalon kinyomtatod a detailst, bőven elég.
Én szoktam kérni tracking numbert az eladótól ha lehet, ezért én követni szoktam éppen hol tart a csomag. Ha nagyon megakad a magyaroszágra érkezett résznél, akkor odaszoktam szolni hogy mi a tervük vele. Tehát ha 3 napnál tovább áll ott a csomag én már csesztetem őket. Bár hozzátartozik hogy nem a posta miatt szokott megakadni, hanem a vám lassul néha be.
Paypalos fizetes eseten milyen fizetest igazolo dokumentaciot kernek? A "tul sokat all ott a csomag" mennyi idot takar? 1 het, tobb vagy esetleg 1 honap?
Segítséget kérnék egy 20$-os alkatrész beszerzésével kapcsolatosan valakitől. A tranzakció lebonyolítására olyan személytől keresnék, aki az ebay-es Paypal átutalásokban rutinos, s a szükséges feltételekkel rendelkezik -a költségek és a megbeszélt tiszteletdíjak fejében.
Előzmények: 1./A kisfiam titikzatos helyre tűntette el a Sony minidisc-em egy darabját. 2,/ A gyermek azonban nem tehetségtelen. Sőt!.A darab soha sem fog előkerülni. 3.A magyar Sony képviselet olyan arcátlan árat kérne a darabért, hogy mérgemben addig túrtam az interneten, amíg az ebay-en kötöttem ki. De az itteni vásárlás feltételei sokkal körülményesebbek, mint amit egy járatlan ember 20$-os tétele megér. És itt van amikor a kígyó önmaga farkába harap, s a így kiálltványom visszatér önmaga kezdetéhez. 4./Egyébiránt az árú és a kereskedő kiválasztása megtörtént és a lehetséges segítőnek Allah növessze hosszúra a szakállát és utódai népesítsék be az Univerzumot. Mégis a tranzakció esetleges sikertelen lebonyolítását követően ezt a jótét lelket semmiféle felelősség nem terheli. Tisztelettel: jazzper@citromail.hu
Olyant adj meg, amivel küldeni is tudod. A Royal Mail Airsure az angol posta egyik szolgáltatása, Magyarországról nehéz lenne azzal küldeni (ha Angliában laksz akkor stornó, kérdezd meg a postádon).
"A fee-ket nem azonnal kell fizetni, hanem összegyűlik egy bizonyos összeg, és akkor az eBay küld egy levelet, hogy ideje fizetned nekik :) Ekkor ezt PP-en keresztül a legegyszerűbb (asszem máshogy nem is lehet) elintézni. Azonnal is lehet, és időszakonként is. PayPal-lel és bankkártyával is lehet fizetni.
"a bankszámládról is tudod rendezni az eBay felé a tartozásod" Magyarországon nem tudod átutalással fizetni az eBay díjakat.
Én simán csak azt szoktam megjelölni, hogy "Other services" - vagy valami ilyesmi. Az Other a lényeg. Szerintem a különböző specialitások úgyis csak az USA-i eladóknak valók, nálunk másképp működik a posta.
Én a termékleírásba oda szoktam írni, hogy insured and priority mail, aztán kész - ami ajánlott légipostai feladást jelent.
Ha eladsz, két összeget kell fizetned az ebaynek, és egyet a PayPal-nek:
1. Ha felteszel eladásra valamit, akkor insert fees.
2. Ha valaki meg is veszi, akkor final value fee.
Előbbi minden esetben, utóbbi csak akkor, ha megveszik.
Mind a kettő az eladandó áru értékétől függ, és hozzá jönnek még választható, plusz szolgáltatások (gallery picture, supersize picture, stb.)
3. Ha a vevőd Paypal-lel fizet, akkor a PP is levon valamennyit a beérkező összegből.
A fee-ket nem azonnal kell fizetni, hanem összegyűlik egy bizonyos összeg, és akkor az eBay küld egy levelet, hogy ideje fizetned nekik :) Ekkor ezt PP-en keresztül a legegyszerűbb (asszem máshogy nem is lehet) elintézni.
Ha jól tudom, ha nem adsz el semmit, és így nem kerül pénz a PP számládra, akkor a bankszámládról is tudod rendezni az eBay felé a tartozásod, ugyanúgy, mintha egy vásárolt áruért fizetnél - akkor is tudsz fizetni, ha a PP számlád üres.
Ismét az eladással kapcsolatban szeretnék érdeklődni. A Serive-hez mit írnátok be ha csak az EU-ba postáztok. Ugyanis elég sok cucc van a service között. Melyik volna a legjobb? Pl.: Nekem jó lenne a Royal Mail Airsure? Ez mit jelent?
Ha jól látom akkor fizetnem kell egy kisebb összeget, ha szeretnék eladni. Ezt is a paypal-es vagyis a bankkártyámról vonják majd le? Most semmi nincs a paypay-es egyenlegemen. Ez gátolja az eladást??