A gumikról meg akkor változott meg a véleményem, amikor motoros újságíróként nagyon sokféle gumival és motorral tudtunk menni, sártól a versenypályáig. El nem tudnám képzelni, hogy a sportmotoromra, amivel utcán relatív kulturáltan megyek, ne vadonatúj és márkás sportgumit vegyek. Pedig ott is van olcsó alternatíva:)
Persze elismerem azt is, hogy a mai magyar forgalomban még egy új Infinity gumi sem lesz a gyenge láncszem egy Mercin, figyelmesen vezetve, ha megáll a sor. Leszámítva, ha véletlenül egy új autó, új gumikkal lesz az előttünk haladó, ami azért ritka, főleg vidéken, ahol nagy divatja van a 2-3 mm-es, de sokéves gumiknak, mert arra van pénz....
Nem rád céloztam (akkor a te hozzászólásodra válaszolok), hanem általánosságban arra a trendre, hogy hatalmas kereket tesznek autók alá, aztán egy szett gumi megvétele meg már fájna vagy nem is megy. Ez mindenkinek a saját döntése:) Nekem is volt cápa BMW-m, gyári gumikkal, amik éppen fiatalok nem voltak, meg estem kopott gumik miatt esőben, 50-es tempónál, egyenesben, mindenféle trükkölés nélkül, meg jártam téligumival nyáron, hogy elkopjon. Tehát nem vagyok sem szent, sem gumimágnás.
Ettől függetlenül ahogy öregszem, egyre inkább nem vennék nagykereket kínai gumival, különösen nem, ha kihasználom minimálisan is a teljesítményt. Arra, hogy legyen egy nagykerekes látvány autód, kresz tempóval közlekedve, tök mindegy mi van fent egy határig, ezt nem vitatom.
De azért érdekes lenne megnézni, hogy az esőben elszenvedett balesetek mekkora részét lehetne megúszni normális gumival (elsősorban minta de a keverék is). Azért a fékút, esőben nem csak az adac tesztek alapján jóval nagyobb a kínai gumiknál, és hiába a plusz egy csillag, ha megállás helyett 40-nel mész az előtted állóba (nem te, hanem aki elbambul).
Nekem ha elmegy egy olajcserényit hátul a BMW-n a gumi, örülök (nem szokott), az 7-10e km :) A Mercin Michelin energy saver van, hamarabb fogom eladni, minthogy elkopjon :))) De én spúr vagyok, sajnálok még pár napi keresetet is kiadni egy szett gumira, ezért van kiskerekes autóm, sosem volt még 17-esnél nagyobb.
Most próbálom lekoptatni a profilt,mivel téligumik.Kizárólag nagyon márkás gumikat veszek,egyszer volt kinai,vagy koreai gumim,majdnem az életem vitte el!Télik voltak,kivágtam őket.
(zárójelben megjegyzem,tudnék akár több kamion banánt IS venni,többekkel ellentétben....),de arra a napi 5-10Km-re tök felesleges,főleg,ha az 1/3-ába kerűl,monnyuk 1 Misinek.
És mivel van 3 gyerekem( meg zsidó is vagyok),azt az 1/3-részt más remek dolgokra is el tudom költeni.
Egyébként picit el vagy tévedve...
-gumiról van szó...,nem fék-xenon ect.(és a kínai autók töréstesztjéről SEM!)
-S osztályon a 18 nem nagy,de majd felfaragom rá a 15-öst,hátha nem tudok kiállni az udvarból ;-)
-én is pont annyi halálesetet hallottam idáig,a nem megálló szar gumitól,mint ahány gázos autót(magától) felrobbanni... ;-)
annó az új Good Year-bosszantóan-hangos volt,a Michelint és a Bridgeston elkopott,mint a radír,akkor miről beszélünk?vagy csak ennyire álszentek vagyunk...?
de tudom-tudom...
itt mindenkinek tele a zsebe,és mindenki olaj és gumi szaki... :-D
Javítsatok ki, ha tévedek, de éppen most állítottak fel néhány embert a helyéről az ADAC számok meghamisítása miatt....Innentől kezdve.
Nekem nem volt még kínai gumim, de rohadjak meg, veszek, kipróbálom és akkor le tudom vonni magamnak a következtetéseket. Nemrég láttam No-ban egy E61-en is 18-as Infinity gumit. Hozzá állhatok úgy is, ha arra jó, akkor az enyémre is...
Meg sajnos most láttam kiégni egy w211 E270cdi motorterét....Nem volt szép látvány.
Húúú, szépen kitört a gumiháború, pedig csak a Vredesteinről kérdeztem az elején.:-) Amúgy jó olvasni a véleményeket, meg a kontrákat is. Tul.képpen mindenkinek igaza van, a saját szemszögéből.
A "majom-banán" megjegyzésre csak annyit, vagyunk páran itt, akik több majmot is tudnánk hízlalni, de minek.:-)) Van "ésszerűség" is a világon, remélem.:-) "Ateista vagyok, hál' Istennek!":-D
Jó régen párszor voltam luxemburgi vendégségben. Ennek olyan előnye volt, hogy vettem francia és német autós újságokat. Aktuális új modellek voltak összehasonítva pontozásos tesztben. A német lapokban a német kocsik nyertek pár ponttal, francia lapokban u.a. fordítva...
Az biztos, hogy egy német prémium gumi mérföldekkel, kategóriákkal jobb mint egy kínai, igaz vannak nemzetközi normák, alsó határok amivel engednek forgalmazni valamit, így nyilván a kínai is teljesíti, csak nem mind1 ugye, hogy tudja a minimum elvárást és annyi, vagy bőven jobb! Így ebben én is azt vallom, hogy ha belefér mindenképpen komoly gumit, és figyelni kell arra, hogy az ember hol használja a kocsiját, mert pl nekem jó egy kínai is, mert az útjaim 90%-át a napi 6km teszi ki ami kanyargós, forgalmas, lassú utakon zajlik, de ha komolyabb utakon komolyabb távokat tennék, én sem tűrném meg a made in china feliratot :) (mondjuk így sem fogom)
DE!!
Az adac tesztek ügyében-sajnos vitathatatlan, hogy az adac kb olyan, mintha egy ikarus dolgozónak kellene mondjuk egy teszt során értékelni egy ikarus, daf, mercedes buszt össze hasonlítania.... Köztudott, hogy az adac fennállása óta igen markánsan elfogult a német termékekkel, kicsit megmosolyogtató volt pl mikor az adac katalógusban tesztelték a golfII-est, és egy vele azonos kategóriás japán vasat, accem egy toyotát, és a golf volt az isten minden szinten, a japán meg szar... Pedig hát lássuk be ez nem igaz, sőt, tudnék javasolni a németeknek japán eljárásokat átgondolásra mind elektronikailag, mind felszereltség, vagy illesztések terén, a motorok, váltók tömítettségéről nem is beszélve.... De sok ilyen tesztet meg lehet nézni az adac-tól, gyakorlatilag kivétel nélkül a német az isten....
Vagy, hogy még említsek egyet VR6 golf és Fiat barketa, vagy parketta ( :D ) össze hasonlítás... Végeredmény? A sima családi autóból készült rettenet jobb sporautó mint a ferrari által tervezett fiat.... :D :D Kicsit kilóg ilyenkor a lóláb :) Vagy a W140 és a róla készült lexus?
Persze számomra a merga nyer, ez tiszta, de olyan szinten gyalázták le a japán "w140"-t, hogy az méltatlan volt, mert igen is nagyon komoly és minőségben is a merci szintjére, de legalább közvetlenül egyel mögé rendelhető az a lexux... ennek ellenére mindenféle szar volt.... Szal ez a csapat kicsit érdekes :)
Üdv! Majd' tíz év 202-zés után belevágtunk egy 203-as periódusba...reméljük min. annyi örömmel(sok), nyűggel(kevés) mint a bratyónál. 2005, 220 CDI T. Sokminden olvasható a neten, de...van itt hosszú tapasztalattal bíró kolléga, mi a vélemény első körben? Köszi
A Sprinteren szerintem nekem is 10 év körüliek a gumik, szintén újonan vettem. Mit csináljak, ha alig van már rá meló? A gumikon semmit nem veszek észre. Lágyak csendesek, nem csúszkálnak és vagy 6-7mm minta van rajtuk. Vegyek újat vagy 200ért?
Elég érdekes is lenne, ha azon "besértődnél" hogy leírom a saját autóm menetkomfortját és kinézetét (ami ráadásul szubjektív), a saját ideiglenes kerekeimmel.
Nem tudom mi az oka, hogy baszogatsz Joci, de ha lehet szeretnélek megkérni, hogy hagyd abba!
Erre gondolok: "nem sértődök be, ahogy sokan szoktak .. :)"
Szerzek egy kis népszerűséget: ha nincs banánra pénz, nem kell majmot tartani:) A világ legjobb autómárkáját birtokolni, majd venni rá ócsó gumit... Esetleg fékből felújítottat? Kínai villogós MP3 rádiót bele? Gagyi xenonhatású izzót?:))
A nagy kerékről is ez a véleményem: ha a látvány miatt kell, akkor jól mutat rajta egy jó gumi. Ha a stabilitás miatt, akkor meg azért kell jó gumi :)
Persze az is kétségtelen, hogy a rutinos, óvatos sofőr kínai gumikkal is nagyobb biztonságban van, mint egy mazsola. De jó gumikkal még nagyobb biztonságban lenne...
Én egyébként a legkisebb kerékméret híve vagyok, a Mercin ugyan 16-os Michelin van, de ha elkopik a gumi, a felnit elcserélem 15-ösre, és arra veszek új gumit. Bár esélyes, h ősszel az autót eladom, és veszek egy 2007-es E-t vagy Subaru Outbacket:)
A BMW-re most vettem új Bridgestone-t, 225/45 17-bel olcsóbb volt, mint a kínai 205/50 vagy 215/50 méretben. Egyszeriben elfelejtette az autó az orrát tolni, pedig amit ledobtam, az is max 3 éves, márkás gumi volt, 5-6mm mintával, csak szálszakadt lett...
Én a w202-n 3 vagy 4 nyári szezont 205/50 17 gumikon mentem békési ramaty utakon. Soha nem volt vele gond és nagyon szépet mutatott vele az autóm. A téli 15-össel sem éreztem sokkal komfortosabbnak.
Viszont az ML a 19-esekkel tényleg fapad egy kicsit légrugó nélkül.
11 éves misiket használok a Sprinteren,újonan vettem őket.Ismerős Suzukiján,a 18 éves misiknek semmi bajuk.A bébin +12 év feletti misik vannak.Nokian-t dobtam ki jó mintával 4 évesen,mert öregedett volt,téliben viszont verhetetlen ez a márka.
Mondjuk azt sem tudom, mi lehet a baja, egy használt, jó máskájú gummának, amneki kb 7-7,5 mm mintája van, nem is gagyi, pl pirelli, és 2010-es gyártású?
Vaj puha, nincs félre kopva, nem puklis, nem ráz, nem repedt, semmi baja nincs...pl: