Hali! A vezérműtengelyt a helyén nemvalószínű hogy ki tudod venni mert nem alul van hanem oldalt a generátor mellet ott ahol a blokk oldalán van a vezérműfedél és nem tudod kihúzni!
Köszi a választ! Hideg motoron állítottam 0,2 mm-re mindet, úgy hogy gyertya nélkül meg is járattam önindítóval, aztán ellenőrzés, minimális korrigálás után megint megforgattam indítóval aztán ellenőriztem és már nem mászott el semerre. Ezelőtt a szerelőm meleg motornál állította 0,25-re a kipufogósorét, a szívót 0,2-re. Nem vágom nagyon a témát, de kezdett idegesíteni hogy az egyik hengeremben miért kisebb a kompresszió végnyomás, megnéztem a hézagokat és hidegen néhány szelepnél épphogy a 0,05-ös hézagoló ment közé, gondolom ez így nem a legjobb. Az általam csinált beállítással már a gyertyák is egyformára égnek ki, tán még egyenletesebben is jár.
Köszönöm a felvilágosítást. A motor nem régen lett felújítva, valamikor az ősszel utána nagyon jól is ment. Azért döntöttünk a felújítás mellett mert a 2 olajcsere között kb 5-6 L kellett utántölteni. Tehát meg volt bontva az egész motor. Cserélve lettek: gyűrűsor,tömítések,szelepszárszimering, és a hengerfej is meg lett síkolva. Nagybátyámmal csináltuk az egészet, ő régen autószerelőként dolgozott, így bíztam benne, bát néha kicsit elnagyolja a munkát..... Télen 1 tank benzinnel 600 Km körül járkáltunk, szerintem ez rendben is van,felújítás után. Amikor le lett véve a hengerfej, látszott hogy 2 kipuff szelep nagyon kormos volt. Az összes szelep fel lett polírozva,és úgy lett visszatéve. Valamint kapott még 1 új vezérműláncot is, meg szokásos dolgokat: olaj,szűrők stb. Ezek után kérdezem én az általad elmített 2 lehetőségből, hogy mennyibe lenne az egyik dolog és mennyibe pedig a másik. A kocsiban jelenleg 119E km van.
Sztem amcsi cucc... de hogy ott is ismerik a Felit? Amúgy ha megnézed, a drágábbhoz kicsit több az alkatrész, az olcsóbbnál még kell párat fordulni a rögzítéstechnikai szaküzletben.
Van egy eladó papírok nélküli skoda feliciám, amit 50.000Ft-ért adnék+ még hozzáadnám az előző bontásból maradt cuccokat. Helyileg: zala megye , de alkatrészekként is eladó. Tel:0630/9564-2764 E-mail:nagykardos@freemail.hu
Én még a 400 dollárosat is kipróbálnám, ha lenne egy szemétre szán felim. Ezt persze csak viccből mondom, de tény, hogy lehet ilyet kapni. Tuti gagyi kínai.
Igen, én írtam rosszul. Úgy akartam írni hogy vas(mágnesezhető). Egyébkén mi legyen 20 C° a motor hőmérséklete vagy a külső hőmérséklet, víz, olaj, vagy mi?????
Én Debrecenben dolgozom de Karcagról járok be minden nap. Ha a szelep hézagod össze fele megy(csökken), akkor a szeleppel lesz probléma vagy a szelepfészekkel a hengerfejbe (szelepbeverődés). Ha viszont nő a hézag akkor a vezérlés minden részénél lehet kopás. Ez egy kicsit nagyobb bontással jár!
Azt nem tudom hogy csökken-e vagy nő. Ma megkérdeztem egy másik szerelőt, azt mondta biztos a hengerfejben van a probléma :). 20.000 Ft a szerelési költség+ erre jön még rá ha van valami, nem szívbajos...
A műszerek világításáért 2 W-osak felelnek, a többi visszajelző 1,2 W-os, a foglalatuk egyforma, nekem mikor kiégett kicseréltem olyan visszajelzőjével ami éppen nem kap szerepet az én járgányomban pl. övbecsatolás visszajelző, igaz csak 1,2 W-os de elég jól megvilágítja az is.
Lenne még 1 kis probléma. Szelephézag állítás után nagyon jól megy a gép 1 ideig, kb 3000 km-ig, azután kezdődik ugyanaz mint előtte, elkezd lustulni. Ennyi hamar elállítódnak, szerintem ez nem természetes?????
Köszi a segítséget. Akkor elsőnek megpróbálom a szelepeket kicserélni, akkor úgyis lent van a hengerfej és lehet vinni síkolin. A vezérmű tengelyt pedig egyszerű kivenni.???? Ha jól tudom csak a kartelt kell hozzá levenni és ott is van!