Ma már egyre közelebb kerülnek a motorok és autók gumi választéka. Nagy a szórás és szerintem mindenki megtalálhatja azt az abroncsot ami az ő felhasználási szokásainak megfelel.
Aki sportosan vezet annak lágyabb, tapadósabb gumi kell, aki úrvezetős stílusban annak elég a kommersz, aki pedig sokat vezet vegyen keményebb kopásállóbbat.
Valamit fel kell áldozni, minden egy gumiban nem fog teljesülni! ;-)
Így 100 km után még nem tudom. Igazából ebben a méretben csak sportgumik vannak, azok meg mind tapadnak, viszont kopnak. A tesztek szerint vízen ez a legjobb, és a legcsendesebb is, úgyhogy ezért ez lett.
Gyors volt! Engem a kutya zárt ki Portugáliában, 10km-re a legközelebbi településtől a központi zárral. Aztán pár héttel később a reptéri gyorsparkolóban.... Szerencsére a blöki további ugráltatása megoldotta a helyzetet:) De így azt is megtanultam, hogy kutyát nem hagyok az autóban őrizetlenül egy percre sem :)
Egy ilyen ponyvás kocka biztos megiszik 13-15 litert és nem tudom egyáltalán létezik-e ilyen eladó autó. Kedvem sincs a csereberéhez. A sok gyökér alkudozó vevőhöz és a sok lelakott, visszatekert hulladékhoz, a nem kevés átírási költséghez. Meg ugye ebből a Sprinterből a 2005-ös az utolsó, nehéz 9+ évesből megkíméltet találni. Ez már marad addig, amíg úgy nem döntök, hogy nem éri meg tovább csinálni...
Vagy a sprintert lecseréled olyan trélerre amire rakhatsz ponyvatartóz és ponyvát.. 2 az egyben. Ha ilyen ritka a fuvar melo akkor fel a ponyvát rá és vihetsz bármit, nem ázik, amúgy meg alkalmas behozatalra is ha épp úgy adódik ;)
Legfeljebb flex-szel tudom koptatni a Sprinter gumijait, mivel a héten egyszer volt 400 kilométerem vele, de előtte másfél hónapot állt az udvarban. A következő utam meg júniusban lesz vele. Gondolkodom is, hogy ha lemegy a júniusi fuvar eladom az autót és bérelek utánfutót arra az évi néhány alkalomra. Vagy 28 év után otthagyom a munkahelyemet.
Azt írtam, nem csak az adac teszt szerint. De szívesen megnézek bármilyen tesztet, ahol a 20e ft-os 18-as gumi hasonló értéket produkál esőben, szárazon féktávon, oldalgyorsulásnál, vagy télinél vonóerőnél, mint egy tetszés szerinti márkás gumi.
Ettől még elhiszem, hogy napi, kicsi forgalomra és tempóra használva jó a kínai a magyar viszonyok között, aki óvatosan vezet. Valszeg én sem venném észre a Mercin, így is egész télen +20-25 fokban jártam a téli gumikkal Spanyolországban, nem lett bajom tőle. De a BMW-re, amit rendesen használok, max hátra tennék fel kínait, játszósnak, mert azt legalább kisebb erővel keresztbe lehet tenni, nem rángatja a hajtásláncot a fölösleges megtapadásokkal :)))
A gumikról meg akkor változott meg a véleményem, amikor motoros újságíróként nagyon sokféle gumival és motorral tudtunk menni, sártól a versenypályáig. El nem tudnám képzelni, hogy a sportmotoromra, amivel utcán relatív kulturáltan megyek, ne vadonatúj és márkás sportgumit vegyek. Pedig ott is van olcsó alternatíva:)
Persze elismerem azt is, hogy a mai magyar forgalomban még egy új Infinity gumi sem lesz a gyenge láncszem egy Mercin, figyelmesen vezetve, ha megáll a sor. Leszámítva, ha véletlenül egy új autó, új gumikkal lesz az előttünk haladó, ami azért ritka, főleg vidéken, ahol nagy divatja van a 2-3 mm-es, de sokéves gumiknak, mert arra van pénz....
Nem rád céloztam (akkor a te hozzászólásodra válaszolok), hanem általánosságban arra a trendre, hogy hatalmas kereket tesznek autók alá, aztán egy szett gumi megvétele meg már fájna vagy nem is megy. Ez mindenkinek a saját döntése:) Nekem is volt cápa BMW-m, gyári gumikkal, amik éppen fiatalok nem voltak, meg estem kopott gumik miatt esőben, 50-es tempónál, egyenesben, mindenféle trükkölés nélkül, meg jártam téligumival nyáron, hogy elkopjon. Tehát nem vagyok sem szent, sem gumimágnás.
Ettől függetlenül ahogy öregszem, egyre inkább nem vennék nagykereket kínai gumival, különösen nem, ha kihasználom minimálisan is a teljesítményt. Arra, hogy legyen egy nagykerekes látvány autód, kresz tempóval közlekedve, tök mindegy mi van fent egy határig, ezt nem vitatom.
De azért érdekes lenne megnézni, hogy az esőben elszenvedett balesetek mekkora részét lehetne megúszni normális gumival (elsősorban minta de a keverék is). Azért a fékút, esőben nem csak az adac tesztek alapján jóval nagyobb a kínai gumiknál, és hiába a plusz egy csillag, ha megállás helyett 40-nel mész az előtted állóba (nem te, hanem aki elbambul).
Nekem ha elmegy egy olajcserényit hátul a BMW-n a gumi, örülök (nem szokott), az 7-10e km :) A Mercin Michelin energy saver van, hamarabb fogom eladni, minthogy elkopjon :))) De én spúr vagyok, sajnálok még pár napi keresetet is kiadni egy szett gumira, ezért van kiskerekes autóm, sosem volt még 17-esnél nagyobb.