Dolog az én általam olvasottak alapján (a vasútmániásban van vhol az utsó napok termésében most nem tudom precízen linkelni):
- osztrákoknál (meg gondolom ezek szerint az osztrák gépekkel is) 09. hó végétől bekapcsolt ETCS-el kell közlekedni, akkor is, ha a pályán nincs ETCS
- olyankor az ETCS kommunikál valahogy az egyes nemzeti vonatbefolyásoló rendszerekkel, és a user (mozdonyvezető) felé az ETCS dolgai látszanak, akkor is ha mondjuk magyar vb.-vel ellátott pályán megy
- gondolom ezt a kommunikációt tesztelik most itt. hogy miért a 150-esen azt nem tudom, kevésbé forgalmas mint az 1-es vagy mittudomain
Ha valamit nem jól értelmeztem, javítson ki aki hozzáértő
Ezt az ETCS2 dolgot en is tudtam, de ez nem mondott sokat, hogy miert is kell tesztelni :)
Azt, hogy NAGYSEBESSEGU VONATOT erre a vonalra pazarolni ertelmetlen azt pedig en is igy latom, holott en igen csak szoktam lobbizni a 150esert... De szerintem oda boven eleg a B(p)mz kocsifelek valamelyike nemzetkozi forgalomban... Jarjon csak az RJ ott, ahol 160+ -os a palya...
Aszerint ETCS próba (vhol azt írták, h az osztrákoknál ezentúl bekapcsolt ETCS-el kell közlekedni akkor is ha nincs erre alkalmas pálya, és a magyar vonatbefolyásolási rendszerrel való együttműködését tesztelték a zetécsének). De ha nem jól tudom, egy hozzáértő majd kijavít.
Vannak a szerelveny(tipussal) tervek Beograd fele?
A 150-es vonal állapota, ill. különösen a szerb vasút pályáinak állapota és annak financiális helyzete ismeretében ez igencsak meglepő lenne... :S
Fáziskésés rula. Jó, hogy a médiamunkás is akkor írja meg cikkét, amikor a HZ honlapjára is hivatalosan kikerült, h a korábban tervezettnél kevesebb járat szűnik meg. Mo és H viszonylatában egyelőre csak az IC Kvarner eltűnése biztos, és lehet h ennyi is marad (ha a szarajevói is megmaradna ami még nem eldöntött)
A 24 járat (12 pár) meg vmi régebbi elképzelés lehetett amit most talált meg a médiamunkás, a balkános topicba belinkeltem a horvát közszolgáltati rádió honlapján lévő cikket ami szerint 32-vel számolnak aktuálisan.
Ez a színvonal... A külföldi ING bank sem ájendzsí volt náluk, hanem szépen ing mint a ruhadarab. Lehet valami aluljáróban fogdosták össze a munkatársakat.
"Eszék és Pécs között már évek óta napi kettő - egy reggeli és egy esti járat közlekedik"
Azért a magát újságírónak tartó egyén elővehette volna a menetrendet. (Persze lehet, hogy elővett egy 15 évvel ezelőttit.:-) ) Meg esetleg egy értelmező szótárt, hogy mi a különbség a vasútvonal és a vonat között.
November 4-én az EC 173, 5-én az EC 172 (Hamburg-Villach) magyar szerelvény lesz, 4-én az EC 171 és 175, 5-én pedig az EC 170, 174 (Berlin-Bp illetve Hamburg-Bp) pedig cseh vagonokból lesz kiállítva.
Nekem is megvannak a jegyeim Berlinbe a hónap végére, 12-es hely a hálóban, a zuhany nekem alapból nem kell aznapra szóval tökéletes :) Az alsó helyben reménykedtem mert így nem zavarok senkit ha esetleg egy kicsit felhúzom a redőnyt nézegetni vagy kimegyek a folyosóra :D hát ez is megoldva :)
A hat kocsifordulóban négy újabb és két régebbi kocsi van elvileg. A forduló előtte nap kezdődik Prágában, tehát túlzottan előre nemigen tudhatod, hacsak nem 14-én is ugyanaz a kocsi indul Berlinbe.
Köszönöm az infókat. Na most elvileg egyik nap a Metropolon cseh WLABmz másik nap WLABmee megy?? Csak mert előbbiben van saját zuhanyzós fülke...és nekem 42-es helyet dobott az elvira. Csak nem tudom hogy hogy küldik a cseh hálót...Ki tudna nekem ebben segíteni?Ja 20-án szombaton este kellene tudnom kifelé milyen háló megy...
Egyébként ha jól tudom, akkor a CNL Pictor (Venezia-München) most is egyesítve megy a Kálmán Imrével.
Június óta igen. Először a Brenner-vágányzár volt az indok, de aztán az olaszok rájöttek, hogy nekik nem bolt három kocsival vonatozni Verona és Velence között, és valószínűleg az osztrákok sem tiltakoztak az ötlet iránt... így maradt a vágányzár feloldása után is a dolog.
Ehe-ehe, végülis a TIR BAR éjjel egyig nyitva van a Lj-i állomáson, ill. a BUREK 1 fantázianevű gyorsetető vagy még pár környékbeli hasonló műintézmény pedig éjjel-nappali, nekik is termelni kell a bevételt. Recesszióban a szlovén gazdaság, minden eurócent számít!!! :DDD
Persze csak vicc volt, de pár éve emlékszem rá h amikor először mentem LJ-be, a szokásos mávos késéssel 23.50 körül értem be a citadellával és kb a fenti becsületsüllyesztő volt már csak nyitva ahol sikerült telefonon taxit hívni ----> beülős taxit lehetőség szerint sehol nem veszek igénybe, főleg nem olyat ami az állomás/reptér előtt várakozik
Ismertem vkit, aki ugyanezt játszotta meg, csak ő az azóta elhalálozott Venezia EN-el érkezett meg első alkalommal, hajnali 2 és 3 között... :)
Nezegettem a 477-esen a pragai halot, szept 30 ota majdnem mindennap telt hazzal ment. Szeptemberben nezegettem meg a fekvot is, mennyire kihasznalt a nyar elmultaval es meglepo modon 60-80%-on futott. Talan megerte volna benthagyni SPAR jeggyel fel lehetne tolteni talan a fennmarado honapokra is.