Sziasztok ! Olyan problémám van a daewoo kalosommal Landirenzo fajta gázrendszer van benne, hogy ki kapcsol magától a gáz.De nincs benne "rendszer" hogy mikor.Néha megyek 20 km akkor néha 3 km után de néha közvetlenül indulás után de van olyan is, hogy már át se kapcsol. Annyit kell még tudni, hogy most volt cserélve 1 mágnesszelep. Olyan gyanúm van, hogy valami kontak "érintkezési" hiba lehet. Ha valaki találkozott már ilyennel az legyen kedves segítsen vagy adjon tippet. Válaszokat előre köszönöm !!:)
Segítséget szeretnék kérni tőletek a héten vásároltam egy H-Drive led7701 típusú voltmérőt csak olyan probléma van vele ,hogy gyújtás ráadása után de még nem járó motornál csak 11v-ot mutat indítózásnál kicsit lemegy de utána is csak 11voltot mutat holnap elmegyek ráméretek az autóra remélem nem az autónak van baja ezért az volna a kérdésem,hogy ha a műszernek van baja az javítható vagy kidobós mert van egy nagyon pici csavar a hátulján csak nem tudom mire való esetleg azzal a csavarral lehet állítani rajta.
Ez így első blikkre nem is tudom, hogy mi, de nem az, amit keresel.
A motortél bal felső részén keresgélj, ahol a szívócső becsatlakozik a torokhoz. Ott feléd néz a gázbovden és a pillangó szelep külső húzókája, a túloldalon, tehát a szélvédő felé eső felén pedig csücsül az alapjárati léptetőmotor. Elég sz*r kiszerelni, mert kicsi a hely, egy marokcsavarhúzó épphogy elfér, és elég tisztességesen meg van húzva.
Az enyém 1.4-es 8v. a pillangószelep környékén van, 2 csavar tartja amihez célszerszám kell, hogy hozzáférj. Vagy rövid csavarhúzó és némi izomerő.....amit levarázsoltál szerintem sem az
Visszaolvastam az első hsz-edet. Kalóz első indítás után leáll. PCV szelep ilyet nem csinál. Ha nem zár, max pörgeti a motort. De ha annyira el van koszolódva, hogy nem nyit, akkor sem tud tőle leállni a motor. Ha leveszed a csövét és befogod kézzel, kb semmi nem történik a motor járását illetően. Én máshol keresném a hibát. Alapjárati léptetőmotornál nézelődnék első körben. Kiszerel, letakarít, kifúj, kitisztít. Próbáld meg.
Üdv! Megtaláltam!!!! Kiszedtem...Wd40-nel befujtam...mindkét oldalról..most teszteljük....de az természetes, mikor a WD40et ráztam ki belőle eléggé zörgött!?!?! Zörögnie kell???? Tudna valaki erre válaszolni? Vagy ujat kell venni? Köszike
Elvileg minden autóban össze tud érni. Aztán jönnek a világi csodák, hogy még kb rá is indítottak ,hogy miért állt le, és így se volt baja. Aztán volt ,hogy leállították egyből szinte, és hülyére hajlottak a szelepek.
Ha tekerésre nem érezni semmit, akkor lehet megúszta. Vagy hengerfej le, vagy kamera, ha tuti kell.
Sziasztok! Sajnos vezérműszíj szakadással kapcsolatban volna kérdésem.
Tudja-e valaki, hogy az 1,4-es 8 szelepes Kalos-ban összeérhet-e a szelep és dugattyú? A pontos motorkód: F14S30 3151AK
Első tapasztalatunk alapján, külön körbetekerve a főtengelyt és vezérműtengelyt, nem volt ütközés és minden szépen mozgott, de azért ez még nem tuti...
(Amúgy elvileg nem volt túl öreg, bár már közeledett a cseréhez a szíj. Látszólag nem is szorult meg semmi.)
Szia! Köszi a válaszodat....nejemnek 1,2es kalóza van.....nem találom, pedig a fiam "szutyokján" (suzuki) megtaláltuk, kicseréltük már.....nem nagy tétel.....mert sajna a motordiagnosztika se mutat semmit, mert nincs hibakód......merre felé lehet? ezt is kitudnám otthon cserélni? EGR szelepet felismerem.... :)
Hali! Milyen motorod van? Az 1.4 16V -nél egy rövid cső köti össze a szívótorkot a szelepfedéllel. A PCV szelep a szelepfedél tövében csücsül. Két cső megy bele. Egyik csövön a légszűrő vastag csövéből szívja a levegőt, a másik rövid csövön a kartergőzös levegőt szívja a torok a szelepen át. A PCV szívóerő-szabályzott, rugós, tehát teljesen mechanikus működésű. Ha lenne beépítve direkt sportszűrőd, akkor hidegindításkor a szűk keresztmetszetű szelepen áthaladó levegő jól hallható szívó-szörcsögő hangot hallat. Meleg alapjáraton kevésbé. Gázt adsz, beállsz sebességre elhallgat, nagy gázzal kigyorsítasz megint hallani. Ez tud támpontot adni, hogy rendesen működik-e. Gyári légszűrővel ezt egyáltalán nem hallani. Ki is lehet kötni a rendszerből, csak akkor a kartergőzt kell valahogy máshogy megszűrni és elvezetni, ami nem egyszerű feladat...
Én egyszer kipróbáltam, kikötöttem mindent. Alapjárati léptetőmotort, PCV-t, EGR-t. Több hátránya volt. Egyrészt nem volt alapjárat :) úgyhogy folyamatos apró gázon kellett tartani a motor (a fojtószelep gyári beállítását nem akartam elállítgatni). Másrészt 100%, hogy felszökött volna a fogyasztás, ha úgy hagyom, legalább plussz 1-1,5literrel. Harmadrészt a káros anyag kibocsájtás is tuti, hogy nagyban nőtt, hisz kikerült a rendszerből az EGR. A kertergáz elvezető cső csak úgy magában lógott a motortérben, kellemes olajos aromát teremtve ezzel az utastérben is - biztos káros. Ami viszont kétségtelen, hogy a gázreakció egészen szokatlanul gyors lett, kuplung kinyomáskor a fordulat rögtön lezuhant, nem olyan tetű módon mászott le, mint egyébként. Jobban gyorsult, jobban húzott, gyorsabban reagált a gázadásra. Szóval ezek a ketyerék egyfelől a vezetési élményt és a teljesítményt lerontják, viszont tisztább égést, kisebb fogyasztást, és alacsony káros anyag kibocsájtást eredményeznek. Hagyni kell őket, végezzék a dolgukat, csak pucolni kell őket, mert elég retkes környezetben laknak.
Erről nagyon megoszlanak a vélemények. Van aki szerint főbenjáró bűn, ha egy első garnitúra betétet már kiszolgált, de még mérethatáron bőven belül lévő tárcsára szabályozás nélkül feltegyék az új betéteket. A dologhoz hozzá tartozik, hogy felszabályzás is csak abban esetben jöhet szóba, ha a tárcsa nem hullámos egy esetleges drasztikus hőtágulás miatt, és nem rágódott be sehol túlságosan az első garnitúra betétekkel. Mert ezekkel egy felszabályzás nem tud mit kezdeni.
Illetve meg kell gondolni a felszabályzást, hogy megéri-e árban. Ha olcsóbb tárcsákról van szó, amik helyett szintén olcsóbb tárcsákat kívánunk feltenni, akkor nem biztos, hogy megéri szabályoztatni.
Viszont, én azt mondom, több példából kiindulva, hogy egy egyébként jó állapotú, nem hullámos, nem berágódott, nem ütő, csak szimplán kicsit vállas, de szabályosan kopott tárcsa esetében a váll lereszelése után nyugodtan be lehet tenni az új betéteket, rövid idő alatt hozzá fognak kopni az apró vájatokhoz. Persze ez idő alatt számításba kell venni fékezéskor, hogy kicsit nagyobb lehet a fékút, míg a betétek hozzá nem kopnak a tárcsához.
Üdv! Szerintem nekem is a pcv gondom lesz......napi első indításnál kalóz leáll......harmadszorra már jó...és néha felpörög....merre felé találom a motortérben? Köszi
Üdv kartársak! Van némi dilemmám. Cserések lettek az első betétek, a tárcsa még mérethatáron belül van, de a legutóbb szabályozás után az előző használhatatlan lett. Vegyek új tárcsát is, vagy rakassam fel az új betéteket a régi tárcsára szabályozás nélkül? előre is köhi a válaszokat.
Az olcsóbbhoz is adnak mérő gombát elméletileg, a műszerekhez visszatérve én se hittem el de itt Vácon két vizsga állomáson is megkérdeztem az egyik helyen azt mondták,hogy ha beszerelem oda se vigyem mert nem vizsgáztatják le a másik helyen azt,hogy majd úgy fényképezik le a műszerfalat,hogy ne látszódjon de ott is azt mondták,hogy engedély köteles átalakításnak számít inkább ha belefutok a z NKH-ba állítólag akkor van baj mert tán a mezei rendőrt se izgatja
Ezt találtam. Ezen kívül sehol, még csak közelítőleg sem esik szó arról, hogy kiegészítő műszer beépítése engedélyköteles lenne.
"25. § (1) A gépjármű és pótkocsija pótalkatrészeinek és tartozékainak megfelelőségét - a (2) bekezdésben foglalt kivétellel - műbizonylattal kell tanúsítani.
(2) Nem kell a megfelelőséget tanúsítani: a) az általános használatú szabványos alkatrészek és szerelési anyagok, (csapágyak, kötőelemek, ékszíjak, vezetékek, csatlakozók, izzólámpák stb.) esetében, b) az alárendelt szerepű pótalkatrészek és tartozékok (díszítőelemek és kényelmi felszerelések stb.) esetében, amelyek a jármű rendeltetésszerű használatára befolyással nincsenek, c) saját üzemeltetésű járműhöz, az üzemeltető által előállított (gyártott, felújított) pótalkatrészek, tartozékok esetében."
Szerintem a kiegészítő műszerekre a (2)/b) pont vonatkozik - alárendelt szerepű pótalkatrész, tartozék (...), amelyek a jármű rendeltetésszerű használatára befolyással nincsenek...