Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Adm Creative Commons License 2010.04.24 0 0 10303
Haaat, ha 6 bar lenne a suritesi vegnyomas, akkor elegge nem menne az az auto es latnad a kek fustot akipufogon. Apropo, latod? :)

Gyuruzni maxx csak a madarakat szoktak... mivel ez egy nedvesperselyes motor, huvely dugo garnitura csere ha tenyleg az a baja, es persze akkor mar a fotengelyre is erdemes ranezni, de nem eszik am olyan forron a kasat...
Előzmény: robilaura (10290)
stemplis Creative Commons License 2010.04.24 0 0 10302

A hajtóród csapszeg talán jobban bírja, de az is lehet, hogy dugó+hüvelygarnitúra is kell bele... Igazából ez akkor lesz látható , ha szét lesz bontva.

Én ilyen esetben  minimum kicserélném a gyűrűket, a főtengelycsapágyakat, a szelepszárszimmeringeket,  és a szelepeket becsiszolnám.  Ez pénzben nem olyan nagy összeg...  de ez a minimum, ettől már csak több lehet. 

Előzmény: PeterStyle (10301)
PeterStyle Creative Commons License 2010.04.24 0 0 10301
Az tényleg csak úgy éri meg ha a főtengelyt is újítja mert a bejáratás elég nagy megterhelést ad neki és képes kiütni a kicsit kopott főtengelycsapágyat, esetleg hajtórúd perselyt és csapszeget is.
Előzmény: stemplis (10299)
PeterStyle Creative Commons License 2010.04.24 0 0 10300
Teljes gázt kellett adni neki és indítózni nem? Közben 1 műszert csavargattak a hengerekbe. Ha így van akkor végkompressziót mértek, ha meg nem adtál teljes gázt lehet a mérés pontatlan is tán.
Előzmény: robilaura (10297)
stemplis Creative Commons License 2010.04.24 0 0 10299

Igen a gyűrűk miatt zabálhatja az olajat,  ráadásul ha olyan kevés a kompresszió, akkor nem is kétséges a dolog.  De előttte még éredemes megnézetni a szelepházagot, nem -e kicsi és azért nincs benne kompresszió.

 

Gyűrűcsere után jobban is fog mennik bár kell neki kb. 5000km "bejáratás" ,hogy összekopjon minden. Másrészt, ha ennyire kopott a motorod, akkor lehet, hogy a főtengelycsapágyakat is ki kell majd cserélni, mert az új gyűrűkkel lehet, hogy elkezd majd kopogni ( én anno a 120-assal így jártam, újra meg kellett bontani és cserélni őket)

Árat nem tudok mondani, mert én magamnak javítom. 

.

 

Előzmény: robilaura (10290)
PeterStyle Creative Commons License 2010.04.24 0 0 10298
Szerintem akkor végkompressziót mértek.
Előzmény: robilaura (10297)
robilaura Creative Commons License 2010.04.24 0 0 10297
Nem tudom mit mértek,csakannyit hogy hol:gyertyákat kiszedték,inditanom kellett,és akkor mérték.De elötte semmit nem néztek átt,hogy folyna-e valahol,rögtön a motornak álltak neki.
svgyula Creative Commons License 2010.04.24 0 0 10296
Tisztelt Uraim!
Ma sikerült vennem egy fordulatszámmérős műszerfalat.
A szerkezet minden átalakítás nélkül működik az én autómban is DE a HŐFOK MÉRŐ 100-110 fok között mozog!! NA MOST erre kössetek csomót! Én is piszkálgattam a termosztátot, a hőfokjeladót, a hőmérőt aztán a műszer volt szr.
Holnap visszarakom az új termosztátot és majd meglátom. Azért biztos hogy a szűszer rossz mert elég messzire kellett elmennem a műszerért és amikor hazaértem a régi normális értéket mutatott 88-90 között aztán állt amíg kicseréltem és ahogy a másikat rádugtam jóval feljebb ugrott! Nem tudom hogy a különböző évjáratok hőfokjeladója között értékben milyen különbség van de szerintem nem sok vagy?? erről tud valaki infót?
PeterStyle Creative Commons License 2010.04.24 0 0 10295
Ha végkompresszió nyomást mértek akkor a 6 az tényleg kevés, nekem azt mondták motordiagnosztikán a 8 bar még elfogadható, mondjuk nekem szelepek beállítása után 10,5 10,5 11 11,5 bar hengerenként, erre azt mondták korrekt 150 ezer km után, de kérdezz meg azért mást is.
Előzmény: robilaura (10290)
PeterStyle Creative Commons License 2010.04.24 0 0 10294
Nekem ez az első autóm, de rákényszerültem hogy magam vegyem kézbe a dolgokat. Szelepfedél tömítés nekem épp volt, szerintem elrontani nem nagyon tudod, én mondjuk akkor állítottam mikor a "másik" szelep pont nyitott, azaz mérleg állásban, aztán gyertya nélkül indítózás, ellenőrzés, újra indítózás és utána nem ment el 0,2 ről. Kicsi szelephangot hallani hidegen, melegen enyhül, de lassan 14 éves motortól mit várjak el? Tökéletes már úgyse lesz.
Előzmény: PeterStyle (10287)
ó-vodás5407070 Creative Commons License 2010.04.24 0 0 10293

ugye megmondtam:)

 

nekem is ez a 00537 jött be mindig,ha túl sok volt a szesz

 

kb 13-15 liter benzin kell a tele tankba és akkor még pont jó

Előzmény: DEM992 (10291)
mazsolmaany Creative Commons License 2010.04.24 0 0 10292
Mennyi az eltünik az olaj?Pl.opelnél 1000km 1liter olajfogyás megengedett.Mindenesetre ne márka-szervizbe vidd, mert a börödet is lenyuzzák!
Előzmény: robilaura (10290)
DEM992 Creative Commons License 2010.04.24 0 0 10291
Tiszta szesz:

1 Fault Found:
00537 - Lambda (Oxygen Sensor) Regulation
19-10 - Lower Limit - Intermittent
Előzmény: ó-vodás5407070 (10213)
robilaura Creative Commons License 2010.04.24 0 0 10290
Sziasztok.Autókhoz nagyon amatör vagyok,ezért szeretnék kérdezni.Ma voltam szervizben Feliciámmal,mert "eltünik" belöle az olaj(150 000km van a kocsin).Nem füstöl,nem csepeg sehol sem,ezért nem tudtam mi lehet a baj.Ott lemérték a nyomást a motorban,azt mutatták hogy 12 helyett csak 6 (remélem jól irom,de ezt láttam a kis készüléken,vagy 12000 helyett 6000,nem tudom).Megoldáskén erösködnek hogy teljes GO,vagyis gyürü csere.Valóban mehet el igy az olaj?És milyen árban szokott egy ilyen csere belejönni mindennel együtt?És ha gyürü csere lesz,utánna jobban fog menni a kocsi is?(40kw)
Fischi Creative Commons License 2010.04.24 0 0 10289
És honnan lehet tudni milyen a rúd- alu vagy acél??
Előzmény: Törölt nick (10283)
johannes. Creative Commons License 2010.04.24 0 0 10288
Be kellene nekem is állíttani szerintem,minden ok de van egy kis gyenge szelephangja...vagy ez normális? Hogy veszem észre,hogy mindenképpen állíttani kell?...mielőtt megáll persze...de még soha nem volt skodám...le tudnád írni,hogy nagyjából mire figyeljek,szelepfedéltömítést vegyek előre meg ilyesmi? mit tudok elrontani stb...?
Előzmény: PeterStyle (10287)
PeterStyle Creative Commons License 2010.04.23 0 0 10287
Én 0,2-re állítottam mindet, érezhetően jobban megy a járgány így, meg a fogyasztása is mintha javulna.
Előzmény: johannes. (10286)
johannes. Creative Commons License 2010.04.23 0 0 10286
tehát ha 0.20 akkor nagy baj nem lehet...köszönöm!
stemplis Creative Commons License 2010.04.23 0 0 10285
Én hideg motornál állítom, és az összet  0,20-ra szoktam . 1,3 MPi
Előzmény: johannes. (10281)
stemplis Creative Commons License 2010.04.23 0 0 10284

Ja, így már értem.

 

Előzmény: ó-vodás5407070 (10280)
Törölt nick Creative Commons License 2010.04.23 0 0 10283
Kipufogó: mindig 0.20
Szívó: ha acél a nyomó rúd (olyan mint a kipufogóé) 0.20
Szívó: ha alumínium (vastagabb átmérője mint a kipufogóé) 0.25
ez a gyári szabály.

Egyébként meg mindenki azt csinál amit akar.
Én kb. 60C fokos motornál 0,20 ra állítom mindet. Ossza be magának!!!
Előzmény: johannes. (10281)
potyi20 Creative Commons License 2010.04.23 0 0 10282
en mar probaltam 0.15 on is,es 0.25 on is.A 0,20 as valt be legjobban.0.25 on csattogott,0.15 on pedig erotlen volt.de kinekhogy.....
johannes. Creative Commons License 2010.04.23 0 0 10281
Akkor most összesítsétek.....szívó 0.25 kipufogó....? 1.3 lxi központis...köcce
ó-vodás5407070 Creative Commons License 2010.04.23 0 0 10280

1988-ban jelent meg ez a spéci szívó lökőrúd egészen 2001ig a felicia végéig gyártották

 

1988 Skdoa135Bendix

1989 Skoda Favorit,Forman 135Ecotronic

1993 Skoda Favorit Bosch központi injektoros

1994 Felicia Bosch központi injektoros

1996Felicia MPi-2001ig

Előzmény: stemplis (10277)
stemplis Creative Commons License 2010.04.23 0 0 10279

Nem kell ezt annyira túlbonyolítani:)

A nagy hézag elsősorban azért rossz, mert egy idő után szerte-szét veri egymást a himba és a szelep, ugyanis olyankor nem csak lenyomja a szelepet, hanem előtte rá is üt egyet a végére. Na meg csörög-csattog és rosszabbul is megy.  

 

Szelep-egybenyitás van, hisz aki már egy kicsit jártatos a témában, az tudja, hogy olyankor kell állítani a "másik" hengernél a hézagot;)

Előzmény: daVeFR (10276)
tomi 01 Creative Commons License 2010.04.23 0 0 10278
srácok ment-e valakinek tönkre map szenzor és ha igen mi volt a tünet??????
stemplis Creative Commons License 2010.04.23 0 0 10277
Hogy is kell ezt értelmezni??? Gondolom 1998-at akartál írni.... ;)
Előzmény: ó-vodás5407070 (10275)
daVeFR Creative Commons License 2010.04.23 0 0 10276
Ha ezt tényleg egy közlekedésmérnök mondta, akkor ...gyász!

A túl kicsi szelephézagról kifejtettek rendben vannak. Ellenben ez a nagy szelephézag, és akkor(!) a kipufogó szelep még nyitva van, mikor a dugattyú lefelé halad, nos, a mérnök úr/hölgy még vagy nem hallott a szelep összenyitásról, vagy nem akarta bonyolítani a laikus számára.
_Minden_ mai 4 ütemű belsőégésű motor szelepösszenyitással működik. A sportosabb, nagy fordulatú motorok nagyobbal, a nyomatékra hangolt, hétköznapi "igáslovak" kisebbel.
Íme egy szakkönyv vonatkozó ábrája

Nyilván rossz a túl nagy szelephézag, de elsősorban nem ezért. És kisebb rossz, mint a nulla szelephézag.
Előzmény: svgyula (10272)
ó-vodás5407070 Creative Commons License 2010.04.23 0 0 10275

éppen ez a lényeg 1988-2001ig csinálták ezt a fajta szívó lökőrudat,ez 0,25öt igényel

 

pl egy 1994es sima karbisban nem ilyen van,az mehet 0,20al az összes

Előzmény: svgyula (10274)
svgyula Creative Commons License 2010.04.23 0 0 10274
Az enyém 95-ös!
Előzmény: ó-vodás5407070 (10273)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!