Haaat, ha 6 bar lenne a suritesi vegnyomas, akkor elegge nem menne az az auto es latnad a kek fustot akipufogon. Apropo, latod? :)
Gyuruzni maxx csak a madarakat szoktak... mivel ez egy nedvesperselyes motor, huvely dugo garnitura csere ha tenyleg az a baja, es persze akkor mar a fotengelyre is erdemes ranezni, de nem eszik am olyan forron a kasat...
A hajtóród csapszeg talán jobban bírja, de az is lehet, hogy dugó+hüvelygarnitúra is kell bele... Igazából ez akkor lesz látható , ha szét lesz bontva.
Én ilyen esetben minimum kicserélném a gyűrűket, a főtengelycsapágyakat, a szelepszárszimmeringeket, és a szelepeket becsiszolnám. Ez pénzben nem olyan nagy összeg... de ez a minimum, ettől már csak több lehet.
Az tényleg csak úgy éri meg ha a főtengelyt is újítja mert a bejáratás elég nagy megterhelést ad neki és képes kiütni a kicsit kopott főtengelycsapágyat, esetleg hajtórúd perselyt és csapszeget is.
Teljes gázt kellett adni neki és indítózni nem? Közben 1 műszert csavargattak a hengerekbe. Ha így van akkor végkompressziót mértek, ha meg nem adtál teljes gázt lehet a mérés pontatlan is tán.
Igen a gyűrűk miatt zabálhatja az olajat, ráadásul ha olyan kevés a kompresszió, akkor nem is kétséges a dolog. De előttte még éredemes megnézetni a szelepházagot, nem -e kicsi és azért nincs benne kompresszió.
Gyűrűcsere után jobban is fog mennik bár kell neki kb. 5000km "bejáratás" ,hogy összekopjon minden. Másrészt, ha ennyire kopott a motorod, akkor lehet, hogy a főtengelycsapágyakat is ki kell majd cserélni, mert az új gyűrűkkel lehet, hogy elkezd majd kopogni ( én anno a 120-assal így jártam, újra meg kellett bontani és cserélni őket)
Nem tudom mit mértek,csakannyit hogy hol:gyertyákat kiszedték,inditanom kellett,és akkor mérték.De elötte semmit nem néztek átt,hogy folyna-e valahol,rögtön a motornak álltak neki.
Tisztelt Uraim! Ma sikerült vennem egy fordulatszámmérős műszerfalat. A szerkezet minden átalakítás nélkül működik az én autómban is DE a HŐFOK MÉRŐ 100-110 fok között mozog!! NA MOST erre kössetek csomót! Én is piszkálgattam a termosztátot, a hőfokjeladót, a hőmérőt aztán a műszer volt szr. Holnap visszarakom az új termosztátot és majd meglátom. Azért biztos hogy a szűszer rossz mert elég messzire kellett elmennem a műszerért és amikor hazaértem a régi normális értéket mutatott 88-90 között aztán állt amíg kicseréltem és ahogy a másikat rádugtam jóval feljebb ugrott! Nem tudom hogy a különböző évjáratok hőfokjeladója között értékben milyen különbség van de szerintem nem sok vagy?? erről tud valaki infót?
Ha végkompresszió nyomást mértek akkor a 6 az tényleg kevés, nekem azt mondták motordiagnosztikán a 8 bar még elfogadható, mondjuk nekem szelepek beállítása után 10,5 10,5 11 11,5 bar hengerenként, erre azt mondták korrekt 150 ezer km után, de kérdezz meg azért mást is.
Nekem ez az első autóm, de rákényszerültem hogy magam vegyem kézbe a dolgokat. Szelepfedél tömítés nekem épp volt, szerintem elrontani nem nagyon tudod, én mondjuk akkor állítottam mikor a "másik" szelep pont nyitott, azaz mérleg állásban, aztán gyertya nélkül indítózás, ellenőrzés, újra indítózás és utána nem ment el 0,2 ről. Kicsi szelephangot hallani hidegen, melegen enyhül, de lassan 14 éves motortól mit várjak el? Tökéletes már úgyse lesz.
Sziasztok.Autókhoz nagyon amatör vagyok,ezért szeretnék kérdezni.Ma voltam szervizben Feliciámmal,mert "eltünik" belöle az olaj(150 000km van a kocsin).Nem füstöl,nem csepeg sehol sem,ezért nem tudtam mi lehet a baj.Ott lemérték a nyomást a motorban,azt mutatták hogy 12 helyett csak 6 (remélem jól irom,de ezt láttam a kis készüléken,vagy 12000 helyett 6000,nem tudom).Megoldáskén erösködnek hogy teljes GO,vagyis gyürü csere.Valóban mehet el igy az olaj?És milyen árban szokott egy ilyen csere belejönni mindennel együtt?És ha gyürü csere lesz,utánna jobban fog menni a kocsi is?(40kw)
Be kellene nekem is állíttani szerintem,minden ok de van egy kis gyenge szelephangja...vagy ez normális? Hogy veszem észre,hogy mindenképpen állíttani kell?...mielőtt megáll persze...de még soha nem volt skodám...le tudnád írni,hogy nagyjából mire figyeljek,szelepfedéltömítést vegyek előre meg ilyesmi? mit tudok elrontani stb...?
Kipufogó: mindig 0.20 Szívó: ha acél a nyomó rúd (olyan mint a kipufogóé) 0.20 Szívó: ha alumínium (vastagabb átmérője mint a kipufogóé) 0.25 ez a gyári szabály.
Egyébként meg mindenki azt csinál amit akar. Én kb. 60C fokos motornál 0,20 ra állítom mindet. Ossza be magának!!!
A nagy hézag elsősorban azért rossz, mert egy idő után szerte-szét veri egymást a himba és a szelep, ugyanis olyankor nem csak lenyomja a szelepet, hanem előtte rá is üt egyet a végére. Na meg csörög-csattog és rosszabbul is megy.
Szelep-egybenyitás van, hisz aki már egy kicsit jártatos a témában, az tudja, hogy olyankor kell állítani a "másik" hengernél a hézagot;)
Ha ezt tényleg egy közlekedésmérnök mondta, akkor ...gyász!
A túl kicsi szelephézagról kifejtettek rendben vannak. Ellenben ez a nagy szelephézag, és akkor(!) a kipufogó szelep még nyitva van, mikor a dugattyú lefelé halad, nos, a mérnök úr/hölgy még vagy nem hallott a szelep összenyitásról, vagy nem akarta bonyolítani a laikus számára. _Minden_ mai 4 ütemű belsőégésű motor szelepösszenyitással működik. A sportosabb, nagy fordulatú motorok nagyobbal, a nyomatékra hangolt, hétköznapi "igáslovak" kisebbel. Íme egy szakkönyv vonatkozó ábrája
Nyilván rossz a túl nagy szelephézag, de elsősorban nem ezért. És kisebb rossz, mint a nulla szelephézag.