"Eszék és Pécs között már évek óta napi kettő - egy reggeli és egy esti járat közlekedik"
Azért a magát újságírónak tartó egyén elővehette volna a menetrendet. (Persze lehet, hogy elővett egy 15 évvel ezelőttit.:-) ) Meg esetleg egy értelmező szótárt, hogy mi a különbség a vasútvonal és a vonat között.
November 4-én az EC 173, 5-én az EC 172 (Hamburg-Villach) magyar szerelvény lesz, 4-én az EC 171 és 175, 5-én pedig az EC 170, 174 (Berlin-Bp illetve Hamburg-Bp) pedig cseh vagonokból lesz kiállítva.
Nekem is megvannak a jegyeim Berlinbe a hónap végére, 12-es hely a hálóban, a zuhany nekem alapból nem kell aznapra szóval tökéletes :) Az alsó helyben reménykedtem mert így nem zavarok senkit ha esetleg egy kicsit felhúzom a redőnyt nézegetni vagy kimegyek a folyosóra :D hát ez is megoldva :)
A hat kocsifordulóban négy újabb és két régebbi kocsi van elvileg. A forduló előtte nap kezdődik Prágában, tehát túlzottan előre nemigen tudhatod, hacsak nem 14-én is ugyanaz a kocsi indul Berlinbe.
Köszönöm az infókat. Na most elvileg egyik nap a Metropolon cseh WLABmz másik nap WLABmee megy?? Csak mert előbbiben van saját zuhanyzós fülke...és nekem 42-es helyet dobott az elvira. Csak nem tudom hogy hogy küldik a cseh hálót...Ki tudna nekem ebben segíteni?Ja 20-án szombaton este kellene tudnom kifelé milyen háló megy...
Egyébként ha jól tudom, akkor a CNL Pictor (Venezia-München) most is egyesítve megy a Kálmán Imrével.
Június óta igen. Először a Brenner-vágányzár volt az indok, de aztán az olaszok rájöttek, hogy nekik nem bolt három kocsival vonatozni Verona és Velence között, és valószínűleg az osztrákok sem tiltakoztak az ötlet iránt... így maradt a vágányzár feloldása után is a dolog.
Ehe-ehe, végülis a TIR BAR éjjel egyig nyitva van a Lj-i állomáson, ill. a BUREK 1 fantázianevű gyorsetető vagy még pár környékbeli hasonló műintézmény pedig éjjel-nappali, nekik is termelni kell a bevételt. Recesszióban a szlovén gazdaság, minden eurócent számít!!! :DDD
Persze csak vicc volt, de pár éve emlékszem rá h amikor először mentem LJ-be, a szokásos mávos késéssel 23.50 körül értem be a citadellával és kb a fenti becsületsüllyesztő volt már csak nyitva ahol sikerült telefonon taxit hívni ----> beülős taxit lehetőség szerint sehol nem veszek igénybe, főleg nem olyat ami az állomás/reptér előtt várakozik
Ismertem vkit, aki ugyanezt játszotta meg, csak ő az azóta elhalálozott Venezia EN-el érkezett meg első alkalommal, hajnali 2 és 3 között... :)
Nezegettem a 477-esen a pragai halot, szept 30 ota majdnem mindennap telt hazzal ment. Szeptemberben nezegettem meg a fekvot is, mennyire kihasznalt a nyar elmultaval es meglepo modon 60-80%-on futott. Talan megerte volna benthagyni SPAR jeggyel fel lehetne tolteni talan a fennmarado honapokra is.
Szvsz egész egyszerűen a Maestral ülőkocsijait fordagtják be a Lisinskibe. Akkor meg miért ne hirdessék meg közvetlen kocsiként? Főleg, hogy így maradna közvetlen vonat Bp-Ljubljana között (mert ugye jövőre nem lesz cicadella a szlovén vágányzárasdi miatt).
Egyébként ha jól tudom, akkor a CNL Pictor (Venezia-München) most is egyesítve megy a Kálmán Imrével.
Tervezek egy berlini kiruccanást. Nos elvileg mákom van,mert a hálóhelyem az 52-es a Metropolra, ami elvileg saját zuhanyzós fülke. Csak azt nem tudom,mivel még nem utaztam éjjeli vonaton,mennyire kihasznált a hálókocsi?Háromágyasban kizárt dolog, hogy egyedül legyek, vagy maximum ketten? Mennyire van fullház a Metropolon?Mennyire jó választás a Metropolon a háló? Mert 20 Euroval lettr volna olcsóbb a fekvő,de gondoltam, hozzádobom a pénzt,mert azt hallottam ,megéri,jól tettem? Lenne róla képetek?a cseh hálóról...
Ez lemaradt: de azt h ez hogy kapcsolódik a Mistralhoz nem tudom, az említett fórumban mint a Lisinski megtartásának egy lehetséges módja merült fel. Bp-Zg-Salzburg-München vonatnak nem tudom hogy lenne realitása, nagy kitérővel, 2x schengeni határral (ami 13/07/01-ig tuti h egyben EU külső határ is), amikor mehet/megy ugyanez a vonat az 1-esen, utána tovább Bécstől nyugatra, ez akkor is LOL lenne, ha Salzburgnál össze is érnének a szálak. Sztem csak annak van realitása amit a DSO-s topicban írnak, h egy Zg-Lj-Salzburg-München vonat közlekedhetne így, éjszakai tili-tolival néhányszor Ausztria területén.
Dióhéjban annyi (ha jól értelmeztem), h a DB AutoZug/CNL egy olasz célállomásra menő kocsicsoportja München-Salzburg között együtt közlekedne a horvát és magyar kocsikkal, így (elvileg) a német szakaszon a közlekedtetés költségét 3 félnek kéne perkálnia.
Gredelj kampó, nemzetközi forgalom állítólag nem lesz. erre megjelent pár napja egy ilyen, hogy a Mistral közvetlen kocsikkal továbbmenne Ljubljana-Villach-Salzburg-Münchenbe (??), Zg-től a 498/499 helyett, Sb-tól a Kálmán Imrén közvetlen kocsikkal.....imho impossibru.
Mivel újra megszűnik a nappali lehetőség, végre rászántam magam és leugrottam Szabadkára. A jegyár rendkívül baráti, 4390 Ft-ért már Siófokra sem jut el manapság az ember egy retúrjeggyel. Kár, hogy az Ivo Andrić nem indul(t) kicsit korábban, mert a távolság nem nagy, de sajnos a 3 óra odalent azért nem ígérkezett valami soknak.
No hát a schengeni határátkelésekhez szokott vonatos itt aztán szép kis nosztalgiának lehet részese. A kelebiai vonal elég lepusztult, de azért ha nem lenne a menetrend ennyire laza, simán le lehetne odáig érni 15-20 perccel hamarabb. A kelebiai móka annyira szerencsés, hogy mindkét irányban egyszerre "vámol" az Ivo az Avalával és hiába vannak tíznél is többen, egyszerre csak az egyiket csinálják ugyebár. Így hiába a bő 30 perc, 40 perc veszteglés után sikerült nekiindulni a maradék 10 percnek. Gépcsere nincs, magyar volt a gép is meg a személyzet is Szabadkáig.
Nem vagyunk kezdők, számítottunk rá, de azért valami kevésbé balkáni megoldást kitalálhatnának Szabadkára, révén egy turisztikai jellegű nagyvárosról van szó, nem egy jelentéktelen pusztai határállomásról. A hivatalos érkezés 12.28, az ember alapból ezzel számol és reménykedik, hogy majd olyan régi soproni módszerrel átszalad valami vámirodán és szabadjára engedik. A vonat megáll a vámiroda előtt és ott vonulnak végig az "átkelés urai". Ekkor zajlik a gépcsere is, tehát hiába végeznének 10 perc alatt (igaz tudjuk, hogy inkább több kell nekik, kevesebb soha), ott várunk a vonaton. 20 perc kényszerű raboskodás után előregurulunk 100 métert és akkor ott végre szabadon engednek. A kellő logikával megáldott egyszeri utas is könnyen kitalálja aztán, hogy visszafelé ennek a tükörképe fog lezajlani, tehát a belgrádi érkezéskor kell majd megjelenni a vonathoz és nem a pesti induláskor.
A vonat amúgy korántsem volt "szellemvonat" a határon, kifelé 15-20, visszafelé 25-30 utas is volt, több is, mint mondjuk egy reggeli biharkeresztesi vagy hidasi határátkelésnél. Belföldön nem volt rajta tömegnyomor, szombat délelőtt sem, így jobb lett volna mondjuk +1 kocsival a Samu helyett az ütembe betenni, több idő maradt volna Szabadkán. Mindegy, egyszer talán lesz még a messzi jövőben is egynapos szabadkai vonatos kirándulás ...
Bár egy gyors sétára bőven elég a megmaradt 2 óra, de nagy kár, hogy ez a buli sem az utasokról, turistákról szól, pedig a városka nagyon szép, ajánlanám mindenkinek, aki egy kicsit vonatozni is szeret. Jelen formájában inkább csak vasútfanoknak javallott, de végülis most már úgyis mindegy. Én úgy gondolom, hogy (főleg a gyanútlan egyszeri utas kedvéért) a menetrendet a tévedések elkerülése végett a meghatározott hozzáférési szabályok szerint kellene a határállomásokon feltüntetni és NEM a szolgálati menetrend alapján. Hiszen ki a fenét érdekel a 12.28-as érkezés, ha egyszer ténylegesen csak 12.50-kor "érkezünk meg" és csak akkor eresztenek le a vonatról?
Mindenesetre újra jobban a megbecsüljük a mára mindennapjainkká vált megszűnt határokat nyugaton és északon....