A Danuvia gyártmányok barátainak legnagyobb és legrégebbi netes találkahelye, legyen az motor, óra, kitűző vagy lakat :)
Tanácsok, túrák, börzehírek, csevegő, alkatrészek, pénteki csajok...
Mostanában a lemezvillásnak számomra érthetetlen módon felszaladt az ára.
Nem tudok én se reális árat mondani. én nem adnék 150e se egy garázsmotorért. De én semmit nem adnék egy garázs motorért, mert használni szeretem őket nem nézegetni.
Ebben igazad van, csak arra gondoltam, hogy valaki a csapatból látott, hallott mostanában egy hasonló gép eladásáról-vételéről. Az lehetett volna egy kiindulási egy viszonyítási alap.
Utamba került ez a papír nélküli lemezvillás. A blokk nem eredeti, a két illesztőszám nem azonos. A motor 4/4-es, a váz számát nem találtam meg. Átfordul, állítólag el is szokták néha indítani. Sokkal többet én sem tudok, mint aki a képen látszik.
Az biztos, hogy nem mindegy, hogy milyen hosszú a kanyarcső és, hogy belóg-e a dobba. Ha belóg, az általában rontja a gyárilag tervezett gázlengéseket.
Én le szoktam vágni a csőből a "felesleget"
Sokan gyártanak sokféle csövet (ez az általam jobban ismert padálos Simsonra is vonatkozik) és bizony nem mindegy az annyi.
A sport hengerfejet én is kerülöm ha lehet, szerintem nem azon múlik.
Inkább a kompresszióviszony, az előgyújtás és a jó karburálás számít.
Ha jó a motor belső hűtése egy széria Danuvia elmegy a gyári hengerfejjel.
Az biztos, hogy elszegényített keverékkel melegedni fog, inkább legyen dúsabb a keverék. És itt nem az olaj keverési arányra gondolok.
Nem merek olyanokat írni, hogy jelentősen megváltozott meg hasonlók. Régebben többen is próbálkoztak a "sport" hengerfejjel, eleinte mindenki mondta, hogy "pattogósabb" lett a hangja,meg "jobban harap". Azután valahogy mindenki arra jutott, hogy a nagyobb hűtőfelületen és a nehezebb gyertyacserén kívül ez sem másabb mint az eredeti.
Fentiek miatt nem jelentem ki, hogy az előző dob öblítése rosszabb volt mint a mostani, pedig szerintem befolyásolta a rossz helyen lévő kúp a (remélem jól írom) diffúzort.
A kuplung dekli alá azért teszek papír tömítést, mert akkor, ha az egyik oldalát szilikonos pasztával felragasztom a blokkra és a másik oldalát bezsírozom, akkor többször is leszerelhető a dekli és nem kell tömítést cserélni.
A henger alá pedig azért kerül papír, mert ott nagyobb a meleg mint a blokk egyéb részein.
A blokk közepére pedig azért teszek csak pasztát, mert akkor minimális lesz az eltérés a hézagolási próba és a végső szerelés hézagolása között (0,2 mm).
Az tiszta sor, hogy mi miatt is égett át. Télen a sós latyakkal megszívta magát a porózus bakelit, majd a viszonylag magasabb feszültség, és nagy áram hatására szét égett az egész. A 6V 25W-os rendszer ilyet azért nem igazán csinál :)