Az a rugószett gyári vagy esetleg valami más gyártó terméke? Új? Még nem néztem utána mennyibe kerülne pontosan. De ha már cserélem akkor kicsit az elejét szeretném lentebb tenni.
Szia! Nekem is a Felim az első autóm, 2 éve van meg. Amikor megvettem, sajnos rossz volt benne a hőgomba, és amíg ismerkedtem, barátkoztam a kocsival, meg próbáltam felfrissíteni a jogsinál tanultakat, hááát felfőztem a motort, mert nem kapcsolta be a hűtést. Hengerfejes lett, a hűtőrendszeremet szétvágta... Kb 60ezerbe fájt a javítása, és ezt az egészet egy néhány száz forintos kis mütyűr okozta (na meg az én balfaszságom :) ). Más baja nemigen volt a kocsinak, szóval én ezt tudom tanácsolni, hogy menet közben nézd meg hogyan emelkedik a vízhőfokod, és hogy bekapcsol-e időben a venti. Ahogy olvasgattam a fórumot, sokszor téma a hőgomba, ezért szerintem ez valami Feli-betegség lehet. Jaaa, meg nekem az első és hátsó kipufogó szakasz volt szétrohadva.
Szia! Néha én is hallok kopogást, kotyogást, kattogást, vagy nevezzük ahogy akarjuk, menet közben, főleg rossz úton (az meg ugyebár van bőven). Idegesített, és körbenéztük az egész autót. És a végén tudod mi kattog? A sofőr ajtajának az egyik felfüggesztése kicsit ki van kopva (a sok használattól, meg lehet az előző tulaj szeretett a nyitott ajtóra könyökölni), és az kattog. Esetleg nézd meg a tiédet, hátha onnan (is) jön neked a kattogás.
Otthon úgy, hogy meglengeted a kocsit, megnyomkodod majd elengeded, ha leng tovább 1,5 fölött (kis mozgás) akkor esélyes, hogy kuka. Vagy nézed a gumiabroncs felületét, ha kagylós kopás van rajta akkor szintén. Illetve menetközben ha túl kényelmes szinte hintázik, gyorsításkor vagy fékezéskor nagyon változik a kocsi magassága. De biztosat akkor tudsz ha beállított levegő nyomású gumival leméreted padon. Én tegnap voltam a Formannal, és kiderült a telók bőven jók, tengelyenként csak 1% eltérés van. Meglepetésemre kimondták az ítéletet lehet rugókat cserélni...
Nyikorogni tud a szilent mint írtad, torony csapágy körül is szét kell nézni, kopogni tud maga a féltengely is (zörög), teló stb. Emelő-akna, pad meg kell rángatni.
Az a kérdésem lenne, hogy honnan veszem észre, hogy szar a lengéscsillapító? Gyakorlatilag folyamatosan nyikorog valami a futómű felől szar úton, de az lehet szillent is, nem? Hallok még kotyogást is, arra azt mondta tavaly futóműves, hogy a kormánymű lóg, de ez ilyen és nem érdemes csinálni, mert akkor az egészet cserélni kell. ez lehet?
Sziasztok! Egy kis segítséget szeretnék kérni autóvásárlás ügyben. Szeretnék venni egy Felicia pick up-ot (1,9d). A vásárlásnál mire kell figyelni? A hátsó tornyokon kívül. Gondolom ezeket már leírtátok nem kevésszer, de annyit írtok, h nem tudom visszaolvasni:) Jah, és ez lesz az első autóm. Előre is köszönöm a segítséget! Mostantól renszeres olvasó leszek...
Kedves márkatársak! Méret váltás miatt eladóvá vált egy garnitúra 165/70 R13- as méretű; Nokian NRT2 márkájú nyári gumiabroncs! Nincsenek félre kopva, nincsenek sérülve, 5mm profilmélységgel (normál használat mellet min. 2 nyarat még simán elmegy). Ha valaki érdeklődését esetleg felkeltette, akkor e- mailen keresztül tudunk értekezni! /m.jani85@freemail.hu/
A tesztek azt mutatják, hogy a Nokian NRT2 gumikeveréke 20%-al jobb mint a közönséges keverékek. Az abroncs forgási surlódásának alacsony szintje piacvezetővé teszi ezt a mintázatot, és 5 százalékkal csökkenti a az üzemanyagköltséget normális vezetési viszonyok között. A hosszanti mintázat nyílszerű, mély bordái hatékonyan eltávolítják a vizet az abroncs alól, csökkentve az aquaplaning kockázatát. Kiválóan alkalmazkodik a hidegebb nedves aszfalthoz. A Nokian NRT2 a világ első PAH(gumigyártás alatt felhasznált olaj) mentes nyári abroncsa.
Ha eszi a vizet azt a kipufogón nem látod de olyankor forralni szokta a vizet! mert akkor az égéstér és a víztér között ég el a tömítés és "belefúj" a vízbe. Ha valahol csak szivárog és általában lehűléskor nyomja ki (melegen meg "bedagad":) akkor csak a nyomokat tudod keresni elég nehéz. Ha sokat mész és nagyrészt városban egy liter pikk-pakk elmehet. Az olaj attól is habos lehet a kupakban hogy sokat mész városban meg esős időben a levegő páratartalma is csinál ilyet.
A hűtőt tisztítsd meg kívül-belül. Az enyém is melegedett anno... aztán kiszedtem a hűtő és kilötyköltem egy kis vízkőoldóval aztán slaggal átöblítettem, ezt megcsináltam többször. Kívülről is átmostam a hűtőlamellákat azóta jó!
Persze az is lehet, hogy a tiéd hengerfejes... de egy próbát megér a hűtőtakarítás:)
Sehol sem nyomja ki a vizet, azt alaposan megnéztem. Hengerfejes sem lehet, az olaj nem habzik, kipuffon sem látszik. A fagyállós dolgot nem tudom apám mit tolt bele, mikor utánöntöttem ioncserélt vízzel tölttöttem fel.
Hali!Nekem is pont ilyen kocsim van...:-) "elforralja a vizet"mit jelent?Nem folyik sehol?Meghajtod,nem látni pl.a kupaknál hogy kinyomja a hütöfolyadékot?Ha fogy csak piros fagyállót tegyél bele.-35fokra kell keverni,az a gyári adat.Ez azért fontos mert a fagyálló keni a vizpumpát.Ha nem folyik,akkor lehet hengerfej-tömités.Ez látszik a gyertyákon.
Kérdésem lenne: felicia első telót tennék a favimba, és felinél két lengéscsillapítót hozott a program. Az egyik normál a másik erősített futóműves. Az utóbbi lengéscsillapító jóval nehezebben mozgatható mind össze, mind szét. Milyen az az erősített futóműves felicia? Tudtok erről valamit?
Egyébként a lengéscsillapító LIP márkájú lenne. Feliciába a rugó is más mint a favoritban (méret, erőssége)? A favorit és felicia teló között azt a különbséget láttam, hogy a felicián van egy fékcső tartó lemez és lentebb van a rugótányér kb 2cm-el. Köszi!
Új vagyok itt, egy próbléma kapcsán kezdtem el keresgetni a Felicia spec. fórumot. Fiatal vagyok és nem igazán hozzáértő, de kíváncsi lennék a véleményetekre a problémával kapcsolatban ami most a kocsival előjött. Szerintem a tapasztaltabbak rá is vágják mi lehet, ahogy átfutottam a topic egy részét.
Tehát adott egy '99-es évjáratú 1.3-as Felicia Pickup, 190 000Km-rel. A probléma az, hogy alapjáraton a motor túlmelegszik, a ventillátor bekapcsol, és akkor is melegszik tovább 110 fokig. Termosztát nemrég lett benne cserélve, hiba még fennáll, most volt szerelőnél, aki hőgombát cserélt, ami szintén nem oldotta meg a problémát. Menet közben helyes hőmérsékleten van az autó, cska alapjáraton csinálja ezt. Másik észrevétel, hogy elforralja a hűtővizet. Gondolom ez a melegedés következménye.
Megjegyezném még, hogy az autó alapjáratával sem vagyok igazán megelégedve, üresben gázfröccs után nagyon visszaesik a fordulat, néha (nagyon ritkán) meg is áll.
Amúgy renden van az autó, váltóját kicst gyengéllem, kuupplung már kopva lehet, elég pontatlan a váltó maga is, a hátsó fele a kerékdoboknál erősen rozsdásodik, a gyári jobb ajtóhangszóró elvesztette központosságát. :)
Ha valami tippetek van az üggyel kapcsolatban, ne tartsátok magatokban, megm inden hasznos infót szívesen várok, hogy minél tovább hajthassam ezt az általam már nagyon megkedvelt autót.
Az enyémen már vagy öt éve rajta van , a múlt összel viszont leszedtem kétszer, mert volt vele egy kis gond. Én csak zsírral bekentem a gumigyűrűt és a házat. A vízcsöveket is azzal szoktam, amikor rakom vissza...
Köszönöm az infót, természetesen zsírtalanítottam denaturált szesszel meg előtte a maradék szigetelést (polírozó finomságú) csiszolópapírral is leszedtem fémig. Nekem egy olcsóbb fajta lengyel fekete szilikonom van, lehet, hogy nem vártam meg míg megköt és túl hamar nyomás alá helyeztem?