Sajnos a honlap működtetését sem anyagilag, sem erkölcsileg nem támogatja a múzuem üzemeltetője. A létrejötte részben az építő vállalkozó pénztárcájának, részben készítőjének elhivatottságának köszönhető, azonban a puszta léte is probléma volt egy időben, azaz nem kívánatos honlapnak lett tekintve..
Ezután úgy gondoltuk, hogy ha időnk és kedvünk engedi, akkor fejlesztjük, vagy ha másra nincs idő, legalább nem szüntetjük meg. Nem tudom mit hoz a jövő, jelenleg időnk, pénzünk nincs az üzemeltetésre és senkitől nem várhatom el, hogy a barátságból erre áldozzon, sajnos...
Úgy gondoltuk, hogy amíg a szerver tulajdonosa nem törli, addig meghagyjuk, aztán meglátjuk, mi lesz vele.
Elvileg létezik egy "hivatalos" honlap, aminek én még a címét sem tudom, amit egyszer láttam belőle, az valami botrányosan szegény volt...
Ha legközelebb leáll, nézd meg, hogy a motor tekercsei közül nem-e adta meg magát valamelyik. Persze műszeres vizsgálatra gondoltam. Nálam két évig viccelődött így egy motor.
Sőt! Nézd meg a "Drágám a kölykök összementek" című "remeket". Abban van a tuti kényelmes fekvecsüngős izé. Csak az a baj, hogy azon mindenki elaludna :) Azért érdekes, hogy valaki gyárt ilyen spéci dolgot.
Nálunk nagy szükség van a tapadógyűrűkre. A Semmeringi pályám a spirálon felmenő szerelvényeknek igen csak nagy "súlyuk" van, gyürük nélkül nem valószínű hogy felmenne! A német pályán pedig a 185-ös mozdony ha (jól emlékszem) 14 kocsit vontat. Oda aztán kell vonó erő! Az áramellátási gondjaidat megoldhatod avval, hogy az utána kapcsolt kocsi kerekein is veszed az áramot. Viszont ez állandó összeköttetést eredményez. Valamit-valamiért. Viszont ha a csavarhúzótól megy a vonat, akkor hagyd ott elrettentő példaként! Lehet hogy tényleg ezzel hatsz a "lelkére"! :-)
Kicsiben én otthon azt tapasztaltam, hogy csak a gond van velük: - elhasználódik, majd a mozdony kerekeiről leesik útközben - kopás közben ( főleg az íveken, és a kitérők egyes részein ) szépen lerakódik a pályára, amit emiatt pucolni kell, különben akadozás lesz a vége - van olyan mozdonyom is, ahol áramszedési problémákat okozott ( ÖBB 1020-as modellje* ) egészen addig, amíg le nem szedtem őket, és fel nem cserélgettem a tengelyeket a forgóvázban.
Bár mondjuk ott ipari mennyiségben kellene kereket cserélni, az biztos...
*: Ez a modell máig megcsinája velem azt, hogy nem működik ( lépten - nyomon elakad ) majd egy idő után feltámad hamvaiból, és onnantól nincs probléma. Máig nem értem miért csinálja, ezerszer szétszedtem, kitisztítottam, és az érintkezőket is megigazítottam - hiába. Múlt héten volt alkalmam kicsit vonatozni, pályára tettem, nem működött. Elmentem a csavarhúzókészletért, hogy szétszedjem megint, letettem mellé a földre, nyúltam volna érte - elindult. Onnantól kezdve az összes kitérőn, az öszes íven, mindenféle vonattal hibátlanul ment. Arra jutottam, hogy valószínűleg lelke van. Tényleg nincs más megoldás. :)
Igazad van, de ha csak az 50x-ét vennénk! Bizony van hogy akár az említett összeg 2-3x-osát is produkálják a gépek. A problémák: bizonyos dekóderek rosszabb minősége (éppen milyen napja volt az összeszerelőnek), tapadógyűrűk elhasználódása, kenési problémák, illetve a pálya kisegítő berendezéseinek időnkénti sztrájkolása. Ez utóbbi úgy is aktuális most! :-)
Gondolom, hogy nem mondok újat. A vasútmodellek a hétköznapi amatőr használathoz vannak méretezve, nálatok az igénybevétel ennek kb. 50-szerese. Ez azt jelenti, hogy kéthetente minden mozdonyt szét kellene szedni, átnézni, zsírozni-olajozni, és ha szükséges alkatrészeket cserélni. Ezenkívül a többi gördülőállományt is kenni. Ez azt jelentené, hogy egy emberke folyamatosan ezzel kellene, hogy foglalkozzon. Ha ez nem történik meg (márpedig a humán erőforrás mennyiségét ismerve úgy saccolom, hogy nem), akkor igen hamar lesz kukalakó a gördülőállomány.
Mivel olyan régen nem írt senki semmit, így tájékoztatnám a t. nagyérdeműt, hogy új erdő rész került Semmeringre, a Déli befejezése után Székesfehérvár főbb vágányait is lefektette marTRAIN barátunk. Már csak az összekötés hiányzik, no meg a vezetékélesek, váltómotorok felszerelése, váltóprogramozások, menetrend írás, és beüzemelés van hátra. Vagyis van még mit megoldanunk! A terep rendezés folyamatosan halad. A gördülő állomány több- kevesebb hibával működik. Eddig a küzdelemben mi állunk nyerésre, de az igazság az hogy erősen küzdünk. A nagy futásteljesítmények miatt erős igénybevételnek vannak kitéve a gördülő állomány.