Nem is olyan nagy az a pótkerék!Mondtam ugye már telefonban is,hogy legközelebb mielőtt rakod fel a tetőre engedd ki belőle a levegőt így annyival is könnyebb lesz!:-)
A workshopot meg a troubleshooting elektromos izé manualt már megnéztem, annak alapján az F14-es bizti, de az meg nincs kiégve. 14-es meg azt hiszem, csak a kormány alatt van egyáltalán?
A telefonnal készült képek nem adják vissza a valós állapotot. Az aljáról meg nem csináltam képet még. Az a baj, hogy én hülye maximalista vagyok, mert ha egyszer láttam, már idegesít hogy nincs rendben.
A lakatossal nem csak távolról néztük át az autót, hanem megemelve kis kalapáccsal. Olyan helyeket is mutatott, amit én nem láttam problémásnak, de hamar megcáfolt, Egy-két kocogtatás a rozsdás helyen és luk lett a vége.
A viszkó csapággyal kapcsolatban, Ausztráliában még beszerezhető a helyettesítő koyo 88580 2RS csapágy, de Európában már nem beszerezhető. Beszéltem egy halom csapágykereskedővel itthon és külföldön, de az utolsó fellelhető csapágy 5 éve volt elfekvő raktárkészeletn Spanyolországban. Most próbálok rendelni kintről egy párat.
Egyetértek Tie-vel. Az én mércémmel mérve ez majdnem hibátlan kaszni. Drótkorong alapozó. Festék oszt kész. A merevítőt meg kitísztítani, rozsdát passziválni és kífujni üregelővel. 5 évig semmi bajod vele. Ezért nem érdemes karosszériáshoz vinni. Ha mégis mert maximalista vagy akkor is csak az utóbbit, és az nem lehet több pár ezresnél mert anyag az nem kell semmi hozzá, A munka meg egy lakatosnak nem több mint 1 óra.
A mester már meg is nézte a vasat. Bal padlómeze egy része csere. Küszöbök egy része menthető lenne, de több ponton is van erőss korrodálás a tartókonzolok környékén. Nagyon valószínű, hogy kompletten lesz cserélve zártszelvényre. Javítani kell mindkét oldalon a hátsó sárvédő íveket kívül-belül fönt-lent. Szóval lesz rajta munka. Sajnos pont szeptember végén ér rá a mester, így a nagyon várt szegedi találkára nem tudok menni :-(
A hátső sárvádő 10 centi helyen át van lyukadva a C oszlop tövében. A köszöböknél a két hátsó belső küszöbről teljesen lerohadt a tartókonzol. Semmi nem tartja a kasznit ott. Jobb hátsó sárvédőiv alja kilukadva
A két első taposó nem annyira gáz, bár van egy két gyengébb pontja az A oszlopok tövében.
Ja és van egy pár alapos rozsda a csomagtér fenéklemezen, de még nincs átlyukadva.
Fényképről nem tűnik nagy munkának, de csak az első taposólemezeket egy fél napig drótkeféztem, stb.
Az a baj, hogy legtöbb helyen úgy tűnik nincs rozsda, mert a festék ép, de ha alaposan megkaparom, kiderül hogy a festék allatt is már rozsdás a lemez.
A taposók a beázástól rohadtak meg, mert a jó kis hangszigetelő felszív minden vizet, de sosem szárad ki.
??? Ugye nem azt akarod mondani, hogy ezt be akarod vinni egy lakatoshoz, hogy kivagdaljon belőle lemezeket, és újakat rakjon bele??? Ennek mechanikailag nincs baj, ez csupán felületi rozsda még. Ha most nem nyúlsz hozzá egyáltalán, akkor olyan 2 év múlva elkezd kilukadni, és 5 év múlva szét lesz rohadva annyira, hogy időszerű lesz a taposók cseréje.
Ezt le kell takarítani kívül-belül drótkoronggal, adni neki egy fasza rozsdagátló cink-kromátos alapozót, lefesteni, és csókolom. A hátsó kerékív tetején a pörsenést szintén. Ezt rendberakni kb egy szombati meló, de ezen gyakorlatilag nincs mit kasztnis értelemben véve javítani. Szerintem fölösleges pénzkidobás.
Alapvetően difit akartam hézagolni, de ha már arra járta, egy csomó mindenre ránézak.
Pölö a tavaly cserélt kormányösszekötőm gömbfejeinek gumiharangja kezd szét szakadni, cserélni kéne, ferihegy környékén nincs tippetek, hogy ki foglalkozik ezzel?
Én a hátsót csak műszakira teszem fel, kicsit stabilizál, de nem nagy vasziszgasz.
Az első marad.
Hátul hiltuszalaggal kösd ki a rugókat, a hidat is illene, de ha nem ugratsz, akkor nem veszélyes. Ha marad a hátsó kanyarstabi figyelni kell, hogy átfordul-e, képes a fékcsövet eldarálni a kutyacsont, meg ha átfordul, akkor hajlamos kincsomni az alváznál lévő szilentet, utána meg riszálja a seggét az autód, meg meghallsz.
Mégjobban szétkaptam a gépemet, próbálomleszedni az első rugókat és lengéscsillapítókat, paralel meneteket javítgattam, jól elvagyok.