Ide írjon mindenki, akinek van valamilyen ötlete, hogy hogyan kell egy brikettálógépet megépíteni! Szerintem pár okos ötlettel közösen mindent meglehet valósítani! Hajrá!
BRIKIGÉP!! ezeken a képeken nincs csiga az lehetséges.. ? mert én nem vettem ki egyikből sem hogy az lenne.egyébként a hajtás az hajtóműves? milyen hosszú a csiga?
A csapágyak között legyen 6-10 cm távolság mert másképpen elhúzza a szíj feszítés. 1 menettel nem lehet elég nyomást elérni, sok anyag visszaáramlik, de csak kísérletezés után tudsz olyan csigát készíteni ahol 5 menet csőbe lógás után se szorul bele az anyag.
Köszönöm a válaszodat. A második csigám már jobb lett azt úgy csináltam ahogyan javasoltad és azt már csak 1mm tert húzta el. Ha csak az utolsó menet érne a kupos csőbe az kevés lenne? Úgy is rászorulhat az anyag? A csapágyak csak a csiga végén vannak a meghajtás felől azt jól gondolom ?
Legalább 2 menetet a csőbe, de nem eléggé jól figyelted meg a csiga rajzokat ! A tengely kúpos része folytatódik 2-3 levélig, így félő h. beleszorul az anyag. Az utolsó fél menetet kövérebbre is lehet mert az el szokott fogyni. A csapágy helyre jobb ráhagyást hagyni és utólag méretezni , úgy kisebb az "ütése. "
M 86 x 4-es a menet, pontosan készítve. Az oldalhoz 9 csavar fog mert egyet nem fúrtam ki, ott szorítom a lapot a csőre. A négyszögletes lapban van a tömítés , de van egy a csőben is amely a szennyeződést törli le.
Elkészült a csigám! A préscső is készen van már csak egy két apróságot kell megcsinálnom a vázon meg a csapágyazásnál. Lenne egy kérdésem hogy szerintetek hány menetet lógassak bele a préscsőbe hogy ne a csigán tömörödjön össze?
Én is hasonló képen gondoltam :D már SolidWorks-ben meg is rajzoltam. De azért pontosítanám a préscsöved menetesen kapcsolódik a pogácsához, amit 10db csavar rögzít a munkahenger oldalfalához, a munkahenger csöve szárazon fém a fémen tömít az oldallappal?
Nem mellesleg nagyon szépen köszönöm a képeket, valamint gratulálok a csigás brikettekhez :D
Hegesztési fogás : először csak pontokon kell odavarrni, majd kicsit erősebben de rövid hosszon és átellenben. Közben nézni a görbülést ,és úgy fordítod hogy arrafelé húzza amerre kell. A kúposságnál találj ki valami univerzálisan jó dolgot ,mert szer. ilyen még nincs és majd másoljuk mi is.
Egy kis segítséget kérnék. Azt szeretném megkérdezni hogy hogyan hegesztettétek fel a csigalevelet a tengelyre mert nekem elhúzta kb.1cm a tengelyt vagyis hogy be lett fogva az esztergába a végén volt ekkora ütése. A másik dolog a szorító pofás megoldásba a cső kúpos e belül vagy a végétől be van vágva bizonyos hosszba és az eleje van csak össze szorítva.
A szorító munkahenger úgy működik tudomásom szerint: Van egy programozható szelep ami méri a fő munkahengerben a nyomást ha az elér egy előre beállított értéket akkor elengedi a szorító munkahengerben a nyomást és engedi megcsúszni a már kellő tömörségű brikettet. Majd újra rá adja a nyomást! Legalábbis én így értelmeztem Norisz és Brikigép szavait.
Szóval szeretnék épiteni hidraulikus brikettálót. a terveim már elméleti sikon elkészültek, bár van valami ami számomra nem világos és abban kérném segitséguket.
Szoval
1. A a cső mérete a préselésnél kúpos kialakitásu pl. 60-59,5 mm re leszűkül?
2. Viszon amit még egyáltalán nem értek, hogy hogyan működik az ún. brikettstoppoló a henger végén, vagyis szoritó. EBBEN szeretnék legfőképpen segitséget kérni, ha esetleg valaki tudna rajzot, leirast küldeni, nagyon megköszönném. Nem igazán értem a működését. Köszönöm. Szép napot.
Többféle méretű palástom van, 750W-1000W-ig / 350° - 400°-ot tud, D 100.
Én a fejnél a kúpoláson már túl vagyok. -(nekem nem jött be)
Amit te akarsz szerintem, az nem lesz jó a csigáshoz.
A csigás nem szereti az olyan folytást, ami flexibilis.
A pofással, mm-t is tudsz állítani be-ki. -(de rugóerőtároló nélkül)
Ugyan is a csiga állandó nyomáson tud dolgozni, és ezért egyenletesebb a működése, de ha reduktor teszel rá ezzel elveszíti az egyenletességét.
Hol nyit - hol zár ezzel a nyomás nem lesz állandó, a tömörsége sem lesz egyforma a brikettnek.
Ezért én a fix mellett teszem le a voksom.
Tehát az enyém úgy fix, hogy amennyire beállítom a pofát, ott is marad. -(nincs a nyomás ellenébe játéka)
A kúp is jó lehetne, de azt meg nem lehet állítani. -(csak esztergálással)
Méretet nem tudok mondani, mert ahogy írtam, átépítés alatt van a gép.
De ezek csak az én tapasztalataim a gépről.
Nincs egyforma ember meg gép, Brikigépnek biztos más a véleménye. -(nem baj, a miénből és természetesen a többi hozzá szóló véleményéből összerakhatsz egy egészet)
Üdv mindenkinek! A bangladesi csiga, és cső szerintem jó megoldás. Csak a csövet kell kicsit alakítani, sőt szerintem nem is a csiga a lényeges, hanem a cső. Ugyanis az anyag áramlása azzal biztosítva van 100%-ig, a többi a cső geometriájától függ, és ott dől el az egész folyamat. A bangladesi csigát nyugodtan meg lehet csináltatni, aztán csinálni kell 3 db csövet, ami különböző geometriájú (más belső kúpokkal), félbe vágni, fület hegeszteni rá, és összecsavarozni. Ha ez kész akkor lehet kísérletezni. Ha belesül akkor kuka, ha kicsit laza akkor fékezni kell a kijövő brikettet és az neki áll szépen tömörülni (szerintem). A jó fékezéssel meg lehet spórolni sok munkát, nem kell új cső, meg agyalás, ha az jól be van állítva akkor kész. Minden olyan folyamat aminek ismeretlen a kimenetele, azt szabályozhatóvá kell tenni, mert ha nem szabályozható akkor mm-ként lehet szerelni rombolni, javítani. A fékezéssel ez minimálisan, de szabályozható. A gép szerkezetét is én úgy csinálom, hogy a lehető leggyorsabban meg lehessen szerelni. Két darab kulcs és kész. Mindent túl kell méretezni. A variációk így szélesebb határok között változhatnak.
Az én csigám 1 méter hosszú , ezt nincs értelme se esztergálni se marni, hegesztve van. Sztem működik az eredeti csigád csak az elején 2 menetnyit kúposan mélyíteni kell. Ha már megedzetted gyorsvágóval is lehet annyit javítani. Úgyis ehhez kell szokni mert nem győzöl annyi csigát legyártani ahogyan kopik. Csak a gyorsacél jellegű anyag tart elég sokáig, de ennek az edzése 1100 fokon felül történik.
Most én is azon gondolkozom,hogy a mart csigát átesztergálom arra gondoltam,hogy a csigalevél oldalát ékszíjpályakéssel lesimítom az alját meg valami rádiuszos késsel kifaragom.
A hornyolást a csigánál is csinálom mert sztem is ott a lényeg egyébként a Bangladesivel megvároma csigát amit Óandorka szervez addig a saját csigával kísérletezek
Üdv!Köszi az infót a terv 2" forr cső kb 4mm fal 8 felé felhasítva kb 80-100mm hosszant 20-25 fokos szögben irányba lejt,elől 8-10 kihúzva kúposan majd vissza hegesztve( pl racsni)a szembenézeti kép,a másik vég felhasítva hidró pneumatikus szorítás.A fűtés aggaszt kb 1500-2000w gondoltam,moci 2,2kw 1440 i 23 62n/min a módosítás csere.A próba után öntés forgácsolás.
Üdv ! Csigásból profi gépet nagyon nehéz készíteni, még szalma és szalma között is kimutatja a különbséget, a jó csiga és cső alakot nehéz kikeresni. A jó cső akkor is kemény marad ha 400 fokra felmelegszik, ezek szuper anyagok. Először nem is kell törekedni ilyenre, a cső kúpolása különböző , de 8mm alatti. Úgy kell megcsinálni h. többször betehesd az esztergába javítás végett. Nagyobb kúpolásról kezded és addig csökkented míg jó nem lesz. Elöször, másodszor nekem is úgy beszorult h. 5 kilós nagykalapács, visszarúgott mint a vasról. Kályhába tettem és kiégettem a cuccot, nekem a cső kemény maradt, 400 foktól nem lágyult ki. Nem árt ha olyan erőátviteled van ahol a fordulatszám kersgélése lehetővé válik, nem véletlenül használok szíjáttétel mellett fogaskerék átvitelt is.
Üdv! Szerintem is az a cső érdekes és valószínű ezért kell akkora teljesítmény, (hamar lefolytja az áramlást).Tőled és bárkitől kérnék ötletet, segítséget, tapasztalatot,egy ötlet egy javaslat csak akkor ér valamit ha segítőkész megfontolják és kipróbálják.Fél megoldás itt kevés,a tapasztalat nagy úr!Sok próba csak hoz egy jó olcsó gépet.Ezt te valószínű jobban tudod.
Precízebb présnél mint pl. szalámiprés, vagy paradicsom prés 0.08mm hézagot hagyok átmérőben. Brikettcsigánál, nekem 2mm-től kevesebb nem volt átmérőben, ha 1-et hagysz a csiga úgyis belemar a csőbe ami elrontja az anyag csúszását. Nekem most 3mm , ha a csőbe beszorul az anyag akkor mindenképpen visszavág, a lényeg akárhogy is megszorul a csőben , a csigában ne tudjon beragadni. Nagyon kínos kísérletek után tudtam olyan profilt kifaragni amelyiknek öntisztító képesége van.
Megszeretném kérdezni hogy szerinted mekkora hézagot hadjak a csigalevél és a cső fala között mert én keveslem azt a 0,5mm et. Én 1-2mm re gondoltam mert szerintem még azon se áramolna vissza az anyag de lehet hogy tévedek. A csiga tengely nem kupos csak az utolsó levéltől szükül le 30mm ről 20mmre.