Amit rendeltem a géphez a 4 hengerhez komplett hüvely-dugattyú-gyűrű-csapszeg-O gyűrű (hengerenként egy komplett doboz) alapméretes hajtókarcsapágyak, olajteknő tömítés,hengerfej tömítés,szelepdekni tömítés.A 10% "várakozási" kedvezménnyel + postával ez 170 ezer.Közben vettem olajat a motorba új szűrőt egy ékszíjat és egy "akcios" 95Ah akksit ja meg a meg a két szerelő munkadíja.Többi meg már az én melóm.A kintiek árát nézve talán még így sem bánom meg.
Úi:A kihúzott még aránylag használható henger passzol a 3 hengeres több tipusába is, és eladók is, ha valakit érdekel megírom melyik típusokba jó még mert már én utánajártam.
Pár hete már nem jártam itt sok volt a meló.Mit visszább írtam vettem egy sok éve ált IH 733-ast amit vásárlás után ugyan nehezen de életre keltettük de a motornak nagyobb volt a kartergáza mint füstje.Gondoltam le vannak ragadva a gyűrűk (ehhez kértem is tőletek tanácsot) gyógyított is a fékolaj rendesen a hengerekben mert úgy feloldotta a kokszot hogy O lett a kompresszió utána nem indult el már. Nem volt hát más lehetőség szét kellett bontani a motort.Hát a látvány letaglózott,összes gyűrű eltörve (az áteresztök nem) egy henger és egy dugó kuka.Megindult hát az alkatrész vadászat volt egy ismerős alk.kereskedőm aki megígérte a cuccot de 4 hét alatt sem jött meg kerestem egy másikat ugyan drágább de egy hét alatt Angliából megrendelte 2 nap posta és a múlt hét végén összeállt a motor,első kulcsfordítás és már járt is mit egy Svájci óra.Jöhet a többi apróbb munka rajt és egy új festék.A kép a jelenlegi állapotát mutatja.
Bocsika nem tudtam hogy ez egyben van a hengerek kivezetésével !! A zetoré külön álló egység !! Vennék egy 4 hengeresét és levágnám a felesleget, be hegeszteném ,és gó ! Vagy menet rá ,bele is lehet, sok megoldás lehet !
Mert a 4 hengeres motoré az más, mint a 2 hengeresé ? Én úgy gondolom ugyanannak kéne lenni-e. Katonai bontók honlapján nemrég láttam vadi új motort 4 hengerest 344 Csepelbe valót ,nézz utána !
Kérdezném tőletek, hogy nincs-e véletlenül elfekvőben nálatok vagy ismerősi körötökben valakinek 28-ra komplett termosztátház? Ha minden igaz 100%-ban megegyezik az én két hengeres steyr blokkoméval, csak ami ezen fent van szét van rágódva teljesen valszeg a kor meg a nem alu barát hűtőfolyadék eredménye.
Azt hiszem kiszerelem és irány az adagolós.A kapott eredmény pedig meghatározza merre,hogyan.Köszönöm még egyszer segítségedet,az eredményt majd közlöm.
Szlovéniában ,vagy Ausztriában ,nálunk nem hiszem hogy van ,hacsak valamelyik trakiéval meg nem egyezik ,vagy Boss nincs benne ! El kell vinni valami adagolóshoz az biztos ismeri a gyakori típusokat !
Köszönöm tanácsodat,a rendszer tisztítást elvégeztem,tehát dugulás kizárt,fejszelep,porlasztócsúcs ellenőrizve,adagoló elem hibára gyanítok én is.Ha mégis adagoló csere lenne szükséges hol lehet ilyet beszerezni.
Dugúlása van és elfogy a gázolaj elsőnek ! Másodiknak elkopott az adagolóelem ! Esetleg a porlasztó csúcs is csinál ilyet ha meg van ragadva ,alapjárat van de a gázt nem bírja ! Ha hosszan állt akkor a porlasztó csúccsal kezd !
Van egy Steyer 80-as egy hengeres 1959-es évjáratú kistraktorom a következő hibával: indítás után a motor nem veszi fel fordulatot leáll. Kérem segítségeteket szaktanácsotokat. Előre is köszi!