Kb. 2 hónapja "boldog" tulajdonosa vagyok egy 2001-es kiadású osztrákiából behozott Astra Caravan-nak. 2L-es 101 Le motorral. Az autóval lenne máris 2 "komoly" gondom.
az egyik hogy a váltó elég hosszú úton jár. Ez típushiba? Javítható? Sokba kerül? :-)
A másik szerintem tipikus Opel baj. Honnan lehet norálisan működő kijelzőt szerezni és mennyiért? :-)
Rég jártam itt, látom zajlik az élet opelosok körében.
1.
Lenne,egy olyan kérdésem,h a motortérben van pár kábel amire ráférne egy csere. Hogyan tudom kiszámolni,h milyen kábelt vegyek?
2.
állandóan böngészem a netet,de nem találok csőveket. Tudtok valami jó helyet ahol tudok venni? Üzemanyag, levegő, kartelgáz stb stb. Tavaly nyáron kicseréltem a hütő egyik csövét,mára már teljesen felrepedt. pedig a boltban azt mondták tökéletesen jó hozzá :)
2000-es évjáratú, 1.6 16V, 5 ajtós G Astrára szeretnék alufelnit venni. Meg tudnátok írni a furatok osztókörét, mert 100 és 110 is előfordul a hirdetésekben, mint gyári adat.
"Na szóval, ha kicsavarom a gyújtáselosztót tartó villa csavarját, és kihúzom az egészet a helyéről, akkor a kihúzott tengely végén valóban nem bordás tengely van, hanem Kerb fogazat talán?"
Egyik sem. Egy körmös csatlakozó van ott, amit csak egyféleképpen lehet a helyére tenni.
Viszont, ha cserélni kell az osztófejben lévő HALL jeladót, akkor ki kell húzni a tengelyt belőle, amihez a körmös gyűrűt le kell venni. Ekkor kell vigyázni, hogy a gyűrű ugyanúgy kerüljön vissza. (fel lehet tenni 180°-kal elfordítva is!)
De először ahogy van a helyén, ellenőrizni a ledes módszerrel. Ennek a csatlakozójába lehet a ledet bekötni, úgy, hogy a csatlakozó is be legyen kötve a próba alatt. (középső és a barna kábel) Illetve, elsőre ellenőrizd a HALL jeladó tápfeszültségét. A két szélső vezetéken, ráadott gyújtásnál 5V-ot kell mérni.
Amit rotornak hívtál, az valóban rotor, bár a köznyelv inkább /osztófej/pipának ismeri. :-)
Köszönöm a segítséget, sikerült megcsinálni, a hall adta meg magát, valami fehér elöregedett műanyag darabkák a forgó rész fém koronájával szépen kicsiszolták a hall közepét, ezért megadta magát.
Szétszedtem, teljesen, összeraktam, és kicseréltem egy másikra, most már megy rendesen.
Ja azt elfelejtettem az előzőbe írni, hogy félreértettem, akkor, a rádugott kábelel kell a ledet valahol a kábelre csatlakoztatni, és az erősítőre menő jelet fogja ott villogni!?
Na szóval, ha kicsavarom a gyújtáselosztót tartó villa csavarját, és kihúzom az egészet a helyéről, akkor a kihúzott tengely végén valóban nem bordás tengely van, hanem Kerb fogazat talán?
Na ezt hogyan kell visszadugni, vagy tévedek, és nem tudom másként visszadugni?
Gépész vagyok, csak nem autós irányvonalon, az autóm meg 20-on éves, tavaly volt gondom vele, elvittem autószerelőhöz, nem tudta megcsinálni, és nem is nagyon erölködnek rajta, valószínű jövőre bontó, addig kell kihúznom.
Fórumok alapján kiméregettem, hogy hol nincs probléma, és megtaláltam a hibát, igaz jó pár napom ráment, mire megtaláltam az elrepedt ac gumicsövet, ami terhelés nélkül teljesen éppnek látszott, és csak amikor mevettem, és meghajtogattam, akkor jött elő a repedés.
Ezért kell nekem javítanom, mert már nem éri meg se nekem, se a szerelőnek.
Ha tudom, mit kell keresni, mit kell mérni rajta, mindent meg tudok csinálni, amit otthoni szerszámokkal, és műszerrel lehet, elég jól felfegyverkeztem, csak a speciális szerszámokkal nem vagyok ellátva.
Ha folyamatos a hiba, az jót biztosan nem tesz a motornak, mielőbb ki kellene deríteni az okát. Hogy konkrétan milyen jelenséget okoz, azt meg innen én nem látom.
Az a gyújtás erősítő/végfok, nem vezérel semmit, és nincs az elosztóhoz kötve sem.
Sehol nem mondtam olyat, hogy húzzál le kábelt a ledes ellenőrzéshez!
"A gyújtásalaplapot hogyan tudom kicserélni?"
Megint ott vagyunk, hogy nem tudom mit nevezel így, ahogy a "gyújtásrotor"-t sem.
Bordástengely sehol sincs az elosztóban.
Attól tartok a szaktudásod kevés lesz ehhez, bármennyire is az a hit járja ebben az országban, hogy autót javítani mindenki tud. Az lesz a vége, hogy drága lesz a javítás, ha a mostani próbálkozásod a spórolás jegyében zajlik. Ha hobbi, akkor az más, hiszen a pénz ilyenkor nem számít. :-)
És mielőtt sértődés lenne, ez nem cikizés, én sem tudok pl. hidat tervezni.
A gyújtásvezérlő egy elektronika, nem biztos, hogy így hívják, a gyújtótrafó alá van szerelve, és egy kábellel van a gyújtáselosztóra rakva, ezt a kábelt mondtad, hogy húzzam le a ledes vizsgálathoz.
A gyújtásalaplapot hogyan tudom kicserélni?
Ki kell szednem az egész gyújtáselosztót?
Nem csináltam még, és nem tudom, mi a helyes menete!?
"Nem ad szikrát, és szerintem az ac sem kap áramot.2
A kettő összefügg. Ha nincs gyújtás primerjel, akkor az AC sem megy. Valószínűleg az elosztóban lévő jeladó a hibás. Ellenőrizhető egy leddel, a középső és a barna kábel közé kötve polaritáshelyesen. Villognia kell indítózáskor. Mi az a gyújtásvezérlő?
Egyszer csak megállt a a corsám motorja. Nem ad szikrát, és szerintem az ac sem kap áramot. Kompjuter nem villoog ki hibát, csak a 12-t, cseréltem is benne másikra, nem segített, biztosítékok jók. Az érdekes az, hogy amikor a gyújtást ráadom, akkor egyet szikrázik, és az ac is kap egy pillanatra áramot, de az indítózáskor már nem! Gyújtásvezérlőm is van, azt átrakva sem változik. Mi lehet ez, relé? Mit nézzek meg? Gondoltam a gyújtás alaplapra, ac relére, gyújtótrafora, de valamitől egyszerre nem jók!? Pára lecsapódás esetleg, de hol nézzem meg?
Nem fogok nekiállni sem kilépőfénynek, sem kilincsfénynek.
Ha lett volna ilyen gyárilag, akkor már keresném is, de így nem fogom.
Maradok az Opel által alkalmazott megoldásoknál.(a műszerfal led fény nem számít annak, de az normál esetben fel sem tűnik.)
Két dolgot szeretnék még megcsinálni.
Az egyik a slusszkulcs keresőfényének ledessé alakítása. Korábban OmegaTD nevű fórumtárs írta, hogy lehetséges, de azt nem írta, hogy hogyan.
Esetleg ha ezzel kapcsolatban van valami tapasztalatod, vagy bárkinek, akkor azt megköszönném, ha megosztanád.
A másik dolog az első fényszórók állítható magasságúvá alakítása.
Állítókapcsolóm van, csatlakozóm is, állítómotorom is, meg fényszórót is tudnék szerezni, de a bekötésről fogalmam sincs. Azt tudom, hogy valameddig eleve be van kábelezve ez a részleg, de azt nem, hogy meddig.
Ezek után jön a távirányítású központi zár és riasztó, megvan a komplett szett, de ez már autóvillamossági ismerős munkája lesz.
Egy B corsa 1.0 12v 97-es évjáratról lenne szó. Gyárilag nem szervókormányos. Megoldható az utólagos beépíése? Nem tudom helyes-e az infó hogy ez elektromos szervós?
ugye nekem most B vecim van, ezen pedig létezett ilyen kilépőfényes kárpit. Komplett cseréltem mind a 4et.
Anno az f astránál az ajtók aljára ragasztottam kb 25cm-es 2mm vastag fehér szilikonos led csíikot. Ez teljesen vízhatlan. Ott annyival "bonyolítottam" meg, hogy mindig csak az világított amelyik ajtó nyitva volt.
Aztán kerültek a külső kilincsbe, a kilincs alá kék ledek (kék volt a kocsi is), amik a távos nyitást követően 10mp-ig világítottak. Mutatós volt. :)
Szia!Segitek és roppant tömören:hengerfej -le,és sikbamarás,uj termosztát gyertya+ kábelek,pillangószelepházat csili-vili-re takaritani és az alapjárati léptető motort megjáratni esetleg csere!!!!!!!!!!!!!!!és csodás lesz a csoda.Üdv
Nem a nyitva maradás miatt tartok a fix pozitív száltól.
Csak láttam, hogy hajlandó összeugrani a belseje ( bár ezt most igyekeztem kiküszöbölni ), és akkor lecsukva is világít folyamatosan.
Távábbá a rézlapok hajtogatása közben párszor előfordult, hogy 2-3 felnyitás után egyszercsak égve maradt.
Elvileg ez nem fordulhat elő, gyakorlatilag valamiért mégis nyugtalanít.
Furcsállottam, hogy simán felnyitható volt és eléggé könnyen le is csukódott.
Szétszedéskor megláttam, hogy a fedél két belső sarkánál a 'zsanéroknál' két rugó van, amik kicsúsztak a helyükről. Valószínűleg régóta így lehettek, mert már a szivacson is nyomot hagytak. Visszatettem őket az eredeti helyükre, továbbá biztos ami biztos alapon rögzítettem is őket.
Így a fedlap kicsi emelés után felcsapódik, majd egy enyhe lemozdítás után visszacsukódik.
Annyit okoskodtam még, hogy az izzók mögötti sárga műanyagot leburkoltam alufóliával, amolyan foncsor gyanánt. Csodát nem tettem vele, de egy picit talán határozottabb fényt ad.
Emlékeztem a kilépőfényre és nagynehezen el is hessegettem a gondolatát a fejemből. Erre most előhozakodsz megint vele... úgyhogy légyszíves pukkadj meg :P Már meg is néztem, hogy a B Vectrákban hogy volt megoldva.
Egyenlőre nem látom át. Egész kárpitot cseréltél? Mert gondolom az teljesen más alakú. Vagy netán meg lehet oldani a 'zseb' rész cseréjével?
Már attól tartok, hogy ajtónyitásra lemerül az akksi, annyi mindent kötök már oda :D