Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

ZsoZol B. Good Creative Commons License 2013.02.04 0 0 63950

Érdekes problémára lettem figyelmes, kérdezném a rutinosabbakat, hogy baj van-e, vagy baj készül?

 

Tehát Astra F, vezető felőli ajtó kilincs és zár.

Központi záras a kocsi. A kulcsot a zárba téve kicsi balra fordítással a zárt kocsi ki is nyílik:

 

 

Záráskor viszont sokkal nagyobbat kell fordítani, már majdnem egy fél fordulatot. Az anyós ülés felőli ajtón záráshoz is elég egy kicsit fordítani.

 

Ebben az állásban kicsit nehézkesen, de ki is lehet húzni a slusszkulcsot, továbbá nehezen, de vissza is lehet tolni.

 


Kérdésem a következő: Éppen készül összeesni a zárszerkezet?

Mivel lehet orvosolni a dolgot?
Ugye nem kell zárgarnitúrát cserélnem?

 

 

dondiegoka Creative Commons License 2013.02.03 0 0 63949

Sziasztok!

 

Kb. 2 hónapja "boldog" tulajdonosa vagyok egy 2001-es kiadású osztrákiából behozott Astra Caravan-nak. 2L-es 101 Le motorral. Az autóval lenne máris 2 "komoly" gondom. 

az egyik hogy a váltó elég hosszú úton jár. Ez típushiba? Javítható? Sokba kerül? :-)

A másik szerintem tipikus Opel baj. Honnan lehet norálisan működő kijelzőt szerezni és mennyiért? :-)

 

Előre is köszi a válaszokat!!! :-)

B.GY Creative Commons License 2013.02.03 0 0 63948

Opelnál igen.Egyéb típusoknál van más méret is.

Előzmény: pedrito77 (63947)
pedrito77 Creative Commons License 2013.02.03 0 0 63947

Az enyém 4 csavaros. Akkor ezek szerint 4 csavarosból csak 100-as osztókör létezik?

Előzmény: B.GY (63945)
Zámbó Gyuri Creative Commons License 2013.02.03 0 0 63946

Szasztok!

Rég jártam itt, látom zajlik az élet opelosok körében.

 

1.

Lenne,egy olyan kérdésem,h a motortérben van pár kábel amire ráférne egy csere. Hogyan tudom kiszámolni,h milyen kábelt vegyek?

 

2.

állandóan böngészem a netet,de nem találok csőveket. Tudtok valami jó helyet ahol tudok venni? Üzemanyag, levegő, kartelgáz stb stb.  Tavaly nyáron kicseréltem a hütő egyik csövét,mára már teljesen felrepedt. pedig a boltban azt mondták tökéletesen jó hozzá :)

 

Köszönöm

 

B.GY Creative Commons License 2013.02.01 0 0 63945

Attól függ hogy 4 vagy 5 csavaros.Van 4x100 meg 5x110.Szerintem 4x100-as kell neked ET49

Előzmény: pedrito77 (63943)
Krammer András Creative Commons License 2013.02.01 0 0 63944

Sikerült megcsinálnom, elég egyszerű megoldás, túlaggódtam a dolgot!

Végülis nem leddel néztem meg, hanem ajánlották, hogy a középső lábat testre, és akkor ha van szikra, akkor a többi jó, és a hll a hibás.

Előzmény: 409 (63942)
pedrito77 Creative Commons License 2013.02.01 0 0 63943

Sziasztok!

2000-es évjáratú, 1.6 16V, 5 ajtós G Astrára szeretnék alufelnit venni. Meg tudnátok írni a furatok osztókörét, mert 100 és 110 is előfordul a hirdetésekben, mint gyári adat.

409 Creative Commons License 2013.02.01 0 0 63942

"Na szóval, ha kicsavarom a gyújtáselosztót tartó villa csavarját, és kihúzom az egészet a helyéről, akkor a kihúzott tengely végén valóban nem bordás tengely van, hanem Kerb fogazat talán?"

 

 Egyik sem. Egy körmös csatlakozó van ott, amit csak egyféleképpen lehet a helyére tenni.

Viszont, ha cserélni kell az osztófejben lévő HALL jeladót, akkor ki kell húzni a tengelyt belőle, amihez a körmös gyűrűt le kell venni. Ekkor kell vigyázni, hogy a gyűrű ugyanúgy kerüljön vissza. (fel lehet tenni 180°-kal elfordítva is!)

 De először ahogy van a helyén, ellenőrizni a ledes módszerrel. Ennek a csatlakozójába lehet a ledet bekötni, úgy, hogy a csatlakozó is be legyen kötve a próba alatt. (középső és a barna kábel) Illetve, elsőre ellenőrizd a HALL jeladó tápfeszültségét. A két szélső vezetéken, ráadott gyújtásnál 5V-ot kell mérni.

 

 Amit rotornak hívtál, az valóban rotor, bár a köznyelv inkább /osztófej/pipának ismeri. :-)

Előzmény: Krammer András (63936)
Krammer András Creative Commons License 2013.02.01 0 0 63941

Köszönöm a segítséget, sikerült megcsinálni, a hall adta meg magát, valami fehér elöregedett műanyag darabkák a forgó rész fém koronájával szépen kicsiszolták a hall közepét, ezért megadta magát.

Szétszedtem, teljesen, összeraktam, és kicseréltem egy másikra, most már megy rendesen.

Gyújtást tudok házilag állítani stroboszkóp nélkül?

Előzmény: 409 (63934)
ZsoZol B. Good Creative Commons License 2013.02.01 0 0 63940

Ezeknek lelkük van.
Légy kedves a kocsiddal :)

Előzmény: adri09 (63939)
adri09 Creative Commons License 2013.02.01 0 0 63939

Szia, reggel még világított, aztán elmentem az Opel szervizbe kérdezősködni......

 

EGR

Szelep kormosodás

Gyújtótrafó

gyertya

 

mondom ok majd elviszem maszekhoz.

 

Kijöttem és leakartam cserélni egy fiatalabbra: erre amikor elindultam haza nem világított már!!!!!! :-)    lehet megijedt

 

reggel tankoltam E85+benzint ez jót tett neki, majd azért vettem bele stp szeleptisztítót

 

remélem ennyi volt.

 

Kösz mindenkinek!

 

Előzmény: 409 (63935)
ha4nz Creative Commons License 2013.02.01 0 0 63938

Valaki meg tudja nekem mondani hogy mi a különbség a Z14XEP és a Z14XE szívó oladli vezérműtengelye között? Méret vagy egyéb paraméterre gondolok

Krammer András Creative Commons License 2013.02.01 0 0 63937

Ja azt elfelejtettem az előzőbe írni, hogy félreértettem, akkor, a rádugott kábelel kell a ledet valahol a kábelre csatlakoztatni, és az erősítőre menő jelet fogja ott villogni!?

Gondolom, akkor te autószerelő vagy?

Előzmény: 409 (63934)
Krammer András Creative Commons License 2013.02.01 0 0 63936

Nem veszem cikizésnek, nem vagyok autószerelő, ezért nem tudom az elnevezéseket.

Helyesen gyújtás modul: http://opelalkatreszek.cegvalaszto.hu/alkatreszek/alkatresz/gyujtasizzitas/kategoria/gyujtas-modulkapcsolo/marka/corsa+b/tipus/1840/

Ez amit rotornak hívok, mert így lehet kapni: http://www.fekmester.hu/gyujtas_alkatreszek/rotor/opel/corsa/

 

Na szóval, ha kicsavarom a gyújtáselosztót tartó villa csavarját, és kihúzom az egészet a helyéről, akkor a kihúzott tengely végén valóban nem bordás tengely van, hanem Kerb fogazat talán?

Na ezt hogyan kell visszadugni, vagy tévedek, és nem tudom másként visszadugni?

Gépész vagyok, csak nem autós irányvonalon, az autóm meg 20-on éves, tavaly volt gondom vele, elvittem autószerelőhöz, nem tudta megcsinálni, és nem is nagyon erölködnek rajta, valószínű jövőre bontó, addig kell kihúznom.

Fórumok alapján kiméregettem, hogy hol nincs probléma, és megtaláltam a hibát, igaz jó pár napom ráment, mire megtaláltam az elrepedt ac gumicsövet, ami terhelés nélkül teljesen éppnek látszott, és csak amikor mevettem, és meghajtogattam, akkor jött elő a repedés.

Ezért kell nekem javítanom, mert már nem éri meg se nekem, se a szerelőnek.

Ha tudom, mit kell keresni, mit kell mérni rajta, mindent meg tudok csinálni, amit otthoni szerszámokkal, és műszerrel lehet, elég jól felfegyverkeztem, csak a speciális szerszámokkal nem vagyok ellátva.

Előzmény: 409 (63934)
409 Creative Commons License 2013.02.01 0 0 63935

Ha folyamatos a hiba, az jót biztosan nem tesz a motornak, mielőbb ki kellene deríteni az okát. Hogy konkrétan milyen jelenséget okoz, azt meg innen én nem látom.

Előzmény: adri09 (63932)
409 Creative Commons License 2013.02.01 0 0 63934

Az a gyújtás erősítő/végfok, nem vezérel semmit, és nincs az elosztóhoz kötve sem.

Sehol nem mondtam olyat, hogy húzzál le kábelt a ledes ellenőrzéshez!

 

"A gyújtásalaplapot hogyan tudom kicserélni?"

 

 Megint ott vagyunk, hogy nem tudom mit nevezel így, ahogy a "gyújtásrotor"-t sem.

Bordástengely sehol sincs az elosztóban.

 

Attól tartok a szaktudásod kevés lesz ehhez, bármennyire is az a hit járja ebben az országban, hogy autót javítani mindenki tud. Az lesz a vége, hogy drága lesz a javítás, ha a mostani próbálkozásod a spórolás jegyében zajlik. Ha hobbi, akkor az más, hiszen a pénz ilyenkor nem számít. :-)

És mielőtt sértődés lenne, ez nem cikizés, én sem tudok pl. hidat tervezni.

Előzmény: Krammer András (63931)
Krammer András Creative Commons License 2013.02.01 0 0 63933

A gyújásrotor egy bordás tengelyen van, ha jól tudom, ezt hogyan kell jó pozícióba visszarakni, szétszerelés után?

Előzmény: 409 (63929)
adri09 Creative Commons License 2013.02.01 0 0 63932

Szia, akkor ilyenkor mi a teendő?

 

szervízbe kell mennem?

 

járhatok így vele?

 

kösz

Előzmény: 409 (63930)
Krammer András Creative Commons License 2013.01.31 0 0 63931

A gyújtásvezérlő egy elektronika, nem biztos, hogy így hívják, a gyújtótrafó alá van szerelve, és egy kábellel van a gyújtáselosztóra rakva, ezt a kábelt mondtad, hogy húzzam le a ledes vizsgálathoz.

A gyújtásalaplapot hogyan tudom kicserélni?

Ki kell szednem az egész gyújtáselosztót?

Nem csináltam még, és nem tudom, mi a helyes menete!?

Előzmény: 409 (63929)
409 Creative Commons License 2013.01.31 0 0 63930

"P0303= 3. henger felismert gyújtáskimaradás"

 

NEM!!!! Ez égéskimaradás, ami nagyon nem ugyanaz!! Bármennyire is gyújtáskimaradásnak fordították valamikor a "hozzáértő" fordítók. :-//

Az égéskimaradásnak egyik oka lehet a gyújtáskimaradás, de van több lehetőség is.

Előzmény: adri09 (63928)
409 Creative Commons License 2013.01.31 0 0 63929

"Nem ad szikrát, és szerintem az ac sem kap áramot.2

 

A kettő összefügg. Ha nincs gyújtás primerjel, akkor az AC sem megy. Valószínűleg az elosztóban lévő jeladó a hibás. Ellenőrizhető egy leddel, a középső és a barna kábel közé kötve polaritáshelyesen. Villognia kell indítózáskor. Mi az a gyújtásvezérlő?

Előzmény: Krammer András (63926)
adri09 Creative Commons License 2013.01.31 0 0 63928

Sziasztok,


kiolvastam itthon a hibakódot: 10 3 10 3 azaz 0303

P0303= 3. henger felismert gyújtáskimaradás


elsőként ma kicseréltem a gyertyákat , de sajnos még mindig világít a lámpa.


Mi lehet a gond, mit lehet tenni?


G Astra  1,6V  Z16XE  Delphi gyújtórendszer.


 :R  

 

 

Köszönöm: adri09

robi09 Creative Commons License 2013.01.31 0 0 63927

Hello.
EGR vakoló lemez műszaki rajzot tud valaki nekem adni???

Krammer András Creative Commons License 2013.01.31 0 0 63926

Sziasztok!

Egyszer csak megállt a a corsám motorja.
Nem ad szikrát, és szerintem az ac sem kap áramot.
Kompjuter nem villoog ki hibát, csak a 12-t, cseréltem is benne másikra, nem segített, biztosítékok jók.
Az érdekes az, hogy amikor  a gyújtást ráadom, akkor egyet szikrázik, és az ac is kap egy pillanatra áramot, de az indítózáskor már nem!
Gyújtásvezérlőm is van, azt átrakva sem változik.
Mi lehet ez, relé?
Mit nézzek meg?
Gondoltam a gyújtás alaplapra, ac relére, gyújtótrafora, de valamitől egyszerre nem jók!?
Pára lecsapódás esetleg, de hol nézzem meg?

A corsa C12NZ.

ZsoZol B. Good Creative Commons License 2013.01.31 0 0 63925

Ó, akkor megnyugodtam :)

Nem fogok nekiállni sem kilépőfénynek, sem kilincsfénynek.

 

Ha lett volna ilyen gyárilag, akkor már keresném is, de így nem fogom.

Maradok az Opel által alkalmazott megoldásoknál.(a műszerfal led fény nem számít annak, de az normál esetben fel sem tűnik.)

 

 

Két dolgot szeretnék még megcsinálni.

 

Az egyik a slusszkulcs keresőfényének ledessé alakítása.
Korábban OmegaTD nevű fórumtárs írta, hogy lehetséges, de azt nem írta, hogy hogyan.

Esetleg ha ezzel kapcsolatban van valami tapasztalatod, vagy bárkinek, akkor azt megköszönném, ha megosztanád.

 

A másik dolog az első fényszórók állítható magasságúvá alakítása.

Állítókapcsolóm van, csatlakozóm is, állítómotorom is, meg fényszórót is tudnék szerezni, de a bekötésről fogalmam sincs.
Azt tudom, hogy valameddig eleve be van kábelezve ez a részleg, de azt nem, hogy meddig.

 

Ezek után jön a távirányítású központi zár és riasztó, megvan a komplett szett, de ez már autóvillamossági ismerős munkája lesz.

 

Előzmény: bocinyuszi (63923)
Viktorboy Creative Commons License 2013.01.31 0 0 63924

Sziasztok!

 

Egy B corsa 1.0 12v 97-es évjáratról lenne szó. Gyárilag nem szervókormányos. Megoldható az utólagos beépíése? Nem tudom helyes-e az infó hogy ez elektromos szervós?

 

Üdv Viktor

bocinyuszi Creative Commons License 2013.01.29 0 0 63923

ugye nekem most B vecim van, ezen pedig létezett ilyen kilépőfényes kárpit. Komplett cseréltem mind a 4et.

Anno az f astránál az ajtók aljára ragasztottam kb 25cm-es 2mm vastag fehér szilikonos led csíikot. Ez teljesen vízhatlan. Ott annyival "bonyolítottam" meg, hogy mindig csak az világított amelyik ajtó nyitva volt.

Aztán kerültek a külső kilincsbe, a kilincs alá kék ledek (kék volt a kocsi is), amik a távos nyitást követően 10mp-ig világítottak. Mutatós volt. :)

...de nem folytatom....:D

majd ha ezek is elkészültek a tiéden...:D :D :D

Előzmény: ZsoZol B. Good (63921)
opel mágus Creative Commons License 2013.01.29 0 0 63922

Szia!Segitek és roppant tömören:hengerfej -le,és sikbamarás,uj termosztát gyertya+ kábelek,pillangószelepházat csili-vili-re takaritani és az alapjárati léptető motort megjáratni esetleg csere!!!!!!!!!!!!!!!és csodás lesz a csoda.Üdv

 

Előzmény: pimi82 (63910)
ZsoZol B. Good Creative Commons License 2013.01.28 0 0 63921

Köszönöm az elismerő szavakat! :)

 

Nem a nyitva maradás miatt tartok a fix pozitív száltól.

Csak láttam, hogy hajlandó összeugrani a belseje ( bár ezt most igyekeztem kiküszöbölni ), és akkor lecsukva is világít folyamatosan.

Távábbá a rézlapok hajtogatása közben párszor előfordult, hogy 2-3 felnyitás után egyszercsak égve maradt.

 

Elvileg ez nem fordulhat elő, gyakorlatilag valamiért mégis nyugtalanít.

 

 

Furcsállottam, hogy simán felnyitható volt és eléggé könnyen le is csukódott.

Szétszedéskor megláttam, hogy a fedél két belső sarkánál a 'zsanéroknál' két rugó van, amik kicsúsztak a helyükről. Valószínűleg régóta így lehettek, mert már a szivacson is nyomot hagytak.
Visszatettem őket az eredeti helyükre, továbbá biztos ami biztos alapon rögzítettem is őket.

Így a fedlap kicsi emelés után felcsapódik, majd egy enyhe lemozdítás után visszacsukódik.

 

Annyit okoskodtam még, hogy az izzók mögötti sárga műanyagot leburkoltam alufóliával, amolyan foncsor gyanánt. Csodát nem tettem vele, de egy picit talán határozottabb fényt ad.

 

 

Emlékeztem a kilépőfényre és nagynehezen el is hessegettem a gondolatát a fejemből.
Erre most előhozakodsz megint vele... úgyhogy légyszíves pukkadj meg :P
Már meg is néztem, hogy a B Vectrákban hogy volt megoldva.

 

Egyenlőre nem látom át.
Egész kárpitot cseréltél? Mert gondolom az teljesen más alakú.
Vagy netán meg lehet oldani a 'zseb' rész cseréjével?

 

Már attól tartok, hogy ajtónyitásra lemerül az akksi, annyi mindent kötök már oda :D

Előzmény: bocinyuszi (63918)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!