Tudna valaki nekem segítení?
Van egy OleoMac Sparta-26-s fűkaszám. Kellet vennem egy új damilfejet, mert a régi már tönkre ment és csak már az új fajtát lehet kapni hozzá és ez folyamatosan széthúzza a kuplungot, mert nehezebb. Legalábbis szerintem ez a hiba oka. Mit lehet tenni házilag, mert semmi kedvem minden egyes használat után 2000 forintot költeni a javítatására. Újra pedig nincs kb. 100 000 Ft-m!
Szerintem csak full szintetikust vegyél. Nekem is egy 018-as Stihl-em van, ez gyakorlatilag az utolsó csavarig megegyezik az M180-al. 8 ezer Ft-ért vettem, mondván, hogy semmi komoly baja, csak membrán, esetleg gyűrűzés, csövek, szűrők stb. A szokásos alap felújítás. Szétszedtem, akkor látszott, hogy besült. A henger nem sérült, de így is 40 ezrembe fájt a gép, mire elkészült. Igaz most gyakorlatilag új. Itt is a szar olaj volt a bűnös. Azóta csak Husqvarna XP-t használok, minden gépembe.
Csak meglepődtem rajt. Egy 3 éves fűkaszán ekkora lógás lenne már... ?!
Van itthon egy '78 -ba gyártott husi fűrészem, abból kiindulva, hogy az meg se mozdul, meglepett.
Nem kerítenék neki nagy feneket, ha menne frankón a gép, de se pörögni se alapjárat, alig indul el és nagyon szarul jár. Ma jött meg hozzá a membránszett, de azzal sem lett jobb a helyzet. Azért gyanakodtam erre, de ezek szerint nem lehet ebből gond.
Makita bbc 5700 -ról van szó amúgy, amiről olvasgattam pár véleményt, többen is írták, hogy elég hibás széria meg azért írja elő a gyár a 25-ös keveréket hozzá, mert előfordultak vele főtengely-csapágy problémák. Kompresszió jó, hengeren a szívó és kipufogótorokból nem látszik húzás nyom, megerőltetve se volt, olajat is kapott rendesen, el sincs kokszosodva. A karburátoron meg nem tudák állítani, csak az alapjáratot a hülye csavarok miatt.
Éves szinten meg lehet spórolni 1-2 ezrest és nem többet egy olcsóbb olajjal, de ha megszorul a motor, akkor minimum dugattyú és gyűrűcsere. A legolcsóbban is 6-8 ezer Ft, ha te magad meg is tudod javítani. Komolyabb gépekhez, Stihl, Husqvarna ennek a többszöröse. Ha meg törik is a gyűrű, akkor gazdasági totálkár. Én olajat csak hivatalos márkakereskedésben vásárolok.
Én biztosan nem kockáztatnék. Az a kaki a 2T olajjal, hogy akkor derül ki, hogy nem kellett volna kipróbálni, amikor már késő. Olajat csak biztos forrásból. Elképesztő ipari méretekben hamisítják.
Röviden összefoglalva a sokszáz eddigi posztot, ami az olaj témában íródott:
Szintetikus olajat minden körülmények között.
Ha mélyebben érdekel a dolog, olvass vissza, rendszeresen felbukkan a téma ezen és a láncfűrészes topikon is. Személyes tapasztalatom szerint én is a Husqvarna XP-t ajánlom. Az egyik legdrágább, de a legtöbb felhasználó, aki nem hivatásszerűen űzi az ipart, nem használ el belőle 1 literes flaskát egy szezonban.
Nálam minden gép ezt eszi, a sokak által intenzíven köpködött Straus, a nagy erőgép a Husqvarna 343R, a láncfűrészem is (Stihl). Olcsóbbat kapsz, de jobbat szerintem nem. Szétszerelés után, mindig meglepődöm, hogy a motorban semmi lerakódás. Fémtiszta minden, a dugattyú tetején képződik néha egy barnás réteg, de ez ronggyal letörölhető. Semmi koksz és egyéb fekete kövület
Grube zeller olaját 1:40-be husqvarna 128 habverőhöz. Ha arra vagy kíváncsi mit használ a többség akkor el kell szomorítsalak mert mindenki mást. Széles a piac, sok olaj van.
A láncfűrészes találkozón több példát is láthattunk,a láncsebesség különbségek testet öltésének,valamint a lóerő és a nyomaték fontosságáról is. ;) (És a fogyasztást nem is mértük,mert ugye a teljesítményhez üzemanyag is kell)
Aztán ezek hozadékaként az élettartam is lehet még tényező.
Ráadásul az első 2 évben - én barom - az XP olajat az 1 decis kis flakonban vettem mert hogy úgy egyszerű bekeverni, mert csak hozzálöttyintem az 5 literes kannához.
Azt persze csak 2 év után kezdtem el számolgatni hogy lehet jobban megéri egy szezonra megvenni egy litert 3900 Ft-ért, mint 2-3 hetente 790 Ft-ért egy kis flakont.
Én személy szerint Husqvarna XP szintetikusat. (vagy 5 éve, de nekem évi 1 liternél több nem fogy, így nem vág földhöz az sem hogy ez a mennyiség shell V power 100-as benzinhez van keverve)
Fűkasza meg egy Husqvarna 24c "habverő" (lassan 8 éves lesz) ahogyan mondanák a többiek, meg egy kínai TESCO-s "szar" azaz Grasshopper CNBC 330. (utóbbit is több mint 2 éve nyúzom) Én mindkettővel elégedett vagyok, meg a XP-vel is.
Szerintem én is nemsokára Fuxtec fűkasza tulajdonos leszek, ha minden összejön. :) ( De még kell hozzá 1 vagy 2 hónap. )
Nem is kérdés, hogy milyen lesz a következő motoros fűkaszám. :)
Ami most van arra már költöttem eleget, elég volt! De sajnos amikor megvettem akkor sem volt annyi pénzem, hogy drágábbat vegyek, örültem , hogy lett valamilyen. A Fuxtec -et akkor még nem ismertem. De hála nektek most már megismertettem. A Fuxtec motoros fűrészéről meg ne is beszéljünk. Eddig is csak jót olvastam róla itt a fórumon, de ahogy megláttam a beillesztett képeket, amik készültek a találkozón , rájöttem nekem is kell egy ilyen és reméljük lesz is hamarosan... :)
Milyen olajat használtok a damilos masinákhoz (márka)?
(Azt tudom, hogy a Fuxtec-be a full szintetikus a javasolt, már sok helyen olvastam.. :). De ettől függetlenül mindenki véleménye érdekel, esetleg géptípus megjelöléssel.)
Nem ritka, bár inkább az olcsóbb kategóriákra jellemző. Vagy lóg a csapágy, vagy kiverődött a csapágyfészek. Némelyik típuson találkoztam vékony lemez hézagolóval, ha ez elvásott, akkor az is okozhatja. Ha kiverődött a csapágyfészek, akkor csapágyragasztó, vagy az amatőr megoldás, a csapágyfészek felpontozása segíthet átmenetileg. Én már alkalmaztam mindkettőt.
De a működésben nem befogyásolja a motort az axiális (tengelyirányú lógás). A hajtókar ennél többet lóg oldalra gyárilag, az sem okoz gondot. Szerintem ne foglalkozz vele.
Egyetlen egy keveset - de még sokat se - használt Fuxtec fűkaszát nem találsz a neten, ezen érdemes elgondolkodni hogy ez vajon miért van, ha már mindig előre informálódsz.
Miért gondoljam át még egyszer talán?Ha itt a környéken bemegyek valami boltba azt istenítik ami náluk van a másikat meg fikázzák.Volt hogy végighallgattam az eladót az előre betanult szövegével,majd a végén visszakérdeztem.Akkor meg nézett rám bambán "ööööö nem tetszett mondani hogy ért hozzá"nem hát mondom mert venni szerettem volna nem kioktatni. na és ennek a mondatnak a végén azt se tudta mit is akartam venni.Szóval manapság sok boltban azt sem tudják mit árulnak csak a jutalék a lényeg.Tisztelet a kivételnek.Én manapság meg ha szeretnék valamit venni elöbb informálódom,talán ennek köszönhetően nem szoktam ráfaragni.Ezúton is köszönöm nektek.
Szóval gondoljam át a FUXTEC kaszát még egyszer??? :)
Nekem is ugyan ilyen van. Dobd ki a szikrafogót a kipufogóból, berántó felől nézve a jobb oldalon műanyag levesz, majd a kipuf jobb oldalán 2 csavar kiteker, háló kivesz majd vissza az egész.
Nekem is rekedt hangja volt, kellett neki vagy 3-4-5 liter benzin hogy eltűnjön, de ezt a boltba is mondták, hogy újonnan nagyon nyers, szar hangja van. Most is még amúgy, de pár gázfröccs után ha bemelegedett utána már frankón megy.
Hát ez az. Amikor Fuszekli spori a Berlant árulta, akkor is a futottak még kategóriában volt nála. Meg se próbáld elképzelni, milyen egy igazi fuszekli !