Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

M.Sanyi Creative Commons License 2015.02.18 0 0 42161

Valamekkora felület kell, mert az fekszik fel az öntvényre és mivel elég szép erő hat rá, pláne, mikor már kemény a kupplung, szorul a bowden, így átszakadna, ha nem lenne ekkora.

Előzmény: babarucu (42160)
babarucu Creative Commons License 2015.02.18 0 0 42160

de mi az? mi van benne, hogy ilyen nagy a bowdeátmérőhöz képest

Előzmény: M.Sanyi (42159)
M.Sanyi Creative Commons License 2015.02.18 0 0 42159

A fehér egy műanyag héj, a fekete gumi. Én még csak olyannal találkoztam, aminél az egész gumi.

Az is ment a kukába. :)

Előzmény: babarucu (42157)
babarucu Creative Commons License 2015.02.18 0 0 42158

Az egyik "törpének" nem tetszett a töltött csoki ledobta mögém és hát persze, hogy pont a lábfűtés nyílás elé. Kicsit se ragadt bele:)

Előzmény: bombahoppa (42154)
babarucu Creative Commons License 2015.02.18 0 0 42157

https://picasaweb.google.com/106733004381157885093/ValtoporvedoCsereje#6084563281231462130

az a fehér fekete izé a bowden "végefele"

Előzmény: M.Sanyi (42153)
czm73 Creative Commons License 2015.02.18 0 0 42156

ja, és sima 1.6 benzin, a fogyasztásáról inkább nem is írnék...

czm73 Creative Commons License 2015.02.18 0 0 42155

Sziasztok!

 

Bajban vagyok... Egy régi történet, gyakorlatilag, mióta megvan a gép azóta cipeljük magunkkal a problémát, és most már teljes a pánik.

A hibajelenség a kiolvasás szerint állandóan 1325 kopogásérzékelő.

Első körben ez le lett cserélve. Aztán lambda csere, AC, és tank pucolás. Az injektorok két évesek, gyakorlatilag a vásárlással egyidős, csakúgy, mint a vezérléscsere.

A jelenség fizikailag: elmegy az ereje, repedtfazék hangja lesz, szenved mint az állat, ls nem megy, büdös benzinszaga van. Túldúsít.

Odáig fajult a dolog, hogy hétfőn kicseréltük a vezérlőkompjutert. Egészen egy órával ezelőttig elégedett voltam, de már nem vagyok. Kiolvasva holnap lesz, de én már tudom mit fog kiírni...

Kicsit csalódott vagyok, és mérges. Ha lenne pénzem másikra, biztos menne a lecsóba, de nincs. Megpróbálnám megcsináltatni, de már a motor megbontásával riogatnak, és azt szívesen elkerülném.

És nem töketlen átba...szogatós szerelőhöz járok.

Szóval minden ötletet szívesen fogadok, mert már nem sokáig leszek multis, ha így folytatódik....

 

Köszi! 

bombahoppa Creative Commons License 2015.02.18 0 0 42154

De igen, az ha ülsz rajta :)))

Előzmény: M.Sanyi (42145)
M.Sanyi Creative Commons License 2015.02.18 0 0 42153

mire gondolsz ?  Ami felütközik a váltónál és fixálja a bowden váltó felöli oldalát ?  Természetesen gumi. Ráadásul van egy keményebb és egy puhább rész is benne.  Mikor már kicsit feszül a bowden akkor ezek frankón összenyomorodnak.

Előzmény: babarucu (42152)
babarucu Creative Commons License 2015.02.18 0 0 42152

A bowdenen mi az a bunkszli izé ami a váltóba van beakasztva?

Előzmény: M.Sanyi (42149)
babarucu Creative Commons License 2015.02.18 0 0 42151

Csak azért írom halkan, mert egyszer beszívtam a rugótörésnél, nagy volt a pofám aztán nekem mind a kettő törött volt:)

Előzmény: M.Sanyi (42149)
babarucu Creative Commons License 2015.02.18 0 0 42150

A petroleum üzemrészt lebontottuk, szinte csumira

Előzmény: ijn566 (42148)
M.Sanyi Creative Commons License 2015.02.18 0 0 42149

még halkabban írom:)

ha lehet, kuplung nélkül veszem ki üresbe :)

 

Amúgy iszonyat mennyi gumi szir-szar van ebbe a hülye bowdenbe belerakva. Van a váltóoldali részen, van ahol kezdődik a bowdenház, de még van egy csillapító a műanyagban is, ami a pedálhoz kapcsolódik. Nem csoda, hogy összenyomódik és pár váltás után nem emel ki a kupplung rendesen rükibe. Aztán két perc elteltével minden oké. Úgy három váltásig. Na, ezeket a gumikat mind kihajíttattam belőle.

Előzmény: babarucu (42146)
ijn566 Creative Commons License 2015.02.18 0 0 42148

Rendes vagy de iszonyat sok idő:( amúgy ezek az üzemek a mai napig is dübörögnek ezerrel:)

Előzmény: babarucu (42140)
babarucu Creative Commons License 2015.02.18 0 0 42147

ennek inkább nekiestek vagy szándékosan odavágtak kézzel vagy valamivel nem?

Előzmény: bojo (42142)
babarucu Creative Commons License 2015.02.18 0 0 42146

Nem írok semmit csak halkan, az enyém nálam 6 éves 133e km-es. Mondjuk én a lehető legkevesebb ideig tartom benyomva a kuplungot, ha pl főutak kereszteződéséhez érek, dobom az egyest de jön még valami, akkor rakom vissza üresbe

Előzmény: M.Sanyi (42141)
M.Sanyi Creative Commons License 2015.02.18 0 0 42145

nincs is annál szebb, mikor a csoki beleolvad az üléskárpitba.  :)

Előzmény: babarucu (42135)
M.Sanyi Creative Commons License 2015.02.18 0 0 42144

Minden tiszteletem mellett: erről az emberről tudnának könyvet írni. Több vonatkozásban is, de az egyik biztosan tankönyvbe illő pszichiátriai eset feldolgozása lenne. Ha baszottul semmi más dolgom nem lenne egy parkolóban állva minden vasárnap, biztosan én is kocsit takarítanék.

 

A másik: én irigyellek, hogy a te autód patent. Mindig szerettem volna egy olyat, ami jól néz ki és makulátlan minden tekintetben. Van három munkahelyem, a kocsi munkaeszköz. Annyit teszek az ügy érdekében, hogy már nem eszek a kocsiban. Nálam ez is haladás. A suzukim olyan volt, hogy ha eltemetett volna egy lavina, egy hetet kihúztam volna benne.  :)

Örülök, hogy neked ez működik. Tényleg.

Ami nem tetszik, az a leereszkedő stílusod.

Előzmény: ijn566 (42130)
babarucu Creative Commons License 2015.02.18 0 0 42143

Nem néztem meg sajnos, arról volt szó dél körül menjek aszonnyér, erre hazaértem gondoltam van idő bombázni, leszedtem a meyle első csavarját amikor jött a telefon mehetek. Na mondom fasza, de szerencsére  nem volt 10 perc.

A másik az délután szopatott rendesen:) a meyle kormány gömfej pár milliméterrel rövidebb a birth-nél, ferde is lett a kormány, a lézerizés futóműbeállítós cucc nagyon szuper 20 perc alatt végeztek, voltam olyan futóművesnél akinek a cucca belövése volt vagy fél óra

Előzmény: polgar1 (42139)
bojo Creative Commons License 2015.02.18 0 0 42142

3 hete az enyémet is megnyomták egy parkolóban. Sajnos a tettes elszelelt.

Előzmény: bombahoppa (42068)
M.Sanyi Creative Commons License 2015.02.18 0 0 42141

Némelyik szerintem nem is tervezőasztalon rajzolgatja az alkatrészeket, csak leskicceli Jóózsinak a porba, ő meg megcsinálja ahogy emlékszik rá.

 

Meguntam a váltóbowden kálváriát. Elmentem egy készítőhöz és kissé áttervezve legyártott nekem egyet. Valamelyik nap beszerelem és ha működik egyáltalán, akkor kezdődhet a tartós teszt. Abban egyetértettünk, hogy úgy szar, ahogy van.  Van még olyan része, ami nem tetszik, de azon még dolgoznom kell, hogy hogyan váltom ki.

Előzmény: babarucu (42138)
babarucu Creative Commons License 2015.02.18 0 0 42140

Én tisztellek a "multimunkásságodért" és persze irigykedem is, a Krakk vagy a petró üzem bontása óta nem voltam Battán, elviszem hozzád az enyémet szörnyülködni:) és  szörnyülködés közbe rendbe is rakhatnád, nem csak takarítás hanem úgy az egészet ahogy a tiedet, ja és megvárnám ha lehet:)

Előzmény: ijn566 (42125)
polgar1 Creative Commons License 2015.02.18 0 0 42139

Na jól van akkor ügyes voltál. Asszonyt haza engedték? Multit megnézted amiről beszéltünk vagy siettél haza?

Előzmény: babarucu (42138)
babarucu Creative Commons License 2015.02.18 0 0 42138

Természetesen kinyírtam lengőkarcserekor a stabpálcát ahogy írtam, brutálisan kopogott, azt hittem mind a kettő bedöglött, mert mindkét oldalról hallottam. Szerencsére van egy Polgár1:) vett nekem kettő Meylét, és mivel futóműbeállítás is kellett, így vett nekem két kormánygömbfejet is, nehogy pár e km-el később újra kelljen futóműállítás megint.

Kicseréltem a bal oldalit ahol előzőleg is Meyle volt, mivel sos-be kellett mennem abbamaradt a többi. Haladás közbe ahogy a stabpálcához illik teljesen váratlanul akár egyenes úton is kopog mint állat, a kaszni áthozta a hangot szval a jobbos amit kinyírtam az volt csak szar. Délután kicseréltem mindent, és futóműbeállítás is megtörtént.

A "nagyon sok" kilométeres jobbos stabpálca Febi volt, egyetlen hátránya, hogy nincs az imbuszkulcsos csavarközépfogáson kívül rajta semmi ellenfogási lehetőség.

Nem tudom ki volt az a nagy tudású tervező, aki azt hitte egy kis mélységű lyukkal 4-es imbusz hogyan tartana ellent egy 19-es villáskulcsnak.

A Meylén meg még jó sok máson van villáskulcs kiképzés ellentartásra.

bombahoppa Creative Commons License 2015.02.18 0 0 42137

kavics, bot, toboz, kindertojás, dörmi, tiktak, ceruza, zsírkréta, lego, almacsutka, kukoricapehely ésígytovább :)

Előzmény: babarucu (42135)
bombahoppa Creative Commons License 2015.02.18 0 0 42136

Tavasszal és ősszel takarítom, + a tali, és nyaralás előtt.

 

Több nem fér bele, sem idő, sem idegállapot nincs rá. Legutoljára csináltam a kiinduló állapotról fényképet is, de szigorúan csak magamnak! 

 

:)

 

Gyereket/kaját mi nem tudjuk kitiltani, különben soha sehova nem érnénk oda :)

Előzmény: Vilmos a gázos (42134)
babarucu Creative Commons License 2015.02.18 0 1 42135

Erről nekem is ez jut eszembe:) takarítgattam amíg volt hozzá idegem, a törpék szétlocsolták a kakaót, teát, összekenték a kárpitot épp aktuális péppel, teliszórták chipszel csokival, kész pudinggal, ropival, gumicukor, nyalóka, rágó...stb valamit biztos kihagytam

Vilmos a gázos Creative Commons License 2015.02.18 0 0 42134

Erről az adok kapok-ról az jutott eszembe, hogy megvolt még az 1,0 Suzukim, azzal dolgoztam akárcsak a Multival. Nekiálltam egy hétvégén jó alaposan kiganéztam, bőrt tettem a váltószoknyára, lepolíroztam kívülről, patyolat volt még a motortér is. Majd másnap Nagykovácsiba mentem dolgozni, és ott napokig esett. Keresztbe feneklett meg a kocsi a nyomvájuba, amikor be akartam hajtani a telekre. Majd kiszálltam a bokáig érő dagonyába, később visszaültem... szomszédot beültettem, én toltam... és kis híjján sírtam.... megérte takarítani mert a teteje is sáros volt. A Multim a találkozóra van mindig a legpatentebb állapotban.  Két cím között sokszor menet közben eszek szenyát, kiborul a tea...  Ma fánkos lett a váltó... ilyen ez.  Rat style.... :DDDD

Előzmény: jmos (42133)
jmos Creative Commons License 2015.02.18 0 0 42133

Én nagyon értékelem ha valaki patent állapotban tartja a dolgait. Azt viszont meg kell értened, hogy ez nem mindenkinek sikerül. Az is teljesen logikus, hogy ilyenkor kitör az emberből egy kis frusztráció :P

Az igény egy dolog, de nekem a wagon konkrétan egy éve áll a garázsban, mert nem jutok hozzá hogy befejezzem a 200 ezres szervízt... 

Van ennek értelme? 

A multit meg kb. 4x porszívózom évente, mert ennyit tudok rászánni. Naná, hogy irigykedek! :)

Előzmény: ijn566 (42125)
dez1 Creative Commons License 2015.02.18 0 0 42132

jah nekem ilyen kék takaróponyva szolgál, pld. ha cefréshordókat szállítok.....

Előzmény: Bodrobert (42131)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!