Egy kérdés a hozzáértőkhöz: azt hiszem, a Malév-topikban vetette fel valaki nemrég, hogy hogyan lesznek meg a Wizz/Ryan ígért utasszámok a beígért járatokkal, merthogy nem stimmelnek a számok.
Nemrég olvastam, hogy a Wizz a nyári menetrendben heti 129 járatot indít Budapestről. Korrekt az a számítás, hogy ezt a 180 fővel beszorozva egy teljes évre (52 hét) csak 1,2 millió utas jön ki?
Mert akkor itt tényleg finom beszakadás lesz az utasforgalomban, ha 2-2,3 milliót ígér a Wizz, de csak felannyit fog a bejelentett járatok alapján elszállítani. Ryan hasonlóképp.
Egyáltalán, összesítve a Ryan hány heti járatot akarna működtetni?
Most a menedzsment is érzi, hogy holnap rájuk kerülhet a sor. A mostani elbocsátások nem egyszerű vezetői döntés nyomán, hanem a piaci körülmények durva megváltozása miatt történnek. Sőt, azt is tudják, hogy nem a dolgozók egyéni teljesítménye miatt kell elküldeni őket. Ez azért megváltoztathatja az ő hozzáállásukat is.
„hivatalunk folyamatban lévő ügyekről tájékoztatást semmilyen formában nem ad. A kérdéses ügyre vonatkozóan minden olyan információt, mely nem esik a titkos ügykezelés szabályai alá, azaz publikus, megtalál honlapunkon teljes terjedelmében”.
Ez vicces.
Tehát az ezermillárdos tétel tényközlése az nem a "folyamatban lévő ügy" része, csak az titok, hogy ez az állítás hol található?
Az már most érezhető, hogy mekkora károk leletkeztek és még fognak.
Csak a rövidtávú "eredmények":
A MA bedöntve > ráhordás leállt > befejezte a BUD-i működést az AA, aDL és a HU> BUD és handling kapacitás 50%-ra lecsökkent> leépítések, kb 500 cég emiatt már bedőlt, vagy a bedőlés nemsokára> megszűnik a beszállítás a reptérre> a reptér működése mikronnyira apad> máshová megy a külföldi és máshonnan indul a magyar is> csökken a repülésre ráépült infrastruktúra> felfejlődik VIE, PRG,ZAG mert oda kezdik a ráhordást és onnan szállítanak a "nagyok" > a Wizz és a Ryan is tovább áll, mert a B737 és A 320 nem fog negyed, van annál kisebb kapacítással üzemelni.... és ezzel LHBUD és szép hazánk megy a lecsóba.
Gratulálok "okos" és "előrelátó", repüléshez "értő" nagyjainknak, akik ezzel a qrva jó húzással cca. 500000 (ötszázezer) ember létét teszik tönkre, vagy teszik bizonytalanná.
Kiemelés tőlem. Résidő, iroda- és egyéb infrastruktúra használata, földi kiszolgálás stb. tekintetében megállapodás kell, de semmi más 'külön' megállapodás nem szükséges, mivel Nyitott Égbolt van Európában.
azoktól, akiktől megvált az airport a mai napon, úgy értesültem, hogy roppant korrekt módon és feltételekkel mondtak fel a munkavállalóknak. gerinccel, tisztességesen.
Sajnos én is, akárcsak az összes alkalmazott, előre rettegünk a majdani listától. Bizonyos nem publikus okból nekem is jó esélyem van a távozók listájára kerülni.
Egyébként minden udvariasság nélkül mondom, hogy igen korrekt lépés volt, hogy kellő időben, mindenféle kertelés nélkül elénktárta a jövőképet. Így megkímélte az embereket a folyosói rebesgetésektől, a folyamatos aggódástól. Bár így sem rózsás a helyzetünk, de legalább van idő szembenézni a jövőképpel.
Higgyétek el, hogy én sem szeretnék a jövőben az Alsófészkesfenepusztai tsz. tehenészetének életéről szóló történeteket irogatni. (ha esetleg felvesznek ganajozónak) :-))
És ezek (BUD, ACE, Malév GH) csak a legközvetlenebb beszállítók... Még most jön majd a többi cég, akik a sorban hátrébb állnak...
Remélem, hogy a BA és az érdekképviseletek megtudnak állapodni olyan költség és bérmegtakarítási intézkedésekben, ami elviselhető jövedelemcsökkenés mellett minél több szakember munkahelyét megmenti.
Alacsonyabb és laposbb forgalom mellett nem jók a munkavállalók esélyei...
Azert remelem te nem kerulsz ra a fekete listara... Bar szemelyesen sohasem talalkoztam veled, de mindig elvezettel olvastam amiket itt irtal a repteri eletrol. Hianyozna.
Remélem, hogy a BA és az érdekképviseletek megtudnak állapodni olyan költség és bérmegtakarítási intézkedésekben, ami elviselhető jövedelemcsökkenés mellett minél több szakember munkahelyét megmenti.
Inkább itt szeretnék kevesebbért dolgozni, mint bármely más helyen, vagy esetleg belekóstolni a munkanélküliség keserű kenyerébe.
Mindezek mellett rettentő érzés látni a nyüzsgő gépek hiányát, hallani azt a csendet, ami körülveszi a repteret és ássa a repülés, a repülőtér és a dolgozók munkahelyeinek sírját. Napról napra érezhető az a gazdasági süllyedés amit a "honi zászlóshajó" eltűnése okozott.
Szerintem már most látható, hogy mekkora károkat fog ez okozni az egész országnak.
Most akkor még nincs megállapodás? Rengeteg a bizonytalanság a Ryanair bázisának létesítése körül.
"A Magyar Turizmus Zrt. semmilyen támogatást nem fizet és nem is fizetett a Ryanairnek, ilyenről nem is állapodtunk meg"
"O'Leary azt mondta: kaptak kedvezményt a budapesti repülőtér üzemeltetőjétől, de annak mértéke üzleti titok, valamint arról is, hogy a kettes terminálról is fognak repülni. "Korai lenne ezt kijelenteni" - mondta lapunk kérdésére ez utóbbiról Hardy Mihály"
"Ha valaki ide telepít repülőt, akkor kellenek megállapodások, például az ingatlankezelésről, ezen még most is dolgoznak"