Na igy se jártam!Otthagyott a pick-up az út szélén.Kissé döcögött,a kipuf.is durantot,aztán ment tovább.Ezt háromszor eljátszotta és végképp leált.Inditózás,olyan mintha beindulna,de mégse.Otthagytam egy szerelönél,pont ott állt le.Kiváncsi vagyok mi baja van!Hálistennek családom majd minden tagjának van kocsija,igy értem tudtak jönni.
A többletfogyasztás attól függ, hogy jársz a géppel. "Normális" használatnál kb. 2-3 decivel többet eszik, de ez felmehet 7-8ig is. Kisebb fordulaton, pl városban jobban húz, de 100-120 km/h felett már jobban kell neki nyomni.
Hidegindításnál pöccre indul mint benzinnel, csak előfordul olyan,hogy 3-5 másodpercig darabos az alapjárat, olyan mintha kevés anyagot kapna. Meg rögtön indulás után előfordulhat, hogy "ránt" egyet kettőt, de ha egy fél percet melegíted akkor ez elmaradhat.
De igazából ez csak az első napokban észrevehető, mert figyelsz minden kis hibára, de igazából nincs nagy jelentősége.
Ha még eddig nem volt benne, akkor neked is fel fogja oldani a tankbanlévő trutyit, vizet, ez abban nyilvánul meg, hogy amig ki nem dolgozza magából, addig kicsit akadozva fog menni. Nekem ehhez kb. 50 km kellett, de utána úgy ment mint az álom , főleg már a második tankolás után.
Van aki benzinszűrőt is szokott cserélni ilyenkor. Én nem cseréltem ( az elmúlt négy évben sem).
Szerintem nyugodtan próbáld ki, talán annyi, hogy elöször nem felesbe tegyél bele, hanem 40-60% arányban, vagy 30 -70 ben, ( a benzin legyen több)
Az alapjárati túlmelegedés probléma továbbra is fennáll, termosztátot is cseréltünk...
De most nem ezzel kapcsolatban írok. Mit gondoltok az e85 és a 95-ös benzin 50%-50% arányban történő tankolásáról? Azért itt kérdezem meg, mert konkrétan az 1.3-as Felicia esetében kíváncsi lennék van-e valakinek tapasztalata? Totalcar-on olvastam: "Némi többletfogyasztás, nehézkesebb hidegindítás és magasabb fordulaton egy kevés teljesítményveszteség" Az Autó havilapban, és 2 ismerőstől is azt hallottam, hogy némi teljesítménynövekedés, egyenletesebb nyomatékgörbe tapasztalható a nagyobb fogyasztás mellett.
Köszönöm a válaszokat. Biztos ennyi van benne, ezt a megvétel után egy autószerelő ismerős is megerősítette. A szervízkönyvben valóban nincs 11 pecsét, de a bácsi oda hordta vissza mindig, ahol vette(Patócs Autóház), és ott a bejegyzésekből is jól követhető a futásteljesítmény. Az már csak egy adalék, hogy az eredeti Barum gumikkal adták, amivel anno átvették az autót (és a futófelület szerint még használható lenne, csak ugyebár az idő vasfoga...). Megpróbálom az ismeretségi körben eladni. Mégegyszer köszönöm a hozzászólásokat.
Hali! Egy kis segítség kellene! 94-es Formanomon nem mindig működik a központizár. Talán van valakinek valami ötlete mi lehet a probléma. Előre is köszi!
Hali! Próbáld meg ismerősök között eladni akik tudják hogy hogyan volt tartva! A piacon 11-éves és kevesen hiszik el hogy csak annyi km-van benne szervízkönyv van vagy nincs. Egyébként nézd meg a szervízkönyvet egy 11-éves autónál legalább! 11 bejegyzésnek kellene lennie olajat akkor is évente kell cserélni ha nem mész vele 10 vagy 15 ezer km-t. A bátyám suzuki-a majdnem ezért veszítette el a garanciát mert öt éves és még nincs benne 15 ezer de már kétszer volt olajcserén! mert akkor amikor volt az a bowdenes mizéria akkor kérdezte a szervizest hogy meddig tart az olajcsere periódus ha keveset használja azt mondta hogy most megcsinálják de legközelebb gari ugrott!Az olajcsere 1 év vagy az adott olaj alapján 10 vagy 15 ezer km. Tehát így nézd egy 11 éves autó szervíz könyvét jó haver ezt pár sörért kitölti:::)))
Nem feltétlenül. Az én 99-es LX-emben semmi nem volt, én raktam bele mindent, míg a barátom ugyan ennyi idős, ugyanilyen Feliciájában még a relé is benne volt, csak a kapcsoló és a lámpák hiányoztak. A csatlakozólat az övéből vágtam ki... :)
Ha tényleg anyi kilométer van benne, akkor az nagyon megkimélt jármü, akkor véleményem szerint 5oo ezer körül lehet mondani. Persze az attól függ, hogy az ország mely részén van. Én 5 évesen vettem, 5l e. km. volt benne, ismeröstöl 1 millió-ért.
Egy kis segítséget szeretnék kérni. Mennyi lehet a reális ára az alábbi kocsinak:
Skoda Felicia 1.3 LXi Pearl 1999/09. Futott kilométer: 47700, vezetett szervizkönyv, vadiúj vonóhorog, nyári gumi gyári alufelnin, vadiúj téli gumi lemezfelnin, új riasztó. Egy nyugdíjas házaspártól sikerült megvennem tavaly nyáron, akik télen nem is mentek az autóval, de most el kell adnom. Náluk rendes garázsban állt mindig, én egy ponyvagarázst vettem neki.
Elvileg ott vannak a csatlakozók az alváznyúlvány végénél, és a stekkerje pedig a műszerfalban... Max. a relé hiányozhat a biztosíték tábláról. Visszajelző bekötve, elvileg az izzó is benne van.
Üdv mindenkinek ! Volna egy kicsit ostoba kérdésem ! Skoda Felicia 99/7 ( II ) gyárilag az első ködlámpák be vannak kábelezve a műszerfalhoz? Ha jelenleg nincs beszerelve ködlámpa ( használt autóként vettem !!!)
Ha a rádió 200mA ad le és az antenna 300mA vesz fel , akkor nagy baj nem lehet szerintem. Esetleg annyi, hogy nem lesz olyan erős a vétel, mert kevesebb áramot kap. De a "max" jelzés általában azt jelentik hogy ez a maximum amit elbír... kevesebbel is kell neki működnie.
Én tavaly cseréltem le a gyári rádiót egy másik rádióra, de nem nem néztem ilyen adatokat, (mA) csak simán bekötöttem és működik azóta is.
A rádió leírásában benne kell lenni , hogy melyik színű vezeték megy az antennához... de ha nincs, akkor ki lehet mérni. Megnézed, hogy bekapcsolás után melyik vezeték kap áramot.
Ha már be van kötve a rádiód, akkor nem sok felesleges vezeték maradhatott...
Szerintem nyugodtan bekötheted, nem fog elszálni a rádió. De ha biztosabb akarsz lenni benni , várd meg, hogy mások miket válaszolnak.
Azt hiszem ez elég egyértelmű a rádión vagy egy külső antenna vezérlő vagy ráírva a hátuljára vagy a kezelési leírásban gondolom nem eredeti rádiót vettél bele? A legtöbb rádiónál van motoros antenna vezérlő na arra kell kötni azt a szálat ami az antenna vezetéken van kívülről!!! és még azt sem árt kimérni hogy a test megvan-e a másik oldalon mert hiába adsz plusz áramot ha a mínusz hiányzik! Nálam már volt rá példa hogy nem volt jó a rádióban a test volt, volt, de csak valamennyi áram ment az erősítőhöz és nem úgy ment mint kellett volna.
Sziasztok! Rádióval kapcsolatban lenne kérdésem. Tavaly nyáron cseréltem le a 13 éves gyári rádiót. Akkor 3 vezeték meg volt jelölve, hogy mire szolgál. Egyik volt a gyújtáskapcsolóról a feszültség, egy volt az antenna erősítőjének a tápja és még volt egy valami. Értelem szerűen a táp és a hangszóró kimenetek nem voltak jelölve. Tavaly az antenna erősítőjét nem mertem bekötni, mert az volt a jelölésen, hogy max áramfelvétel 300mA és a rádióra az volt írva, hogy max áram leadás ezen a kivezetésen 200mA. Azóta rájöttem, hogy így nem sokat ér a rádió... Szerintetek be merjem kötni? Nem fog ettől elszállni a rádió? A másik kérésem pedig az lenne, hogy aki tudja, hogy melyik színű vezeték az antenna tápja, az írja meg légyszi, mert én a kékre emlékszek, de nem vagyok benne viztos. Köszi előre is!
Hali! Szerintem ha szétszeded meglátod mi a gond azt nem értem mit jelent a "hátsó tappancs"? Ha hasonló "bowdenes" megoldás van mint a réginél akkor egyszerű a csere bontó régi kiszed másik berak és kész az üveghez meg gummiánnal hozzá ragaszthatod az emelő csúszkáját.
6napja írtam de sajna senki nem válaszolt... ha a bal eslő ablakemelőnél a hátsó tappancs nem emeli az ablakot akkro csere az egész??? és ha csere akkor az mennyibe fáj?? köszi mindenki
Hali! Én még nem szedtem szét az enyémet de van tapasztalatom a régiekről. A 120-ra feltettem a 105 hengerfejet és csak a himbatengelyt kellett átraknom mert annak mind a két végén volt felfüggesztés a különbség érezhető volt de a 92-es benzin nem mindig volt tökéletes ha "pacsmagoltat" tankoltam nyáron néha leállításkor lehetett hallani utóhangokat. Azonkívül remekül ment vele!! Ahogy a paramétereket elnézem a kompresszió viszonyt növelték meg azaz a káros teret csökkentették és talán a vezérlés sem teljesen olyan de ezt nem tudom összehasonlítani.
Központi injektorosra 145.000 cakk-pakk, hengeres tartállyal....
Én úgy számoltam, hogy éves 20.000 km megyek, és Ficóéknál tankolok 135Ft/literért, akkor a jelenlegi 334-es benzin árhoz viszonyítva, valamint a 6,5l-es benzin/100km és a 8,5l/100km gáz fogyasztást figyelembe véve, valamint a kötelező shell-gas motorolajat megvéve úgy 1,5 év alatt megtérülhet a beruházás.
Olasz szekvenciális rendszert ajánlott. Azt mondta, teljesítményben nem veszek észre különbséget, mivel ez is befecskendezi a gázt a hengerekbe közvetlenül... /egy képen láttam valahol a neten, hogy megfúrják a szívósort és oda van beragasztva a gas-fúvóka.../
Van gázüzemű tapasztalatom egy BMW318i-n Lovato rendszerrel, ami a légszűrőbe adagolta a gázt! 5 évig használtam, fogyasztása 3l-el volt több mint a benzin (11liter gas/100km). Kocsinak semmi baja, csak a szelepszárszimmeringet ette meg, amíg ki nem cseréltem az olajat a fent említettre.... Ja és a gas tartalmaz valami szagosítót, így kb 4 év után már érződött a mototrtérben az a jófajta szag. Az Ürömi szerelő kicserélte a gumi cuccokat, valamit én kicseréltem a motortér tömítéseket és nincs több szag...
Hát ennyi... én erősen gondolkozom a gas-on, kombiban elfér...