Ez egy engedélyezési terv, amiben annyi szerepel, hogy fa fedélszék, és fafödém.
Hogy hogyan oldod meg, melyik módszerrel, az a te problémád, emiatt hatóság nem fog basztatni.
Viszont a márciustól élő szabályozás szerint 540 feletti falköz esetén tartószerkezeti kiviteli tervet kell csináltatni, amiben annak kell szerepelnie, ami megvalósul ténylegesen (illetve értelemszerűen forditva).
igen jól mondod az anyagkiírásban szerepel 8m -es gerenda....is.
Én nem értem . hogy egy 50-55 éves tervező aki kurvául nem ma kezdte az ipart és tényleg profin tolja miért így tervezi le , mert én aki csak tényleg logika alapján látja tudja h. le kell rögzíteni a tetőt pff.
erre mondta az ács . h rögzíthetjük ezt is néhány drága csavarral .... nem értem én ezt.
Tegyükfel:
ha én azt mondom nem ezt a módszert akarom , hanem a talpszelemenes megoldást, és én fizetek én mondjam már meg, akkor mivan???
A tervezőm a m.felelős, az ács műszakisa .... azt nemtudom:)
átvételkor ki mondja meg nekem h. hogy lett megcsinálva
Ilyen esetekben is szokás legalább egy 10x15 (fektetve) talpszelement rakni, mert egyrészről ezt be lehet lőni sikba, másrészről le lehet rögziteni, és erre mehetnek a fagerendák, amire rátámaszkodnak a szarufák.
Csak halkan jegyzem meg, hogy kevesebb faanyagból és korszerűbben ki lehetett volna hozni ugyanezt, ha rendes talpszelemen készül, amire "normális" módon ráfekszenek a szaruállások, és a fafödémet a szarufa két oldalára rakott 5x15 fogópár adja. (Ez fafödémnél mindjárt 33% faanyag megtakaritás)
Ennél a módszernél még akár 7-8 méteres is lehet(ne) az áthidalandó fesztáv fagerendával, mert középen fel lehet függeszteni.
A kép alapján nem kell lecsavarozni a fedélszéket, csak garantálni kell, hogy nem fog fújni a szél sohasem. (Ezt a terv alapján mondom, amit ki lehet venni a monitoron, mindig azt hiszem, hogy nem lehet nagyobb marhaságot mondani annál amit már hallottam. Lehet. Le kell csavarozni. Közel 100/kg/m2 erővel tolja egy erősebb szél a tetőt és még szivja is fölfelé ezzel is csökkentve a súrlódást. A szelek egyre erősebbek az utóbbi időben ahogy az éghajlat melegszik.
Azt mondja az ácsom ,h. ez nem olyan tető lesz amit le kell csavarozni, hanem ez szimplán ráfekszik a koszorúra v. vmi ilyesmi , majd akkor akarok pontosítani mikor zsaluzza.
Csatolok egy képet a terv egy részéről ahol kilehet venni vmit a tető metszetéről.
Azt mondja ez a megoldás is bevált módszer, elterjedt csinált ilyet.
Hogy ez nekem eddig nem jutott eszembe! A gyengébbek kedvéért a kérdés arra vonatkozott, hogy a terasz az elég nagy szokott lenni. Tehát helyenként több centimétert is kellhet emelni. Nem minden ragasztóval lehet ezt megcsinálni.
De, ebben Kömkel nek megint igaza volt, ha a teteje nem hőszigetelt, akkor a többi részen semmit nem ér a szigetelés.
Igen, ez egyértelmű, igazából az egész terasz egy nagy hőhíd. Nem is azért szigeteltük körbe, mert azt hittük, hogy számít, hanem mert maradt vékony hungarocell, és így a teraszt nem kellett végigvakolni, hogy ki is nézzen valahogy.
A lejtés, amit Kömkel kérdezett, rendben van?
Valószínűleg igen, olyan 1%-osra van belőve.
a terasszal egybe kellett volna szigetelni a lapok széléig úgy, hogy bent ahol a beton és a szigetelőlap találkozik hajlaterősítő szalagot kellett volna használni. Aztán a lemezt ráragasztani, nem dűbelezni és nem lenne vele baj
Ha megkérlek, elmagyarázod ezt részletesebben? Lehet, hogy félreértelek. Hézagerősítő szalagot derékszögű felülettalálkozásoknál szoktak használni, itt viszont nincs ilyen, legalábbis az oldallapoknál. Szóval itt találkozik a beton és a szigetelőlap, hová kellett volna itt a szalag?
További probléma, hogy a járólapot nem igazán lehetne úgy feltörni, hogy a kép alján látható vastagabb szigetelőlap ne sérüljön, azt pedig szeretném elkerülni. Az eső egyébként ide az ajtóig nem esik be, nagyjából a sniccertől kifelé éri csak a teraszt. Úgy értem, azért nem lábazati lap van, mert az gyakorlatilag nem fordulhat elő, hogy ez a lap vízben áll.
Akkor mindenképpen szedd fel a burkolatot, mert ha kültéren a lapok alatt a bordák megmaradtak úgyis felfagy majd az egész.
Az oldallapok amikor elkészültek akkor a terasszal egybe kellett volna szigetelni a lapok széléig úgy, hogy bent ahol a beton és a szigetelőlap találkozik hajlaterősítő szalagot kellett volna használni. Aztán a lemezt ráragasztani, nem dűbelezni és nem lenne vele baj. Ha dűbelezed, akkor ki kell találni egy megoldást, hogy a csavar feje alatt ne szivárogjon le a víz, valami gumis alátétet vagy hasonlót, az ácsok használnak ilyet ha jól tudom.
De, ebben Kömkel nek megint igaza volt, ha a teteje nem hőszigetelt, akkor a többi részen semmit nem ér a szigetelés. Ha a rétegrendbe nem fér bele a felső hőszigetelés, mert a vastagságot nem adja ki, akkor gondolkodós , hogy mit érdemes csinálni.
Ez a kép a járólapok lerakásakor készült, így talán jobban elképzelhető, miről van szó.
A Mapelastic folytonos, de a bádog utólag lett rátéve (sima 6-os, vagy 8-as dübelekkel rögzítve), és ha a fugán átmegy a víz, akkor az a csemperagasztó járataiban (fogazott glettvas ugye) eljuthat a Mapelastic-réteg és a bádog közötti résig, aztán már folyik is be a terasz külső oldalát burkoló hungarocell, és a terasz teste közé. A hungarocell ragasztópogácsái között pedig akadálytalanul lefolyik a terasz alját burkoló hungarocell-lapokra, aztán az azokat rögzítő tárcsás dübelek szárai mellett lefolyik a terasz alá. Jó, nem folyik, hanem percenként hármat cseppen, de nyilván ne cseppenjen egyet se. A kép alapján helyes lehet az elméletem?
Ha a járólap alattvan mapelastic és az folytonos, nem ázna! A bádog a mapelastic-on van, ha nem fúrták át a rögzitéséhez a szigetelést nem ázhatna. Megpróbálhatod hajlaterősitő szalaggala bádognál a rést lezárni, de még mindig a feltörésre szavazok.
A jelenlegi oldallapokkal, ha a ragasztó jó és a fagy még nem ártott neki, nem kell foglalkoznod.
Van Mapelastic az aljzatbetonon, csak az a gond, hogy a bádog erre lett rátéve, így aztán nem tökéletes a rendszer. Ahhoz, hogy a bádog belső pereme is le legyen kenve, fel kellene bontani a szélső csempesort, tulajdonképpen ebben benne is vagyok. Csak így lehet, hogy megsérül a hőszigetelés. Azt hogy illik javítani? Le kellene vágni a jelenlegi oldallapokat? Hogy néz ki erre a megfelelő technológia?
Emeleti terasszal kapcsolatban kérdeznék. Szóval van ez a terasz, tulajdonképpen egy, a házból kiálló vasbeton tömb, amely alulról és oldalról hőszigetelt (hálózott, színezett hungarocell), felülről pedig járólapozott. Az utolsó sor járólap alatt bádog van, amelynek a cseppentőéle a vizet az udvarra vezeti ki. A probléma az, hogy a terasz beázik (a háztető csal félig nyúlik fölé), részben a fuga megrepedezése miatt, részben pedig azért, mert a szélső járólapok és a bádog között bemehet az eső. Utóbbit javítottam, viszont a fugán keresztül továbbra is beázik. Nem nagyon, de egy kiadós eső után az alsó hungarocell-lapok dübelezésénél csöpög ki a víz, halványítva a ház színét is, és szeretném a dolgot kijavítani. Mit gondoltok, megoldás, ha kimarom a fugázást, és újra megcsináljuk, csak most epoxifugával?
> ...aminek a felülete már víztaszító, abba miként megy bele a víz?
Pl. mert több felülete van..?
Képzelj el egy pár cm vastag járdát, amely nekifut a lábazatnak. A járda teljes felületét nem lehet vízhatlanná tenni (alul - talajvíz, felül - eső, oldalt ;), csak azt a kis sávot, amely a fal közelébe ér. Most vagy felvered a fal közelében, és a rést leszigeteled/kiöntöd műgyantával, vagy (ha van rá lehetőség) meglocsolod egy lityivel, és kész. Erre keresek megoldást, de ha nincs ilyen "varázslötty", akkor marad a véső.
ki szoktak pitykezni vagy hogyan hivjak. spakli sarkaval vagy egy acskapoccsal csapkodjak, hogy lepattanjon egy kicsit a vakolatig. ha egy tenyernyi feluleten mar van 5-6 ilyen ermenyi lepattanas, az mar jo. de ha raersz...
kb 7 éve gletteltem a falat, hogy majd festve lesz, de festés helyett ment rá a burkolat. de a burkolatból kb 6-8 panel esett csak le. de jó nehezek, és elég nagyok. valami tuti megoldás kell, és nem akarom a glettet lekaparni, mert az eléggé ragaszkodik a falhoz.
Ezek szerint nem lett mély alapozózva ragasztáa előtt??
Ki csinálta ?
Én mikor kőhatásút ragasztottam festett falra és nem tudtam milyen a festék (enyves ?? ) inkább lekapartam vakolatig, majd mély alapozó 2x, majd ragasztás...eddig ok. :-)
lenne egy kérdésem. leesett a falról a kőhatású betonburkolatunk, és ahogy látom a ragasztó a betonburkolathoz ragaszkodik, de a glettelt faltól elvált, mégy csak nyomot sem hagyott rajta. Flexibilis csemperagasztóval volt felrakva.
Mivel ragasszam, vagy hogyan készítsem elő a glettelt felületet, hogy ott is maradjon a burkolat?
A cserép súlya csak néhány gramm/cm2 !!! A szél nagyon le tudja fújni. Még a Bramac tető is csak 70kg/m2=7gramm/cm2, pedig a Bramac a nehéz tetők közé tartozik. Ezért kell a viharkapocs két soronként.
Ha túl nagy a légrés, akkor a héjalás már külön felületként működik. Magyarul a cserepeket a szélszivásnak megfelelően rögziteni kell, ami gyakorlatilag a cserepek leszegezését jelenti.
Ez meg már annyira bonyolult megoldás, és annyira életképtelen, hogy a hőterhelés ellen inkább vasbeton koporsófödémet szokás csinálni társasház szinten, ami kihúzza az egész méregfogát.
Azt a szélleemelést csak le lehet küzdeni pl. olyasmivel, hogy ahol be tudna fújni a szél valamiféle gátlót lehet szerelni vagy rosszuk gondolom? Egyfajta szélbuktatót, de lehet akár duplán is szerelni vagy ilyesmi...