Sőt még azt is elárulom neked hogy a Németben készült gépeket 95%-ban metrikus menetű csavarokkal szerelték ellentétben az Inglissel mert az meg col vagy vitvort menetü.
Az első videót még én nem láttam a gyár bontásáról, de elszomorító látvány (akárcsak a mi DUTRÁNK) mégha tudja is az ember hogy már nem gyártják, a 733-asom itt készült 1984-ben A B 414-est azt viszont Angliában gyártották 1962-ben Akkor még úgy különböztették meg a két gyárat hogy a szám előtti betű B (Britisch) D (Deutschland).
A második vidi is szuper akár csak az enyémet láttam volna ismét csak a tiéd 3 hengeres de frankó kis gépek az tuti azért is vettem ismét egy ilyet csak fiatalabb változatban.
Akkor azért adtam el mert itt ahol lakom egyre több kertet művelek ősszel és tavasszal, és hiába öltöztem rétegesen rá jónéhányszor síkerült megfáznom rajt.Jött hát az ötlet "nekem fülkés traktor kell" de mivel nem volt annyi pénzem rá meg kellett válnom az IH-tól(is)
A "kosárban vettem" szó szerint értheted mert akitől vettem anno 2-ből csinált magának egy jót a "hulladékot" meg eladta.
Annak a motorjának az életre keltéséhez is a mostani szerelő volt nálam.A többi az én kezem munkája még ha nem is sikerült gyári állapotára visszaállítanom nagyon hűséges társ volt minden munkában.
Ha én tudok bármiben segíteni kérdezz nyugodtan akár privátban is.
Megnéztem a videót, hát igen a német precízitás azért nem itt kezdődik.A vidin látható dolomit perselyt egyik felébe nekem is esztergáltatnom kell még szerencse hogy van hozzá méretes anyagom.Alul a mankoknál támcsapágynak nyoma sincs egyik felében 3db méretes fém gyűrű van a másik oldalban semmi, le is van könyökölve teljesen vettem méretet mindegyikről azt irány az esztergályos.
A te 324-esed sem mai gyerek már a www.konedata.net-en néztem ott is van pár infó róluk.Itt egy kép egy B 414-esről ez is az enyém volt amit azóta is bánok hogy eladtam (pedig ezt kosárban vettem)
A henger garnitúra 28500Ft+Áfa/db ebből az árból ment le a 10%.Persze ez nem kevés pénz főleg hogy egy csóró melós fizuból meg némi kis maszek melóból finasziroztam meg a dolgot,(dobott is egy hátast a feleségem a számla láttán) de mikor már szét volt szedve nem volt visszaút! A saját javításhoz éreztem is egy bizonyos késztetést mert tartom azért annyira jó szakembernek magam hogy válaljam a kihívás de én a faiparban vagyok járatos így inkább biztosabbnak láttam a gépszerelőt akiben megbízom. A hajtókar csapágyon azt értem ami a főtengelyen van 2 félből a fajtókarban, volt némi kopása a réginek de a főtengely jó volt ezért is vettem ezt is árban elenyésző az összege. Motorolajat Mannol Prénium minőségű turbódisel olajat kapott, de a gépkönyve nem ír semmi extra olajat de mivel egy másik gép is olajcserés volt ami turbós ez is azt kapta.
Ma délután nekiáltam az első kerekek mankós tengelyeinek javításához mert a homlokrakódótól teljesen kikoptak az alsó tám perselyek (talán bronz) ezeket kell készíttetnem.
Azt meg én is nagyon remélem hogy az én életemben már nem kell mégegyszer ezekért szétszedni egyik részét sem.
Amit rendeltem a géphez a 4 hengerhez komplett hüvely-dugattyú-gyűrű-csapszeg-O gyűrű (hengerenként egy komplett doboz) alapméretes hajtókarcsapágyak, olajteknő tömítés,hengerfej tömítés,szelepdekni tömítés.A 10% "várakozási" kedvezménnyel + postával ez 170 ezer.Közben vettem olajat a motorba új szűrőt egy ékszíjat és egy "akcios" 95Ah akksit ja meg a meg a két szerelő munkadíja.Többi meg már az én melóm.A kintiek árát nézve talán még így sem bánom meg.
Úi:A kihúzott még aránylag használható henger passzol a 3 hengeres több tipusába is, és eladók is, ha valakit érdekel megírom melyik típusokba jó még mert már én utánajártam.
Pár hete már nem jártam itt sok volt a meló.Mit visszább írtam vettem egy sok éve ált IH 733-ast amit vásárlás után ugyan nehezen de életre keltettük de a motornak nagyobb volt a kartergáza mint füstje.Gondoltam le vannak ragadva a gyűrűk (ehhez kértem is tőletek tanácsot) gyógyított is a fékolaj rendesen a hengerekben mert úgy feloldotta a kokszot hogy O lett a kompresszió utána nem indult el már. Nem volt hát más lehetőség szét kellett bontani a motort.Hát a látvány letaglózott,összes gyűrű eltörve (az áteresztök nem) egy henger és egy dugó kuka.Megindult hát az alkatrész vadászat volt egy ismerős alk.kereskedőm aki megígérte a cuccot de 4 hét alatt sem jött meg kerestem egy másikat ugyan drágább de egy hét alatt Angliából megrendelte 2 nap posta és a múlt hét végén összeállt a motor,első kulcsfordítás és már járt is mit egy Svájci óra.Jöhet a többi apróbb munka rajt és egy új festék.A kép a jelenlegi állapotát mutatja.
Bocsika nem tudtam hogy ez egyben van a hengerek kivezetésével !! A zetoré külön álló egység !! Vennék egy 4 hengeresét és levágnám a felesleget, be hegeszteném ,és gó ! Vagy menet rá ,bele is lehet, sok megoldás lehet !
Mert a 4 hengeres motoré az más, mint a 2 hengeresé ? Én úgy gondolom ugyanannak kéne lenni-e. Katonai bontók honlapján nemrég láttam vadi új motort 4 hengerest 344 Csepelbe valót ,nézz utána !