Keresés

Részletes keresés

/Dsa/ 1932 Creative Commons License 2011.12.03 0 0 94

Az lehet!A régi képek már valószínűleg a "korszerűsítés"után készültek és azért látható rajtuk állítóközpont.Egyébként itt viszonylag sok régi kép található:http://www.vasutallomasok.hu/

Előzmény: Central 01 (92)
k.novotny Creative Commons License 2011.12.03 0 0 93

A Komárom-Fehérvár és a Kanizsa-Barcs vonalon valóban nem épültek ilyen állítóközpontok,valószínüleg ezek a vonalak alárendeltebb szerepet töltöttek be a társaságnál.Ezeknél a vonalaknál a valamivel korszerűbb biztosítóberendezés már a DSA vagy a MÁV  kezelésében épült

 

Ez esetben akkor nem beszélhetünk Déli Vasútról

Előzmény: Central 01 (92)
Central 01 Creative Commons License 2011.12.03 0 0 92

Azért álljunk meg egy szóra!A Buda-Kanizsa és a Bécsújhely-Sopron-Kanizsa vonalon sem a vonal üzembehelyezésekor épültek meg a vonóvezetékes biztosító berendezések,bár erre is volt példa.Ezek az ún.állítóközpontok különböző időpontban épültek attól függően,hogy az adott állomás milyen fontosságú szerepet töltött be az adott vonalon.A Komárom-Fehérvár és a Kanizsa-Barcs vonalon valóban nem épültek ilyen állítóközpontok,valószínüleg ezek a vonalak alárendeltebb szerepet töltöttek be a társaságnál.Ezeknél a vonalaknál a valamivel korszerűbb biztosítóberendezés már a DSA vagy a MÁV  kezelésében épült.

Előzmény: /Dsa/ 1932 (90)
Divrotcé Creative Commons License 2011.12.03 0 0 91

legrégebbi képeken is ott áll a felvételi lpület mellett az állítóközpont épülete ez tény!

 

Mikoriak ezek a legrégebbiek?

Előzmény: /Dsa/ 1932 (90)
/Dsa/ 1932 Creative Commons License 2011.12.03 0 0 90

Hogyne. a Komárom-Székesfehérvár és a Nagykanizsa-Barcs vonal állomásainál még a legrégibb fellelhető képen sem látható állítóközponti épület,míg a Buda-Nagykanizsa és a Sopron-Nagykanizsa vonalnál már a legrégebbi képeken is ott áll a felvételi lpület mellett az állítóközpont épülete ez tény!Hogy ezek a korai biztosító berendezések mennyire szolgálták a biztonságot az már egy másik dolog!

Előzmény: Divrotcé (89)
Divrotcé Creative Commons License 2011.12.03 0 0 89

De a Nagykanizsa-Barcs vonal 1868-ban épült, később mint a Buda-Nagykanizsa(1861) vagy a Sopron-Nagykanizsa vonal(1865),ezeknél mégis kiépült a vonóvezetékes központi állítású biztosítóberendezés

 

Ha ön mondja. Azért meglepne, ha a központi jelzőállításon kívül egyebet tudna (bár ez sem csekélység...). Kép, rajz, hivatkozás?

 

ahol a régi képeket nézve szintén látható

 

S mikoriak ezek a régi képek? És tudja, hogy mi látható?

Előzmény: /Dsa/ 1932 (88)
/Dsa/ 1932 Creative Commons License 2011.12.03 0 1 88

Ez a Komárom-Székesfehérvár vonalnál akár még hihetően is hangzana,hiszen Magyarországon új építésű vonalként ez épült legelőször 1860-ban.De a Nagykanizsa-Barcs vonal 1868-ban épült, később mint a Buda-Nagykanizsa(1861) vagy a Sopron-Nagykanizsa vonal(1865),ezeknél mégis kiépült a vonóvezetékes központi állítású biztosítóberendezés.Nem is beszélve a Bécsújhely-Sopron vonalról(1847) ahol a régi képeket nézve szintén látható az állomásokon a váltó és jelzőállító központ épülete.Igaz ezt a vonalat nem a  Déli Vasút építette hanem az egykori Sopron-Németújelyi vasútársaságtól vette át.

Előzmény: Divrotcé (87)
Divrotcé Creative Commons License 2011.12.03 0 0 87

Talán mert akkor még biztber sem volt? (Legalább is a Lajtától innen).

Előzmény: /Dsa/ 1932 (86)
/Dsa/ 1932 Creative Commons License 2011.12.03 0 0 86

Valaki tudja,hogy a Komárom-Székesfehérvár,és a Nagykanizsa-Barcs vonalon miért nem épültek eredetileg az állomásokon központi váltó.és jelző állító tornyok?És ott milyen típusú biztosítóberendezések létesültek?

Central 01 Creative Commons License 2011.12.01 0 0 85

 

Nagycenk.

Central 01 Creative Commons License 2011.12.01 0 1 84

 

Nagytétény.

Central 01 Creative Commons License 2011.12.01 0 1 83

 

Martonvásár DV II.osztályú épület.

Balázs177 Creative Commons License 2011.11.29 0 0 82

A képen látható épület az egykori Térfelügyelőség épülete(ma MÁVTI épület),A hajdani Igazgatósági épület ezen épület szomszédságában állt,azonban a II.világháborúban elpusztult. Az Országos Müszaki Múzeum emléktáblája a MÁVTI épületen található,azonban lehet,hogy tényleg az egykori Igazgatósági épületeben működött a múzeum,de mivel ez az épület már nem áll,ezért a szomszédos MÁVTI épületre került az emléktábla.Vagy tényleg a MÁVTI épületben működött a múzeum,csak a szerző ezt vélte tévesen Igazgatósági épületnek!

Előzmény: Central 01 (81)
Central 01 Creative Commons License 2011.11.28 0 0 81

Egy alapvető tévedés található a linken:  http://www.omm.hu/tortenet.htm


A szóban forgó Mészáros utcai épület nem volt sohasem a Déli Vasút igazgatósági épülete!

Central 01 Creative Commons License 2011.11.27 0 0 80

 

Pragersko

Central 01 Creative Commons License 2011.11.27 0 0 79

 

Egy kis Szlovénia!Ptuj állomás.

sörösgigant Creative Commons License 2011.11.27 0 0 78

Micsoda csemegéket lehet ott találni...

Előzmény: Balázs177 (74)
Balázs177 Creative Commons License 2011.11.26 0 0 77

Milyen érdekes,hogy amíg Nagykanizsa és Székesfehérvár felvételi épületének középrészét kibővítették,addig a zágrábi épület megmaradt teljesen eredeti formájában!Szép épület az biztos!

Előzmény: /Dsa/ 1932 (75)
/Dsa/ 1932 Creative Commons License 2011.11.26 0 0 76

Zapresic

/Dsa/ 1932 Creative Commons License 2011.11.26 0 0 75

Zágráb

Balázs177 Creative Commons License 2011.11.26 0 0 74

 http://futtyvadasz.hu/?Egy_kis_vas%FAthist%F3ria:A_D%E9li_Vas%FAt_t%F6rt%E9n

 

A Déli Vasút története a füttyvadász oldalán.

Central 01 Creative Commons License 2011.11.25 0 0 73

  Pakrác.

Central 01 Creative Commons License 2011.11.25 0 0 72

  Sisek. 

Central 01 Creative Commons License 2011.11.25 0 0 71

Balatonszabadi.Kibővített DV lakóőrház.

Central 01 Creative Commons License 2011.11.25 0 0 70

  Balatonszentgyörgy.DV I.osztályú típusépület.

Central 01 Creative Commons License 2011.11.25 0 0 69

  Székesfehérvár.

Central 01 Creative Commons License 2011.11.25 0 0 68

Sopron-Déli pu.

Central 01 Creative Commons License 2011.11.25 0 0 67

Nagykanizsa.A felvételi épület az eredeti,a kibővített középrésszel,és a vonatindító facsarnok.

Central 01 Creative Commons License 2011.11.25 0 0 66

Igen,én is szeretem a Horvát,és Szlovén területeken lévő régi épületeket!Mikor arrafelé utazom mindig figyelemmel kísérem őket!Ajánlom mindenkinek,aki régi Déli Vasúti épületek iránt érdeklődik!Van e még kép?Körülnézek a gyüjteményembe!

Előzmény: Balázs177 (60)
Central 01 Creative Commons License 2011.11.25 0 0 65

Szerintem Budapest-Déli esetében akkor is új épületet emeltek volna,ha a régi nem szenved súlyos sérüléseket a II.világháborúban.Álítólag a régi már a megnyitásakor sem számított a legkorszerűbbnek!Azonkívül a metrókapcsolat kialakítása is külön probléma volt.Az új Déli tényleg nem rossz épületkomplexum.Máskérdés,hogy Wien-Südbahnhof modern épülete helyett az Osztrákok egy még modernebb épületkomplexumot építenek!De ez a két ország közti különbség!

Előzmény: Divrotcé (61)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!