A topic a legendás Déli Vasútnak állít emléket!Képek,tárgyi emlékek,járművek,épületek,egykori,és mai utódvonalak,Magyarországon és külföldön.Egyszóval minden.ami Déli Vasút!
Az lehet!A régi képek már valószínűleg a "korszerűsítés"után készültek és azért látható rajtuk állítóközpont.Egyébként itt viszonylag sok régi kép található:http://www.vasutallomasok.hu/
A Komárom-Fehérvár és a Kanizsa-Barcs vonalon valóban nem épültek ilyen állítóközpontok,valószínüleg ezek a vonalak alárendeltebb szerepet töltöttek be a társaságnál.Ezeknél a vonalaknál a valamivel korszerűbb biztosítóberendezés már a DSA vagy a MÁV kezelésében épült
Azért álljunk meg egy szóra!A Buda-Kanizsa és a Bécsújhely-Sopron-Kanizsa vonalon sem a vonal üzembehelyezésekor épültek meg a vonóvezetékes biztosító berendezések,bár erre is volt példa.Ezek az ún.állítóközpontok különböző időpontban épültek attól függően,hogy az adott állomás milyen fontosságú szerepet töltött be az adott vonalon.A Komárom-Fehérvár és a Kanizsa-Barcs vonalon valóban nem épültek ilyen állítóközpontok,valószínüleg ezek a vonalak alárendeltebb szerepet töltöttek be a társaságnál.Ezeknél a vonalaknál a valamivel korszerűbb biztosítóberendezés már a DSA vagy a MÁV kezelésében épült.
Hogyne. a Komárom-Székesfehérvár és a Nagykanizsa-Barcs vonal állomásainál még a legrégibb fellelhető képen sem látható állítóközponti épület,míg a Buda-Nagykanizsa és a Sopron-Nagykanizsa vonalnál már a legrégebbi képeken is ott áll a felvételi lpület mellett az állítóközpont épülete ez tény!Hogy ezek a korai biztosító berendezések mennyire szolgálták a biztonságot az már egy másik dolog!
De a Nagykanizsa-Barcs vonal 1868-ban épült, később mint a Buda-Nagykanizsa(1861) vagy a Sopron-Nagykanizsa vonal(1865),ezeknél mégis kiépült a vonóvezetékes központi állítású biztosítóberendezés
Ha ön mondja. Azért meglepne, ha a központi jelzőállításon kívül egyebet tudna (bár ez sem csekélység...). Kép, rajz, hivatkozás?
ahol a régi képeket nézve szintén látható
S mikoriak ezek a régi képek? És tudja, hogy mi látható?
Ez a Komárom-Székesfehérvár vonalnál akár még hihetően is hangzana,hiszen Magyarországon új építésű vonalként ez épült legelőször 1860-ban.De a Nagykanizsa-Barcs vonal 1868-ban épült, később mint a Buda-Nagykanizsa(1861) vagy a Sopron-Nagykanizsa vonal(1865),ezeknél mégis kiépült a vonóvezetékes központi állítású biztosítóberendezés.Nem is beszélve a Bécsújhely-Sopron vonalról(1847) ahol a régi képeket nézve szintén látható az állomásokon a váltó és jelzőállító központ épülete.Igaz ezt a vonalat nem a Déli Vasút építette hanem az egykori Sopron-Németújelyi vasútársaságtól vette át.
Valaki tudja,hogy a Komárom-Székesfehérvár,és a Nagykanizsa-Barcs vonalon miért nem épültek eredetileg az állomásokon központi váltó.és jelző állító tornyok?És ott milyen típusú biztosítóberendezések létesültek?
A képen látható épület az egykori Térfelügyelőség épülete(ma MÁVTI épület),A hajdani Igazgatósági épület ezen épület szomszédságában állt,azonban a II.világháborúban elpusztult. Az Országos Müszaki Múzeum emléktáblája a MÁVTI épületen található,azonban lehet,hogy tényleg az egykori Igazgatósági épületeben működött a múzeum,de mivel ez az épület már nem áll,ezért a szomszédos MÁVTI épületre került az emléktábla.Vagy tényleg a MÁVTI épületben működött a múzeum,csak a szerző ezt vélte tévesen Igazgatósági épületnek!
Milyen érdekes,hogy amíg Nagykanizsa és Székesfehérvár felvételi épületének középrészét kibővítették,addig a zágrábi épület megmaradt teljesen eredeti formájában!Szép épület az biztos!
Igen,én is szeretem a Horvát,és Szlovén területeken lévő régi épületeket!Mikor arrafelé utazom mindig figyelemmel kísérem őket!Ajánlom mindenkinek,aki régi Déli Vasúti épületek iránt érdeklődik!Van e még kép?Körülnézek a gyüjteményembe!
Szerintem Budapest-Déli esetében akkor is új épületet emeltek volna,ha a régi nem szenved súlyos sérüléseket a II.világháborúban.Álítólag a régi már a megnyitásakor sem számított a legkorszerűbbnek!Azonkívül a metrókapcsolat kialakítása is külön probléma volt.Az új Déli tényleg nem rossz épületkomplexum.Máskérdés,hogy Wien-Südbahnhof modern épülete helyett az Osztrákok egy még modernebb épületkomplexumot építenek!De ez a két ország közti különbség!