Akik szeretik a By,Bhv,Bo,Bx.....
Mielőtt feltennéd a személykocsikkal kapcsolatos kérdésed, kérjük, nézz szét az alábbi oldalakon, mert lehet, hogy megtalálod rá a választ!
Kocsik adataival foglalkozó oldalak:
http://vasutikocsi.atw.hu/
Személykocsi fővizsgák: (KISABLAK)
Cseh összefoglaló a MÁV-Start járműveiről:
http://www.vagonweb.cz/popisy/MAV_START_osobni_vozy_dd.php
http://www.vagonweb.cz/popisy/MAV_START_osobni_vozy_rd.php
Bocsánat, de -tudtommal!- az a kiálló "bigyó" a 'pápaszemes' kocsik egyik végén a 'pulzátor', azaz a külső hőmérsékletet érzékelő jeladó, ami a kocsi fűtésszabályzásához kellett.
A "magastetejű" győri gyorsvonati kocsikon is volt ilyen, csak máshol volt elhelyezve.
de... A 979 0037 duplikált pályaszám kiadás, a kérdés, hogy ténylegesen fel volt-e festve a kocsira? (A másik a győri segélykocsi, úgy rémlik arról van kép 979 0037-es számmal.) Végig kéne bogarászni a képeket, de én nem most... :D
Köszönöm neked is! azt esetleg meg tudná-e nekem mondani, hogy a nem "fedeles" kocsivégen az a kis dobozka/pötyike, ha egyáltalán tényleg van ot valami, az micsoda? ahol az 1.o épp csak belóg a képbe, ott azon határozottan látni vélem... de még talán a 2,o kocsin is mintha lenne valami, de lehet, hogy ott már csak a MÁVTI legbaloldalib földszinti ablakának sötétje képez oda valami képi artefaktumot...
Fotók keresése közben akadt a kezembe néhány 2001. augusztus 10-én Murakersztúron készült papírkép, egy tolatás alatt lévő 20-57-es (090-2 Bo, Nagykanizsa) vagonról. Ezeken látszik a tető is...
Még egy megfigyelés: a balatoni vonatokon nagyon sok a csoportosan együtt mókázó ember, ott sokkal nagyobb az igény a 4-es blokkokra. Egy hajnali munkásjáraton inkább szeparálónak az emberek, ott szerintem ez kevésbé releváns.
Railjeten sajnos csak akkor tudok asztalnál meglenni, ha velem szemben nem ül senki. Sajnos nem tudom rendesen behajlítani a bal érdemet hosszabban, mint fél óra, és volt hogy emiatt fél óra után inkább álltam, mert nem volt már más hely. Ott az egy irányú székeken még elvagyok.
Ha klausztrós leszel attól, hogy egy kellemetlen ember bezár, a kettes ülésbe, az is tud klausztrót okozni, ha egy kellemetlen 3 fős társaság zár be a fal mellé az asztalnál. Erre a legjobb megoldás: legyél te a kellemetlen társaság és zárd be te a másikat az ablakhoz :)
Nekem meg az alacsonyan lévő fejtámlák nem kényelmesek, pl ha a vállam szeretne fölé érni.
Amiken én utaztam, ott éppen hogy a fordító mechanizmus miatt (páros ülés tengelyben fordítása) miatt nagyon jó volt a lábtér. Mint Boszniában, mind az amiknál, mind a komfortkocsikon.
Amúgy mintha a Talgókon nem csak fordítani kellett volna, hanem kicsit ki is kellett húzni az üléseket, különben fordítás közben fannakadtak volna a falon. De a talgók amúgy is szélesebbek a normál kocsiknál, mivel rövidebb a tegelytávjuk és kevésbé lógnak be az ívekben, ezét megtehetik. Az amiknál az egész kocsiszekrény szélesebb, első osztályon meg 1+2 üléselrendezés mellett működik a dolog.
Írtam, az agyonszékezésről más tehet. Aki így rendeli meg. Én arról írtam, hogy ugyanannyi ülés és ugyanakkora ülésköz esetén az egy irányba néző ülések esetén fele annyi lábnak kell elférnie ugyanannyi helyen, ráadásul adott esetben idegen lábaknak kell osztozkodniuk a szűk helyen.
"Az egy irányba néző ülések előnye, hogy a lábad a másik széke alá belefér.... Vagyis kényelmesebb."
Csak a lábfejed. De ha az ember egy kicsit magasabb, akkor a térded beleáll az előtted lévő ülés támlájába, ami minden, csak nem kényelmes. Ha az ablak mellett ülsz, és ki akarsz menni pl. WC-re, a másik embernek fel kell állnia, hogy kiengedjen. Jobb szeretem, ha a fejem előtt még van egy kis tér is, ne lógjón az aurámba az előttem ölő támlája, feje....Meg amiket még Bahnscorper is írt. Mindig keresem a motorvonatban a 4-es helyet akkor is, ha egyedül utazom.
Normális esetben nem elég csak a háttámlát átbillenteni, mert az üléslap nem vízszintes. Olyan megoldások is voltak, ahol az üléslap is egy kicsit átbillent, a támlával ellenkező irányban.