Keresés

Részletes keresés

szivats Creative Commons License 2024.02.05 -1 1 67264

"A másik a győri segélykocsi, úgy rémlik arról van kép 979 0037-es számmal."

 

Nálam győri segélyként semmilyen győri gyártású kocsi nincs feljegyezve! :-(

Előzmény: RhB (67257)
szivats Creative Commons License 2024.02.05 -1 1 67263

"Aa 1374"

 

Nem inkább Aa 1347?

Mert szerintem 1374 nem volt, és a képet is kinagyítva én az 1347-et olvasom inkább ki.

Előzmény: gumidani (67255)
smnks Creative Commons License 2024.02.05 -1 2 67262

Üdv!

Bocsánat, de  -tudtommal!-  az a kiálló "bigyó" a 'pápaszemes' kocsik egyik végén a 'pulzátor', azaz a külső hőmérsékletet érzékelő jeladó, ami a kocsi fűtésszabályzásához kellett.

A "magastetejű" győri gyorsvonati kocsikon is volt ilyen, csak máshol volt elhelyezve.

Előzmény: gumidani (67255)
Atis57 Creative Commons License 2024.02.05 0 0 67261

Szia!

 Eredetileg töltőcsonk ,csak az A végén volt. A B végen meg szellőzött.

 

De azóta bármi lehet?

Előzmény: gumidani (67260)
gumidani Creative Commons License 2024.02.05 0 0 67260

A másik végen levő víztartály elvolt ilyen izé nélkül?

Előzmény: gumidani (67259)
gumidani Creative Commons License 2024.02.05 0 0 67259

Köszönöm.

 

Előzmény: Atis57 (67256)
RhB Creative Commons License 2024.02.05 0 3 67258

A 1990-es évek elején a Déliben: Amo, Bmo, BRmo...

 

 

 

Előzmény: tothgun modells (67245)
RhB Creative Commons License 2024.02.05 -1 4 67257

Ez még megvan.

Ba 3390 -> 51 55 20-51 089 -> 50 55 85-57 008-6 -> 30 55 117 1999 -> 80 55 117 1999-1 -> 99 55 9374 004-7

 

Stimmel, a szolnoki daruszerelvény kocsija, de ott van Szivats kiegészítése (979 0037 Yg), ez nálam is ott van:

 

https://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=166315584&t=9121413

 

de...   A 979 0037 duplikált pályaszám kiadás, a kérdés, hogy ténylegesen fel volt-e festve a kocsira?  (A másik a győri segélykocsi, úgy rémlik arról van kép 979 0037-es számmal.) Végig kéne bogarászni a képeket, de én nem most... :D

 

Kelenföld, 2022.09.24, a kocsi két oldala:

 

Előzmény: kanizsella (67250)
Atis57 Creative Commons License 2024.02.05 0 0 67256

Szia!

 A WC viztartály ki-szellőzője.

Előzmény: gumidani (67255)
gumidani Creative Commons License 2024.02.05 0 3 67255

Mi volt az az izé?

 

Aa 1374

 

50 55 19-57 006-1 Ao

 

 

 

Zsivany3 Creative Commons License 2024.02.05 -1 2 67254

https://www.youtube.com/watch?v=2e7hEP9oVOY&ab_channel=LoviGabi

9:16-nál a Nohabos vonat tetjén is látszik. 
Meg 8:35-től egy BRmo tetje látszik.

Előzmény: Zsivany3 (67253)
Zsivany3 Creative Commons License 2024.02.05 -1 2 67253

Szerintem ennek a helye:

Előzmény: Sz. G. Á. (67252)
Sz. G. Á. Creative Commons License 2024.02.04 0 0 67252

Köszönöm neked is!
azt esetleg meg tudná-e nekem mondani, hogy a nem "fedeles" kocsivégen az a kis dobozka/pötyike, ha egyáltalán tényleg van ot valami, az micsoda?
ahol az 1.o épp csak belóg a képbe, ott azon határozottan látni vélem... de még talán a 2,o kocsin is mintha lenne valami, de lehet, hogy ott már csak a MÁVTI legbaloldalib földszinti ablakának sötétje képez oda valami képi artefaktumot...

Előzmény: gumidani (67247)
szivats Creative Commons License 2024.02.04 -1 1 67251

Nálam a

9374 004 előtt, és a (30/80) 1999-ek után még: 979 0037 Yg

Előzmény: kanizsella (67250)
kanizsella Creative Commons License 2024.02.04 -1 3 67250

Ez még megvan.

Ba 3390 -> 51 55 20-51 089 -> 50 55 85-57 008-6 -> 30 55 117 1999 -> 80 55 117 1999-1 -> 99 55 9374 004-7

 

 

 

 

 

 

Előzmény: V43 1448 (67248)
C50 Creative Commons License 2024.02.04 0 3 67249

Előzmény: V43 1448 (67248)
V43 1448 Creative Commons License 2024.02.04 0 0 67248

Üdv a csoportnak! 

 

A Győrben gyártott (és Dunakeszin átépített) WRRo ,WRR típusú kocsikból mennyi létezik még?

Ízelt ajtós (első szériás) WRR még van valahol?

Illetve BRo kocsi mennyi volt eredetileg ,és mennyi lett ,,megőrizve"?

Esetleg ha valaki jellegrajzokat is tud ezekről a típusokról ,azt külön megköszönném! :-)

gumidani Creative Commons License 2024.02.02 0 3 67247

50 55 19-57 012-9 Ao

Előzmény: gumidani (67246)
gumidani Creative Commons License 2024.02.02 0 2 67246

50 55 20-57 034-0 Bo

Előzmény: tothgun modells (67245)
tothgun modells Creative Commons License 2024.02.02 0 2 67245

Üdvözletem!

 

Fotók keresése közben akadt a kezembe néhány 2001. augusztus 10-én Murakersztúron készült papírkép, egy tolatás alatt lévő 20-57-es (090-2 Bo, Nagykanizsa) vagonról. Ezeken látszik a tető is...

 

Üdv, tothgun

Előzmény: Sz. G. Á. (67133)
paca664 Creative Commons License 2024.02.01 0 2 67244

Ez ugyanannyira ülőhelyes mint a Lovarda: http://www.railfaneurope.net/pix/hu/car/night/WLAB/IMG_0931.jpg

 

2006.

Előzmény: PLACI (67218)
Atis57 Creative Commons License 2024.01.30 0 0 67243

Szia!

 A Régi MÁV I osztályon is igy volt . folyosóson 1+2 ülés. Fülkésben 6 ülés.

Előzmény: juxx (67240)
juxx Creative Commons License 2024.01.30 0 0 67242

Még egy megfigyelés: a balatoni vonatokon nagyon sok a csoportosan együtt mókázó ember, ott sokkal nagyobb az igény a 4-es blokkokra. Egy hajnali munkásjáraton inkább szeparálónak az emberek, ott szerintem ez kevésbé releváns.

juxx Creative Commons License 2024.01.30 0 3 67241

Railjeten sajnos csak akkor tudok asztalnál meglenni, ha velem szemben  nem ül senki. Sajnos nem tudom rendesen behajlítani a bal érdemet hosszabban, mint fél óra, és volt hogy emiatt fél óra után inkább álltam, mert nem volt már más hely. Ott az egy irányú székeken még elvagyok.

 

Ha klausztrós leszel attól, hogy egy kellemetlen ember bezár, a kettes ülésbe, az is tud klausztrót okozni, ha egy kellemetlen 3 fős társaság zár be a fal mellé az asztalnál. Erre a legjobb megoldás: legyél te a kellemetlen társaság és zárd be te a másikat az ablakhoz :)

Előzmény: BahnScorper (67235)
juxx Creative Commons License 2024.01.30 0 0 67240

Nekem meg az alacsonyan lévő fejtámlák nem kényelmesek, pl ha a vállam szeretne fölé érni.

 

Amiken én utaztam, ott éppen hogy a fordító mechanizmus miatt (páros ülés tengelyben fordítása) miatt nagyon jó volt a lábtér. Mint Boszniában, mind az amiknál, mind a komfortkocsikon.

Amúgy mintha a Talgókon nem csak fordítani kellett volna, hanem kicsit ki is kellett húzni az üléseket, különben fordítás közben fannakadtak volna a falon. De a talgók amúgy is szélesebbek a normál kocsiknál, mivel rövidebb a tegelytávjuk és kevésbé lógnak be az ívekben, ezét megtehetik. Az amiknál az egész kocsiszekrény szélesebb, első osztályon meg 1+2 üléselrendezés mellett működik a dolog.

Előzmény: BahnScorper (67235)
juxx Creative Commons License 2024.01.30 0 0 67239

Írtam, az agyonszékezésről más tehet. Aki így rendeli meg. Én arról írtam, hogy ugyanannyi ülés és ugyanakkora ülésköz esetén az egy irányba néző ülések esetén fele annyi lábnak kell elférnie ugyanannyi helyen, ráadásul adott esetben idegen lábaknak kell osztozkodniuk a szűk helyen. 

Előzmény: alkotasu (67237)
Atis57 Creative Commons License 2024.01.30 0 0 67238

Szia!

 S a felakasztott kabátokat , nem is emlitetted! Milyen kényelmes az ablak melleett?

Előzmény: alkotasu (67237)
alkotasu Creative Commons License 2024.01.30 -1 1 67237

"Az egy irányba néző ülések előnye, hogy a lábad a másik széke alá belefér.... Vagyis kényelmesebb."

Csak a lábfejed. De ha az ember egy kicsit magasabb, akkor a térded beleáll az előtted lévő ülés támlájába, ami minden, csak nem kényelmes. Ha az ablak mellett ülsz, és ki akarsz menni pl. WC-re, a másik embernek fel kell állnia, hogy kiengedjen. Jobb szeretem, ha a fejem előtt még van egy kis tér is, ne lógjón az aurámba az előttem ölő támlája, feje....Meg amiket még  Bahnscorper is írt. Mindig keresem a motorvonatban a 4-es helyet akkor is, ha egyedül utazom.

Előzmény: juxx (67231)
rezgaras Creative Commons License 2024.01.30 -1 1 67236

Normális esetben nem elég csak a háttámlát átbillenteni, mert az üléslap nem vízszintes. Olyan megoldások is voltak, ahol az üléslap is egy kicsit átbillent, a támlával ellenkező irányban.

Előzmény: BahnScorper (67234)
BahnScorper Creative Commons License 2024.01.30 0 3 67235

Nekem rohadtul nem kényelmes, ha egy irányba néz az ülés...

- magasabb is vagyok az átlagnál

- jobban szeretem kinyújtani a lábam

- ha valakivel utazok, jobb, ha velem szemben ül, beszélgetéshez ideálisabb

- ha egyedül utazok, akkor is kellemesebb lehet egy vonzó csajt nézni velem szemben, mint a háttámlát 

- ablakhoz beszorítva lenni egy olyanban pláne kellemetlen utastárs által szörnyű érzés

- a háttámlán lévő asztal semmire se jó, főleg ha az ember laptopot akar használni

 

egyébként a japán vonatokon is van ilyen, csak ott motor fordítja át mindegyiket a megfelelő irányba a végállomáson 

Előzmény: juxx (67232)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!