Ha a táp rendben, akkor a jel fogadóra tegyél egy 230/6, vagy 12V-os váltóáramú trafót. A műszernek 3000-es fordulatot kell mutatnia, akkor mutat jó értéket a műszer.
Azt, hogy viszi a kereket sztenderen, az nálam is van. De, nem foglalkozom vele. Meg lehetne oldani, hogy ne tegye ezt. Meg kell a kuplungpofa rugókat feszíteni addig, míg alapjáraton nem nyitnak. Persze az alapjárat legyen jól beállítva. (alacsony fordulatra)
Köszi. Megnéztem. Úgynézki hogy sikerült amit mondtál. Párszor szétszedtem ahol hozzáért a ferrodolhoz a dob ott megcsiszoltam de csakis ott, összehajtott csiszolópapírral. Így már pár tekerésre elindul. Nem féltekerésre mint elötte de alakul. Picit viszi a kereket ha jár a motor de nemvészes.
Köszönöm szépen a segítséget. Bőven kifejtetted amit kell. Veszek egy új tiszta szettet és meglátjuk de azért ezzel is foglalkozom. A jelenlegi ferrodol 3mm vastag
"A váltópofa fog, legalábbis ami a nagy bordáskeréken van mert viszi a szíjat"
Azért az sem mindegy mennyire fog. A nagybordást megfogod jó erősen (vagy kitámasztod) és a pedállal rátekersz. Nem szabad megcsúsznia a nagybordásnak, hanem mintha fixen lenne, úgy kell viselkednie.
A szabadonfutó az 1, fokozatnál zárt álapotban van. Annak a fogaskerekén megy át a hajtás. Amikor 2, fokozatba kapcsol a váltó, akkor szétkapcsol a szabadonfutó. (nem lehet két sebesség bekapcsolva, mert akkor összeékelődne és beszorulna a hajtómű.) Ott nem a szabadonfutó a beteg, hanem a váltó nem jól működik.
Ha fog a váltópofa és viszi nagybordást a szíjjal, akkor tényleg az indítópofák csúsznak. Ha csiszoltad, akkor sanszos, hogy az a baj. Azoknak is nagyon fontos a geometriája. Nagy türelem kell hozzá, hogy becsiszold.
Megtekered kézzel úgy hogy kifeszíted a pofát, majd kiveszed. Megnézed, hogy hol fog a betét. Ott finoman megcsiszolod. A pofa betétnek a ráfutás iránya felé kell elsőnek hozzáérnie a dobhoz. (azaz ott kell látszania elöl a betéten, hogy hozzáér) Ekkor tudja beékelni magát és odaszorulni a dobhoz. Magyarul hátrafelé nagyon kicsit alá kell csiszolni. De tényleg picit!!! Amikor ráfut a betét a dobra és a puha betét nyomódik össze, akkor legalább a 3/4-4/3 rész fogjon
A váltópofa fog, legalábbis ami a nagy bordáskeréken van mert viszi a szíjat. A dob alatti első sebességből kivettem a rugókat de úgysem megy a dob. Az indítópofákat is megfordítottam de ugyanaz. Dob nélkül szépen kimennek a pofák ha forgatom a pedállal. 100ból egyszer sikerült elindítani. Mostmár tényleg csak az indítóra tudok gondolni. Olajos lett amúgy elötte de megcsiszoltam.
A szabadonfutó az az 1. fokozat. Kettesben a váltópofa a dobhoz kitapad, és mindenki együtt forogva viszik a hajtást a lánckerékhez. Ha nem vált 2-be, a váltópofa nem tapad ki a nagybordásba. (Ezért hegesztették össze őket, régebben a fix 2-höz. A szabadonfutó eltávolítása, vagy a nagybordás-csőtengely kapcsoló körmök levágása mellett.)
Lehetnek kopások/berágódások a nagy,- és kismenesztő lemezeken, meg pl. a könnyűpofán ahova a nagymenesztő támaszt.