Keresés

Részletes keresés

sándor67 Creative Commons License 2023.08.25 0 0 173662
Előzmény: sándor67 (173661)
sándor67 Creative Commons License 2023.08.25 0 0 173661
garázsharcos Creative Commons License 2023.08.23 0 0 173660

Köszönöm, dolgozom rajta!

Majd elmondom, ha van eredmény.

Előzmény: 4728ITI (173659)
4728ITI Creative Commons License 2023.08.21 0 0 173659

Sok sikert kívánok hozzá!

Előzmény: garázsharcos (173658)
garázsharcos Creative Commons License 2023.08.21 0 0 173658

Munka után csak annyi időm volt, hogy összekössem "pókhálóban" a 230/6 V trafót és valóban 3000 a mutatás.

Tehát, csinálnom kell egy jeladót és mérni fog.

Előzmény: 4728ITI (173657)
4728ITI Creative Commons License 2023.08.20 0 0 173657

Igen, 50 Hz-et kap a váltóáramú trafóról. Az egy fordulat, egy jel, Babettánál ez a természetes, mivel a jeladó fordulatonként csak egy jelet ad. 

Előzmény: garázsharcos (173656)
garázsharcos Creative Commons License 2023.08.20 0 0 173656

Az 50 Hz vezérli eszerint?

A papírjában az állt, hogy egy fordulat/egy jel alapon működik az eszköz.

Arra vagyok kíváncsi, hogy a 970 mm hosszú rezonátor hogyan viselkedik, ehhez kell olvasni a fordulatszámot.

Előzmény: 4728ITI (173655)
4728ITI Creative Commons License 2023.08.20 0 0 173655

Ha a táp rendben, akkor a jel fogadóra tegyél egy 230/6, vagy 12V-os  váltóáramú trafót. A műszernek 3000-es fordulatot kell mutatnia, akkor mutat jó értéket a műszer.

Előzmény: garázsharcos (173654)
garázsharcos Creative Commons License 2023.08.20 0 0 173654

A fordulatmérő egy mai darab, léptetőmotoros, csak sajnos a  bekötése volt a papírokban, az hogy milyen nagyságrendű jelet fogad, nem tudom.

Ezt ki kell próbálnom.

Az eszköz világítása és a táp is 12 V DC.

Ez rendelkezésre áll a három akkuból.

Előzmény: garázsharcos (173653)
garázsharcos Creative Commons License 2023.08.20 0 0 173653

Ó, hát erről meg is feledkeztem, nekem is van sztroboszkópom, sőt van egy hibás, másik is, de a "lakatcsipesz" azon is megvan.

Köszi, hogy előhoztad ezt a lehetőséget!

Előzmény: 4728ITI (173652)
4728ITI Creative Commons License 2023.08.20 0 0 173652

Van egy gyújtásellenőrző sztroboszkópom, az is a gyertyakábelről kapja a jelet. Ha annál működik, fordulatszám mérőnél is működnie kell.

Előzmény: garázsharcos (173650)
garázsharcos Creative Commons License 2023.08.20 0 0 173651

Egyébként a henger 124/132/152 vezérlési szögekkel (sz/á/k) és 13 mm-es porlasztóval 75-ös főfúvókával akar menni, kisebbel nem.

 

Előzmény: garázsharcos (173650)
garázsharcos Creative Commons License 2023.08.20 0 0 173650

Igen, köszi, én is erre a "régi" megoldásra gondoltam, a napokban kipróbálom.

Előzmény: 4728ITI (173649)
4728ITI Creative Commons License 2023.08.20 0 0 173649

Szia!

Megoldás lehet hogy a gyertya kábelre tekersz pár menet vezetéket. A menetszámot kísérletezéssel lehet megtalálni.

Előzmény: garázsharcos (173648)
garázsharcos Creative Commons License 2023.08.20 0 0 173648

Próba után kiderült, hogy az egybetrafós tirisztor I pontjáról a jel nem tudja meghajtani a fordulatszámmérőt, vlsz túl kicsi a jel.

Kénytelen leszek valamilyen jeladót csinálni/alkalmazni.

Az egybetrafóson nincs 1-es pont kivezetve.

Valamit kitalálok...

Előzmény: garázsharcos (173647)
garázsharcos Creative Commons License 2023.08.16 0 0 173647

Ha esetleg másoknak is kell...

Előzmény: garázsharcos (173646)
garázsharcos Creative Commons License 2023.08.16 0 0 173646

A hajtóműfedélben: 28x38x7

A lánckeréktengelyen: 20x30x7

Szegmensdobban: 15x24x7

Ennyi a szimering, több nincs...

Előzmény: garázsharcos (173645)
garázsharcos Creative Commons License 2023.08.16 0 0 173645

Igen.

Előzmény: sándor67 (173644)
sándor67 Creative Commons License 2023.08.16 0 0 173644

Babetta 207 főtengely szimering mérete  17x28x7 ?

dvbela Creative Commons License 2023.08.15 0 0 173643

próbaválaszp

Előzmény: dvbela (111558)
kaktusz 22 Creative Commons License 2023.08.13 0 0 173642

Azt, hogy viszi a kereket sztenderen, az nálam is van. De, nem foglalkozom vele. Meg lehetne oldani, hogy ne tegye ezt. Meg kell a kuplungpofa rugókat feszíteni addig, míg alapjáraton nem nyitnak. Persze az alapjárat legyen jól beállítva. (alacsony fordulatra) 

Előzmény: Balázs2488 (173641)
Balázs2488 Creative Commons License 2023.08.08 0 0 173641

Köszi. Megnéztem. Úgynézki hogy sikerült amit mondtál. Párszor szétszedtem ahol hozzáért a ferrodolhoz a dob ott megcsiszoltam de csakis ott, összehajtott csiszolópapírral. Így már pár tekerésre elindul. Nem féltekerésre mint elötte de alakul. Picit viszi a kereket ha jár a motor de nemvészes. 

kaktusz 22 Creative Commons License 2023.08.08 0 0 173640
Előzmény: kaktusz 22 (173639)
kaktusz 22 Creative Commons License 2023.08.08 0 0 173639

"Veszek egy új tiszta szettet"----  Nagyon nézd át, mert sok a probléma az utángyártott pofákkal is.

Van olyan, ami sosem lesz jó. Ennek nagy irodalma van itt a fórumon.-)

Előzmény: Balázs2488 (173638)
Balázs2488 Creative Commons License 2023.08.08 0 0 173638

Köszönöm szépen a segítséget. Bőven kifejtetted amit kell. Veszek egy új tiszta szettet és meglátjuk de azért ezzel is foglalkozom. A jelenlegi ferrodol 3mm vastag 

Előzmény: kaktusz 22 (173637)
kaktusz 22 Creative Commons License 2023.08.08 0 0 173637

"A váltópofa fog, legalábbis ami a nagy bordáskeréken van mert viszi a szíjat"

Azért az sem mindegy mennyire fog. A nagybordást megfogod jó erősen (vagy kitámasztod) és a pedállal rátekersz. Nem szabad megcsúsznia a nagybordásnak, hanem mintha fixen lenne, úgy kell viselkednie.

Előzmény: Balázs2488 (173634)
kaktusz 22 Creative Commons License 2023.08.07 0 0 173636

A szabadonfutó az 1, fokozatnál zárt álapotban van. Annak a fogaskerekén megy át a hajtás. Amikor 2, fokozatba kapcsol a váltó, akkor szétkapcsol a szabadonfutó. (nem lehet két sebesség bekapcsolva, mert akkor összeékelődne és beszorulna a hajtómű.) Ott nem a szabadonfutó a beteg, hanem a váltó nem jól működik.

Előzmény: nyouc (173632)
kaktusz 22 Creative Commons License 2023.08.07 0 0 173635

Ha fog a váltópofa és viszi  nagybordást a szíjjal, akkor tényleg az indítópofák csúsznak. Ha csiszoltad, akkor sanszos, hogy az a baj. Azoknak is nagyon fontos a geometriája. Nagy türelem kell hozzá, hogy becsiszold.

Megtekered kézzel úgy hogy kifeszíted a pofát, majd kiveszed. Megnézed, hogy hol fog a betét. Ott finoman megcsiszolod. A pofa betétnek a ráfutás iránya felé kell elsőnek hozzáérnie a dobhoz. (azaz ott kell látszania elöl a betéten, hogy hozzáér) Ekkor tudja beékelni magát és odaszorulni a dobhoz. Magyarul hátrafelé nagyon kicsit alá kell csiszolni. De tényleg picit!!! Amikor ráfut a betét a dobra és a puha betét nyomódik össze, akkor legalább a 3/4-4/3 rész fogjon

Előzmény: Balázs2488 (173634)
Balázs2488 Creative Commons License 2023.08.07 0 0 173634

A váltópofa fog, legalábbis ami a nagy bordáskeréken van mert viszi a szíjat. A dob alatti első sebességből kivettem a rugókat de úgysem megy a dob. Az indítópofákat is megfordítottam de ugyanaz. Dob nélkül szépen kimennek a pofák ha forgatom a pedállal. 100ból egyszer sikerült elindítani. Mostmár tényleg csak az indítóra tudok gondolni. Olajos lett amúgy elötte de megcsiszoltam. 

Előzmény: kaktusz 22 (173631)
LacoP21 Creative Commons License 2023.08.06 0 0 173633

Nincs.

A szabadonfutó az az 1. fokozat. Kettesben a váltópofa a dobhoz kitapad, és mindenki együtt forogva viszik a hajtást a lánckerékhez. Ha nem vált 2-be, a váltópofa nem tapad ki a nagybordásba. (Ezért hegesztették össze őket, régebben a fix 2-höz. A szabadonfutó eltávolítása, vagy a nagybordás-csőtengely kapcsoló körmök levágása mellett.)

Lehetnek kopások/berágódások a nagy,- és kismenesztő lemezeken, meg pl. a könnyűpofán ahova a nagymenesztő támaszt. 

Előzmény: nyouc (173632)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!