A siker, hogy eldőlt a próbákon, hogy a hagyományos tirisztor nem képes kb 5000 fordulat felett működni, úgy működik, mint egy fordulatszám-levágó készülék.
A balsiker, hogy a fordulatszámmérőt csak a régi fajta tirisztor tudja meghajtani, mutatja is szépen, itt a vége...
Az egybetrafós gyújtással elpörög a végéig, hibátlanul, csakhogy nem hajtja a fordulatmérőt.
Persze, az hogy a "végéig", azt jelenti, ameddig a 152 fok kipufogás elengedi, egyelőre.
A hengerszettel jónak tűnik a hőháztartása, kb 2 km teljes gáz után a gyertyafészek 164fok meleg és a BR8HS gyertya szép barna.
13 mm porlasztó, 90 főfúvóka, sportszűrővel (egyelőre).
Szóval, az egybetrafós egyértelműen jobb, ugyanazzal a generátortekerccsel.
A gyújtás oldali fedélnél is az egyiken 0 a másikon 1 vagy 2 vízszintes csík van.
Valamint a gyújtás oldali blokkfélnél is a felső tőcsavarnál van az öntvényben egy "bemarás" (valójában az öntvény olyan alakú), míg a másiknál ott telibe van öntve.
Ja, és a sztender nem úgy méretezett, hogy 80-100 Kg-os ember ráálljon a motorra és ott tekerje be, hogy indulásrs bírja azt. Még a Babetta "hőskorában" naponta láttam ezt a műveletet. Amennyiben nem indul a motor egy rúgásra, akkor azt meg kell csinálni, hogy induljon.
Nem nagy dolog a sztendert helyreállítani. Vagy a kopásokat kihegesztjük visszaállítva az eredeti állapotot és az jó sokáig ismét teszi a dolgát. (nekem ez bevált igaz, hogy ahol gyenge pontnak véltem valamit, ott megerősítettem egy hegesztési varrattal.) Ha a tartó tengely furat ki van kopva, azt is fel kell hegeszteni és újrafúrni. Ennyi.
Én ugyanígy vagyok ezzel. Ránézésre eldöntöm hogy tetszik-e, vagy nem. Ezzel nincs semmi baj, hiszen nem vagyunk egyformák (szerencsére). Fontos hogy Neked mi tetszik, azt próbáld megépíteni. Én is tuningoltam a motoromat, mert nekem fontos volt hogy városban felvegyem a forgalom ritmusát, ne előzgessenek, elkerüljem a veszélyes helyzeteket. A ledes világítást, indexet mindenkinek csak ajánlani tudom.
Sajnos a Babetta sztendere már csak ilyen, nekem mindegyikkel csak bajom volt. Jó lenne, ha valaki csinálna egy jobb megoldást, sokan örülnének neki.
Én ránézek egy motorra, akkor rögtön kialakítok egy képet magamban. (ez lehet, hogy nem szerencsés ) Képről nem lehet megítélni, hogy egy motor "tuning" eredményeképp mit tud. Az, aki ilyesmibe bonyolódik elfogult lehet ez irányban. Minden esetre a motoron elvégzett módosítások mellett én a sztendert legalább megcsinálnám. Ne úgy álljon ki a motor, mintha "tökönrúgták" volna.
Nekem is tetszik a kipufogó megoldás. Gondolom nem volt egyszerű megcsinálni. A porlasztót szerintem nem lehetett másként elhelyezni, ebben az összeállításban. Én azért megpróbáltam volna a Robi porlasztóját, lehet hogy azzal is hozta volna ezt a teljesítményt.
Hát. igen! Valahogyan nekem fura az egész. Egy karácsonyfánál nem lenne az, hogy ráaggatunk dolgokat. (Nem csak itt, hanem az előtte lévő "tuning" kép is ez a vonal.)
Pontosan! Ezért én "sűrűn" ellenőrzöm, hogy milyen az átlárása a dobnak. Odateszem a tenyerem és érzem, hogy mi a helyzet. Nem szeretném, hogy 20km-re jöjjön elő ez a hiba a lakásomtól.
A gyújtáról annyit, hogy lehetőleg legyen mindenből tartalék alkatrész hozzá. Az a biztos. Könnyebb dolog próbálni mint méregetni.
Kipufogó le. Leömlőcső, kipufogódob és furulya lyukainak teljes tisztítása, kiégetése, koksztalanítása és megtáltosodik a gép. Úgy megy majd, hogy "letépi a fejedet" ha tövig húzod neki a gázt. Nézd meg a gyertyaképet, ha túl nedves és kormos a gyertya akkor valószínű ez a hiba. Megerősíti a hibamegállapításomat az, hogy alapjáraton sem pörög ki rendesen. Két napja ugyanezzel a hibával a fenti megoldással 100%-ra javítottam a 210-es gépemet. Én is már mindent állítottam, gyújtást, karburátort, gondoltam gyűrűproblémára, egy szimmering cserén és is túl voltam már, de végül a kipufogó teljes tisztítása újjá varázsolta a gépet.
Ha hirtelen jött elő egyik pillanatról a másikra, akkor a gyújtást kell végig nézni ebben a sorrendben. Gyertya, gyertyapipa, kábel, kondi, tirisztor, vezetékezés, testvezeték, gyújtótekercs, jeladótekercs, gyujtásbeállítás. Ezeket kell ellenőrizni ellenállást, leadott feszültséget mérni.
Sziasztok! Van egy 207 esem 60 as hengerrel. nem pörög ki még terheletlenül sem, menet közben, csúnya pattogós hangja van munkaütem kihagyásokkal, gyújtás oldal rendben, mi lehet a hibája?
Elkészítettem ez én eddig legerösebb gépemet, egy 207-es 60 köbcentis membrános és rezós babikát ami 70 fölött megy gyári áttétellel.
Egy Tomos A35-ös membrán van a hengerre rakva ami belül szépen ki van marva, hogy minnél jobban szívhassa a levegöt. A 21mm-es Amal karbi nagyon jól viszi. Szép
az alapjárata és amikor eléri a motor a rezonanciát, akkor böven elég keveréket tud adni. Belül a henger egyedi verzérlésü és egy nagyon nagy kipufogó nyílással (kb ~180°)
és 4.5mm-el nagyobb beömlökkel rendelkezik. Így eléggé lassú alacsony fordulatszámon, de 7 000-töl 11 000-ig szinte kitépi a kezemböl a kormányt. Gondoltam rá, hogy
rakjak-e rá hosszabb áttételt, de szerintem nem éri meg. A régi vaz már 50-fölött sem bistonságos és 70-nél többel menni túl veszélyes. Nagyon praktikus ezzel a gyorsulással
ezért most így hagyom az áttételt.
Szívesen meghalgatnám a véleményeteket és mindent kérdésre lekesen vállaszolok!
A Youtube-on található három videó róla amik ezekkel a linkekell eléretök:
Örülök hogy sikerült megoldanod a fordulatszámmérő problémádat. Az hogy 7000 fölött dadog a Babettád, az érthető. Nem ekkora fordulatra tervezték ezeket. De arra is van megoldás. Az egyik hogy 0,4 mm-es gyertyahézagot állítasz. Kisebb szikraközben, nyomás alatt, könnyebben ugrik át a szikra. De ha ez nem segít, nagyobb teljesítményű gyújtótekercset kell beépíteni. Ilyet lehet kapni, vagy legalábbis lehetett, amit itt a fórumon olvastam.
Nem kellett semmi extra, csak felszereltem az eredeti tirisztort ami hagyományos külső gyújtótekerccsel működik.
A 15-ös kivezetés símán meghajtja az eszközt.
Pontosan mér, az alapjáratot be lehet állítani kb 1300 fordulatra, de biztosabb az 1500, főleg pirosnál várva.
Viszont, az egybetrafós gyújtással nem voltak zavarok, ezzel a gyári tirisztorral 7000 környékén "ropog", gyújtáskimaradások vanak.
Lehet, hogy az egybetrafós több/nagyobb
szikraenergiát ad, ezért tud többet.
Mindegy, a mérések után visszarakom az egybetrafóst.
Egy kis agyalás még volt délután, bekötök mindent, nem mér...
Hát persze, három 18650 akku adja sorban a műszertápot, csakhogy a működéshez nem elég az akku test, onnan is kell rendszertest, ahonnan a jelet kapja.
Nemrégen kaptam egy vezeték nélküli kerékpár komputert, még nem szereltem fel, mert a Babetta villa nem olyan mint a kerékpár villa, tartót kell csinálnom hozzá.
Nem vészes, csak egy fix tartó kell, az adó és vevő közt nem lehet 60 cm-nél nagyobb távolság.
Nem nagyon "okos", egy bikemate nevű cucc, meglátjuk, hogy működik.