Keresés

Részletes keresés

garázsharcos Creative Commons License 2023.10.25 0 0 173713

Siker és kudarc, többnyire így van ez...

A siker, hogy eldőlt a próbákon, hogy a hagyományos tirisztor nem képes kb 5000  fordulat felett működni, úgy működik, mint egy fordulatszám-levágó készülék.

A balsiker, hogy a fordulatszámmérőt csak a régi fajta tirisztor tudja meghajtani, mutatja is szépen, itt a vége...

Az egybetrafós gyújtással elpörög a végéig, hibátlanul, csakhogy nem hajtja a fordulatmérőt.

Persze, az hogy a "végéig", azt jelenti, ameddig a 152 fok kipufogás elengedi, egyelőre.

A hengerszettel jónak tűnik a hőháztartása, kb 2 km teljes gáz után a gyertyafészek 164fok meleg és a BR8HS gyertya szép barna.

13 mm porlasztó, 90 főfúvóka, sportszűrővel (egyelőre).

Szóval, az egybetrafós egyértelműen jobb, ugyanazzal a generátortekerccsel.

Persze, folytatódik a móka...

 

Előzmény: garázsharcos (173712)
garázsharcos Creative Commons License 2023.10.17 0 0 173712

Semmi gond, láttuk, értettük, köszi!

A csíkokat láttam, de a jobb felső tőcsavar felöntést még nem vettem észre, pedig így van, ahogy írod.

Előzmény: subaaa (173711)
subaaa Creative Commons License 2023.10.17 0 0 173711

Eltévesztettem, kuplung oldali fedél

Előzmény: subaaa (173710)
subaaa Creative Commons License 2023.10.17 0 0 173710

A gyújtás oldali fedélnél is az egyiken 0 a másikon 1 vagy 2 vízszintes csík van. 

 

Valamint a gyújtás oldali blokkfélnél is a felső tőcsavarnál van az öntvényben egy "bemarás" (valójában az öntvény olyan alakú), míg a másiknál ott telibe van öntve.

Érdekességnek jók ezek az infok

Előzmény: garázsharcos (173709)
garázsharcos Creative Commons License 2023.10.16 0 0 173709

Még mindig találok új dolgokat a Babettán...

A napokban mostam el egy tartalék blokkot, azt látom, hogy a gyújtásfedelet már nem három, hanem hat pici felöntés vezeti meg.

Apróság, de különbség.

Ezt egy 488 xxx blokkon találtam

Ezen kívül a két blokkfelet egybejelölő szám a blokk tetejéről "átköltözött" a mágnes alá és a bal blokkfél jobb oldalára. 

kaktusz 22 Creative Commons License 2023.10.03 0 0 173708

Ja, és a sztender nem úgy méretezett, hogy 80-100 Kg-os ember ráálljon a motorra és ott tekerje be, hogy indulásrs bírja azt. Még a Babetta "hőskorában" naponta láttam ezt a műveletet. Amennyiben nem indul a motor egy rúgásra, akkor azt meg kell csinálni, hogy induljon.

Előzmény: kaktusz 22 (173707)
kaktusz 22 Creative Commons License 2023.10.03 0 0 173707

Nem nagy dolog a sztendert helyreállítani. Vagy a kopásokat kihegesztjük visszaállítva az eredeti állapotot és az jó sokáig ismét teszi a dolgát. (nekem ez bevált igaz, hogy ahol gyenge pontnak véltem valamit, ott megerősítettem egy hegesztési varrattal.) Ha a tartó tengely furat ki van kopva, azt is fel kell hegeszteni és újrafúrni. Ennyi.

Előzmény: 4728ITI (173706)
4728ITI Creative Commons License 2023.10.02 0 0 173706

Kedves fórumtársam!

Én ugyanígy vagyok ezzel. Ránézésre eldöntöm hogy tetszik-e, vagy nem. Ezzel nincs semmi baj, hiszen nem vagyunk egyformák (szerencsére). Fontos hogy Neked mi tetszik, azt próbáld megépíteni. Én is tuningoltam a motoromat, mert nekem fontos volt hogy városban felvegyem a forgalom ritmusát, ne előzgessenek, elkerüljem a veszélyes helyzeteket. A ledes világítást, indexet mindenkinek csak ajánlani tudom.

Sajnos a Babetta sztendere már csak ilyen, nekem mindegyikkel csak bajom volt. Jó lenne, ha valaki csinálna egy jobb megoldást, sokan örülnének neki.

Előzmény: kaktusz 22 (173705)
kaktusz 22 Creative Commons License 2023.10.02 0 0 173705

Én ránézek egy motorra, akkor rögtön kialakítok egy képet magamban. (ez lehet, hogy nem szerencsés ) Képről nem lehet megítélni, hogy egy motor "tuning" eredményeképp mit tud. Az, aki ilyesmibe bonyolódik elfogult lehet ez irányban. Minden esetre a motoron elvégzett módosítások mellett én a sztendert legalább megcsinálnám. Ne úgy álljon ki a motor, mintha "tökönrúgták" volna.

Előzmény: 4728ITI (173704)
4728ITI Creative Commons License 2023.09.30 0 0 173704

Nekem is tetszik a kipufogó megoldás. Gondolom nem volt egyszerű megcsinálni. A porlasztót szerintem nem lehetett másként elhelyezni, ebben az összeállításban. Én azért megpróbáltam volna a Robi porlasztóját, lehet hogy azzal is hozta volna ezt a teljesítményt.

Előzmény: kaktusz 22 (173703)
kaktusz 22 Creative Commons License 2023.09.30 0 0 173703

Hát. igen! Valahogyan nekem fura az egész. Egy karácsonyfánál nem lenne az, hogy ráaggatunk dolgokat. (Nem csak itt, hanem az előtte lévő "tuning" kép is ez a vonal.) 

A kipufogó rész megoldása viszont tetszik.

Előzmény: 4728ITI (173701)
Levente Lukács Creative Commons License 2023.09.30 0 0 173702

Igen, pontosabban egy Amal 21mm-es porlasztó.

Előzmény: 4728ITI (173701)
4728ITI Creative Commons License 2023.09.29 0 0 173701

Nekem elsőre leesett. Baloldalt egy nagy porlasztó?

Előzmény: Levente Lukács (173700)
Levente Lukács Creative Commons License 2023.09.28 0 0 173700

Nem, nem húz balra. Miböl gondoltad?

Előzmény: kaktusz 22 (173695)
kaktusz 22 Creative Commons License 2023.09.24 -1 0 173699

Pontosan! Ezért én "sűrűn" ellenőrzöm, hogy milyen az átlárása a dobnak. Odateszem a tenyerem és érzem, hogy mi a helyzet. Nem szeretném, hogy 20km-re jöjjön elő ez a hiba a lakásomtól.

A gyújtáról annyit, hogy lehetőleg legyen mindenből tartalék alkatrész hozzá. Az a biztos. Könnyebb dolog próbálni mint méregetni.

Előzmény: Csufi15 (173697)
Csufi15 Creative Commons License 2023.09.23 0 0 173698

Alapjáraton, helyett sztenderden-t akartam írni. Szóval sztenderdre állítva, (terheletlenül) sem pörgött ki hiába húztam tövig.

Előzmény: Csufi15 (173697)
Csufi15 Creative Commons License 2023.09.23 0 0 173697

Kipufogó le. Leömlőcső, kipufogódob és furulya lyukainak teljes tisztítása, kiégetése, koksztalanítása és megtáltosodik a gép. Úgy megy majd, hogy "letépi a fejedet" ha tövig húzod neki a  gázt. Nézd meg a gyertyaképet, ha túl nedves  és kormos a gyertya akkor valószínű ez a hiba. Megerősíti a hibamegállapításomat az, hogy alapjáraton sem pörög ki rendesen.  Két napja ugyanezzel a hibával a fenti megoldással 100%-ra javítottam a 210-es gépemet. Én is már mindent állítottam, gyújtást, karburátort, gondoltam gyűrűproblémára, egy szimmering cserén és is túl voltam már, de végül a kipufogó teljes tisztítása újjá varázsolta a gépet.

 

Ha hirtelen jött elő egyik pillanatról a másikra, akkor a gyújtást kell végig nézni ebben a sorrendben. Gyertya, gyertyapipa, kábel, kondi, tirisztor, vezetékezés, testvezeték, gyújtótekercs, jeladótekercs, gyujtásbeállítás.  Ezeket kell ellenőrizni ellenállást, leadott feszültséget mérni. 

 

 

Előzmény: sándor67 (173690)
garázsharcos Creative Commons License 2023.09.23 0 0 173696

Érdekes hozzászólás, köszi a videókat, beszélhetünk a témáról, ha van kedved, lényegében minden érdekes, ami munkáról szól.

Előzmény: Levente Lukács (173689)
kaktusz 22 Creative Commons License 2023.09.23 -1 0 173695

Üdv.! nem húz a motor nagyon balra?

Előzmény: Levente Lukács (173689)
garázsharcos Creative Commons License 2023.09.22 0 0 173694

Jó, induljunk két ágon.

Ha nem megy nagyobb fordulatokon, kevés lehet az anyag (fals levegő, részleges ff dugulás).

Ha esetleg a bal szimering mellett szipákol, akkor látni kellene a hajtóműolaj füstjét, ha van még elég benne (szintellenőrzés).

De, mint említettem, ha gyújtáskimaradások vannak, nem síma "lehörgés", akkor tirisztorhiba is lehet.

Tavaszon volt egy tirisztorom, könnyedén indult, szép alapjárat, de ahogy indulnék vele, ropog, szaggat, nem pörög.

Tettem egy másikat, villám...

Előzmény: sándor67 (173693)
sándor67 Creative Commons License 2023.09.22 0 0 173693

Még annyi, hogy cseréltem a jobb oldalon főtengely szimeringet, egy kicsit jobb lett, de nem oldódott meg a probléma.

 

Előzmény: sándor67 (173692)
sándor67 Creative Commons License 2023.09.22 0 0 173692

Jó volt, nem sokat ment a hengerfej gyári.

Előzmény: garázsharcos (173691)
garázsharcos Creative Commons License 2023.09.22 0 0 173691

Szervusz!

Keveset tudunk az előzményekről, szóval jó volt, aztán egyszer ilyen lett?

Mikori a hengerszett, mennyit ment?

A hengerfej megfelel a nagyobb ccm-nek, vagy illesztve volt hozzá?

A legáltalánosabb ellenőrzésekkel kezdeném, a gyújtást sem hagynám ki.

Előzmény: sándor67 (173690)
sándor67 Creative Commons License 2023.09.22 0 0 173690

Sziasztok! Van egy 207 esem 60 as  hengerrel. nem pörög ki még terheletlenül sem, menet közben, csúnya pattogós hangja van munkaütem kihagyásokkal, gyújtás oldal rendben, mi lehet a hibája?

Levente Lukács Creative Commons License 2023.09.21 0 0 173689

Jó napot!

Elkészítettem ez én eddig legerösebb gépemet, egy 207-es 60 köbcentis membrános és rezós babikát ami 70 fölött megy gyári áttétellel.

 

 

Egy Tomos A35-ös membrán van a hengerre rakva ami belül szépen ki van marva, hogy minnél jobban szívhassa a levegöt. A 21mm-es Amal karbi nagyon jól viszi. Szép

az alapjárata és amikor eléri a motor a rezonanciát, akkor böven elég keveréket tud adni. Belül a henger egyedi verzérlésü és egy nagyon nagy kipufogó nyílással (kb ~180°)

és 4.5mm-el nagyobb beömlökkel rendelkezik. Így eléggé lassú alacsony fordulatszámon, de 7 000-töl 11 000-ig szinte kitépi a kezemböl a kormányt. Gondoltam rá, hogy

rakjak-e rá hosszabb áttételt, de szerintem nem éri meg. A régi vaz már 50-fölött sem bistonságos és 70-nél többel menni túl veszélyes. Nagyon praktikus ezzel a gyorsulással

ezért most így hagyom az áttételt.


Szívesen meghalgatnám a véleményeteket és mindent kérdésre lekesen vállaszolok!

 

 

A Youtube-on található három videó róla amik ezekkel a linkekell eléretök:

 

 https://youtu.be/z9UaR5TlOms?si=atqNf2j2Hq7B4A7l (henger keszítése)

 

 https://youtu.be/S7Xsz3iVjTc?si=3-u08AdOX_MZBw9Y (elsö inditás)

 

 https://youtu.be/-qpgiKcUGJE?si=N5Mc9HO_ET_bwdHY (végleges állapotban bemutatás)

 

Minden jót!

4728ITI Creative Commons License 2023.09.21 0 0 173688

Szia!

Örülök hogy sikerült megoldanod a fordulatszámmérő problémádat. Az hogy 7000 fölött dadog a Babettád, az érthető. Nem ekkora fordulatra tervezték ezeket. De arra is van megoldás. Az egyik hogy 0,4 mm-es gyertyahézagot állítasz. Kisebb szikraközben, nyomás alatt, könnyebben ugrik át a szikra. De ha ez nem segít, nagyobb teljesítményű gyújtótekercset kell beépíteni. Ilyet lehet kapni, vagy legalábbis lehetett, amit itt a fórumon olvastam.

Előzmény: garázsharcos (173687)
garázsharcos Creative Commons License 2023.09.20 0 0 173687

Ja, és közben működik a fordulatszámmérő.

Nem kellett semmi extra, csak felszereltem az eredeti tirisztort ami hagyományos külső gyújtótekerccsel működik.

A 15-ös kivezetés símán meghajtja az eszközt.

Pontosan mér, az alapjáratot be lehet állítani kb 1300 fordulatra, de biztosabb az 1500, főleg pirosnál várva.

Viszont, az egybetrafós gyújtással nem voltak zavarok, ezzel a gyári tirisztorral 7000 környékén "ropog", gyújtáskimaradások vanak.

Lehet, hogy az egybetrafós több/nagyobb

szikraenergiát ad, ezért tud többet.

Mindegy, a mérések után visszarakom az egybetrafóst.

Egy kis agyalás még volt délután, bekötök mindent, nem mér...

Hát persze, három 18650 akku adja sorban a műszertápot, csakhogy a működéshez nem elég az akku test, onnan is kell rendszertest, ahonnan a jelet kapja.

Így bekötve, már pontosan mér.

Előzmény: garázsharcos (173686)
garázsharcos Creative Commons License 2023.09.20 0 0 173686

Nemrégen kaptam egy vezeték nélküli kerékpár komputert, még nem szereltem fel, mert a Babetta villa nem olyan mint a kerékpár villa, tartót kell csinálnom hozzá.

Nem vészes, csak egy fix tartó kell, az adó és vevő közt nem lehet 60 cm-nél nagyobb távolság.

Nem nagyon "okos", egy bikemate nevű cucc, meglátjuk, hogy működik.

Előzmény: 4728ITI (173684)
4728ITI Creative Commons License 2023.09.15 0 1 173685

Elnézést, vezeték nélkülit akartam írni.

Előzmény: 4728ITI (173684)
4728ITI Creative Commons License 2023.09.15 0 0 173684

Én vezetékest használtam, de lehet hogy a vezetékes is jól működik. Nincs tapasztalatom. Ki kell próbálni.

Előzmény: moyos (173683)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!