A difi a koronás anyával állítható,de én a benne lévő 4 db fogaskerékről beszélek.2-be megy bele a féltengely, kettő maga a bolygókerék.Ladánál úgy tudom ezek hézagolhatók.Alekonál nem.
Mivel idén ma vagyok utoljára netközelben, így kívánok minden kedves topictársamnak Nagyon Kellemes Karácsonyi Ünnepeket, valamint Sikerekben Gazdag Boldog Új Esztendőt! :)
Nekem is volt szerencsém egy 1.5 ös Alekó tulajdonosa lenni 1,5 évig. Véletlenül láttam meg tökéletes állapotban, egy igen gondos öregúr adta el ,műszaki vizsgával, rádiósmagnóval,téli gumikkal. Ez 2002-ben volt és akkoriban még egy Heves megyei faluban voltam hivatásos rendőr,körzeti megbízott. Mivel nem akartam töntretenni új swiftemet és abba már ne akaratam beleültetni sok "t..."s / a szó legszorosabb értelmében vedd !!/ emberkéket előálításkor így kapóra jött nekem. 110.000 ft-ért vettem meg. Hihetetlen üzembiztosan mködött,egy pöccre indult a legnagyobb hidegben is. Amikor leesett a hó, szinte nyerített örömében ! A szibériai vére előjött. Fütése a lenagyobb hidegben is ventillátort nemhasználva is kitűnő volt. Óriási belső tere és csomagtartója annak vriálhatósága szerintem most is példa lehetne . Mentem vele szántáson,traktornyomokban, de nem akadt el,mindenhonnan kivitt. Egy személyautó sem tudja ezt a terepképességet, utánam már csak a valóban terepesek jöhettek terepmunkánál. Fogyasztása az ósdi moszkvics motort meghazudtolva, de ősi peugeot vérvonalára büszkén higgyétek el városi cammogással, járőrtempóval is kijöttem vele 10literből. Hosszútávon pedig nem evett többet 8lternél. A váltója preciz, kemény, igen rövid utakkal kapcsolhatóvolt.
Esküszöm,hogy amennyiben leégnék anyagilkag felkutatnák egy alekót, mert az kiálóan alkalmas szegénypénzű, de nyugati minőségre álmodozó keleti embereknek.
A műszerfala , váltója,óriási beltere, nagy hasmagassága ennyi pénzért már unicum.
Rádasául teljesen megbízható. Sosem éreztem, hogy otthagy, soha nem hagyott cserben pedig minden nap közlekedtem vele. Amikor otthagytam körzeti beosztásomat eladtam egy havernek, aki kezdő építő állalkozásába vette meg.
Egész nyáron naponta 300kilométert ment vele, munkásautóvá vált. Egy év alatt ment vele 70000!! km-rt, előtte volt benne kb. 120000km.- és akor adta ,mg magát a motor.Az is önhibából adódóann. Nem nézték a vizet és az olajat.
Aztán meg össze is törték szegényt a munkások.
Szerintem a legjobb keleti autó , az idáig gyártott legjobb minőségűkocsi a keleti blokkban.
Szívemben örökké hálás vagyok neki, mindig egy kicsit Alekós leszek.
Köszi szépen mindennemű segítséget! Jó lett a gép, az egyik gyertyából azonban eltűnt az elektróda, ahogy ezt a telefonban is említettem. 3 hetes championok voltak, érdekes. A többin a hézagot rendben találtam, viszont kormos volt az összes. A karbin állítottam valamit, a gázpedélvisszahuzó rugót is visszatettem. alapjáratot is állítottam, meg kis keveréket is hogy így is használható legyen. A szivató teljesen barmul volt beállítva, nem is lehetett alaphelyzetbe visszatolni... Ezeket mind korrigáltam, ha majd lesz ujra 4 gyertya, akkor lehet megint ránézek, amennyiben kéri a kolléga. :) De helyettem beszéljen inkább az auto saját blogja, http://aleko.blogol.hu/ .
Örülök hogy csak kisebb baja van! Bár nem tudom ez mennyire nyugtat meg, hogy foloslegesen lett szétszedve a motor. :)
Nem akarok nagyon beleszolni, de csupán lada motorbol kiindulva a lendkerékbe tudtommal nincs semmi csapágy, és a nyelestengely meg a kuplungtárcsa fogazatába csuszik bele.. Ettol fuggetlen lehet hogy van ott még valami csapágy mogotte, de ilyenről még nem hallottam... :-O
Sok sikert az összeszereléshez!
Ha nem találsz alkatrészt, írd le konkrétan mi kell, és megpróbálom Neked beszerezni, postázni.
Sziasztok! Szétszedtük végre az kocsit (nyáron lett lerakva főtengelycsapágy hibával). DE kiderült hogy nemott van a gond hanem egyetlen egy csapágy ment tönkre, az a csapágy ami a lendkerékben van.Amibe belecsúszik a nyelestengely!szóval pár száz forintos baja van, csak az a baj hogy itt szegeden nem lehet ilyet kapni!
Nincs véletlen vkinek bontásból vagy akárhonnan ilyen csapágya???Végre összetudnám rakni a kocsit :)
Születésnapod alkalmából engedd meg, hogy gratuláljak a Dywitrij csodálatos metamorphozisához, és nem utolsó sorban Neked, hogy újra egy évvel "öregebb" lettél! :)
Isten éltessen sokáig, füled érjen bokádig! :D ;-)