8 napos verseny, 6 értékelhető versenyszám 4 géposztályban, kiváló hangulatban...! Röviden ennyiben lehet összefoglalni a most végetért területi vitorlázórepülő versenyt. A helyezettek az alábbiak, részletes eredmények az MVSz honlapjáról is elérhetők.
HUN Club 1. Gábor BORS Opitz Nándor Repülőklub 2806 2. András OSWALD Szentesi Repülőklub 2751 3. Balázs LAKTIS MÁV Repülőklub 2166
FAI Club 1. Sándor MAKAI Aero Klub Debrecen 4589 2. Tamás VÁMOSI Opitz Nándor Repülőklub 4384 3. László PASZTERNÁK Borsod Megyei Repülőklub 4301
15-meter 1. Ádám KAPUY MSE 4139 2. István MAGYAR Opitz Nándor Repülőklub 3645 3. Zoltán SURÁNYI Szolnoki Repülő Egyesület 3576
Open 1. Robert SÍMA GAC Benesov 4651 2. Dietmar DAUL AKA-Flieg Tübingen 4086 3. Péter LENCSÉS Aeroclub Hajdúszoboszló 3767
A legifjabb versenyzőnek járó különdíjat és a legeredményesebb első versenyes ifjúsági sportolónak az AKTUÁL BAU Kft és a SZEMP AIR Kft által felajánlott Colibri II.loggert Lencsés Péter nyerte el. Köszönjük a Délvidéki Aero Club 1930 kiváló szervező munkáját, a verseny megrendezését és bízunk benne, hogy a Szegedi Repülőtér még sok vitorlázórepülő versenynek tud otthona lenni.
39 géppel négy géposztályban megkezdődőtt a verseny Szegeden. Örvendetes, hogy a rendezők által nyújtott kedvezményeknek köszönhetően 8 ifjúsági versenyző repül és sok első versenyes van közöttük. A Magyar Vitorlázórepülő Szövetség is támogatni tudta idén az ifiket. A Nemzeti Bajnokságon 4 pilóta nevezési díját tudtuk kifizetni, itt Szegeden 8 ifi versenyző kapott 28.000 Ft-os támogatást költségeikhez, továbbá két ifi versenyző számára tudtunk mobil Flarm készüléket biztosítani, abban bízva, hogy megtaláljuk "kiöregedő" ifi pilótáink utánpótlását válogatott keretünkbe. A szükséges pénzt a Magyar Olimpiai Bizottság és egy magántámogatónk biztosította, ezúton is köszönjük. A verseny részleteihonlapunkon, a bal oldali logóról megtekinthetők. Jó időt és biztonságos, sportszerű versenyzést kívánunk!
Argentin sporttars keresne berelheto ketuleses gepet aug19-22 kozott, lehetoleg Bp kozeleben. Janus, nagyIS tipusa mar van. Elore is koszonom a segitseget.
Sindely János (Alföldi) régi jó szokása szerint nyaranta Nevadában repül és néhány új Nemzeti rekorddal gazdagítja táblázatunkat. Július 12.-én ASW20 típusú 15 m-es gépével 174,89 km/órás átlagsebességet ért el 100 km-es háromszögpályán. Gratulálunk teljesítményéhez és reméljük, lesz folytatása. A friss rekordtáblázat és lista az MVSz honlapján megtalálható.
Hova szállt le az iskolakörók után? A völgybe? Mert akkor cipelhették szegény növendékek:-(
Mi 1961-ban még tanultuk elvben a csúzlis startot, mint A vizsga alacsonystartot, de Hajdúszoboszlón mindig csörlővel csináltak alacsonystartot, az azután is kellett, amikor az A vizsga már megszünt (nem tudom, mikor).
Hármashatárhegy Tetőről 1955 augusztus 30-án csúzlisztak utoljára. A pilóta Zóka Ernő volt, akinek hiányzott a "B" vizsgája, ezért ötször startolt a Tetőről. A 2x2 néha öt című film egy részének felvétele 1954-ben készült HHH-n.
Nem a Főv. Korm. Hivatal, hanem a "nagy" Kormányhivatal foglalkozott az üggyel, de egy lépést sem tettek a kilakoltatásunk jogosságának-jogtalanságának kivizsgálása érdekében.
A dagály utcai klubhelyiséggel az MRSz rendelkezik. bérleti díjat nem kérhet, hanem emelt MRSz támogatás címen jöttek az egyre magasabb számlák. Amikor oda költöztünk, akkor havi 60.-eFt volt a fizetnivaló, később havi 80.-eFt, amit egy éven át fizettünk nyáron is, amikor nem használtuk. Újabban az MRSz 120.-eFt-ra emelte a tarifát, de ezt már nem tudjuk kinyögni.
Átláthatatlan, hogy a Nemzeti Vagyonkezelő Zrt, és a Dagály utcai épület kezelője (üzemeltetője) között hogyan oszlik meg ez az összeg.
A klubhelyiségből kiköltöztünk, üresen áll.
Harcolunk az 1952 óta használt Bp. V. ker. Semmelweis utcai oktatótermünkbe történő visszaköltözésért. 2008 október elsején voltunk kénytelenek kiköltözni, mert az önkormányzat nem vette figyelembe azt, hogy nonprofit szervezet vagyunk és a gazdálkodó szervezetekre kiszámított havi nettó 180.699.-Ft bérleti díjat kért, valamint követelt nettó 17.000.-Ft "elmaradt" bérleti díjat. Tárgyalások, levelezések nem hoztak eredményt. Attól féltünk, hogy a tartozásét elárverezik a gépeinket, ezért kiköltöztünk.
Kiköltözés előtt sikerült helyet kapni a Dagály utcában.
Tovább jártam az igazság kiderítése érdekében és követeltem hogy részletesen tájékoztassanak a nettó 17.mFt-ról. Az önkormányzat bérleti díj elszámoló irodájában megállapították, hogy nincs elmaradt bérleti díj tartozásunk, sőt 99-000.-Ft túlfizetésben vagyunk. Ezt az összeget visszakértük és meg is kaptuk. Ekkor azonban már a Dagály utcában laktunk. Hiába lobogtattuk azt az igazolást, hogy nincs tartozásunk nem tudtunk elérni semmit.
Räyskäläban a mai első versenyszámot Klub osztályban Hamar Zoli nyerte. Ezúton is gratulálunk! Orsi hatzaért, így 23.-ik Standardben, Csonka Pista terepen van! Hajrá Zoli!
Vitorlázórepülőknél még lehet használatban néhány HP iPAQ PDA. (Én is használom a napfényen is jól látható képernyője miatt.) Ezek számára eladó 2 db USB-iPAQ kábel. Sorozatos bénázás (eBay) miatt 2 db helyett már 6 db van az asztalomon :-)