Nekem is a P2 Michelin négy évszakos van. Sajnos úgy vettem, hogy már a nyári abroncsok is cserések voltak, tehát azt is venni kellett volna, plusz téli gumi és négy darab felni azoknak is.
Szóval elgondolkoztam, bújtam a teszteket négy évszakos ügyben. Aztán egy ügyfél győzött meg, akinek a BMW SUV-ján ilyen gumi volt (Michelin Crossclimate) hogy mik a tapasztalatai. Áradozott hogy milyen jó télen-nyáron.
Na szóval én is ezt vettem és nem bántam meg. Nyáron gyakorlatilag nincs különbség. Lehet hogy a menetzaj és a fogyasztás picit nagyobb, de bőven belefér. Télen amikor leesett a friss hó, még simán előzgettem is (persze ésszel) a sok tötymörgőt, akik képtelenek két centi hóban normálisan haladni. Havas hegyvidéken lehet nem használnám, de persze ki kéne próbálni. nyilván van az a határ, ahol már jobb egy igazi téli gumi.
Na és a kopás. Pont egy éve van az autón, valamivel több mint 10 ezer kilóméter után nincs számottevő kopás. Ha 4-5 évig tudom használni, már megérte. Mire az anyaga is kezd amortizálódni, pont cserélem újra és kész.
Fogyasztás? eddigi rekordom jó időben 4,6 liter, de télen sem volt több 5,2 liternél ezzel a gumival. Természetesen teli tankolás alapján. :-)
Mi nem csak varosban hasznaljuk. Miert lenne orszaguton, autopalyan rosszabb? Nekem nem tunik hangosabbnak, vagy rosszabb viselkedesunek, mint korabban teli es nyari kombinalt garniturak. Sot az S-Cross gyari Continental Ecocontact-janal szerintem kanyarban jobb es halkabb. Egyedul az erzesre par decivel nagyobb fogyasztas ami szerintem hatrany az S-Crosson. A Priusnal nem tudom tobbet fogyaszt-e, mert azt igy vettuk es igy is jol fogyaszt😃
Az hogy hamarabb kopik az relativ, de termeszetes, mert folyamatosan ez vant fent es tobbet megy. Legalabb atlagosan frissebb gumik vannak fent az auton es az ujabb fejlesztesekhez is gyakrabban juthatunk hozza. Egyebkent a Prius 15-os gumimerete tok jo, mert kb. fele annyiba kerul ra a gumi mint az S-Cross 17-esre. A Michelinnek egyebkent szimmetrikus a mintazata, igy nincs olyan, hogy a teli vagy nyari oldal jobban kopik. Persze meg csak viszonylag rovid tapasztalatom van vele. 3-4 mulva okosabb leszek.
Városban jó alternatíva,nekem is 4 évszakos van fent (így vettem). Viszont : hamarabb kopik el mint a 4+4 cserés szett.Illetve 4 mm alatt a téli "féloldal" nem igazán hasznos.
Nem acelfeni, de kapcsolodo tipp. Nyilvan hasznalattol fuggo, de erdemes elgondolkozni 4 evszakos gumin. En eloszor tavaly osszel valtottam az en Suzuki S-Crossomon a Michelin Crossclimate+-ra. A gyari nyari gumit eladtam es a 4 evszakos felment a gyari felnire. Teljesen meg vagyok elegedve vele. Talan 3-4 decivel tobb a fogyasztas, de nem kell tarolni egy plussz garnitura kereket es evekre elfelejthetem a szezononkenti gumicsereket. Esetleg 1-2 evente centrirozast kerek majd. Az utobbi idok szinte telmentes idojarasaban lehet, hogy jobb is enyhe teleken, mint egy igazi teli gumi. A parom tavaly telen vasarolt Prius 3-asat is ugyanennek a Michelinnek a korabbi verziojaval vettuk, de az is tokeletes, csak mivel mar 5 eves, ezert iden cserelni kell. Az uj is egyertelmuen 4 evszakos lesz.
Nem kell hozzá olyan messze menni, szerintem itthon is megszívhatod vele egy balesetkor. Ha szemlekor kiderül, hogy a gumi/kerék nem az autóra való a biztosító kihátrálhat mögüled amit nem kell magyarázni milyen kellemetlenséggel jár.
Nekunk 185e van benne es 2 csere kozott (~10e km) 0 olaj tunik el. Az, h nem a maxon van a szint szvsz nem jelent semmit. Mellesleg ha jol tudom akkor az olajfogyasztas a 2-es Priusokra eleve sokkal kevesbbe jellemzo, mint a 3-asokra. Ott is sok esetben visszavezetheto a nem megfelelo olaj hasznalatara (0W-20 vs 5W-30)
dokiki:
Igazat kell adnom az elottem sozlonak. Magyarorszagon csak azert kerul fol a 205-os valtozat mert olcsobb, de attol meg nem ravalo es egy esetleges vizsgan, rendori ellenorzesnel - meg ha kis esellyel is - lehet belole gond. Itt Hollandiaban pl a muszakin nem menne at azzal a gumival. Tudom ez nyugat...
Az enyém 250.000km után 15.000km alatt 5-6 decit fogyaszt. De lehet olvasni ettől jóval rosszabbakat is. Sajnos ez az egyik leg alattomosabb hiba. Melyet a vásárláskor felmérni nem nagyon lehet. Ugyanakkor ha belenyúlsz egy rosszabb példányba, azt rendbe tenni nagyon drága lesz.
Kettes Priust akarok venni. Már néhányat megnéztem, jók, de az olajszint nagyrészüknél az alsó nívó közelében volt, de egyiken sem a felső jelzésnél. Ha én olajat cserélek, a felső nívóig öntöm, az cseréig benne is marad. Tudom, hogy az olajszint sokmindentől függ, de ezek ennyire eszik az olajat? Mennyi a még elfogadható olajfogyasztás?
Fizikailag felmegy a kettes prius felnije a hármasra, hibátlanul illeszkedik. De erre a felnire hivatalosan a 195/55R16-os gumi való, ami nem igazán váltómérete a gyári méreteknek. És elég drága is. Jobb lenne a 205/55R16 viszont ez a felni csak 6 coll széles. Így ez sem ideális rá, bár sokan felrakják. Plusz még ott van az a probléma, hogy hivatalosan nem térhetsz el a gyárilag engedélyezett gumiméretektől (akármit is írnak a netes kalkulátorok). Ezt magyarországon jellemzően nem nagyon nézi senki, de külföldön már annál inkább.