Sziasztok! Olyan kérdésem lenne hogy menet közben leginkább pályán és lakott területen kivűl de nagy melegbe városba is benzinszag van az autóba. Mitől lehet ez? Már néztem a tankot néztem a hátsó ülés alatti fedelet és minden patent. Egyedül egy dologra tudok gondolni hogy ha felmelegszik a dob ami pont a tank alatt van ezáltal felmelegiti a tankot ami hatására jobban párolog a benzin valami szellőzőn keresztül. De akkor hogy kerül be az utastérbe?
1999-es gyártású, Mazda 323 1.5 safety-hez keresek jó ablaktörlő lapátot. Amit a szerelő felrakott rá, kb. már újonnan is csak 80%-osan tisztított, most meg, 6.000 km után, csak maszatol.
Melyik márkát, típust vegyem? Lehet drága is, csak szépen dolgozzon.
94-es BA-m van és azt szeretném megtudni hogy az órában lévő izzókat és a ködlámpa kapcsolóban lévő izzókat hogyan tudnám kicserélni? Leginkább az érdekelne hogy az óra körül ami van műszerfal hogyan tudom leszedni?
Szia facsavar , szerelő cserélte a légtömeg mérőt és ő méregette ki a jeladókat,szondákat. Nem tud az alapjárattal mit kezdeni , nem fér a computerhez, nincs olyan gépe.Amúgy Ózdi vagyok ez a baj nincs kimondott Mazdás a környéken ,legalábbis nem tudok róla. Igen a pillangószelep rendben ,tiszta és az EGR szelep is. Bár az olaj lecsapó szelep picit vissza fele is enged. Köszi bármi tanácsot tudsz adni vagy ötletet. Az ECU sorszáma vagy cikkszáma a 72Kw-ét nem tudod véletlenül? Köszi a választ.
Sziasztok. Minden jeladó, minden érzékelő jó. Labdaszonda, légmennyiség mérő kicserélve ,EGR szelep kitisztítva. Alapjárat 1600-1800 alá nem megy. Nem akarom el hinni hogy csak az a megoldás ha motorvezérlő elektronikát ki cseréltetem.Minden javaslat köszönök. Az autó MAZDA 323 F 1.6 TE 2001 évjárat 150e. km.benzines .motorszám ZM. Ehhez a motorhoz milyen sorszámú ECU kell és mennyi az ára? Minden program és egyéb teendő nélkül cserélhető? Frissítés ,telepítés nélkül? SOS mert meg őrjít az autó!!!
Ha valakit netán érdekel: megvan, hogyan lehet kiszedni a korábbi kérdésemben szereplő műanyag burkolatot.
Először a hátfal burkolatát kell leszedni. Ezt 2 patent tartja a csomagtér felől, ezekkel nincs gond. Ha kint vannak, akkor a valahogy rá kell fogni a burkolatra, és 45 fokban (menetirány szerint) előre és felfelé, határozott mozdulattal meg kell rántani. Ekkor látszik majd, hogy az alján 2 fül kapaszkodik, a zárhídon pedig 4 patent fogja.
Ha ez megvan, jöhetnek az oldalsó burkolatok. A csomagtérből is látható patentok kiszedése után simán ki lehet játszani a helyéről. A hátfal burkolata alatt van még egy-egy patent, ami az oldalsókat burkolatokat fogja, ezeket nem eltörni!!!
A csomagtér világítását nem kell kiszedni a burkolatból, azt könnyen le lehet kötni, amikor már be lehet férni a félig kimozdított burkolat mögé. Sima ügy.
Hát igen; vagy nyüszögjön minden, vagy legyen csend, de nincs idegesítőbb annál, mint amikor csak egy valami (max kettő) nyiszog menet közben.
Alkatrész beszerzésben elég jó vagyok (ehhez a Mazda-hoz is úton van már az első szatyor alkatrész), de előbb-utóbb kelleni fog gyári, eredeti darab is valamiből, ehhez viszont nincs forrásom, illetve csak a nyilvánvaló: a márkakereskedők.
Én 18 éve BMW-ket hajtok, azokhoz több alternatív alkatrész-beszerzési pontot is tudok, amelyek a márkakereskedői áraknál azért (sokszor jóval) olcsóbbak. Gondoltam, talán van ilyen Mazda vonalon is.
Ezt a kis Mazda-t amúgy a páromnak vettük, de én is sokat megyek majd vele, meg nyilván én szerelem, és tartom karban. Nagy reményeket fűzök hozzá. Volt már egyszer egy BG 323-asom, azt imádtam. Ez volt az egyetlen nem BMW autóm. És amikor Németországból hazaköltözve feleslegessé vált a két autó, a BMW-t adtam el, pedig... De nem bántam meg, mert a kis japán elképesztően jó és megbízható volt. És a röhej: kerek 1000 Euro-ért vettem anno, 12 évesen, 110.000 km-rel, és nulla hibával.
Így aztán örültem, amikor rátaláltam erre a kocsira most, még az illata is ugyanaz, mint a régi BG-é volt. Pár év múlva meglátjuk, mit tudott letenni az asztalra.
Szia! Az az igazság, hogy én is kezdő Mazda tulajdonos vagyok, (2015.02.26.) kisebb helyreigazításokon kívül mást ez idáig nem kellett javítanom. Azonban már kutattam az alkatrész beszerzés lehetőségei után. Nekem UNIX vonalon van ismerősöm, aki elég nagy kedvezménnyel bír. De remélem mostanában nem leszek rá szorulva.
Visszatérve a filcezésre. Rövid tapasztalatom van a japán csodákkal kapcsolatban, azonban ez idő alatt rá kellett jönnöm, hogy a korábbi kocsiaimhoz képest ezen műanyag burkolat van túlnyomó részt. Ezek viszont egy idő után engem irritáló zajt hallatnak. A filcezéssel ezt ki lehet iktatni. Mondanom sem kell, hogy mi a különbség egy zizegő nyekergő beltéri zaj és egy fülke csendes autózás között. Megéri egy kis időt rá fordítani.