Legesélyesebb ebben az esetben a legelső.Mint a többi autónál is.Most tisztitottam sajátom is ezzel.(off auto).de a pontos szétszedést fejből nem tudom tipusonként,ezt látva megy csak.Talán yt-on van vidi bőven.(vagy szerelő jópénzért).
Családban van 2 clio még azoknál többi is megvolt.
Ma reggel azt figyeltem meg, hogy indítás után szépen tartja a magasabb fordulatot (1000 - 1200 környékén talán) de amint gázt adok, jön ez az ingadozás amit leírtam. Ez pontosíthatja, hogy mi lehet a gond, vagy továbbra is a lentieket kellene átnézni, tisztítani?
Köszi, bepróbálkoztam :) Közben előkotortam a pótkulcsot, azzal indul, legalábbis eddig nem jelentkezett ez a gond, cserébe az nem nyitja a központi zárat :D
Más - mi lehet a gond, ha szintén a lenti autónál hűvösebb reggeleken az alapjárat ~1000 és 2000 között ingadozik fel le fel le, míg be nem melegszik a motor? Ennek nem egy fix emelt értéken kéne járnia amíg el nem ér egy bizonyos hőmérsékletet?
Clio II 1.4 16v 2000 tech run - az elmúlt 1 hónapban kétszer fordult elő, hogy a kulcsot bedugom, a műszerfalon gyorsan villog a piros led és az autó nem indul. Teker, teker, de nem indul, mint ha nem kapna üzemanyagot.
Kulcs ki-be, ajtó lezár-vissza egyszer csak megoldja a problémát és utána gond nélkül indul az autó. Ajtók nyílnak rendesen, világítás és minden más rendben működik.
Mi lehet a gond? Indításgátló, slusszkulcs, valami más? Úgy tudom valamelyik előző tulaj utólagosan riasztót rakatott bele, de ahogy bekukkantottam a motortérbe a szirénája már tuti ki van kötve, mert két kábel csüng lefele :) Ez is lehet ez is a ludas? Itthon meg tudok nézni bármit rajta, vagy autószerelőhöz esetleg inkább autóvillamossági szerelőhöz vigyem?
Csak most találtam erre a forumra. Egy hónapja eladtam 2002-es cliomat1,4 16v. Nagyon szerettem, 11 évig Volt nálam, de sajnos elöjött egy olyan hiba amit több szerelö is próbált csinálni de nem sikerült megjavítani. Gázpedálra egyszercsak nem reagált menet közben és a fordulat 2-3ezer között leszabályzott és müszerfalon izzításjelzö hibalámpa világított. Ez sokáig menetközben gyujtás le és vissza helyre hozta, de legvégén már ez nagyon besürüsödött és használni Sem lehetett. Cseréltek már rajta gázpedál jeladót, folytószelep vezérlöegységet takarították majd cserélték meg sok sok diagnosztika de sajna ez is kevés Volt. Már csak számítógépre tudtak tippelni de nem mertük bevállalni annak is a cseréjét mert kb az autó árát rá kellett volna költeni. Ezen felül még voltak más hibák is a szeretett autómnak mint pl váltó olajcsepegés és sok apróság. Ezért meg kellett válnom töle és új Clio kombiba vágtam. Had ne mondjam az nem lett egy jó üzlet mert elhozatal után ráköltöttem pont annyit amennyít kaptam a régiért.
Nektek is Volt olyan hibátok amit leírtam? Esetleg ti végleg metudtátok szüntetni? Válaszotokat elöre is köszönöm.
Ma hoztam el 3 hét után a szervízből az autómat. Vezérműlánc csere és minden ami ezzel jár. Mindezt 1,5 év és 24000 km után... Még jó, hogy gariba csinálták.
Nálam elég volt a tömítést cserélni, akkor kb 6ezerért találtam, elring márkájú ment bele. Tavaly január óta nincs vele gond.
Azt tudni kell, hogy ha gond van a termosztáttal, akkor cserélni kell az egész műanyag fedelet is, mert ebbe van beleragasztva. Tehát ennyi idős autónál lehet érdemes már a termosztátházat is cserélned. Az olyan 15-20ezer, plusz fagyálló, plusz munkadíj.
Egy éve vettem egy 2002-es 1.4 16 V Clio 2-t. Különösebb nagyobb hibám nem volt vele az eltelt egy év alatt (volt az 1 év alatt komplett vezérléscsere vízpumpával, fojtószelep csere újra (ebay), biztonság kedvéért gyertyák és trafók cseréje új berura, fhp jeladó csere). A kocsiban garantált 140.000 km van (magyarországi kocsi, második gazdás).
A következő rejtély van a kocsival:
A kocsi kiegyenlítő tartályában olajfilm van mindig (nem vastag, nem nagy mennyiségben, a kiegyenlítő tartály falára rakódik ki, nem úszik vízben), ezt egyszer kimostam az egy év alatt.Viszont kimosás után is újra keletkezett!
A megvétel előtt az előző gazda hengerfej tömítést cseréltetett síkolással, melyről számlám van (ez kb 1.5 éve volt).
Hengerfejességre nincs ráutaló jel, az olajban nincs víz!, nem kemények a csövek, nincs gond a motor hőháztartásával, nincs extra vízgőz a kipufogógázban, minden rendben van vele.
Merre keressem a hibát?
Nem akarom újra pakoltatni a hengerfejet feleslegesen!
Külföldön olvastam olyat, hogy a termosztátháznál is kerülhet olaj a víztérbe, illetve lehet vizes olajhűtő a rendszerben (az olajszűrő alatt), bár ez szerintem a dieselekben jellemző.
Érdeklődni szeretnék, hogy nincs e valakinek bontott vagy bontásra váró Clio II-es? Két apró dologra lenne szükségem.
Az egyik amivel állítani lehet a vezetőülés dőlés szöget, egy fogantyú. Sajnos eltörött.
Illetve a másik a bal oldali első lámpánál van egy apró műanyag "pöcök" amivel az izzó foglalatát lehet helyre tenni gyakorlatilag az tartja a helyén hogy ki ne essen .. (lehet rosszul írom és így nem lehet érteni) Kérem ha van valakinek, akkor jelezze . Köszönöm szépen előre is.
A csomagtér ajtónk csak erős lecsapás után záródik, így megpróbáltam utánajárni a dolgoknak. Nos találtam egy ábrát, a zár rögzítő részéről, de hogy állítható lenne az nem derült ki az rajzból.