Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

rob997 Creative Commons License 2020.12.10 0 0 67756

Üdv !

Egy 1.6-os benzines, G Astra, Z16XE motorkódú autóról lenne szó. Az olaj amit használok Mobil 5W40. A csatolt videóban hallható hasonló hangot produkál, mindegy hogy hideg, vagy meleg a motor. Van ötletetek mi lehet ?

 

https://www.youtube.com/watch?v=0loUt3vizq4

Pompiere Creative Commons License 2020.11.04 0 1 67755

Egy hibát és annak megoldását szeretném megosztani, hátha valakinek még a hasznára válik:

 

Az alany egy benzin-gázüzemű  Opel Astra G. Motorkódja: Z14XEP , 251 ezer km-rel. Ebből 146 ezer gázüzemben.

 

A szimptómák: az autó valamikor tavasszal elkezdte dobálni a P1405-ös hibakódot, amely az EGR szelep meghibásodására utalt. A nyár folyamán nem volt hibakód, ezért egyre csak halasztottam a szerelőhöz menetelt.  Beköszöntött a szeptember és újból megjelent a P1405, azzal a plusszal, hogy elkezdett rángatni is az autó. Folyamatos gáztartás mellett 2000-2700-as fordulatszám között eltérő intenzitással mindig jelen volt a rángatás, a hibalámpa pedig hol kigyulladt, hol elaludt.

 

Közben szétnéztem a neten is, hogy milyen lehetőségek vannak a hiba elhárítására, anyagilag mire kell készülnöm. Több helyen is olvastam, hogy a Z14XEP-s motorokra szerelt EGR szelepek elektronikája szokott általában a gyenge pont lenni. Ezt tippként mondtam is a szerelőnek.

 

Miután szakműhelybe került az autó, a szelep át is esett egy alapos tisztításon, bemérésen. Visszaszerelés után pár napig hibátlanul működött. Aztán újból megjelent a P1405 és vele együtt a rángatás. Nem forszíroztam tovább a javítást, hanem a szelep cseréjét kértem. Egy Pierburg szelep lett beépítve (GM 555 56720   KAT 585 1057)

 

Ezzel az autó most már tökéletesen működik. Nincs hibakód, nincs rángatás.

 

A fentiekhez még hozzátartozik, hogy 2-3 év óta folyamatosan – amikor az autó teljesen hideg állapotban volt – az indítások után benzinszag terjengett, ill. gyakorta az autó első indítózásra nem is indult be. Továbbá az autó olyan „nyúlosan” gyorsult. Nem igazán volt dinamikus.

 

A szelepcserével az előbbiek is megszűntek és az autó érzetre olyan, mint amikor hozzám került nyolc éve.

409 Creative Commons License 2020.11.02 0 1 67754

 

 Kizárólag kalandtúrás vízi tábor estén esélyes a médiaszivattyú.

Előzmény: zimi40 (67753)
zimi40 Creative Commons License 2020.11.01 0 0 67753

Sziasztok

 

Z17dth médiában van a táborban szivattyú?

 

ksanyi52 Creative Commons License 2020.10.23 0 1 67752

Én azt mondtam neki : Én nem alkudozok, ha ő sem alkudozik. Így hát megegyeztünk. 

Előzmény: tillA (67750)
Danixa Creative Commons License 2020.10.23 0 0 67751

Sziasztok! Egy kB. 2003 as Astrám van jelenleg. 2 éve vettem ár

Egy barátomtól, hozzá is használtan került. Elég ramaty állapotú, egy ideje nem is biztonságos, mert csúszkál, pedig új váltót is kapott. Mitől csúszkálhat? Köszi. 

tillA Creative Commons License 2020.10.23 0 0 67750

Köszönöm a válaszod!

Nem, már megvan az utódja. Csak ki szeretném venni belőle azt a 0-300 ezer forintot, ami még benne van, jól jön az új kocsival kapcsolatos járulékos költségekre.

Én is hajlandók a kereskedős megoldásra mint részemről legegyszerűbb. De azt mondta egy barátom, hogy ott 100-zal kevesebbet kínálnak, mint a kalkulált érték.

Előzmény: ksanyi52 (67749)
ksanyi52 Creative Commons License 2020.10.22 0 1 67749

Nem tudom akarsz e helyette másik használt fiatalabbat? Nekem volt egy 27 éves Trabantom, Kereskedőnél, lecseréltem egy 9 éves Opelra. Beszámolta 170 be. Piacon meg 50 ért kérték. 

Előzmény: tillA (67748)
tillA Creative Commons License 2020.10.22 0 0 67748

Kedves kollégák! Szeretnék tanácsot kérni egy Opel Astra eladása tárgyában.
1993-as gyártású, hozzám 2000-ben került, azelőtt és azóta is kíméletesen tartott kocsi. Motorja pár éve felújítva, hátsó felfüggesztés kicserélve, alváz javítgatva. Amúgy korának megfelelő, megkímélt állapotú. Forgalmi még egy évig.
Szóval abban kérnék segítséget, hogy:
- el lehet-e ezt még adni?
- vajon mennyiért?
- milyen csatornán érdemes vele próbálkozni? nem szeretnék energiát ölni bele, sokat utánaszaladgálni, és attól is megkímélném magam, hogy rosszarcú maffiózokkal kelljen találkoznom...
Szóval, mi lehetne a biztonságos és eredményes kereskedelmi taktika, mit javasoltok?

Meghirdetni neten? Autókereskedésre bízni? Szerelőnek eladni? Bontónak? Mire lehet inkább sansz?

409 Creative Commons License 2020.10.21 0 0 67747

Lehetni lehet, de valóban szeretnél egy 14éves autóra több százezret költeni egy kényelmi funkcióért?

 

Gyakorlatilag ami műszerpult alatt van, azt mind cserélni kellene, amihez ki kell üríteni az utastér elejét.

Előzmény: turbomen (67746)
turbomen Creative Commons License 2020.10.21 0 0 67746

Sziasztok!

 

Szeretném megkérdezni tőletek, hogy egy Opel Corsa C 2006-os manuális klimát digit klíma vezérlésüre át lehet alakítani?

Amennyiben igen, akkor milyen működtetésű alkatrêszekre lenne szükség az átépítésre?

Valamint ki foglalkozik az esetlegesen a megvalósításával?

 

Előre is köszönöm segítő szándékotokat.

 

Köszönettel

Balázs

GumiApo Creative Commons License 2020.10.20 0 0 67745
József1950 Creative Commons License 2020.10.06 0 0 67744

Az új Opel Corsa-m Infotaiment rendszere telefon tükrözéssel biztosít lehetőséget navigációra (Android Auto). Kérdésem :van-e lehetőség arra,hogy program telepítéssel ( valamilyen esetleg hardveres kiegészítővel)alkalmassá tenni GPS alapu navigációra???

zsoltee.zombory Creative Commons License 2020.09.24 0 0 67743

Sziasztok

 

Corsa 1.0 12v benzines 58 le. Tipushibákra vagyok kíváncsi, ebbe kérnék segítséget.

Azt már értem, hogy a láncos vezérműhajtás nem túl sikeres megoldása, nyilván itt az olajcsere és minősége kihat az élettartamra.

Ezt vásárláskor föl lehet ismerni hang alapján.

Hozzágondolok a vételárhoz egy 150-ezres költséget, ha jól látom annyiba fáj a cseréje.

Ezzel ez a probléma pipa.

 

Ezen kívül mik vannak még ami kritikus ennél a tipusnál.

vadasz70 Creative Commons License 2020.09.16 0 0 67742

Sziasztok! Olyan problémám lenne hogy lezárt a kormányzáram és a kulcsot sem tudom elfordítani a mű anyagot letudtam bontani a kormány körül van valakinek ötlete hogyan tudnám szétszedni így h rajta van a kormány zár opel astra h ról van szó.

Levente88 Creative Commons License 2020.09.10 0 0 67741

Sziasztok!

Van egy 2007 es Opel vectra 2.8 v6 turbo autót. Kérdésem a következő, indításnál hidegen az alapjárat felszökik 2200 környéki fordulatra majd visszál kis idő múlva. Ez normális? Illetve néha indításnál olyan mintha egy henger nem járna megfelelően.

Válaszaitokat előre is köszönöm. 

W140S300TD Creative Commons License 2020.09.09 0 0 67740

A BÁRDI ügyfélszolgálata megtalálta ezen a ciksszámon, meg is rendeltem. Elég húzós 122 lepedő!

Kössz a segítséget!

Előzmény: 409 (67733)
gábor 321 Creative Commons License 2020.09.02 0 0 67739

Kivételesen tudom miről beszélsz. 22 éve foglalkozom manométerek, manovákuummérők, vákuummérők, abszolút nyomásmérők és digitális nyomásmérők javításával, beszerzésével, kalibrálásával.

Tehát, ha -0,4 bart mérek (-400 mbar) akkor az az érték, még megfelelő a turbó működtetéséhez.

Köszönöm a válaszod.

G.

Előzmény: 409 (67738)
409 Creative Commons License 2020.09.02 0 0 67738

Abszolút értékben (világűrhöz képest) egy jó vákuumpumpa lemegy 100mbar alá. A turbó működtetéséhez  elegendő 400-450mbar.

Előzmény: gábor 321 (67737)
gábor 321 Creative Commons License 2020.09.02 0 0 67737

Vákuummérő van. Mennyit kellene mérni, ami még jónak mondható, bár gondolom a szerelőnek ezt tudnia kellene. Az alkatrésznek mi a neve, amit cserélni kell, ha nincs elegendő vákuum, mert a szerelő nekem közel 100e Ft-os összegről beszél.

Köszi.

G.

Előzmény: 409 (67736)
409 Creative Commons License 2020.09.01 0 0 67736

Talán mérni kellene a vákuumot és kiderül. Nem ördöngősség, mindössze egy megfelelő nyomásmérő kell hozzá.

Előzmény: gábor 321 (67735)
gábor 321 Creative Commons License 2020.08.30 0 0 67735

Sziasztok!

Segítségeteket szeretném ismét kérni.

Van egy 2001-es 2,0 diesel zafiránk 101 lóval.

A problémánk a következőképpen indult.

Városba hosszabb fékezések után, amikor a kocsi alapjáratig lett lefékezve illetve lámpáknál megálltunk, kigyulladt a szervizlámpa és ezzel egyidejűleg a turbó sem működött. Induláskor 1-es után, majd 2-es be való gyorsításkor olyan 2500-as fordulat felett (közbe a szervizlámpa világít) egyszer csak a kocsi meglódul (szervizlámpa miután elaludt) és megy rendesen. Ha magasabb fordulaton mentem folyamatosan és nem fékeztem hosszabban akkor a hiba nem jelentkezett. Idáig.

Pillanatnyilag a turbó abszolút nem működik és a kocsi is csak vánszorog. 4.-be kb 45-50 másodperc, mire eléri a 2500-as fordulatot. 5.-be nem tudtam 2000 felé tornázni.

Nem rég volt olajcserén a kocsi, de a hiba előtte is jelentkezett már. Üzemanyagot a kagylós kútnál tankolok V-povert.

A szerelő nem tudott konkrét hibát, ha nem muszáj nem örülnék neki, ha rajtam kísérletezne. Valami vákuum kompresszort emlegetett, ami a turbóhoz és a fék rásegítéshez termeli a levegőt. Ezért mondta, hogy hosszabb fékezésekkor elfogy a levegő és a turbóhoz már nem marad.

Várom ismét segítő válaszotokat.

További szép napot.

G.

W140S300TD Creative Commons License 2020.08.30 0 0 67734

Szerintem arról lehet szó, bár a szervizben reléről beszéltek, de az majdnem ugyanaz. Mindenesetre köszi a segítséget!

Előzmény: 409 (67733)
409 Creative Commons License 2020.08.29 0 0 67733

 

 Ha jól sejtem, a kar reteszelését kioldó elektromágnesről van szó. Annak 9118425 a cikkszáma.

Előzmény: W140S300TD (67732)
W140S300TD Creative Commons License 2020.08.27 0 0 67732

Sziasztok!

Pici segítség kellene. A nejem OPEL G ASTRA 1999 autója automata váltós. Nemrég probléma volt a gyújtáskapcsolóval, azt orvosolták, de a szervizben elmondták, hogy valahol a váltókulissza tetején van egy relé, ami összefüggésben áll a gyújtáskapcsolóval és azt sürgősen ki kellene cserélni, de már nem rendelhető, mivel öreg az autó. Megnéztem 9 bontót, de sehol nincs. Tudna-e valaki beszerzési forrást, vagy legalább a cikkszámát megadni, mert azzal már esetleg tudnék keresni az ebay-en.

Másik kérés ugyanehez az autóhoz kellene egy vonószem, mert az nem volt benne, mikor megvettük. A bontókban elmondták, hogy a G ASTRÁKNAK mind egyforma a vonószeme.

bdropsy Creative Commons License 2020.08.14 0 0 67731

Helló!

 

Tudtok abban segíteni, hogy Crossland X esetén milyen garis szervíz költségekkel kell számolnom?

 

Köszi!

dafabia Creative Commons License 2020.08.11 0 0 67730

Megpróbáltam, de nem indult el így sem. Úgyhogy szerintem itt rá is hagyom, ennél nem nagyon tudok csinálni, majd mondom, hogy vigye el szerelőhöz.

 

Köszönöm szépen a segítséget. 

Előzmény: 409 (67729)
409 Creative Commons License 2020.08.11 0 0 67729

Egyszerre csak egyet, de valójában ehhez már kevés az ifó. Nem tudni milyen gyártmányú és működés módú a klíma, meg az autó évjáratát és motorkódját sem.

Ha ezek megvannak, akkor szerez be hozzá kapcsolási rajzot, azon lekövethető a működése.

Előzmény: dafabia (67728)
dafabia Creative Commons License 2020.08.11 0 0 67728

Rendben, és egyszerre a kettőt zárjam rövidre vagy egyszerre csak egyet?

Előzmény: 409 (67727)
409 Creative Commons License 2020.08.11 0 0 67727

Ja-ja, relé nélkül, csak a csatlakozóban.

Előzmény: dafabia (67726)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!