Alább olvashatod a programjainkat, amelyet a www.dunaguri.hu oldalon is láthatsz részletesen, de leginkább a hírlevelünkben szoktuk Neked megírni:
1. Csütörtöki görkori oktatás 6:00-tól, most a Hősökön! 2. Pénteken este 9-től FNS városi gurulás a Deák térről kiindulva. 3. Szombaton, 10.01-én II. Normafa kupa görkori- és síroller- verseny (mindössze 1,6 km!) - Ezen a versenyen avatják fel az új Normafa görkori/síroller/futó pályát! - 4. Vasárnap 10.02-án ismét evezős túra a Dunakanyarban! 5. Vasárnap 10.02-án Vasárnapi Korizás a Jégcsarnokban 16:00 -tól! 6. Éjszakai Dunaguri "Light" 10.08. szombaton este!
A szombati Normafa göriverseny mindössze 1,6 km hosszú lesz, így egy átlagos görisnek is simán teljesíthető! Erre a versenyre csütörtök délutánig lehet jelentkezni a dunaguri@gmail.com emailcímünkre (előnevezéssel 1000 Ft, a helyszínen a duplája!)! Fontos lenne, hogy minél többen gyertek el, mert ez egyben a pályaavatás is. Kint lesz a sajtó, a média, a fejesek és egy halom érdeklődő! :)
Jó gurulást mindenkinek és gyertek Normafára szombaton! :)
Vagy kéne egy ortopédiai cipőtalp-betét. Nézesd meg magad egy ortopédussal, hogy rendben vagy-e natúrilag, kopaszon, aztán a rendes cipődben jól áll-e a lábad, és ehhez képest, a koricipőben mit produkálsz. Ha ez a rész kipipálva, szükség szerinti tuti betét megvan, akkor nézd meg hogy állsz, és korrigálj úgy, hogy jó legyen.
Na leszedtem a féket, de az a probléma, hogy kellene egy rövidebb tengely, mert így most kilóg a régi. Használhatom így, vagy tegyem vissza és vegyek egy rövidebb tengelyt?
A cipőt, ha a kezembe veszem, nem tűnik rossznak, bár nem tudom mennyire lehet szabad szemmel meglátni az ilyet. Viszont mindkettőnél ugyanaz a probléma, ami azért inkább utal a bokám gyengeségére. Legalábbis remélem.
Illetve esetemben a T-fékezésnél az "áttörést" az jelentette, amikor valaki egy félmondattal elejtette, hogy lehetőleg a sarkat kell erősebben a földhöz nyomni. Alapból az ember az első kereket érinti le, amitől megpördül...
Próbálgattam az egy lábon gurulást, de úgy látszik, mintha egy lábra állva a sín nem függőben lenne. Az alja kicsit befelé dől. Rossz a lábtartásom, vagy nincs meghúzva a kötés rendesen, vagy más?
Amugy a T feknek is az a titka, hogy a fel labon gurulast be kell gyakorolni. Ez napok, hetek kerdese, viszont mindennek az az alapja. A haladasnak es a T feknek is. Azert nem megy, mert fekezeskor at kell rakni a testsulyt a gurulo labra, amelyiket pedig keresztbe teszed, azt eppen csak erinteni a talajhoz, a kivant lassulasig. Raadasul az is szamit, mennyire forgatod keresztbe, de az kialakul ugy is. A lenyeg, hogy ne azon legyen a testsuly.
Na ez a gond. Ne abba a szar, balesetveszelyes es hasznalhatatlan fekbe old az idot es energiat, hanem tanulj meg T fekezni, szlalomozni, hoekezni, akarmi. Az egy tevut, hidd el.
Olyan könnyűnek tűnik a videókon, de a valóságban sokkal de sokkal nehezebb kivitelezni :). Még fent hagyom a féket, szeretnék megtanulni megállni vele. Valószínű hamarabb fog menni, mint a T fék.
Ilyen sok. :) A megallas lesz mindig a legnehezebb, nem az elindulas/haladas. A gyari feket en minel hamarabb leszednem, bar ha az az egyetlen amivel meg tudsz allni, akkor hagyd még fent. De minden egyeb modszer csak jobb tole, raadasul elobb-utobb ossze fog akadni miatta a labad, vagy egy jardaszegelyben buksz fel tole.
Már kb. 3 órát gurultam, de még a gyári fékkel való megállás is gondot okoz, nem beszélve a T fékezésről, illetve az egy lábon gurulás sem megy. Tényleg ilyen sok gyakorlás kell ezekhez, vagy csak én vagyok nagyon béna? 80A-s kerekek vannak a korin, ez jelenthet problémát nekem mint kezdőnek, vagy csak a pénztárcámra lesz hatása?
Na megvolt az elso gurulas. Esni nem estem. A korit meg szoknom kel, de joban leszunk. Kosar palyan korbe korbe gurultam kb. 45 percet. Na, jo lesz ez. Azert valoszinu ha kicsit belejovok, el fogok menni a varosligetbe fejlodni egy kicsit. De a lenyeg, hogy elveztem.
Köszönöm a biztatást! Amíg volt plázazárvasárnap addig volt ugye szép nagy lidli parkoló, obi parkoló, de a Tesco parkolót se szabad lebecsülni. Konditerem van a közelben, de az nem igazán jó, kivéve az ellipszis trénert. Nem fogyni szeretnék (így is lesoványoznak) nem akarok izomagyú se lenni, lépcsőzi pedig prímán lehet a tízemeletesben :)
Egyelőre félreteszem a témát, van fontosabb dolog is, de később vissza fogok térni.
A dunakanyarban lakom, úgyhogy egyelőre marad a parkolóban próbálkozás. Remélem hazaérek időben és tudok kicsit gyakorolni. Holnapra esőt mondanak. Mennyire gond a vizes aszfalton korizás ILQ 7-es csapágyakkal?
Szinte biztosan nem reccsen el, ha nem leesos fajta. Arcra még embert nem láttam esni. Oszlopot persze elvileg lefejelhetsz de az nem kori specifikus baleset. :)
Nem kell feltetlenul temetni a korizast de a te esetedben en csak koripalyat, vagy forgalomtol elzart teruletet javasolnek, aminek ismered a talajviszonyait is. Akkor nem erhet meglepetes.
A tokegyszeru kori a fitneszkori, de ott sincs vege a korinak ha elfogy a kerek, mert azok is ugyanazt a szabvanyt hasznaljak. 10khuf korul mar jo kerekeket lehet venni.
Azt még nem is írtam, hogy értelemszerűen szemüveg is van. Ha az elreccsen 130eFt és addig szinte életképtelen lennék. Leginkább ettől félek, és emiatt is félek eleve normális koriba invesztálni. Nem tudom jelenleg mire lennék képes, amikor próbáltam régebben, még nem voltak ilyen gondjaim.
Egy tökegyszerű koriból mit tudnátok javasolni? Ha elkopna a kerék az egyúttal a korizás vége is lenne, vagy egy rendesre való váltás, de letesztelném magam. Valami mozgást kéne találnom, az uszoda is kilőve fülgyulladás miatt, a bringa meg nem mozgatja meg a felsőtestet, a futáskor ütődik a lábam, térdem.
Erre igen nehéz így látatlanban válaszolni. Nyilvánvalóan probléma lehet. Elsősorban a sebességedtől függ, azt pedig te tudod megmondani hogy az egyes konkrét esetekben mi az a tempó amit biztonságosnak érzel.
Ha nem jó a periferikus látásod, az nem az útkereszteződésekben baj - mint ahogyan azt az ember elsőre gondolná - mert azokban mindekinek eleve rendesen körül kell nézni, régen rossz ha valaki a periferikus látására hagyatkozik, vagy már csak úgy észleli a bajt.
Akkor lehet inkább állandó gond, ha járdán haladsz, gyalogosok mellett elmenve vagy őket előzgetve. A gyalogosok ugyanis öntudatlanul imbolygó objektumok, simán lehet hogy minden előzmény vagy ok nélkül irányt változtatnak/megtorpannak pont akkor amikor elhaladsz mellettük vagy majdnem utoléred őket.
Elvileg messzebbre nézünk a nagyobb tempó miatt, de ha valamit nem látsz meg elsőre, a közeli /also perifériás latasod nem fog segíteni,aminek zakó a vége. Sajnos ilyenkor szinte biztos az esés, bár sötétben korizasra én kifejlesztettem egy taktikát, amit tapogató lábnak neveztem el. :) Igyekszem többet gurulni és az egyik lábam messze előre tolom. Testsuly a hátsón, ha az első elakad, akkor egy nagy lépés előre, és már vissza is nyertem az egyensúlyom.
De ez nem túl hatékony a gyors haladashoz, sötét szakaszok athidalasara viszont kitűnő.