Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

gsis Creative Commons License 2018.02.10 0 0 155357

Totalcar 2014. 10. 12.

 

HÚSZ MOTOR: EZEKET KERÜLJE  ---SAAB 9-5

 

" igazán azonban, az új generáció ( B 205-2.0 TURBO és B 235-2.3 TURBO ) idején bontakoztak ki az ebből származó gondok. Ez a 9-5-ös modell megjelenésétől datálható. "

- motorblokk mechanikai instabilitása ( túlmelegedés, vetemedés

- erős kokszosodási hajlam

- vezérműlánc gyors elhasználódása

Előzmény: VStryker (155355)
KawaBazsy Creative Commons License 2018.02.10 0 0 155356

Nekem 9-3 2.0i turbo volt, nem volt bajom vele. Ill az 1.9 cdti motort is ismerem Opelből, jól sikerült darab. Persze ha betojik vmi, az a konstrukció miatt drágább lesz.

Előzmény: VStryker (155355)
h i r d e t é s
VStryker Creative Commons License 2018.02.10 0 0 155355

De gondolom itt is van javasolt és kevésbé javasolt motor. 

Előzmény: KawaBazsy (155354)
KawaBazsy Creative Commons License 2018.02.10 0 0 155354

Minden használt autó olyan, h betojhat rajta bármikor bármi.. Max az arányok, meg az esélyek változnak.

A diesel az el van 6-7 literből, benzinesből meg max az 1.8-asok esznek 8 literen belül, ha nem túl nehéz a bódé. 

Előzmény: VStryker (155353)
VStryker Creative Commons License 2018.02.10 0 0 155353

Ne cukkoljatok. :) Segítsetek inkább, hogy melyik évjáratot és motort lenne érdemes választani. 

 

A 2005-ig gyártott 9-5, ami tetszik. Igazából diesel is és benzines is jöhet, de a mindennapi bejárás miatt fontos lenne, hogy ne egye le a gyatyánkat. 

 

 

Amúgy tényleg igaz, hogy pár százezer forint kell legyen tartalékba egy ilyen autó mellé? 

KawaBazsy Creative Commons License 2018.02.10 0 0 155352

Jah, ha nincs nagy dugó, még marad is belőle vmennyi. :-)

Előzmény: BmS1 (155351)
BmS1 Creative Commons License 2018.02.10 0 0 155351

Annyi, 8 liter pont elég.  (60-70 km-re)

Előzmény: VStryker (155350)
VStryker Creative Commons License 2018.02.10 0 0 155350

Srácok, 

 

A 2,3-as benzinmotorok mennyit fogyasztanak valósan? Agglomerációból járnánk be... 25km be, 25 vissza.... 65% közút, 35% BP külső kerületei.  Ilyen 8 liter vagy alatta maradnék. 

pinyós Creative Commons License 2018.02.09 0 0 155349

Szia!

Egyszerűen nem találni hozzá beépítőkeretet. Hihetetlen, hogy nem gyártanak hozzá! Annélkül pedig esztétikus megoldás nem hiszem, hogy van. Sajnálom :(

Előzmény: anonym19 (155313)
MrTinkertrain Creative Commons License 2018.02.09 0 1 155348

Na állj, akkor elcsesztem, elnézést, de a "fogadó" az nem az ahova be kell dugni a kulcsot? A "lik" a két ülés között?

Ha nem az akkor vissza az egész... 

Előzmény: BmS1 (155346)
szaszu7 Creative Commons License 2018.02.09 0 0 155347

Orulok h van humorerzeked, de szovegertesre meg gyurj egy kicsit. S tudjuk a windex mindenre jo :) :) 

Előzmény: MrTinkertrain (155345)
BmS1 Creative Commons License 2018.02.08 0 0 155346

Ha egy kis wd40-et belefujok a fogadoba az arthat  a gyujtaskapcsolonak? 

Előzmény: MrTinkertrain (155345)
MrTinkertrain Creative Commons License 2018.02.08 0 0 155345

Persze. Meg jót tesz neki az étolaj, a Vindex, a technokol rapid, és a disznózsír.

Nem értem, hogy egy full elektronikus kulcsnál hogy jut ilyen eszedbe. Egy tollas kulcsnál még érteném.

 

Az akksisaru le-fel az viszont néha működik. A vége valszeg szerviz lesz.

Előzmény: szaszu7 (155344)
szaszu7 Creative Commons License 2018.02.08 0 0 155344

Sziasztok. 

9-3 2008 -as gyujtas"kulcs" neha nehezen lehet kivenni. Ha egy kis wd40-et belefujok a fogadoba az arthat  a gyujtaskapcsolonak? Szervizben multkor azt mondtak h jo ha van nalam mindig egy 10-es kulcs s ha szorakozik a gyujtas k, vegyem le az akkusarut...

KawaBazsy Creative Commons License 2018.02.07 0 0 155343

Az első Octaviából volt ez 180 lóval, az rendben van, nem dirket befecsis. Az utána jövőek már igen..

Előzmény: MrTinkertrain (155342)
MrTinkertrain Creative Commons License 2018.02.07 0 0 155342

Octavia VRS? A győri egynyolc TFSI-vel.

Előzmény: KawaBazsy (155341)
KawaBazsy Creative Commons License 2018.02.07 0 0 155341

Keveselni fogod az erejét. A korábbi szériáknál az 1.8-ast kellett keresni, az megy, s nem eszik többet..

Előzmény: MrTinkertrain (155340)
MrTinkertrain Creative Commons License 2018.02.07 0 0 155340

Mennyire nem ismersz:)

Sosem volt behozott autóm. Nem is lesz. 

Odáig fajultam, hogy 1.6-os Golf Plusokat / Octaviákat nézek. Maga a hosszan tartó ásítás, de megfog a praktikum. 

Előzmény: korzo (155339)
korzo Creative Commons License 2018.02.07 0 0 155339

Pont neked valók a kinti elsőgazdás 4-6-éves 100k alatti futású kocsik ;)

Előzmény: MrTinkertrain (155338)
MrTinkertrain Creative Commons License 2018.02.07 0 0 155338

Hú, ez nagyon tanulságos :)

Nem mintha kéne bármelyik. De azért évi 5-8 ezer körüli futásteljesítménnyel nem opció számomra az új autó (azaz a Dacia:))

Akkor minél fiatalabb, és/vagy minél kevesebbet futott gép a jelszó.

Előzmény: BmS1 (155337)
BmS1 Creative Commons License 2018.02.07 0 0 155337
BmS1 Creative Commons License 2018.02.07 0 0 155336

Jó autó volt. Viszont sérülésmentes létére hátul beázott :-((

Előzmény: aeromukodj! (155335)
aeromukodj! Creative Commons License 2018.02.07 0 0 155335

Jó, de cserébe 95-ben egy Legend majdnem olyan menő volt, mint egy S-osztály. :)

Előzmény: BmS1 (155333)
MrTinkertrain Creative Commons License 2018.02.06 0 0 155334

Az Acura prémium. De a Honda? Sehol nem annak ismerik, csak legfeljebb egy jól megépített minőségi autó. Vagy én vagyok lemaradva egy körrel?

Előzmény: BmS1 (155333)
BmS1 Creative Commons License 2018.02.06 0 0 155333

miszerint ez egy nagyon megbízható és tartós motor, amivel nagyon kevés "major" hiba fordul elő.

 

Ez így van.

Más kérdés, ha mégis bejön, akkor mi van (de ez igaz szinte minden prémiumkategóriába sorolt autóra is.)

1995-ben volt egy Honda Legend (pontosabban Acura Legend) autóm. A hátsó szálvédőért kért (tőlem nem kapott) a Honda Fehér 498,000 Ft-ot. Plusz a szerelék. Akkor ez szinte egy parasztház ára volt.

 

Előzmény: aeromukodj! (155332)
aeromukodj! Creative Commons License 2018.02.05 0 0 155332

A kérdés ugye az, hogy 1000 motorból hány darab jár így, milyen futás és milyen használat mellett, más típusokkal összehasonlítva. Tekintve, hogy nincsenek nyilvános, összehasonlítható és értékelhető esetszámú statisztikák, ezt ugye senki nem tudja megmondani. Viszont azok a források, ahonnan tájékozódni lehet, a tömeges vásárlói tapasztalatok, nagyobb szervizek, márkaklubok, nepperek, fórumok, vevőelégedettségi felmérések stb. mégis nagyjából ugyanazt mondják, miszerint ez egy nagyon megbízható és tartós motor, amivel nagyon kevés "major" hiba fordul elő.

Előzmény: BmS1 (155311)
szaszu7 Creative Commons License 2018.02.05 0 0 155331

Már beszerelve vettem az autot. Most a Blau oldalarol letoltottem hozza a Firmware frissitest amit micro sd kartyara kellett zip bol kitomoriteni es vegigfuttatni a keszuleken. (megadott lepesekben) Mar olvas is mindent es szuper hangja van. Mar latja is a telefont a bt es a telefonkonyvet is, s hivast is tudok inditani v fogadni (nem a kormanyrol hanem a fejegysegrol) viszont sajnos nem hangositja ki a hangszorokra. Na ezen meg ugykodok kicsit. De mar a dvd, cd stb lejatszasnak is orulok. Koszi azert. Udv. Szabolcs

Előzmény: pinyós (155310)
anonym19 Creative Commons License 2018.02.05 0 0 155330

Írtam ezzel kapcsolatban egy mailt a privát mailedre.

Előzmény: BmS1 (155329)
BmS1 Creative Commons License 2018.02.05 0 0 155329

Nem egyről beszélünk.

 

Be kell ülni az autóba, egy menetteszt során egy jobb diagnosztikai műszerrel élőadatokat kell vizsgálni. Ezen belül az egyes hengerek közötti kompenzáció értéke az érdekes ebben az esetben. Magyarul: milyen mértékben kell a dózist módosítani az ECUnak az egyes hengerekben ahhoz, hogy munkaütemben a szöggyorsulás minden hengerben azonos (vagy ahhoz közelítő) legyen. A dózis módosítását a műszeren %-ban kell kiolvasni. Ez az első lépés. A motor mechanikus állapota is játszik, ahogy korábban írtam.

A mostani állapot az izgalmas, mert nem mindegy, hogy egy egyenletesen járó motor rezgései kerülnek át a kasztnira, mert kokik a bakjaid, vagy annyira egyenetlenül jár a motor, hogy a még esetleg OK bakok is képtelenek megfelelő mértékben csillapítani az egyenetlen járást. Ezért kell meglépni ezt a vizsgálatot.

Ha leírsz négy pontos % értéket, akkor lehet továbbgondolni. Addig kávészünet.

Előzmény: anonym19 (155328)
anonym19 Creative Commons License 2018.02.05 0 0 155328
Előzmény: BmS1 (155327)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!