Opel zafíra B diesel 2010 évjárat: Segítséget szeretnék kérni, a motortérben lévő biztosítéktáblát kéne szétszedni de nem tudom hogyan kell. Odáig eljutok, hogy leveszem a tetejét de utána még a biztosítéktábla részt szét lehet szedni és ha igen hogyan? Az elektromos gázpedál biztosítékot kéne megtakarítani valaki tudja melyik az a biztosíték?
Csomagtartót keresek az autóhoz ha lenne valakinek eladó örülnék.
"B" Zafirába (diesel), benzint tankoltak. Elvileg 1.7-es. Le lehet szívni az üzemanyagot anélkül, hogy lekeljen venni a tankot? Letudok dugni valami vékony hajlékony csövet a betöltő nyíláson? Ki is tudom húzni? Esetleg az üzemanyagszűrőnél a bejövő ágon keresztül? Ha jól tudom két cső van. Mindegy melyiket bontom meg? Ha esetleg le levegősödne akkor valami jó tanács az indítózásra illetve az egész beavatkozásra?
Üdvözlet. Kérdezném , hogy zafira tourer 1,6 tdi autómban nagyon lassan melegszik a víz. Valaki tudja , hogy mennyi idő alatt melegszik be, ill. hogy milyen termosztát kell bele és az a gépkocsiban hol található? Köszi elöre is a válaszokat
Sziasztok tudnàtok segíteni opel zafira 1.7 tdci kuplungot felengedèsnèl ad egy kis kattanó hangot álló motornàl a jàr a motor akkor pedig semmi hangja nincs meg nem is lehet èrezni semmit köszönöm a vàlaszokat
Köszönöm szépen a választ. Nem rég végeztem 2 hiba kijavításával. A fényszoró magasságállítás nem volt opció a kötegben, most már az, illetve a légzsák visszajező csak a műszeregység csatlakozójának sérülése miatt volt rossz. Most márcsak a tolatólámpát és a vonó visszajelzőt kell megkeresnem hogy miért nem működik.
Az A Zafirát nem ismerem részletesen, de a leírásod alapján a cserélt kábelköteg lábkiosztása lehet eltérő attól ami eredetileg benne volt. A gyári vezetékelési diagramokat kellene átböngészni, vagy összehasonlítani a két köteget (csatlakozóknál a vezetékek színe és pozíciója). Továbbá azt is ellenőrizni kell, hogy a biztosítéktáblában nem kell-e újabb biztosítékokat/reléket betenni. Ami még eszembe jutott, hogy esetleg programozni is kell egyes vezérlőket (Tech2-vel).
Gondoltam kicsit frissítek A Zafirámon. 2002. 12. havi y20dth101LE. Gyárilag manuális klímával és minden extrával felszerelt Elegance.( 4 elektromos ablak, 8 légzsák, tempomat, fedélzeti pc,multikormány ....
Nos nagyon megtetszett a digitklímás változat. Addig addig jártam utána míg végül sikerült minden alkatrészt beszereznem. Box vezérlő kábelköteg. Szétkaptam mint Foxi aztán az új alkatrészekkel össze is raktam. Elvileg működik is nyilván a klíma részét nem tudom mert gáz az nincs, de minden más funkció megy, sőt ami plusz hogy elektromos radiátorom is lett pluszban.
A bajom viszont nem kevés a művelet után, ebben szeretném segítségeteket kérni.
Összeszerelés után feltűnt hogy nincs légzsák vissza jelző lámpám ( pedig az kell ), nincs tolató lámpám (elötte volt ), nem megy a fényszóró magasságállítóm ( elötte ment ), és az utánfutó visszajelzőm az indexel együtt jár, de után futó nincs ráakasztva ( ugye ez csak akkor villoghatna).
Tudja valaki merre keressem a hibát. köszönöm előre is.
Nem tudtam belinkelni, de a Youtube-n megtalálhatod ezen a címen : Montaz relingów zafira b . Nekem is jó lenne, de végig néztem, és eldöntöttem, hogy nem is igazán kell az. 😁 Ha pedig valamit elkapálok, ott a beázás réme.
Tetősínt mindig is hiányoltam, meg azok a műanyag ajtók is az agyamra mennek. Mondjuk nem gondoltam volna hogy a tetőkárpitot bontani kell, de majd mérlegelem. Köszi hogy figyelmeztettél mibe vágom a fejszét.
Szia.😊 Enyémen is csak díszléc van, amit szintén legyalázott a nap. Youtube-n megnéztem egy videót, hogyan tehetek rá tetősínt......inkább kihagyom. Le kell bontani a tetőkárpitot teljesen, hogy a csavarokhoz hozzá lehessen férni alulról. Festékboltban kevertettem gyári színt sprayban, mellé egy flakon clar lakkot, és lepattintva a lécet szépen le lehet csiszolni az aluig, majd lefesteni.
Nem lehet külön GYÁRIT kapni,csak antenna talppal együtt,viszont vannak a Neten többen akik 3D nyomtatóval kinyomtatják, épp egy ilyet raktam be csütörtökön,majd meglátjuk jövőre mennyire fogja bírni az UV-t ! Ha nem szeretnéd hogy a tetőkárpit megtörjön,akkor viszont a hátsó burkolatokat,kapaszkodókat,stb vedd le ......
Ki kell fogni. Nekem volt A és B Zafirám is, mindkettő 1.8-as benzines.( Ekkora géphez kell az 1.8-as motor. ) Egyik sem ette az olajat. Fiamnak ugyancsak 1.8-as A Zafija van, az övé ( diszkréten ugyan ) eszi.
Eladtam a Zafirámat, megmaradt a téli gumigarnitúra lemezfelnire szerelve. Igaz, hogy nem mai gyártás ( 2011 ),
de összesen ha mentem vele 6000 km-t. Eredetileg A zafirám volt, arra vettem. Aztán lecseréltem B Zafirára, arra is jó volt, elfér a féknyeregtől. A futófelületen a bordamélység 8 mm. körül van. 44-et kérek értük.
A segítségeteket kérném! Zafra A-m van! Volt egy kis akkumulátor problémám, ugyanis a benne lévő, egyik napról a másikra megadta magát! Kicserélve, de azóta nem úgy működik az automata klímám ahogy eddig. Nyomógombokra nem mindig engedelmeskedik sebesség szabályozásra se mindig reagál manuálisban, és ami a legnagyobb gond hogy a gyújtást levéve - na meg elhagyva a kocsit - tovább működik benne a ventilátor. Még az volt a szerencse hogy magasabb fordulaton volt és meghallottam. Tegnap már rájöttem arra, hogy egy biztosítékkal megszakítva a kört egy másodpercre , már nem indul újra ! Valaki tudna nekem valami megoldást esetleg? Köszönöm szépen !
Valószínűleg ez nem típus függő lesz, hanem, hogy az előző tulaj mennyire figyelt oda a gépre. Nem tudom melyik típust nézted ki. Az A, B Zafira, tourer vagy C? Nekem B zafirám van 1,6 motorral a Z16XER motorkóddal. Pár ezer kilométerrel ezelőtt elkezdett szivárogni az olaj a szelepfedél alatt. Gondoltam kicsereltetem a tömítést. Sajnos a szerelő nem tudta egyben levenni a fedelet, megrepedt. Új szelepfedelet kapott. Utángyártottat. Innentől kezdve lett olajfogyasztásom. Kb 5 liter 10000 kilométerre vetítve. Ez így nem maradhatott. Olvasgattam és arra jutottam, hogy valószínűleg a kartelgáz lecsapató gyár hibás. Vettem gyári új szepfedelet, cserélve lett és azóta újra nulla az olaj fogyás. 12 éves autó 169500 km-rel. Volt G Asztrám (nem Zafira de ecotec) 240000 km-nél sem fogyasztott olajat. Igaz az Astrában 10000 a Zafirában 10000-12000 km-ként olajat cseréltetek (gyárilag az előzőnél 15000 utóbbinál 30000 km az előírás). Nekem a gyár GM olaj jó volt ilyen intervallummal. De ha valaki betartotta a gyári előírást valószínűleg ilyen km óra állásnál már töltögeti az olajat.
Sajnos az olajfogyasztás szemrevételezéssel nem állapítható meg, csak a használat során derül ki.
Az újabb Zafira típusokkal sajnos nincs tapasztalatom, pedig nagyon mutatós darabok.