Keresés

Részletes keresés

Butch Cassidy Creative Commons License 2017.09.12 0 1 228556

Gondolom, áttétel kérdése. Biztos van, amelyik síkra pont jó, de az meg felfelé szopó. Azért a váltó nem egy rossz találmány. :)

Előzmény: Pinyo (228555)
Pinyo Creative Commons License 2017.09.12 0 0 228555

Ahogy visszaemlékszem a mtb maratonok egysebességes résztvevőire, őket a sík ölte meg. Felfelé oké, lefelé rátekerés után gurulás, de síkon nagyon meg voltak lőve.

Előzmény: henngergely (228554)
henngergely Creative Commons License 2017.09.12 0 0 228554

Ez erőnlét, és áttétel kérdése. Olyan elvetemültek is vannak, akik versenyeken indulnak egysebességessel, és nem utolsókként kullognak be a váltós biciklivel indulók után. Magam is használtam már egysebességes montit. Meglepően könnyű hajtani, óránként pár száz méter szintemelkedéssel simán használható. Ugye kisebb az ellenállás, és a tömeg. 

Meg egy túrán azért lazábban értelmezi az ember a másodpercek jelentőségét, vagy nem?

Előzmény: kis59vasutas (228553)
kis59vasutas Creative Commons License 2017.09.12 0 0 228553

Sziasztok!

A nagyobb távon túrázóktól kérdezném... Van olyan elvetemült, aki egysebességessel nekiindult egész napos túrára, ahol dombvidék is van? Fiatal koromban sokat jártam kontrással, tehát váltónélkülivel, nem tudom, hogy tartósan lépést lehet-e tartani a váltós bringákkal....

harmonikás01 Creative Commons License 2017.09.12 0 0 228552

Hú, köszönjük.....:)

 

Előzmény: cobranco (228549)
harmonikás01 Creative Commons License 2017.09.12 0 0 228551

A fiamnak is powerbankos megoldás van...Azért praktikus, mert zsebre vágja és a suliban a tablet megy tovább róla......A kínai piacon kaptunk olyan kábelt, amelynek egyik vége USB, a másik hengeres kimenet, pont jó. A PB a kormánytáskában van. (Jelenleg a bringa átépítésen van, most nincs rajta még semmi.)

Előzmény: Friczy (228467)
ronya1 Creative Commons License 2017.09.10 0 0 228550

patikába kell venni kállai féle baba popsikrémet (nem tudom országosan elérhető-e bács megyében kapható helyi gyerekorvos fejlesztése) az nagyon tuti a bepállás és dörzsölődés ellen 

én a több napos motorozások alkalmával kenegetem a hátsóm vele, nagyon tuti krém

cobranco Creative Commons License 2017.09.09 0 0 228549
Tisztul_A_Visztula Creative Commons License 2017.09.08 0 0 228548

Kösz, adok egy esélyt neki.

 

Azóta olvasgattam a slowtwitch fórumán még, s elég sok termékről írtak. Ld http://forum.slowtwitch.com/forum/Slowtwitch_Forums_C1/Triathlon_Forum_F1/vaseline_vs_chamois_creams_P3409579

 

A vazelint általában elvetik, mert hogy maradandó, takaríthatatlan foltot hagy a sportruházaton. Fura módon az Aquaphor-t sokan a legjobb megoldásnak tartják, pedig az is ugyanolyan szénhidrogén alapú (petrolátum/puha paraffin), mint amilyen a vazelin. Úgy hogy az Aquaphor is fog egy esélyt kapni. Legalább eggyel több indokom lesz hosszúkat tekerni:-) 

Előzmény: Vilard1 (228547)
Vilard1 Creative Commons License 2017.09.08 0 0 228547

Kedves T_A_V,

 

Nekem is gyakran problémát okoz ez a kidörzsölés így jó sok kenőcsőt kipróbáltam már…

Amik eddig megfordultak nálam és jó hatással voltak: Bepanthen (sajnos ez is drága sztem), DM-es körömvirág krém tégelyben (csak nem olyan jó az illata), BORN friction krém. Ezeket is mindig a bőrömre kentem nem a betétre.

Mindezek mellett ami mostanában a legjobban bevált és számomra is  meglepő módon tök jól működik az a Richtofit sport krém. Komolyan! Elég alaposan bekenve a kényes, kidörzsölésnek kitett részeket nekem még olyan 120-130km után is elvisehető volt a fájás. Ld. még Gázló teljesítmény túra hosszú távja. :- )

Ennek jó illata is van és a “maradékot” a kezedről a combikádra, vádlidba is beledörzsölheted, nem vész kárba semi. :- ))

Lidl-s akcióban 899 szokott lenni, néha gyógytárban is le van árazva.

 

Üdv: Vil

Előzmény: Tisztul_A_Visztula (228544)
SzeZo Creative Commons License 2017.09.08 0 0 228546

2010-ben, Saraticeban láttam, hogy Gyuri valami kenőccsel bekente a betétet. Azt hiszem házibarkács készítmény volt. Nem panaszkodott a 24. órában sem. Igaz, én meg kenőcs nélkül is kibírtam.

Előzmény: Tisztul_A_Visztula (228544)
H_G Creative Commons License 2017.09.07 0 0 228545

A kenőcsökkel tovább puhítod.

 

Előzmény: Tisztul_A_Visztula (228544)
Tisztul_A_Visztula Creative Commons License 2017.09.07 0 0 228544

Lehet hogy rosszul fogalmaztam, de az en gondom a nem szellozo hatsom felpuhulasa, majd kidorzsolese. Az ulogumom messze tovabb birja, mint a szep lassan bevorosodo bor.

 

Szoval ez utobbira mi a legjobb kence-fince?

Előzmény: SzeZo (228541)
dhpage Creative Commons License 2017.09.07 0 0 228543

a lupai szélesebb, ez biztos. a szentendrei meg tényleg szűk lett, de az már a járdaszigeteknél eleve az volt, centik vannak csak a kocsik között. egy busz mellé pl. nem mernek bemenni a rutintalanok.

Előzmény: NAR (228537)
imsailing Creative Commons License 2017.09.07 0 0 228542

Szerintem ez a hozzászokás ülőgumó kérdése :-) Úgyhogy "kussolva játszódom magamban" a háttérben, és kíváncsian várom a további megoldásokat :-D

Előzmény: SzeZo (228541)
SzeZo Creative Commons License 2017.09.07 0 0 228541

Szerintem tekerj rendszeresen egyre többet és többet.

Kizárt, hogy 100 km+ már gondot okozzon egy bejáratott ülőgumónak és környékének. Ha meg tudod oldani, hogy hetente többször is nyeregbe pattanj és hétvégeken beütemezel egy-egy hosszabb távot, hamar hozzászoksz a terheléshez. Az viszont igaz, hogy a közeledő ősz nem feltétlenül kedvez az ilyen tervek végrehajtásának.

Előzmény: Tisztul_A_Visztula (228540)
Tisztul_A_Visztula Creative Commons License 2017.09.07 0 0 228540

Sziasztok!

 

Korábban vagy hintőporral szórtam be vagy Neogranormonnal kentem be magamat hosszabb bringázások előtt. Ahintőporról hamar leszoktam, mert nem láttam tartós hasznát, a N. viszont részben jót tett az ülepemnek és a combelsőmnek, részben meg nem szerettem a zsíros mivolta miatt, illetve azért sem, mert azért drága mulatság, ha az ember gyakran használja, ráadásul jó vastagon keni.

 

Aztán kimaradt kb 3 év, most újból mennék 100 km feletti távokat. Korábban olvastam arról, hogy vazelinnel is szokták a kerékpáros nadrág belsejét bekenni, de nekem annyi maradt meg ebből, hogy ez a szarvasbőr betétek esetén jó. Jól emlékszem vagy sima szivacsos betétes nadrághoz is jó?

 

Ja, még próbáltam azt is, hogy régi nadrágból kivágtam betéteket, összevarrtam őket, s próbáltam a nadrágomba beletenni, de eléggé csúszkáltak. Illetve a nyomódás ellen jót tett, de még hamarabb párás-nedves lett a kerékpáros nadrág, ezért még jobban felpuhult, majd kidörzsölődött a hátsóm.

 

 

Summa summárum szerintetek mi a legjobb (és ha lehet, akkor költséghatékony) megoldás arra, hogy minél kevésbé gyötrődjön meg a hátsóm meg a combbelsőm?

Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2017.09.07 0 1 228539

Habár Tarlós érthetően elmagyarázta, hogy a kerékpáros közlekedésnek nem lehet célja, hogy minél rövidebb úton eljussunk A-ból B-be, szerencsére Szentendrén még nem ő a főpolgár.

Előzmény: koller andor (228538)
koller andor Creative Commons License 2017.09.07 0 1 228538

Zoltán Bürger  Szentendre Blogol20 órája · 

Mindenekelőtt szeretnék eloszlatni egy félreértést: nem csak a simulósnadrágos országútisok és hobby-bringások fogják használni a kerékpáros nyomot Szentendre belterületén, hanem az olyanok is mint például én, a commuter bringások. A commuter definíció szerint az, aki munkába megy, ügyeket intéz, bevásárol, egyszóval a mindennapi közlekedését kerékpárral oldja meg autó vagy tömegközlekedés helyett minden olyan esetben amikor ez lehetséges és értelmes döntés. A commutert egyetlen cél vezérli, hogy minél gyorsabban és minél rövidebb úton eljusson A-ból B-be. Pont az, ami a legtöbb nem sport- és hobby-célú autósnak is.

Próbáltam rájönni, hogy mi az amivel itt a Facebook-on posztolóknak valójában problémája lehet. A következőkre jutottam:

- Legyen kevesebb baleset! Erre a legjobb megoldás ha bringásokat engedünk az útra. Ha a bringások az úton vannak és nem a járdán, az autósok sokkal jobban tudnak figyelni rájuk, és fordítva, a bringások az autósokra, hisz együtt közlekednek, nem csak akkor találkoznak, amikor keresztezik egymás útjait. Egy olyan úton, ahol vannak bringások, egyébként is jobban figyelnek az autósok. Ha jobban figyelnek, akkor a közlekedés más, például gyalogosok vagy más gépjárművek okozta veszélyhelyzeteire is jobban, gyorsabban reagálnak. Mindennek a tetejébe a kerékpárok megjelenése forgalomlassító hatású. A 11-esen akkut probléma a gyorshajtás és az ebből eredő balesetek. A bringások megjelenésével ez is jó irányban fog változni. Kevesebb lesz a baleset.

- Ne legyen dugó! A dugókat nem a bringások okozzák. A dugókat az autók okozzák, meg a balesetek. A baleset, ahogy az első pontból kiderül kevsebb lesz. Autó is kevesebb lesz, hisz ahol bővül a kerékpáros infra, ott növekszik a (commuter) kerékpárosok száma is. A reggeli csúcsidőszakban minden egyes bringás, aki az út szélén halad, jó esélyel egy autót hagyott otthon. Ő már hozzájárult ahhoz, hogy ne legyen dugó!

- Javuljon az infrastruktúra! A 11-es úton a kerékpárosokkal együtt egy olyan lobbi jelenik meg, akik sikerrel tudnak fellépni a saját érdekeikben. Így már az autósokkal közösen fogunk dolgozni azon, hogy az önkormányzat és a Magyar Közút vegye figyelemebe Szentendreiek és Dunakanyarban élők életminőségét javító igényeinket. Használjuk fel az ebben rejlő szinergiákat ahelyett, bhogy marjuk egymást.

Mégvalami a végére. Nincs autós, nincs kerékpáros. Emberek vannak, akik céljaik, lehetőségeik szerint járművet választanak. Ha konfliktusom van valakivel, aki letörte a tükrümet, akkor azzal az emberrel van. Ha konfliktusom van valakivel, aki elgázolt a bicikliúton akkor azzal az emberrel van. Az emberek 99.9999%-a jó fej. A maradék miatt meg nem érdemes bosszankodni. Nekik úgyis rosszabb.

NAR Creative Commons License 2017.09.07 0 0 228537

Majdnem. A felfestések felújítása nagyon ráfért már a 11-esre, alig lehetett látni, hol vannak a sávok. Ha meg már hozzányúltak, akkor nem baj, hogy szélesebb lett a külső sáv. Egyébként kíváncsi lennék, hogy a Szentendre és az Omszki tó közötti szakaszon milyen széles a két sáv - nem lennék meglepve, hogy ha maximum 10 centivel lennének szélesebbek, mint a városban az "új" belső sáv...

Előzmény: H_G (228517)
dhpage Creative Commons License 2017.09.07 0 0 228536

Pinyo megtolta aszfalton én meg terepeztem végig, ahol lehetett.

Előzmény: Nemo (228534)
dhpage Creative Commons License 2017.09.07 0 0 228535

nem emlékszem hogy lehagytunk volna valakit, a fenyőgyöngyénél a kútnál pihent valaki, az nem te voltál? én az erdőből jöttem ki épp.

Előzmény: Nemo (228534)
Nemo Creative Commons License 2017.09.07 0 0 228534

Na, az jó, én nyolckor leléptem a hegy felé. Biztosan lehagytatok, mert egy helyen félre kellett mennem. Szép idő volt, angol turistákat is láttam odafönn. Képeket most nem tudok betenni, majd pár nap múlva.

Előzmény: dhpage (228533)
dhpage Creative Commons License 2017.09.07 0 0 228533

Pinyo és én.
20:10 körül értem oda és úgy óra húszig vártunk

Előzmény: Nemo (228532)
Nemo Creative Commons License 2017.09.06 0 1 228532

Ki volt még odafönn? Én egyedül ziháltam föl, nem előzött meg senki. Volt egy kis eső, a Hold felhő mögül mosolygott elő. Mindjárt beteszek néhány képet.

Előzmény: Fishtax (228530)
Pinyo Creative Commons License 2017.09.06 0 0 228531

dhpage szólt nekem, köszi a kiírást :)

Előzmény: Fishtax (228530)
Fishtax Creative Commons License 2017.09.06 0 0 228530

Hoppsz, ez ma lesz!

 

201. telehódas HHH

Hely: Budapest

Dátum: 2017. szeptember 6. (szerda)

Időpont: 20:00

Találkozó: Batthyány tér Duna felőli oldala, a HÉV feljáró mellett

Program (Classic): szokásos útvonalon fel a HHH-ra, majd vissza (a szokásos útvonal aszfaltot jelöl, mégpedig Batthyány tér - rakpart kerékpárút  - Kolossy tér - Szépvölgyi út - Fenyőgyöngye - HHH). Alternatív útvonalak egyénileg választhatók.

Program (Extra): Visszaúton Pálvölgyi-barlangnál opcionális büfézés, üdítő, miazmás.

Kötelező kiegészítők: lámpa előre, hátra!!

Ajánlott kiegészítők: bukó, pulóver, bundabugyi, stb.

Mindenkit szeretettel vár a "Rendezőség"!

Értelmi szerző: robi

Szervező: esetleges, alapjáraton dhpage(?)

 

167. Sijófoki Telihold Túra

Hely: Siófok

Dátum: 2017. szeptember 6. (szerda)

Időpont: 20:00

Találkozó: a Víztorony melletti parkolóban

Program (Classic): végig aszfalton kirándulás a balatonvilágosi Panoráma kilátóhoz.

Program (Special): a balatonvilágosi Panoráma kilátó megközelítése autópályán (matrica kötelező!).

Program (Extrém): Közlekedés céljára a Balaton felületének igénybe vétele(vitorlások előnyben, de a dombra cipeléshez külső segítség nem vehető igénybe).

Ajánlott felszerelés: bicikli, bukósisak, első-hátsó lámpa, strandpapucs, fürdőlepedő, napszemüveg, strandlabda, jókedv, kacaj, hideg tea, stb.

Mindenkit szeretettel vár a "Rendezőség"!

Szervező: bátyó

 

Telehódas túrák időpontja 2017-ben:

január 12. (csütörtök) 18:30

február 10. (péntek) 18:30

március 12. (vasárnap) 19:00

április 12. (szerda) 20:00

május 10. (szerda) 20:30

június 9. (péntek) 21:00

július 8. (szombat) 21:00

augusztus 7. (hétfő) 20:30

szeptember 6. (szerda) 20:00

október 5.(csütörtök) 19:00

november 3. (péntek) 18:30

december 3. (vasárnap) 18:30

 

robi

Előzmény: Fishtax (228299)
dhpage Creative Commons License 2017.09.06 0 0 228529

na igen, ez a nagy forgalom valahova csak megy. pl. a szabadtéri múzeum fele, vagy visegrádra, ahol pont együtt mennek a bringásokkal, akik szintén ugyanoda tartanak. és valahogy nem látom a halálos baleseteket.
az meg soha nem megy át a fejükbe, hogy ha a bringás is tudna normálisan naponta közlekedni, akkor az az autóval közlekedőknek csak előny, mert -1 autó az utakon. ugyanígy robogó/motor.

Előzmény: SzeZo (228528)
SzeZo Creative Commons License 2017.09.06 0 1 228528

Mobilgát környéki szakaszt írtam, nem a szervizutat. Ott szokták telerakni bodegákkal az úttestet és emiatt tiltanak ki mindenkit, aki nem gyalogos. Az egyik ilyen rendezvény miatt küldtek le a szervizútra, de nem volt nagy élmény az üvegszilánkokat és a gyalogokat kerülgetni.

Érdekes, hogy a sok hülye a 2X2 sávos szakasz miatt hőbörög és nem is törődik azzal, hogy az ottani autósforgalom több, mint fele rákerül a 2X1 sávos 11-esre, mégsem döntik halomra a bringásokat.

Előzmény: kombi (228527)
kombi Creative Commons License 2017.09.06 0 1 228527

Komment a kommenthez: a legteljesebb módon egyetértek, egy kivételével: a mobilgát alatti szakaszra (sétány?) bringatilos van kirakva, nem mehetsz rá bringával. Elvileg felül kell menni, ahonnan viszont az átmenő gépjtrműiforgalmat letiltották.

 

De megismétlem, Szentendre tökéletes példa arra, hogyan nem szabad bringautakat kialakítani, gyakorlatilag az egész városban, no meg előtte és utána is szinte csak bringásszivatásból állnak az útvonalak. Ennek ellenére mégis, vagy talán épp ezért? ide tekernek a legtöbben az országban.

 

Néha emiatt el is tünődöm, hogy tényleg ennyire perverzek lennénk, hogy direkt szivatjuk magunkat?

Előzmény: SzeZo (228522)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!