Keresés

Részletes keresés

H_G Creative Commons License 2017.12.22 0 0 228999

És a 3 Wetter Taft, kitartott? :)

 

Előzmény: henngergely (228998)
henngergely Creative Commons License 2017.12.21 0 0 228998

2006. Buda (felhőszakadás), Szilvás (eső, 4 fok), Duna (itt "csak" felázott, sáros volt az erdő)

Előzmény: Pinyo (228997)
Pinyo Creative Commons License 2017.12.21 0 0 228997

2005 volt a saras Buda Maraton?

Előzmény: henngergely (228989)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2017.12.18 0 0 228996

El is ment, valahol Óbudavárnál, és csak Zegen sikerült megjavíttatni...

Előzmény: henngergely (228994)
Friczy Creative Commons License 2017.12.18 0 0 228995

Ahogy a vezeték is megsérülhet, ezt azért nem írtam, mert hasonló kockázatúnak tartom a bowden és a vezeték sérülését (ami persze egyszerűsítés). Az olaj felforrása viszont nem fenyegeti a bowdenes rendszert, a meleg fékpofával persze csökken a fékhatás, de nem szűnik meg teljesen. A felforrt olaj esetén viszont igen.

Előzmény: henngergely (228994)
henngergely Creative Commons License 2017.12.18 0 0 228994

A bowden elszakadhat, és persze ezzel el is megy a fékhatás.

Előzmény: Friczy (228993)
Friczy Creative Commons License 2017.12.18 0 0 228993

Valamint az, hogy nem forr fel az olaj, ha a fék nagyon felmelegszik (és persze ezzel el is megy a fékhatás). Jó, ez ritka, de létező veszély.

Előzmény: henngergely (228988)
SzeZo Creative Commons License 2017.12.18 0 1 228992

Ó, köszönöm, de ki tudnám próbálni otthon is, ha nagyon akarnám. Csemetém dh szörnyén ilyen van, igaz, csak a fékkarok többe kerülhettek, mint az egész bringám:-).

Előzmény: henngergely (228991)
henngergely Creative Commons License 2017.12.18 0 0 228991

Igen önbeálló ráadásul a könnyen járó fékkar sem nehezedik el, mert nincs elkoszolódó bowden.

Próbaképpen azt hiszem, tudok adni féket váltókart ha nem veszed tolakodásnak.

Előzmény: SzeZo (228990)
SzeZo Creative Commons License 2017.12.18 0 0 228990

Attól függően, hogy milyen volt a tél (mennyire ette a homokos latyak), kb. egy évet bírtak a 700 forintos fékpofák. Igaz, a felni is fogyott valamennyire.

Télen egyébként a tárcsafék erősen 'cicceg', ha latyakos részre tévedek és ez elég zavaró. Az is igaz, hogy már két hülye autóst tudtam hatékonyan kifékezni az éppen jól beállított tárcsafékkel. Ha az olajos tényleg önbeálló, lehet, elgondolkodom a változtatáson.

 

Ma reggel a legócskább fék is elég lett volna, mert olyan csúszósak voltak az utak, hogy a hátsó féket is csak nagyon megfontoltan mertem használni.

Előzmény: henngergely (228989)
henngergely Creative Commons License 2017.12.17 0 0 228989

V féknél milyen gyakran cserélted a betéteket?

A bowdenes tárcsafékről 2005-ben írtam meg, hogy ha fizetnek érte, sem akarok többé olyat használni. Akkor kivivel jókat vitáztunk, mert neki viszont bevált. Mikor nagyon felpörgött a hazai ciklokrossz versenyzés, a bikemag oldalon is megjelent egy cikk. Nálad is ugyanaz a helyzet, a V-féket egyszerűbb volt használni, és karbantartani. De ma már csak a nagyon alsó polcos vázak, villák hordanak magukon féktüskét- gondolj bele, a 26-os mtb már szinte csak gyerek kerékpárok között van.

Vannak már olyan bowdenes tárcsafékek, ahol egyszerre mozog a két fékbetét, de azok országúti fékkarral működnek jól.

Előzmény: SzeZo (228982)
henngergely Creative Commons License 2017.12.17 0 0 228988

És kb. ez az egyetlen előnye a hidraulikussal szemben.

Előzmény: hitman (228981)
Friczy Creative Commons License 2017.12.16 0 0 228987

Fujint vett a fiam, így maradt rám a Furai. Forgalomban meg másokkal együtt tekeréskor szerintem is jobbak a magasabb bringák, csak a Seiran már nekem túl magas volt. Kíváncsi leszek majd, ha elkészül a 24-es változata, az mennyivel lesz jobb az én magasságomhoz, de mindenképpen azt fogom eladni, amikor fekvőt vettem, az volt többek közt a szempont, hogy legyen 26-os mindkét kerék.

Előzmény: Tisztul_A_Visztula (228986)
Tisztul_A_Visztula Creative Commons License 2017.12.15 0 0 228986

Amúgy a 2 éves hezitálás legelején az Ambringánál meglátott Challenge Fujin SL I (vagy II?) volt az első vágy, de olyat használtan sem láttam, meg rájöttem, hogy a high racer az én típusom.

Előzmény: Friczy (228978)
Tisztul_A_Visztula Creative Commons License 2017.12.15 0 0 228985

De nem. Amúgy ismerem, ott láttam meg Ádám hirdetését a kedvesem account-jának köszönhetően.

Előzmény: Friczy (228979)
kmartinka Creative Commons License 2017.12.15 0 0 228984

Kedves Fórumozók!

 

Tudom, hogy nem teljesen ide tartozik, de...
Átépítés alatt vagyok oútimat illetően.
Adott egy Xero XCR-3 kerékszett, amiről semmit sem találok ami a rátehető fogaskoszorút illeti...
Kérdésem az lenne, hogy valaki ismeri-e ezt a szettet, vagy esetleg abban tud-e segíteni, hogy miként állapítható meg, hogy rámenne-e egy 11-es fogaskoszorú!?

Friczy Creative Commons License 2017.12.15 0 0 228983

Hidraulikussal sok tapasztalatom nincs, a nejem bringáján sok éve teszi a dolgát, és azon kívül, hogy volt, hogy elmászott a féknyereg, és újra be kellett álíltani, semmi baj se volt vele. Bowdenessel már több volt, mert nekem az van a rekun.

A bowdenest a megszokott módon lehet szerelni, ha megsérül a vezeték, könnyebb kicserélni. A hidraulikushoz speciális szerszám kell, ráadásul - tudtommal - a légtelenítés módja is típusonként eltér. Tehát itt a bowdenes előnyben van.

A hidraulikus esetén a fékpofa önbeállíó, tehát ahogy kopik, nem kell utánaállítani.

A hidraulikusnál fékezéskor mindkét pofa mozog, emiatt általában jobb fékhatást kapsz (a bowdenesnél a mozgó fékpofa először elhajlítja a tárcsát, hogy hozzányomja az álló pofához, és csak utána kezd fékezni), és az adagolhatósága is jobb.

 

Tehát azért van előnye is a bowdenesnek, és hajlok rá (hozzáértők megerősítenek vagy cáfolnak, ha akarnak), hogy egy gyengébb hidraulikusnál lehet jobb egy jó bowdenes.

 

Előzmény: Tankos G (228980)
SzeZo Creative Commons License 2017.12.15 0 0 228982

Nem akartam tárcsaféket, de a villán nem volt V-fék tüske.

Szívesen visszaállnék V-fékre, mert a tárcsánál nagyon sűrűn kell állítgatni a pofákat. Bő másfél év alatt a harmadik pár betétet nyúzom, így ezt a féktípust jóval drágább üzemeltetni. Esőben ez is veszít a hatékonyságából.

A bowdenesnél külön hátrány, hogy a lenti forgáspontnál kezd bomlani a bowden. Ősszel az utolsó előtti pillanatban vettem észre, hogy már csak néhány szál húzza a féket.

Talán az egyetlen előnye az, hogy nem kellett fékváltókart cserélnem, mert megegyezik a bowdenhúzás.

Előzmény: Tankos G (228980)
hitman Creative Commons License 2017.12.15 0 0 228981

A bowdenest sosem kell légteleníteni. =}

Előzmény: Tankos G (228980)
Tankos G Creative Commons License 2017.12.15 -1 0 228980

Kedves népek! Egy kérdés: ha már 11k -ért lehet egészen jópofa Shimano hidraulikus tárcsaféket kapni (feltöltve, 100cm -es csővel, üzemkészen), akkor miért vesz még bárki bowdenes tárcsaféket? Mik az előnyök/hátrányok oda-vissza?

Friczy Creative Commons License 2017.12.15 0 0 228979

Az szép darab, használd egészséggel sokáig. Ha fenn vagy a Facebookon, akkor ajánlom a Rekusokk nevű csoportot.

Előzmény: Tisztul_A_Visztula (228976)
Friczy Creative Commons License 2017.12.15 0 0 228978

Két éve vettem egy Challenge Seirant (26"), viszont ez annyiban kényelmetlen, hogy épp azon a határon van, amit a magasságommal tudok használni. Aztán úgy alakult, hogy a fiam Challenge Furai (24") rekuját átvettem én (ő vett magának egy másikat), viszont mivel én szerettem volna egy 26-os, de a Seirannál alacsonyabb rekut, így a Furaiból csináltam egy 26-ost ('csak' a villákat kellett megcserélni, mert az azonos gyártó miatt szinte minden kompatibilis), a Seiarnból pedig lesz egy 24-es, amit majd eladok. Ez a része még hátravan a projekntnek, jelenleg a Seiran még erősen darabokban van.

Előzmény: Tisztul_A_Visztula (228973)
SzeZo Creative Commons License 2017.12.14 0 0 228977

Hát, ez a "tudott volna" már három t-t is érdemelne a végére, annyira múltidő... Ráadásul "volna", tehát nem tudott, csak akár... De lehet, hogy megcsináltam, nem emlékszem ilyen adatokra, viszont akkor még jóval közelebb voltam a harminchoz, mint a húszhoz (felülről:-)).

Néha elgondolom, milyen jó lenne leadni azt az 5-6 (esetleg 10) kilót, ami vésztartalékként helyezkedik el rajtam, de elbizonytalanodom akkor, mikor csapatostul nyomatjuk és a nálam bálnább termetű emberkék olyan lazán veszik a tempót, hogy öröm lenne nézni, ha éppen nem a tüdőm keresgélném valahol az út porában.

Én is szerettem a Kivi-féle táblázatot és akkoriban nem is nagyon volt lehetőség más felületen összehasonlítani a teljesítményeket. Ha volt is ilyen, akkor sokba kerülhetett használni.

Most pl. a Strava-n felvehetsz bármilyen szegmenst és új korában még KOM-od is lehet, de hamarosan jönnek olyan bringások, akikről soha nem hallottál és letaszítanak a trónról. A Kivi listában legalább egy csomó személyes ismerős volt és annak ellenére, hogy bemondásosak voltak az adatok, én elhittem. Miért is lett volna értelme meghamisítani? Nagyjából mindannyian tudtuk, hogy ki, mire képes.

Előzmény: Tisztul_A_Visztula (228974)
Tisztul_A_Visztula Creative Commons License 2017.12.14 0 0 228976

Bocs, most szúrtam ki, hogy te is kérdezted. Egy használt Schlitter Encore-t vettem, azaz a Carbonrecumbent 2.0-t. Két évig agyaltam rajta, de a végén az szólt mellette, hogy Mo-on lett eladó egy váz. Pontosabban egy bringa kerekek nélkül.

Előzmény: Friczy (228969)
Tisztul_A_Visztula Creative Commons License 2017.12.14 0 0 228975

Bocs, de a megálló neve Csobánkai elágazás. Kiskovácsi arrébb van, sőt még előtte van a Csikóváraljai th. nevű megálló is. Kiskovácsiból meg aztán először a "puszta", aztán a "kórház".

Előzmény: henngergely (228972)
Tisztul_A_Visztula Creative Commons License 2017.12.14 0 0 228974

Akkor csak, hogy Szezo is lássa, hogy mennyivel erősebb nálam, nekem 54 perc volt a legjobbam, s már nagyon a lista végén voltam, s talán 35 perc volt a legeleje, azaz a 37-38 perc már nagyon, de nagyon jó idő. Szezo mintha 45 perc körül tudott volna. ;-)

 

Amúgy 15,5 km-ről beszélünk, s olyan 580 +/-10 m-es szintemelkedésről.

 

Én imádtam ezt az old fashioned listát, bár csak pont a megszűnése előtt találtam rá. Azért mert becsület alapon működött.

Előzmény: Vilard1 (228971)
Tisztul_A_Visztula Creative Commons License 2017.12.14 0 0 228973

Egészen pontosan milyen rekud van? Abban már szinte biztos vagyok, hogy nem tricikli. Saját gyártás vagy márkanév alatti? Highracer vagy lowracer vagy majdnem ülős?

Előzmény: Friczy (228969)
henngergely Creative Commons License 2017.12.14 -1 0 228972

Igen, Kiskovácsi buszmegállóban a rajt. Kivi tartotta naprakészen a listát, de ha jól emlékszem, elengedte a kezét. 2017-et írunk, az ingyen megvásárolható telefonon is két kattintás, hogy bárkivel tudasd a világhálón mikor, mennyit és milyen gyorsan tekersz.

Előzmény: Vilard1 (228971)
Vilard1 Creative Commons License 2017.12.14 0 0 228971

Hello marcony,

 

Úgy emlékszem a Topikos időfutam onnan kaezdődik ahol Pomáz után van a Csobánkai elágazás és ott az elágban jobbra van egy busz megálló is. Na az a rajt.

 

És igen fent DK-n a busz megállóban levő kék nyomóskút a vége.

 

Idők: 

Szerintem egy jó menetidő az kb 37-39 perc.

 

Vil

Előzmény: marcony (228970)
marcony Creative Commons License 2017.12.14 0 0 228970

A dobogókői időfutamot honnan kezditek mérni?

 

Gondolom a cél a nyomós-kútnál van, de ha nem, írd meg légy szíves azt is, meg mellé támpontnak pár időt is.

 

Köszönettel:

M

Előzmény: Tisztul_A_Visztula (228967)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!