Szeretnék egy Opel Meriva 1-esbe USB-n zenét hallgatni. A gyári CD30 van benne, a transmitter csak van, ennél valami komolyabb megoldás kellene. Lecserélném a rádiót, de akkor a fedélzeti számítógépről le kellene mondanom, sőt még az órát, dátumot sem tudnám állítani a kijelzőn. Ez még a G Astra féle kormány, ezért nincs lehetőség multikormányon bemenni a fedélzeti menüjébe. Láttam cd tár vezérlő helyére köthető adaptereket, de nincs a rádióban ilyen funkció, és még AUX sincs. Voltak régebben olyan fm modulátorok, amik a rádió antenna csatlakozójára voltak kötve, rendes antennakábellel. Vannak még ilyenek? Sehol nem találok vezetékeset, csak a transmittert látom mindenhol. Van ötletetek, hogy oldhatnám meg ezt a helyzetet? Minden ötletért nagyon hálás lennék!
Szia ha nem vagy botfülü akkor kerüld ezeket a szutykokat!Irgalmatlan pocsék alkatrész adja a hangot ,arról nem is beszélve egy idő után recseg ropog a hangerő gomb!
Lehet komolytalannak tűnik, jogy egy 2 dines kínai "csoda" miatt írok, de lenne egy kérdésem.
Adott egy 7018b-s autórádió, és egy Samsung galaxy a6-os telefon. Bár a50-nél is hasonló a helyzet, de nekem az a6 a lényeg.
A rádió képes a mirrorlinkre, ami androud 8.0 oreoval még működött is, (sőt működne egy j3 android 5-tel is, ha az bírná. Elindul vele a képernyő tükrözés, de hamar le is fagy).
Amióta azonban a telefon frissítette magát android 9.0 pie-ra, azóta a képernyőtükrözés nem működik. Összedugom az eszközöket, eljut odáig, hogy megkérdezi csatlakoztatom e a telefonom, aztán annyi. Nem lép tovább, egy idő után kiír valami olyasmit, hogy nem tudja olvasni a másik eszköz a telefon tárhelyet, telepítsem ezt vagy azt.
tud esetleg ajánlani valaki olyan műhelyt bp-n (vagy környékén), ahol gyári fejegységről jel-levételt és ajtóbitumenezést is csinálnak? előny, ha nem aranyáron dolgoznak :)
Tanácsot kérnék Impact JX 604 erősítővel kapcsolatban. Mennyire lehet jó ez a típus?
Nekem nagyon tetszik, hogy kicsike, kompakt, beférne a műszerfal mögé a kesztyűtartó alá és keveset kellene kábelezni hozzá, valamint az ára is megfizethető.
Szerintetek a meglévő rendszeremhez illene? Van egy gyári 2DIN-es fejegységem ( Philips 22DC982), amit nem szeretnék lecserélni. Ennek csak nagy jelszintű kimenete van, ezért is lenne ideális a fenti erősítő. A végfok 4 ohmon 4 x 16 W-al terhelhető.
A gyári hangszórókat már lecseréltem. Elől van két Phonocar Pro-Tech 2/644 (140W/70W max/RMS, 4 ohm), plusz van még két eredeti, gyári Philips magassugárzó, ismeretlen terhelhetőséggel, amik még szépen szólnak. Hátul két Coral Daytona DLC 165 van (120W/40W max/RMS, 4 ohm).
Ez a szett közepes hangerőig számomra nagyon szépen szól, tetszik a hangzása. De ha feljebb húzom a hangerőt, akkor rövid időn belül a hangszórók elkezdenek sercegni, recsegni, gondolom túl kicsi a végfok hozzájuk. Nem kell egy brutál döngetős rendszer, de szeretnék kicsit több hangerőt kivenni a jelenlegi hangszórókból, ezért néztem ki ezt az erősítőt. Mit gondoltok róla, jó lenne ez nekem?
Sziasztok!
Egy fura jelenségre keresem a megoldást ill. tanácsot, hogy merre is kezdjem.
Tehát a lényeg változó hangerejű mélyek de nem akárhogyan, kanarodáskor, bizonyos fordulatoknál motorfékezéskor (pl: vissza 3 motorfék ~2500-3000e körül van a fordulat lessulok 1400-1600körűl felerősödik, 1300 "normál", 1000-1100megint felerősödik)
Szóval nagyon érdekes....
Előző autómnál a magasak tüntek el kanyarodáskor ott egy laza saru volt a ludas itt végignéztem a csatlakozásokat sztem rendben vannak.
Autóról autóra hordom a rendszerem eddig nem volt gond vele..... autót cseréltem pár hónap múlva szereltem be ismét és ilyen az elejétől fogva... én úgy érzem mintha nem kapna az erősítő annyi powert a teljesítmény leadáshoz, hangerő is magasabban van mint anno volt és olyan mintha azok a pár másodpercek amikor erősebb akkor jönne ki a beállított hangerő.
Segítséget tapasztalatokat tanácsokat előre is köszönöm!
K
A Brake CTL (rózsaszín) vezetéket testre kell kötni, mert egyébként pl. a DVD olvasó, videó lejátszás – biztonsági okból – nem működik. Ilyenkor az alábbi üzenet látható a kijelzőn:
Peugeot 307-be keresnék fejegységet, a gyári helyett. Azzal annyi a gondom, hogy nem tudok bluetooth-on keresztül zenét hallgatni, FM transzmitterrel pedig inkább nem kísérletezgetnék.
Tudtok ajánlani 15-20k körül fejegységet? Nincs semmi extra igényem, csak, hogy stabilan működjön, és tudjak Spotify-on keresztül zenét hallgatni.
ZENEC Z-E2014M fejegység az USB film lejátszásnál azt írja ki, hogy a vezető nem nézheti mozgás közben a videokat. A kocsi áll... Valamit hallottam a kézifék bekötésről, de nem tudom mit hova kell kötni. Aki tud segítsen. Köszönöm! Dávid
Ugyanaz a hangszóró reflexládából legalább másfélszer akkora térfogatot igényel, mint zártból. Ha betömöd a lyukat, megváltoztatod, elrontod a hangzást. Ilyen egyszerű.
De nekem fordítva van a tervezés menete. Megvan, hogy mekkora a maximális doboz, amit el tudok/akarok rakni, és ahhoz kellene eldönteni, hogy zárt maradjon vagy reflex. Azt meg csak úgy tudom, hogy megépítem, és kipróbálom lyukkal, is meg betömött lyukkal is. :)
Ez a Term Pro progi többe kerül, mint amit én az egész projektre szánok. :)))
Ha betömöd a reflexnyílást, akkor durván megváltoztatod a rendszert. Ezért részemről nem ajánlott. Hidd el, a zárt jóval kisebb térfogatú, nézd meg az SVS szubládákat. Az lényegtelen, hogy aktívak.
Amikor nagyon benne voltam az autóhifiben, a Term Pro programmal terveztem mélyládákat, az enyém is annak alapján készült. 30 centis hangszóró, 28 literes ládában. Reflexes esetén legalább 40 literes lenne.
Gondolom akkor igaz, ha meg tudod adni a hangszórónak azt a méretet, amit kíván. De nekem a helyhiány miatt pont az a bajom, hogy csak kisebbet tudok csinálni, és ebben a méretben a méretező szoftverek szerint jobb eredményt hozhat egy reflex.
De a kész ládánál már ki tudom próbálni betömött csővel is meg szabadon hagyottal is, és majd eldöntöm melyik tetszik jobban. :)
Nem marad más, mint egy ellenállás a világoszöld és a piros vezetékek közé. (kézifék és gyújtás)
Vagy ha van elektronikában jártas ismerősöd akkor a legszebb megoldás egy darab tranzisztorral egy ú.n. emiter követős kapcsolással tehermentesíteni a kézifék led áramkörét.
A rádióban nem lehet akár menüből, akár hardveresen állítani vagy kikapcsolni valahogy ennek a bemenetnek a felhúzó ill. lehuzó ellenállását? Be tudod linkelni a rádió kezelési leírását?
Ha más nincs, be kell kötni egy ellenállást a kézifék visszajelzővel párhuzamosan. Úgy is jó, hogy a rádió mögött a csatijában a gyújtás pozitív és a kapcsoló szál közé egy akkora ellenállást bekötsz, amitől már nem világít a visszajelző. De ennek az értéket próbálgatni kell. Én kezdeném egy 1Kilóohmossal.
Egy 2009-es Kia Ceedbe építettem be egy Kenwood fejegységet tolatókamerával. Az egész teljesen jól működik, de ha a kézifék kapcsolóra rá van kötve, a képi megjelenítések tiltása végett akkor a kézifék kiengedésekor a kézifék visszajelző lámpa a műszerfalon nem alszik ki, hanem kb. fele akkora fényerővel világít tovább, a fejegység korrektül lekapcsolja a videó képét. Erre van valami ötlet?
Nekem is a zárt láda hangja tetszik jobban, de abból nagyon nagy kellene. Legalábbis a hangszóró paraméterei alapján. Akkora helyet nem akarok beáldozni, fontos, hogy kicsi legyen. Ráadásul a méretező progik szerint elméletileg egy kisebb reflexládával, még mélyebbre megy majd a hangszóró, mint egy nagyobb zárttal.
Egy olyan lépcsőshátú kocsiba építenék ládát, aminek teljesen el van lemezelve az utastere a csomagtértől. Egyedül egy kb 30x30cm-es lyuk van az ülés közepe mögött. (gondolom síléceknek) Ez a lyuk mögé tenném a ládát, úgy hogy a hangszóró befele nézzen az utastérbe. De merre álljon a reflexcső?
A szobai hifiknél állítólag nem számít az iránya, de ott annyiban más a helyzet, hogy ugyanúgy a szoba légtérébe dolgozik a hangszóró is meg a cső is.
Itt viszont ha nem előre teszem a reflexnyílást, akkor a hangszóró az utastérbe szól, a cső meg a csomagtartóba. Már ha ez hátrány. Egyáltalán számít ez?
Ha van rajta RCA, más néven vonal kimenet,akkor csatlakoztathatsz rá külső végfokot. De ettől még nem fog lekapcsolni a sajátja, ugyanúgy melegedhet, mint most.